کشور صربستان دارای آب و هوای معتدل است و با قرار گیری در اروپا و داشتن دانشگاه های معتبر مورد توجه افراد بسیاری برای اعزام دانشجو به کشور صربستان قرار گرفته است. دانشجویان می توانند در دوره کالج شرکت کنند و بعد از این دوره که در حدود ده ماه زمان می برد در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند. دانشجویان می توانند در سه مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در صربستان تحصیل کنند. دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل در این کشور اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. سیستم آموزشی صربستان بر بین المللی شدن در همه سطوح تمرکز دارد. همچنین دانشجویان می توانند در بخش هایی از آموزش عالی صربستان اثر بخش باشند. این کشور ترکیبی از فرهنگ غرب و شرق را دارد و دارای محیطی مدرن و فرهنگی است از این رو دانشجویان بین المللی کارهای بسیاری را می توانند انجام دهند تا به رشد و شکوفایی بیشتر آنها کمک شود . همچنین امکان دریافت بورسیه نیز در مقاطع مختلف برای افرادی که شرایط لازم از سوی صربستان را داشته باشند فراهم خواهد بود . هزینه های تحصیل در صربستان بر حسب رشته و دانشگاه متفاوت است  و  تا 10 هزار یورو در سال نیز ممکن است پرداخت شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به صربستان ” بیاندازید.

اعزام دانشجو به کشور صربستان –  اعزام دانشجو به کشور صربستان در مقطع لیسانس

تحصیل در مقطع لیسانس صربستان ۴ ساله است و برای برخی رشته ها نیز شرایط خاصی برای تحصیل و پذیرش وجود دارد که البته باید این موارد را از دانشگاه مربوطه جویا شوید . برای ورود به این سطح نیاز به آزمون ورودی خواهد بود که در اوایل ماه جولای و اوایل سپتامبر برگزار خواهد شد و باید مدارک تحصیلی فرد مورد تایید دانشگاه مقصد قرار گیرد. اغلب در این سطح تحصیل به زبان صربی است.

اعزام دانشجو به کشور صربستان –  اعزام دانشجو به کشور صربستان در مقطع فوق لیسانس

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های صربستان باید حدود دو سال تحصیل نمایید. دو نوع کالج وجود دارد کالج مطالعات علمی و کالج تحصیلات کاربردی. در این کالج ها می توانید دوره ها و آموزش های لازم را ببینید . موسسات آموزش عالی سطح وسیعی از مقاطع کارشناسی ارشد را در بخش های گوناگون مانند مدیریتی، اقتصاد، هنر، علوم سیاسی، کشاورزی، علوم رایانه و … ارائه می نمایند. حتی امکان تحصیل به صورت آنلاین نیز برای برخی دانشگاه ها ورشته ها وجود دارد .برای پذیرش مقطع ارشد مانند دوره کارشناسی دانشجو باید مدارکش را برای تایید به دانشگاه مقصد بفرستد و در آزمون دانشگاه ها هم شرکت کند.

اعزام دانشجو به کشور صربستان –  اعزام دانشجو به کشور صربستان در مقطع دکترا

برای تحصیل دکترا در صربستان در بخش های گوناگونی امکان تحقیق وجود دارد. این دانشجویان باید در دوره های آموزشی برای برگزاری آزمون ها و انتشار مقالات علمی در سطوح بالا شرکت نمایند. پایان نامه باید شامل نتایج اصلی و منتشر شده، یا نتایج پذیرفته شده برای انتشار در مجلات علمی ذکر شده در WoS تامسون رویتر باشد. دانشجویان دکترا دارای استاد راهنما هستند حتی در برخی شرایط نیز دانشجویان دکترا دستیار تدریس می شوند.

اعزام دانشجو به کشور صربستان

اعزام دانشجو به کشور صربستان

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور صربستان – مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به کشور صربستان

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و برخی از دانشجویان کشورهای آسیایی می بایست با مراجعه به سفارت صربستان در کشور خود اقدام به اخذ ویزای این کشور نمایند تا بتوانند بدون مشکل وارد این کشور شوند.

  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی دریافت ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • داشتن گواهی سلامت
  • بیمه پزشکی
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه یا موسسه عالی در صربستان
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده و تایید شده
  • ارائه مدرک زبان در صورت نیاز
  • اثبات تمکن مالی

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

فراموش نکنید که دانشجویان باید بعد از ورود به جمهوری صربستان باید در ایستگاه پلیس ثبت نام نمایند تا اجازه اقامت موقت خود را برای بیش از ۹۰ روز اقامت دریافت کنند. ویزای اقامت موقت برای یک سال اعتبار دارد و تا ۳ سال قابل تمدید است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button