اعزام دانشجو به کشور هلند

کشور هلند ، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان می باشد که از نظر عملکرد تحصیلی در رتبه سوم قرار گرفته است از این رو افرادی بسیاری جهت ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می کنند . تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند یکی از روش های اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور است . علی رغم اندازه نسبتا کوچک هلند ، این کشور 13 دانشگاه در رتبه 300 و 5 دانشگاه در رتبه های بالا 100 را دارا می باشد . طیف گسترده ای از دوره ها در هلند ، به زبان هلندی تدریس می شوند  و بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی است . در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد اعزام دانشجو به کشور هلند از سوی موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تقدیم خوانندگان عزیز می باشد و مایه خرسندی است که برای متقاضیان مفید باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هلند، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هلند ” است .

یکی از عواملی که سبب شده که متقاضیان اعزام دانشجو به هلند روز به روز بیشتر شود ، شرایط مطلوب اقتصادی و ثبات پارامترهای مثبت این حوزه مثل نرخ بیکاری و تورم بسیار اندک این کشور است. اعزام دانشجو به کشور هلند و تحصیل در این کشور تابع قوانین و مقررات مهاجرتی این کشور می باشد و تحصیل در کشور هلند از جانب متخصصین اعزام دانشجو به کشور هند برای افرادی که به دنبال گرفتن یک مدرک معتبر در سطح بین ‌المللی هستند و همچنین از دیدن باغ ‌های گل و مناظر بسیار زیبای طبیعی لذت می‌ برند توصیه می‌شود. کشور هلند بر خلاف تعدادی از همسایگان خود بابت ارائه‌ خدمات آموزشی اقدام به دریافت شهریه از دانشحویان می‌کند و ممکن است هزینه تحصیل در این کشور نسبت به هزینه های تحصیل در کشورهایی نظیر اتریش و آلمان بیشتر می باشد اما شهریه ‌های تحصیلی این کشور در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی و آمریکایی مناسب است و اعزام دانشجو به هلند را با مشکل خاصی مواجه نمی‌کند. لازم به ذکر است که کشور هلند یکی از قدیمی ‌ترین و باکیفیت‌ ترین نظام ‌های آموزش عالی جهان را دارد که حدوداً به قرن 16 میلادی باز می‌ گردد. علاوه بر موارد فوق، به دلیل فرهنگ بالا و جامعه‌ تحصیل کرده‌ این کشور، اعزام دانشجو به هلند متقاضیان بسیار دارد و برخورد هلندی ‌ها با مهاجرین به دلیل فرهنگ تنوع ‌پذیر مردمان این کشور بسیار مطلوب و مورد قبول می باشد .

اعزام دانشجو به کشور هلند پذیرش تحصیلی کشور هلند

برای اعزام دانشجو به هلند در بدو امر بایستی از دانشگاه ‌های این کشور اخذ پذیرش کرد و سپس به گرفتن ویزای دانشجویی برای ورود به این کشور اقدام کرد. برای اعزام دانشجو به کشور هلند و اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند بسته به نوع دانشگاه دو راه مختلف وجود دارد: در برخی موارد بایستی با خود دانشگاه مستقیماً در ارتباط قرار گرفت و در بعضی موارد بایستی از طریق مرکز آنلاین مربوط به ثبت ‌نام در دانشگاه‌ های هلند اقدام کرد. اما در برخی موارد و برای ثبت نام در تعدادی از دانشگا‌ه‌ های این کشور بایستی از هر دو راه همزمان برای ثبت نام استفاده کرده و از این طریق اقدام به اخذ پذیرش کرد.زبان تدریس در این کشور هلندی و انگلیسی می باشد و متقاضی اعزام دانشجو به هلند بایستی برای طی موفقیت ‌آمیز هر یک از دوره‌ های آموزشی، حداقل به یکی از این دو زبان مزبور تسلط داشته باشد.

اعزام دانشجو به کشور هلند مراحل اعزام دانشجو به کشور هلند

پس از آنکه فرد متقاضی با دانشگاه مورد نظر خود ارتباط برقرار کرد و از آنجا پذیرش گرفت، بایستی تمام مدارک مورد نیاز را ترجمه کرده و برای اخذ اجازه اقامت موقت خود درخواست دهد و پس از آن، باید برای گرفتن اجازه‌ اقامت طولانی ‌تر (یک ساله)  اقدام به دادن درخواست کند و همچنین در اثنای این پروسه، فرد متقاضی اعزام دانشجو به هلند بایستی در سازمان مربوط به اتباع خارجی، توانایی مالی خود را در تأمین حداقل ‌های زندگی دانشجویی در این کشور اثبات کند. البته متقاضی اعزام دانشجو به کشور هلند همچنین می ‌تواند یکسری از هزینه ‌های اولیه را به حساب دانشگاه واریز کند که در این صورت دیگر نیازی به اثبات داشتن توانایی مالی نزد مراجع مذکور را ندارد و در این صورت ویزای این قبیل متقاضیان اعزام دانشجو به کشور هلند، در مدت کمتری نسبت به دیگران صادر می ‌گردد . لازم به ذکر است که گرفتن بیمه‌ درمانی در این راستا ضروری است.

اعزام دانشجو به کشور هلند اعزام دانشجو به کشور هلند در مقطع کارشناسی

تحصیلات تکمیلی در کشور هلند نیازمند رعایت چندین شرط است که برای تحصیل می بایست آن ها را دانست . جهت تحصیل کارشناسی در هلند علاوه بر داشتن مدرک دیپلم می بایست مدرک زبان با نمره آیلتس ۶ را داشت . همچنین معدل فرد نیز بابد بالای 14 باشد تا بتواند در این مقطع موفق به پذیرش دانشجویی شود . مدت زمان تحصیل کارشناسی در کشور هلند ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد.

اعزام دانشجو به کشور هلند

اعزام دانشجو به کشور هلند

اعزام دانشجو به کشور هلند اعزام دانشجو به کشور هلند در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در هلند ۱تا ۲ سال تحصیلی می باشد . در این مقطع نیز دارا بودن مدرک زبان و همچنین مدرک لیسانس ضروری می باشد . هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند در مقطع فوق لیسانس بین ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در سال است.

اعزام دانشجو به کشور هلند اعزام دانشجو به کشور هلند در مقطع دکترا 

تحصیل دکترا در هلند می تواند همراه با بورسیه تحصیلی و یا بدون بورسیه باشد. اخذ بورسیه تحصیلی هلند در مقطع دکترا بستگی به تایید استاد راهنما دارد. برای اخذ بورسیه ارائه مدارک لازم ضروری می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هلند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هلند ” بیاندازید.

اعزام دانشجو به کشور هلند الزامات زبان جهت تحصیل در کشور هلند

اگر مهارتهای زبان انگلیسی فرد متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند به اندازه کافی خوب نباشد ، می تواند برای دوره آمادگی درخواست کند . بسیاری از دانشگاه های کشور هلند چنین دوره را ارائه می دهند که نه تنها مهارت زبان انگلیسی را به یک سطح علمی ارتقاء می بخشد ، بلکه همچنین به سازگاری دانشجویان با زندگی و تحصیل در کشور کمک می کند . علاوه بر این ، برخی از دانشگاه ها نیز به دانشجویان دوره های آمادگی خود بورس تحصیلی تضمین شده برای تحصیلات عالی ارائه می دهند .دقت کنید حتی با شرکت در این دوره ها باز هم باید یک امتحان زبان انگلیسی بین المللی را پشت سر گذراند و هنگام درخواست دوره آمادگی نتایج خود را به دفتر پذیرش ارسال کرد .

اعزام دانشجو به کشور هلند هزینه های تحصیل در کشور هلند

هزینه های زندگی و تحصیل در کشور هلند ، یکی از موارد قابل توجه جهت تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند می باشد . هزینه‌ های زندگی در سرتاسر جهان بیش از هر پارامتر دیگر به سبک زندگی شخصی فرد بستگی دارد اما به طور متوسط در این کشور برای یک زندگی دانشجویی مناسب و معقول، 700 الی 1000 یورو در ماه باید پرداخت شود. هزینه های تحصیل در هلند بسته به اینکه دانشجو از اتحادیه اروپا است یا اینکه آنها در یک موسسه دولتی یا خصوصی تحصیل می کنند ، متفاوت خواهد بود . میانگین هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا ۱،۹۵۰ یورو در سال است و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید مبلغی بین ۶،۰۰۰ و ۱۵،۰۰۰ یورو پرداخت کنند و هزینه ها در دانشگاه های خصوصی کشور هلند می تواند به طور قابل توجهی بالاتر باشد .

اعزام دانشجو به کشور هلند دانشگاه های کشور هلند

به طور کلی دانشگاه های کشور هلند به دو دسته تقسیم می شوند :

  1. دانشگاه علوم کاربردی هلند (HBO)

در سال 2015 میلادی حدود 440000 دانشجو در 37 دانشگاه علوم کاربردی هلند ثبت نام کردند، دانشگاهی که نسبت به آموزش فعالیت های عملی می پردازد و آموزش هایی که چهار سال طول می کشد . دانشجویان قادر به تحصیل در گرایش هایی مانند کشاورزی، مهندسی، فناوری، اقتصاد، مدیریت تجاری، سلامت و درمان، هنرهای برتر، آموزش / آموزش دبیران و رفاه اجتماعی بودند.

  1. دانشگاه تحقیق هلند (WO)

در سال 2015 حدود 14 دانشگاه تحقیقاتی اخذ مدرک بین المللی و شرکت در دوره های کوتاه مدت را به افراد پیشنهاد کردند. که برخی از این دانشگاه ها عبارتند از :

در مقاله ” تحصیل در هلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هلند اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور هلند زمان اعزام دانشجو به کشور هلند

اعزام دانشجو به کشور هلند برای هر ترم تحصیلی زمان متفاوتی دارد و برای تمامی دوره ها اول ماه می تاریخ ثبت نام است اما زمان ثبت نام در برخی دوره های ثابت 15 ژانویه می باشد که این زمان بسته به دانشگاه و مؤسسه متفاوت است و برخی مؤسسه زمان بیشتری برای ثبت نام دارند. شروع سال تحصیلی در اغلب دوره ها و دانشگاه های هلند در دو ترم سپتامبر و ژانویه می باشد اما برخی مؤسسات چند تاریخ در سال علاوه ترم های اصلی برای شروع کلاس ها ارائه می کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button