کشور ترکمنستان، کشوری در آسیای میانه می باشد که از جمله کشورهای همسایه ایران است. این کشور اقتصادی رو به رشدی دارد و با توجه به منابع سرشار نفت و گاز و پنبه از طریق سرمایه گذاری مشترک صنایع پایین دست را گسترش داده است.

و جز معدود کشورهایی می باشد که فرآورده های نفتی صادر می نماید و با فراوری محصول پنبه و با اتکا به نیروی کار خود صنایع  فعال نساجی پیشرفته ای دارد که از بازار فروش بالایی در سطح جهان برخوردار است و با فروش سالانه مقدار زیادی گاز به کشورهای مانند اوکراین و روسیه و سایر کشورها از جمله ایران اقدام به کسب درآمدهای سرشار می کند. این مقاله در مورد اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان می باشد.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید.

اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان
اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان

شرایط کار در کشور ترکمنستان

کشور ترکمنستان به عنوان چهارمین کشور دنیا از نظر ذخایر گاز و داشتن ذخایر عظیم نفتی ، به عنوان کشوری ایده آل برای افرادی می باشد که  فعالیت تجاری آنها در زمینه نفت و گاز است و قصد مهاجرت کاری به ترکمنستان را دارند که این فعالیتها می تواند شامل حمل و نقل، تجهیزات، مواد اولیه شیمیایی  و واسطه گری برای بازارهای فروش بین المللی باشد.
فروش نفت و گاز طبیعی به کشورهای اطراف مانند کشور روسیه به عنوان عمده ترین خریدار آن، باعث افزایش تولید ناخالص ملی کشور ترکمنستان در سال های اخیر شده است.

همچنین کشاورزی و دامپروی از دیگر زمینه های اقتصاد و کسب و کار در ترکمنستانن محسوب می شود. تولید و صادرات پارچه، پنبه و کتان ، به عنوان اصلی ترین منبع درآمد کشور ترکمنستان در خصوص صادرات و تولید محصولات کشاورزی هستند و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، از شرایط مناسبی جهت اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان برخوردار هستند.

متقاضیان اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان، با توجه به تخصص و تجربه خود می توانند نسبت به کار و اخذ اقامت کاری در ترکمنستان اقدام کنند. جهت اعزام نیروی کار به ترکمنستان داشتن دعوتنامه از طرف کارفرمای یک شرکت ثبت شده در ترکمنستان که مشغول به فعالیت است، مورد نیاز است و فرد با در دست داشتن این دعوتنامه از طرف کارفرمای ترکمنستانی می تواند جهت کار در ترکمنستان اقدام کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکمنستان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ترکمنستان ” بیاندازید.

شرایط کار در کشور ترکمنستان
شرایط کار در کشور ترکمنستان

مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان

مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور ترکمنستان به شرح زیر می باشد:

  • یک رونوشت پاسپورت
  • 3 رونوشت از شهروندان خارجی
  • 3 رونوشت از فرم تقاضا
  • نامه تقاضای کارفرمای مربوطه جهت قرارداد کاری
  • رونوشت از اطلاعات درباره وظایف اصلی شرکت و تناسب آن با فرد خارجی دعوت شده
  • ارائه گواهی سلامت جهت اعزام نیروی کار به ترکمنستان
  • رونوشت توافقی کارجوی خارجی و کارفرمای ترکمن که مشخص کننده نیاز شرکت ترکمن به شخص خارجی می باشد.
  • رونوشت از ترجمه مدارک واجد شرایط بودن فرد برای جذب در شرکت ترکمن
  • رونوشت دریافت حقوق طبق قانون کار کشور ترکمنستان
  • مشخصات کارجوی خارجی و کارفرمای کشور ترکمنستان
3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
امیر

با سلام ،۱۹سالمه دیپلم فنی دارم ،برای کارگری میتونم به ترکمنستان مهاجرت کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به شرایط سنی خوبتون میتونید به کشورهای زیادی مهاجرت کنید. برای مشاوره رایگان لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مسعود ساسانمهر

با سلام جوشکار ارگون هستم میتونم به ترکمنستان برم سن ۵۰ سابقه ۲۰ سال

آتیه آفرینان

با سلام. برای همه کشورها برای دریافت ویزای کار نیاز به حداقل مدرک دیپلم هست.

عبدالکریم صادقی

سلام ،بنده متولد۱۳۶۴,هستم،لیسانس تاریخ دارم،مدرک کمک پرستاری دارم،۵سال در بیمارستان کمک پرستار بودم،الان خودم به صورت آزاد پرستاری میکنم،خودم هم ترکمن هستم،میتوان برای اقامت کاری کرد

آتیه آفرینان

با سلام. نه متاسفانه شما برای مهاجرت کاری نیازمند داشتن مدرک دانشگاهی معتبر قابل ترجمه هستید.

محمودی

سلام بنده دیپلمه هستم فنی کارم آرایشگریم واردم ۸سال سابقه کار در ساخت وسازساختمانی دارم داخل شرکت عمران سازان مشغول بکار بودم خلاصه اینکه جویای کارهستم درکشورارمنستان لطفاراهنمایی بفرماین

آتیه آفرینان

سلام دوست عزیز مهاجرت کاری با توجه به شرایط شما نیازمند جاب آفر می باشد، لازمه حتما با مشاوران ما در جهت انتخاب بهترین و کم ریسک ترین گزینه صحبت کنید.

رضا محمدی

با سلام و خسته نباشید من متولد 1365 و دارای مدرک مهندسی بهره برداری نیروگاه و دانشجوی ارشد سیستم های انرژی هستم. 10 سال در شرکت های حفاری نفت و گاز مشغول به کار هستم . تخصص من مکانیک و تعمیر و نگهداری در حفاری هستم. آیا شما آفر ی برای من دارید برای خارج از کشور برای کار ؟ممنونم رضا محمدی

آتیه آفرینان

باسلام، جناب محمدی به طور کلی شرایط شما مناسب می باشد اما برای اخذ جاب آفر موارد جزئی تر نیز بایستی بررسی شود، جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

Ahmad Atabay

سلام ، من یک مهندس عمران هستم و میخام توی ترکمنستان کار کنم، چیکار باید بکنم میشه راهنمایی کنید؟

آتیه آفرینان

سلام رزومه ی کاری و شرایط سن شما بایستی بررسی شود .

کیارش طالبی

سلام من ۲۱ سالم است و امسال لیسانس زبان ادبیات انگلیسی میگیرم و نجات غریق درجه دو فدراسیون ،مربی درجه دو هستم و در رشته واترپلو فعالیت دارم و در این زمینه دعوت به تیم ملی ایران و چندین مدال طلای کشور و لیگ برتر دارم و درحال حاضر در زمینه تعمیرات موتور های ماشین آلات راهسازی کار میکنم میخواستم بدونم با این شرایط من امکان دریافت ویزای کار و کار کردن در کشور ترکمنستان وجود دارد و ادامه تحصیل در مقطع فوق ؟

آتیه آفرینان

سلام بهتر هست از ابتدا برای تحصیل اقدام کنید سپس مشغول به کار شوید ، اگر مدرک شما مورد تایید کارفرما باشد بله امکانش هست .

یونس کرمی

سلام, نیاز کار در ترکمنستان

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز به اطلاعات بیشتری از رزومه شما نیاز داریم.پیشنهاد میکنم با شماره 02172207 واحد مشاوره تماس بگیرید.

صالح محمد جباری

مشاوره

سارا جوادی

با سلام شماره شما به بخش مشاوره تحویل داده شد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button