اعزام دانشجو به کشور لیتوانی

کشور لیتوانی در شمال شرقی اروپا واقع شده و بزرگترین کشور حوزه بالتیک در اروپا می باشد و به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شده است . لیتوانی به دلیل عضویت در شینگن و داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در جهان مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت و ادامه تحصیل در لیتوانی قرار گرفته است . مدارک صادر شده از دانشگاه های لیتوانی در سراسر دنیا تایید شده می باشد و لازم به ذکر است که این دانشگاه ها امکانات بسیار مطلوبی با هزینه های بسیار کم در اختیار دانشجویان قرار می دهند . مهاجرت تحصیلی به لیتوانی یکی از راه های مهاجرت به لیتوانی می باشد که در این مطلب شرایط کلی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور لیتوانی را بررسی می کنیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لیتوانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لیتوانی ” است .

سیستم آموزش و پرورش لیتوانی شامل تحصیلات عالی و تربیتی می باشد و تحصیلات ابتدایی در لیتوانی به چهار مرحله تقسیم می شود:

  • آموزش پیش دبستانی در لیتوانی
  • آموزش ابتدایی در لیتوانی
  • آموزش راهنمایی در لیتوانی
  • آموزش متوسطه در لیتوانی

کشور لیتوانی دارای موسسات آموزش عالی و دانشگاه های بسیاری در دو نوع خصوصی و دولتی است که در اغلب آن ها تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد . آن دسته از دانشجویانی که موفق به تحصیل در لیتوانی و اخذ مدارک دانشگاهی این کشور می شوند می توانند در سراسر جهان شغل مناسبی به دست آورده و آینده شغلی خود را تضمین کنند . تحصیل در دانشگاه های لیتوانی خود شامل سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شود . افرادی که قصد تحصیل در کشور لیتوانی دارند باید مدرک زبان انگلیسی را داشته باشند زیرا اغلب واحد های درسی به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. تحصیل در دانشگاه های لیتوانی مانند ایران منوط بر داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در کنکور سراسری دانشگاه ها است .

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی نظام آموزش عالی در کشور لیتوانی

برنامه های تحصیلی در لیتوانی براساس سیستم انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) سنجیده می شوند و دوره هایی که در این کشور ارائه می شوند از سیستم بولونیا تبعیت می کنند ، دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در لیتوانی ارائه می شود ، برخی از دانشگاه های لیتوانی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به صورت یکپارچه و پیوسته ارائه می دهند مانند رشته حقوق و دانشجویان می توانند پس از این دوره وارد مقطع دکترا شوند . دو نوع موسسه آموزش عالی در لیتوانی وجود دارد که عبارتند از : کالج ها و دانشگاه ها . کالج های لیتوانی بر آموزش عملی برای حرفه های خاص تمرکز می کنند و دانشگاه های دوره های آکادمیک ارائه می کنند ، 14 دانشگاه عمومی، هشت دانشگاه خصوصی و یک پردیس دانشگاهی لهستانی در کشور لیتوانی وجود دارد .

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی – اعزام دانشجو به کشور لیتوانی در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در لیتوانی حدود 3 تا 6 سال طول می کشد که این مدرت زمان برای هر رشته متفاوت است . به عنوان مثال تحصیل لیسانس در دانشگاه های لیتوانی برای رشته هایی مانند حسابداری ، علوم انسانی ، مدیریت و علوم سیاسی حدود 3 سال، برای رشته هایی مانند فنی و مهندسی 4 سال و برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و معماری تا 6 سال به طول می انجامد.

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی – اعزام دانشجو به کشور لیتوانی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در لیتوانی با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان حدود یکسال و نیم تا 2 سال طول می کشد.

یکی از روش های مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لیتوانی ” اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی – اعزام دانشجو به کشور لیتوانی در مقطع دکترا

تحصیل دکترا در دانشگاه های لیتوانی 3 تا 4 سال طول می کشد و در اغلب دانشگاه های لیتوانی در مقطع دکترا دانشجویان می بایست قبل از پذیرش در دانشگاه موضوع پایان نامه خود را ارائه دهند اما در برخی از دانشگاه ها دانشجو می تواند پس از ثبت نام در دانشگاه موضوع پایان نامه خود را اعلام نماید .

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی برترین دانشگاه های لیتوانی

برترین دانشگاه های لیتوانی عبارتند از :

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی شرایط اعزام دانشجو به کشور لیتوانی

شهروندان کشور لیتوانی و دانشجویان اتحادیه اروپا (EEA) که واجد شرایط می باشند باید از طریق موسسات آموزش عالی (LAMA BPO) برای دانشگاه های دولتی در لیتوانی درخواست کنند که این درخواست باید از 1 ژوئن تا 23 جولای انجام شود و اگر دانشجو از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا (EEA) باشد می بایست مستقیم از طریق دانشگاه مورد نظر اقدام کند و تمامی مدارک زیر را ارائه دهد :

  • فرم تکمیل شده شده درخواست ویزای تحصیلی لیتوانی
  • ارائه گواهی آموزش جهت اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی (که توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است)
  • ارائه CV و انگیزه نامه جهت اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی
  • کپی پاسپورت دانشجو که می بایست تایید شود .
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه در کشور لیتوانی که ثابت می کند دانشجو هزینه های برنامه و هزینه تحصیل خود را پرداخته کرده است .
  • اظهارات بانکی ( نامه تمکن مالی و پرینت حساب ) که نشان می دهد که دانشجو در حال تحصیل در لیتوانی قادر به پرداخت هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی است .

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی زمان اعزام دانشجو به کشور لیتوانی

سال تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی از ماه سپتامبر تا ماه ژوئن است و شامل دو ترم پاییز و بهار می شود و دانشجویان می توانند هم به صورت نیمه وقت و هم به صورت تمام وقت به تحصیلات خود ادامه دهند. دانشجویان در کشور لیتوانی از اینترنت با سرعت بسیار بالایی بهره مند می شوند.

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی هزینه تحصیل در کشور لیتوانی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های لیتوانی با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر است و در سال حدود 3000 تا 7000 یورو می باشد. بورسیه های تحصیلی در لیتوانی به دانشجویان در حال تحصیل چه در دانشگاه های خصوصی و چه در دانشگاه های دولتی و در تمامی مقاطع و رشته ها با توجه به وضعیت دانشجو اعطا می گردد و دانشجویان همچنین می توانند پس از گذشت 1 سال از تحصیل در لیتوانی 20 ساعت در هفته را مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را تامین کنند .

در مقاله ” تحصیل در لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیتوانی اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور لیتوانی هزینه زندگی دانشجویی در کشور لیتوانی

کشور لیتوانی یک کشور نسبتا ارزان برای زندگی می باشد و دانشجویان تقریبا ماهیانه 489 یورو یا 520 دلار هزینه دارند و در سال تمام هزینه های آنها اعم از مسکن ، بیمه ، خورد و خوراک و … تقریبا در حدود 5868 یورو یا 6240 دلار می باشد ، هزینه خوابگاه دانشجویی در لیتوانی بسیار ارزان است که در ماه تقریبا در حدود 70 یورو یا 74 دلار می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button