اعزام دانشجو به کشور ژاپن

امروزه اغلب افراد خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرن می باشند و کشور ژاپن از نظر اقتصادی قدرتمندترین کشور جهان است و دارای برترین دانشگاه ها در جهان و همچنین بهترین شرایط مهاجرت می باشد . اعزام دانشجو به کشور ژاپن و تحصیل در ژاپن همواره مورد توجه متقاضیان تحصیل در این کشور قرار گرفته است . دولت ژاپن همواره مشتاق جذب دانشجویان بین الملی می باشد و از طریق اعزام دانشجو به ژاپن تا سال 2020 میلادی نزدیک به 300 هزار دانشجوی بین المللی را می تواند جذب کند . دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ژاپن را دارند به جای ارائه نمرات با مقیاس GPA(Grade Point Average) و یا ارزیابی نمرات می بایست در آزمون ورودی شرکت کنند . یک آزمون استاندارد EJU برای دانشجویان بین المللی جهت پذیرش در دانشگاه های ژاپن طراحی شده است که حدود 95 درصد از دانشگاه های دولتی ژاپن و 44 درصد از دانشگاه های خصوصی کشور ژاپن برای ورود به دانشگاه نیاز به EJU دارد و بسته به تعداد افرادی که سالیانه در آزمون ورودی شرکت می کنند ، این آزمون در سال 2 بار برگزار می شود و هزینه آن بین 7560 تا 14040 ین می باشد .

اعزام دانشجو به کشور ژاپن اعزام دانش آموز به کشور ژاپن

در کشور ژاپن همانند سایر کشورهای مختلف، تحصیلات از سن 6 سالگی آغاز می شود و دانش آموزان در این سن وارد دوره های ابتدایی شده و به طور کلی با گذراندن 6 سال تحصیلی دوره ابتدایی خود را به پایان می رسانند و بعد از آن وارد دوره دبیرستان می شوند و در دو دوره سه ساله مشغول به تحصیل می شوند ، سرانجام با به پایان رساندن مقطع متوسطه می توانند دیپلم 12 ساله خود را اخذ کنند.

آموزش عالی در کشور ژاپن شامل ۵ آموزش می باشد که عبارتند از :

  • مدارس شامل تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده های فنی مهندسی
  • کالج های مربوط به رشته کامپیوتر و دارای سایت
  • کالج هایی که شامل آموزش حرفه میباشند( کالج های آموزش تخصص)
  • دانشگاه

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ژاپن ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ژاپن ” است .

افراد متقاضی بعد از به اتمام رسیدن دوره ابتدایی و متوسطه و اخذ دیپلم 12 ساله دانش آموزان آماده می شوند تا برای تحصیلات تکمیلی اقدام کنند . از این رو دوره های برای آمادگی در آزمون های ورودی دانشگاه ها برگزار می شود عبارتند از :

  • کتاب های درسی مبتنی بر رشته های تحصیلی
  • تدریس زبان ژاپنی (دانش آموزان و دانشجویان مبنی بر توانایی هر فرد در زبان ژاپنی تقسیم می شوند و توسط معلمان در کلاس های جداگانه آموزش می بینند)
  • دوره های آمادگی در رشته های پزشکی
  • زمانبندی و برگزاری دوره های آموزشی
دوره یکسالهدوره 6 ماهه
 ورود به دورهآوریلاکتبر
تعداد مجاز دانشجویی180100
 ساعات تحصیلی11401680

هزینه های این دوره های آمادگی برای یک سال 20 هزار ین است و متقاضیانی که دیپلم 12 ساله دارند باید پس از تحصیل در دوره های زبان ژاپنی یا تحصیل در دوره های آمادگی به دنبال تحصیل در دانشگاه های ژاپن هستند. علاوه بر آن متقاضیان می بایست ویزای دانشجویی ژاپن با اعتبار یک ساله دارای اعتبار اولیه داشته باشند.

اعزام دانشجو به کشور ژاپن – اعزام دانشجو به کشور ژاپن در مقطع کارشناسی

دانشکده های فنی و فنی مهندسی کشور ژاپن یک برنامه و آموزش 5 ساله را برای فارغ التحصیلان دبیرستان ارائه می دهند که توسط مهندسان با استفاده از آخرین تکنولوژی و داشتن تجهیزات دانشگاهی کارهای عملی تمرینات و داشتن دانش تئوری پیشرفته در اختیار دانشجویان قرار داده می شود . دانشجویانی که این دوره آموزشی 5 ساله را بگذرانند و پس از آن یک دوره 2 ساله پیشرفته آموزش ببینند و پس از موفقیت و فارغ التحصیلی در دانشکده های فنی مهندسی قادر به دریافت مدرک کارشناسی هستند .

اعزام دانشجو به کشور ژاپن

اعزام دانشجو به کشور ژاپن

اعزام دانشجو به کشور ژاپن در مقطع کارشناسی امکان پذیر است لذا از این لحاظ متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید قادر به صحبت کردن و نوشتن به زبان ژاپنی باشند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کرد و دوره های آمادگی برای شرکت در آزمون های ورودی در دانشگاه های ژاپن برگزار می شود . دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه و موسسات خصوصی در ژاپن را دارند می توانند به یکی از دو روش زیر اقدام کنند :

  • دانشجویانی که خارج از ژاپن برای تحصیل درخواست داده اند و با درخواست آنها موافقت شده است.
  • دانشجویانی که در ابتدا در یک موسسه خصوصی زبان ژاپنی ثبت نام کردند و در حال حاضر قصد یادگیری زبان ژاپنی را دارند که بعد از آن در کالج ها و در دانشگاه خصوصی ژاپن ثبت نام کنند.

در هرصورت دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها یا موسسات ژاپن را دارند باید از طریق یکی از روش های فوق اقدام کنند که در بسیاری از موارد دانشجویان نیز باید یک امتحان ورودی در ژاپن بدهند. آزمون پذیرش در دانشگاه های ژاپن از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز شد و دانشجویان بین المللی نیز باید برای کسب پذیرش در این آزمون شرکت کنند که در این آزمون مهارت ‌های لازم مانند زبان ژاپنی و پایه علمی آنها مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد.

اعزام دانشجو به کشور ژاپن – اعزام دانشجو به کشور ژاپن در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به کشور ژاپن در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل کارشناسی ارشد در ژاپن برای متقاضیان این امکان را فراهم می آورد که بتوانند در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنند و تجربه عالی کسب نمایند . برخی از دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در ژاپن به شرح زیر می باشد :

  • کشور ژاپن یکی از امن ترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین المللی است
  • کیفیت زندگی در کشور ژاپن
  • بالاترین کیفیت آموزش و پرورش در کشور ژاپن
  • اکثر رشته های تحصیلی در ژاپن به زبان انگلیسی تدریس می شود

یکی از روش های مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ژاپن ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شامل یک دوره 2 ساله تحصیل است و پس از گذراندن سه ترم اول و برگزاری امتحانات نهایی می بایست پایان نامه یا ارائه نتایج تحقیقات خود را به عنوان پروژه پایانی اختصاص دهد.

اعزام دانشجو به کشور ژاپن – اعزام دانشجو به کشور ژاپن در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به کشور ژاپن در مقطع دکترا شباهت هایی با زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارد زیرا به صورت بالقوه می بایست متقاضی به دنبال یک سوپروایز باشد تا پروژه و پایان نامه خود را در هنگام در خواست تحصیل در ژاپن ارسال کند. فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در مقطع دکترا به ادامه تحصیل ادامه دهند. مقطع دکترا در ژاپن معمولا بین 3 الی 5 سال طول می کشد و فرد متقاضی می بایست از همان اول درباره پروژه و بنامه تحقیقاتی خود با استاد مربوطه در میان بگذارد و پروژه خود را تعریف کید.

اعزام دانشجو به کشور ژاپن برترین دانشگاه های کشور ژاپن 

تعداد 10 دانشگاه برتر از دانشگاه های ژاپن در سال 2018 – 2019 میلادی در لیست QS قرار دارند که از این دانشگاه ها 5 دانشگاه که دارای رنک بالایی برخوردار هستند که بیشترین انتخاب متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه ها می باشد و عبارتند از:

اعزام دانشجو به کشور ژاپن هزینه های تحصیل در ژاپن

هزینه های تحصیل در ژاپن نسبت به کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا کمتر است و می توان گفت تحصیل در ژاپن جز گران ترین کشورهای آسیایی می باشد. هرچند نمی توان کیفیت زندگی و تحصیل در کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا را با کشور ژاپن مقایسه کرد. هزینه تحصیل برای یک سال در ژاپن 535800  تا 1725966 ین می باشد و میانگین هزینه زندگی در ژاپن 89000 در ماه می باشد، البته قیمت ها و هزینه های زندگی بسته به مناطق مختلف ژاپن متفاوت است.

بر اساس یک نظرسنجی حدود 74 درصد از دانشجویان بین المللی به طور نیمه وقت ضمن تحصیل مشغول به کار هستند که بیشتر دانشجویان در صنعت مواد غذایی بعد از آن در بازاریابی، دستیار آموزش و پرورش، کارکنان یک هتل یا رستوران هستند . حقوق کار دانشجویی بر اساس نوع کار که شرایط آن متفاوت می باشد و به صورت تقریب و ساعتی بین 800 الی 1200 یورو است . لازم به ذکر است که برای کار پاره وقت ابتدا باید اجازه فعالیت از نزدیکترین اداره مهاجرت  به منطقه اعطا شود.

اعزام دانشجو به کشور ژاپن پذیرش تحصیلی کشور ژاپن

اغلب پذیرش از دانشگاه های ژاپن از طریق آزمون های ورودی امکان پذیر است. اعزام دانشجو به ژاپن و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش مانند بسیاری از کشورهای دیگر به صورت آنلاین از طریق وب سایت دانشگاه و هم به صورت حضوری انجام می شود . دانشگاه های ژاپن با فرآیندهای مختلف که ممکن است منجر به آزمون شود ، اقدام به پذیرش دانشجو می کنند . مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ژاپن عبارتند از :

  • ارائه پاسپورت معتبر برای حداقل 6 ماه جهت پذیرش تحصیلی کشور ژاپن
  • دو قطعه عکس
  • ارائه فرم در خواست پذیرش تحصیلی کشور ژاپن
  • ارائه یک سند از مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن دیپلم 12 ساله الزامی می باشد .
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدارک دیپلم 12 ساله به همراه مدرک کارشناسی لازم است
  • برای تحصیل در مقطع دکتری دیپلم 12 ساله به همراه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است
  • رسید شهریه پرداخت شده دانشگاه
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه جهت پذیرش تحصیلی کشور ژاپن
  • اثبات منابع مالی برای مدت اقامت در ژاپن

اعزام دانشجو به کشور ژاپن ویزای تحصیلی ژاپن

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل برای بیش از 3 ماه در ژاپن را دارند، می بایست برای ویزای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به ژاپن و تحصیل در این کشور برای کنسولگری ژاپن در کشور خود ویزای دانشجویی درخواست دهند. روند درخواست ویزای تحصیلی ژاپن بین 2 الی 4 ماه طول می کشد . ویزای دانشجویی صادر شده کشور ژاپن تا یک سال معتبر می باشد . دانش آموزانی که دارای دیپلم ۱۲ ساله می باشد اما مدارک تحصیلی آنها مورد تایید قرار نگرفته یا تطبیق داده نشده است می بایست در یک دوره آمادگی برای دانشگاه اقدام کنند و بعد از گذراندن این دوره های آموزشی مجاز به شرکت در دانشگاه باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ژاپن می توانید مقاله ” تحصیل در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور ژاپن زمان اعزام دانشجو به کشور ژاپن

زمان اعزام دانشجو به کشور ژاپن برای ترم اول از ماه آوریل، و ترم دوم از ماه اکتبر شروع می شود . البته گاهاً دانشگاه های کشور ژاپن وجود دارند که در ترم دوم هم جذب دانشجو دارند و می پذیرند که دانشجویان از ترم دوم تحصیلی مشغول شود .  اما لازم به ذکر است که  مهلت های پذیرش قابل تمدید نیست. متقاضیان باید مدارک خود را  در اسرع وقت به دانشگاه ارسال کنند و پس از دریافت نامه پذیرش برای اخذ ویزا اقدام کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button