اعزام دانشجو به کشور چین

امروزه بسیاری از افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه و اقامت تحصیلی در دانشگاه های معتبر در کشورهای پیشرفته هستند . همکاران ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تحصیل در دانشگاه های معتبر و پیشرفته کشور چین را پیشنهاد می دهند زیرا دانشگاه های چین از بهترین دانشگاه های جهان می باشند و مدارک آنها درسراسر دنیا قابل تایید می باشند . کشور چین بسیاری از شرایط مهاجرت را داراست و هزینه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورها ارزان تر است . موسسه آتیه آفرینان ایرانیان از موسسات معتبر در زمینه اعزام دانشجو به کشور چین می باشد و متقاضیان با مراجعه به موسسه ما می توانند در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی چین را دریافت کنند .

برای اقامت و تابعیت در چین روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چین ” را مطالعه فرمایید .

دولت کشور چین با سرمایه گذاری و سیاست هایی که در حوزه تحصیل به کار گرفته توانسته دانشجویان زیادی را از تمام نقاط دنیا به خود جذب کند. فرد با تحصیل در چین یک زندگی جالب را کشف خواهد کرد و می تواند با دانشگاه های برتر دنیا ارتباط برقرار کند . تحصیل و اعزام دانشجو به کشور چین مانند تمامی کشورهای پیشرفته دنیا در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای دانشجویان خارجی امکان پذیر می باشد و دانشجویان متقاضی باید برای پذیرش در دانشگاه ها اقدام کنند . دانشگاه های زیادی در چین وجود دارد که شهرت جهانی داشته و وزارت علوم ایران نیز آنها را تایید می کند و فرد می تواند از طریق آشنایی با روش های قانونی مهاجرت برای مهاجرت و تحصیل در این کشور جهت ویزای تحصیلی چین اقدام نماید .

اعزام دانشجو به کشور چین شرایط تحصیل در چین

یکی از شرایط تحصیل در کشور چین ، داشتن مدرک زبان انگلیسی است و تحصیل در دانشگاه های چین برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی می باشد و به همین دلیل دانشگاه از فرد مدرک آیلتس با نمره ۶ به بالا درخواست می کند . البته تحصیل بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است و فرد می تواند دوره لازم را در این کشور نیز سپری کند . اگر فرد متقاضی بخواهد به زبان چینی تحصیل کند ، هزینه تحصیل وی بسیار پایین خواهد بود . امروزه تحصیل در دانشگاه های چین مورد توجه بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف قرار گرفته است .

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های چین از اعتبار خوبی برخوردارند و هرساله دانشجویان زیادی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی ۶ سال طول می کشد . دانشجویان برای تحصیل در مقطع لیسانس باید به مدت ۴ سال ، فوق لیسانس 2-3 سال و دکترا 3-4 سال در کشور چین اقامت داشته باشند .

 اعزام دانشجو به کشور چین هزینه تحصیل در کشور چین

هزینه تحصیل در کشور چین نسبت به کشورهای اروپایی ، آمریکا و یا حتی ژاپن کمتر و زندگی بسیار مقرون به صرفه و می توان گفت ارزان است . هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه مورد نظر  در کشور چین 2000 تا ۵۰۰۰ دلار است . کشور چین بازار کار بسیار قوی دارد و دانشجویان اجازه کار را در کنار تحصیل در دانشگاه دارند . دانشگاه های چین نیز به دانشجویان برخی از رشته ها که هزینه تحصیل در آنها بالا ست و یا نیاز به تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف دارند بورسیه تحصیلی اعطا می کنند . از جمله امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد خوابگاه های دولتی و خصوصی است که با توجه به خدمات ارائه شده قیمت آنها متفاوت می باشد . همچنین با توجه به اینکه کشور چین بازار کار بسیار قوی دارد برای مهاجرت کاری نیز بسیار مناسب است .

اعزام دانشجو به کشور چین شرایط اعزام دانشجو به کشور چین

تمام افرادی که می خواهند ویزای تحصیلی کشور چین را دریافت کنند باید ابتدا در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند . دانشگاه های این کشور با بررسی درخواست و در صورتی که در مدارک نقصی وجود نداشته باشد فرد را در رشته مورد علاقه پذیرش خواهند کرد .مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های چین شامل آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ، تکمیل فرم درخواست ، مدارک شناسایی و مدرک زبان در صورت موجود بودن می باشد و فرد پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه با مراجعه به سفارت تقاضای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را ارائه می دهد . سفارت کشور چین با بررسی تمام شرایط درخواست فرد به وی وقت مصاحبه خواهد داد . در صورتی که این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید موفق به دریافت ویزای تحصیلی خواهد شد و می تواند به مدت تحصیل خود در کشور چین اقامت داشته باشد .فرد پس از اقامت در کشور چین می تواند برای افراد خانواده خود نیز درخواست ویزای همراه کند و آنها با فرد در این کشور اقامت داشته باشند .

اعزام دانشجو به کشور چین مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به کشور چین

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به کشور چین به شرح زیر می باشد :

  1. نامه پدیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور چین
  2. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعزام دانشجو به کشور چین
  3. ارائه گواهی سلامت جهت تحصیل در کشور چین
  4. ارائه مدارک تحصیلی جهت تحصیل در چین
  5. ارائه اصل و کپی شناسنامه با حداقل اعتبار 6 ماه
  6. ارائه مدرک زبان در صورت وجود جهت تحصیل در چین
  7. پرداخت هزینه صدور ویزای تحصیلی چین
  8. ارائه گواهی تمکن مالی جهت تحصیل در چین
اعزام دانشجو به کشور چین

اعزام دانشجو به کشور چین

شما می توانید برای مهاجرت به چین مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چین ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور چین – اعزام دانشجو به کشور چین در مقطع کارشناسی

مقطع لیسانس عمومی ترین مدرک تحصیلی در سطح تحصیلات دانشگاهی هر کشور است . تحصیل کارشناسی در چین عموما بین ۳ تا ۴ سال طول می کشد . مقاطع لیسانس عموما در رشته های مدیریت، حسابداری، پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی، کشاورزی، و غیره است . برای تحصیل در رشته پزشکی (MBBS) در چین، عموما بین ۵ تا ۶ سال طول می کشد .

اعزام دانشجو به کشور چین – اعزام دانشجو به کشور چین در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور چین هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چینی امکان پذیر است ولی رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، اغلب رشته های پزشکی، تجارت، مهندسی و علوم کامپیوتری (IT) است . اغلب برای افرادی بومی انگلیسی، ارائه مدرک زبان انگلیسی نیازی نمی باشد اما اگر فرد دانشجوی بین المللی باشد، نیاز به اثبات سطح زبان خود است . افرادی که برای اعزام دانشجو به چین قصد اقدام دارند، دوره های کارشناسی ارشد خود را در زمان های 1.5 سال، 2 سال و 3 سال می توانند اخذ کنند.

اعزام دانشجو به کشور چین – اعزام دانشجو به کشور چین در مقطع دکترا 

سالانه بیش از ۱۵۰,۰۰۰ نفر در کشور چین ، مشغول تحصیل در مقطع دکترا هستند . مدت زمان مطالعه برای اعزام دانشجو به چین در مقطع دکترا عموما بین ۳ تا ۴ سال است . هزینه های پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های چین بین ۲,۵۰۰ تا 8000 دلار آمریکا است . آموزش در سطح دکترا بیشتر تحقیقات و جست و جو است تا کلاس های تئوری . به طور کلی رشته های دکترا برای تحصیل تخصصی در شاخه مطالعاتی می باشد.

اعزام دانشجو به کشور چین دانشگاه های برتر کشور چین

به تازگی اعزام دانشجو به کشور چین زبانزد افراد متقاضی مهاجرت به کشورهای آسیایی شده است زیرا از لحاظ هزینه و امکانات تحصیلی، امتیازات بیشتری نسبت به دیگر کشور های آسیایی و اروپایی دارد . ده دانشگاه برتر کشور چین عبارتند از :

  1. دانشگاه چینهوا در پکن چین
  2. دانشگاه فودان چین
  3. دانشگاه پکینگ در شهر پکن چین
  4. دانشگاه علوم و تکنولوژی چین
  5. دانشگاه ججیانگ چین
  6. دانشگاه نانجینگ چین
  7. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین
  8. دانشگاه ووهان چین
  9. دانشگاه سون یات سن چین
  10. دانشگاه تکنولوژی هربین چین

اعزام دانشجو به کشور چین مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

اعزام دانشجو به کشور چین مراحل و مقدماتی دارد که از جمله مقدمات آن، فراهم آوردن مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه می باشد. شرایط برای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های چین به شرح زیر می باشد :

  • ارائه مدارک ترجمه شده و گواهی های تحصیلی که از مقاطع قبلی تحصیلی
  • متقاضی باید ویزای دانشجویی یا ویزای موقت بازدید (Visitor Visa) داشته باشد.
  • متقاضی باید به قوانین دولت چین و تمام نظامات موجود در این کشور احترام بگذارد.
  • عدم داشتن سوء سابقه کیفری
  • برای تحصیل در دانشگاه های چینی زبان باید فرد به سطح مطلوب زبان چینی ( HSK ) مسلط باشد.
  • برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان، به مدرک زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس نیاز است.
  • ارائه اظهارنامه هدف از تحصیل در چین
  • ارائه تمکن مالی بانک

لازم به ذکر است برای پذیرش در مقطع MBA ارائه امتیاز امتحان GMAT یا GRE نیاز است. همچنین لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز ممکن است با توجه به نوع دوره و موسسه آموزشی، متنوع باشد.

اعزام دانشجو به کشور چین زمان اعزام دانشجو به کشور چین

برای اعزام دانشجو به چین مدت زمان هایی مشخص شده است : ترم پاییز از سپتامبر آغاز می شود و فوریه تا جولای را برای ارائه مدارک تعیین کرده اند. نتایج دانشگاه ها در روز های پایانی جولای تا آگوست تعیین می شود و ثبت نام و شروع کلاس ها از ماه سپتامبر است . ترم بهار از ماه مارس آغاز می شود، ماه های اکتبر تا ژانویه را برای ارائه مدارک تعیین کرده اند و آغاز ثبت نام و شروع کلاس ها از ماه مارس می باشد . لازم به ذکر است که تمام دانشگاه ها و تمام رشته ها از اغلب دانشگاه ها برای ارائه دوره های زبان از فصل بهار استفاده می کنند ماه سپتامبر آغاز می شود و تعداد خیلی کمی از دانشگاه ها و رشته ها در فصل بهار آغاز می شود .

اعزام دانشجو به کشور چین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور چین

هزینه های زندگی در کشور چین به طور میانگین از 380  تا1,000 دلار تخمین زده شده است که این هزینه ها بسته به نوع زندگی هر شخص می تواند متفاوت باشد . حتی شهر ها هم می توانند در نوع هزینه ها تاثیر گذار باشند. طبق آمار اعلام شده تا سال 2018میانگین درآمد هر شخص در چین میتواند بین 800  تا 980دلار متغیر باشد که این نوع از درآمد برای افراد عادی جامعه تخمین زده شده است.

در مقاله ” تحصیل در چین ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چین اطلاعات کسب کنید .

هزینه دانشگاه های عمومی چین، بین 2000 تا 8000 دلار آمریکا است .

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بین 3000 تا ۴,۵۰۰ دلار در سال
  • هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی و تجاری، بین 3000 تا ۵۰,۰۰۰ دلار امریکا در سال
  • هزینه شهریه های برخی از دانشگاه های خصوصی چینی زبان از 2500 تا 3500 دلار امریکا ماهانه متغیر است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button