اعزام دانشجو به کشور سوئیس

کشور سوئیس ، یکی از مرفه ترین کشورهای سطح جهان می باشد و کیفیت بالای زندگی در این کشور ، دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند . تحصیل در کشور سوئیس مانند سایر کشورها فرصت مناسبی برای افراد متقاضی تحصیل ایجاد می کند و افرادی که قصد اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را دارند می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی وارد این کشور شوند و با بررسی شرایط اقامتی این کشور را بررسی کنند و پس از تحصیل ، اقامت دائم خود را در صورت ورود به بازار این کشور دریافت کنند . از این رو این مقاله به موضوع اعزام دانشجو به کشور سوئیس اختصاص داده شده است . تحصیل و اعزام دانشجو به کشور سوئیس به دلیل بالا بودن هزینه ها در این کشور مختص افرادی می باشد که توانایی تحصیل در یک کشور گران را دارند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور سوئیس اعزام دانش آموز به کشور سوئیس

در کشور سوئیس افراد می توانند از سن 6 تا 8 سالگی وارد مدارس این کشور شوند . مدت زمان تحصیل در مدارس کشور سوئیس 8 تا 9 سال می باشد و تحصیل در این دوره مدارس به 2 بخش ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود که بازده زمانی دوره ابتدایی 4 تا 6 سال و دوره دبیرستان 3 تا 5 سال است . برای ورود به مراکز عالی و دانشگاه های کشور سوئیس داشتن مدرک دیپلم الزامی است .

مدارس بین المللی کشور سوئیس با داشتن شهرت جهانی و استانداردهای فوق العاده آموزشی و نظم دقیق یکی از بهترین های جهان می باشد . این کشور دارای 44 مدرسه بین المللی است که شامل مدارس ابتدایی و متوسطه و در انواع روزانه و شبانه می باشد که انواع برنامه های آموزشی شامل تحصیلات بین المللی را دارا هستند . برخی از این مدارس آموزش به صورت دو زبانه هستند به عنوان مثال در مدرسه بین المللی سوئدی ژنو آموزش سه زبانه است و زبان های سوئدی، فرانسوی و انگلیسی تدریس می شود. برخی از مدارس بین المللی کشور سوئیس در کنار دوره های معمولی، دوره های آکادمیک تری را آموزش می دهند مثلا مدرسه آکومایین کومون لایسین سوئیس که دارای آموزش دو زبانه ژاپنی و انگلیسی بوده و توسط وزارت آموزش ژاپن تایید شده است و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط ورود به دانشگاه های کشور ژاپن و همچنین کالج های آمریکا هستند . در جدول زیر برخی از مدارس بین المللی سوئیس و سن پذیرش در آنها آورده شده است :

نام مدرسه بین المللیشهرسن پذیرش
Brillantmont International Schoolلوزان – روزانه و شبانه روزی13 تا 18 سال
St. George’s International SchoolMontreux   شبانه روزی3 تا 18 سال
Le Régent Collegeکرن مونتانا – روزانه و شبانه روزیشبانه 5 تا 18 روزانه 4 تا 18 سال
Lemania Collegeلوزان12 تا 20 سال
Aiglon Collegeویاراس9 تا 18 سال
Surval MontreuMontreux   دخترانه13 تا 19 سال

دانشگاه های سوئیس به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • دانشگاه های علوم پایه (UNIS)  شامل 12 دانشگاه
  • دانشگاه های علوم کاربردی و هنر(UASAs)   شامل 8 دانشگاه
  •  دانشگاه های تربیت معلم (UTEs) شامل 20 دانشگاه و 2 موسسه آموزش عالی تحت نظر دولت.

در سوئیس برخی از دانشگاه ها DualDegree هستند یعنی برخی از دانشگاه های چون همکار دانشگاه هایی از کشورهای دیگر می باشند هم یک مدرک از دانشگاه سوئیس و هم یک مدرک از دانشگاه اصلی در خارج از سوئیس دریافت می کنند.

اعزام دانشجو به کشور سوئیس – اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع کارشناسی در دانشگاه های علوم پایه کشور سوئیس به این ترتیب است که بایستی مدرک دیپلم 12 ساله را دارا باشند و گواهی دوره بلوغ را از سوئیس دریافت کند ولی دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی ورزش و کایروپراتیک از این گزینه معاف هستند . برای مقطع کارشناسی در دانشگاه های علوم کاربردی و هنر بایستی مدرک دیپلم مرتبط ارائه دهند و تجربه کاری مناسبی داشته باشند البته پذیرش در رشته های هنر، موسیقی و تئاتر نیاز به آزمون دارند و برای مقطع لیسانس در دانشگاه های تربیت معلم یا بایستی یک گواهی بلوغ در سوئیس را داشته باشند یا مدرک دیپلم آنها را موسسه کنفرانس مدیران ایالت های سوئیس تائید کرده باشد. در مجموع رشته های پزشکی، علوم اجتماعی، هنرهای کاربردی، موسیقی و طراحی در کشور سوئیس آزمون دارند. تحصیل کارشناسی در کشور سوئیس مانند اغلب کشورها 4 سال است و متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی باید 12 سال تحصیلی خود را تکمیل کرده باشند. زبان تحصیل کارشناسی در سوئیس ، آلمانی و فرانسوی است و افراد متقاضی می بایستی مدرک زبان فرانسه یا آلمانی B1 یا B2 را داشته باشد. اجازه کار دانشجویی در کشور سوئیس در مقطع کارشناسی به مدت 10 ساعت در هفته اجازه کار نیمه وقت می باشد و میانگین حقوق دریافتی این افراد حدودا بین 12 تا 15 فرانک به ازای هر ساعت است .

اعزام دانشجو به کشور سوئیس – اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور سوئیس به دلیل آرامش منحصر به فرد این کشور و در ضمن امنیت بالای کشور جایی مناسب برای زندگی است و متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. بسیاری از متقاضیان تحصیل دکترا در کشور سوئیس را برای اتمام دوره فوق لیسانس خود انتخاب می کنند زیرا آنها می توانند شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش دهند . مدت زمان تحصیل فوق لیسانس در کشور سوئیس ۲ سال است و زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور به سه زبان آلمانی و انگلیسی و فرانسوی است و در این صورت افراد متقاضی باید مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ یا b2  آلمانی و یا مدرک زبان فرانسه داشته باشند . دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار حین تحصیل در حدود  ۲۰ ساعت در هفته را دارند و میانگین حقوق دریافتی این افراد حدودا 22  فرانک به ازای هر ساعت است که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم پایه برای دانشجویانی امکان پذیر است که مدرک لیسانس داشته باشند و مدرک لیسانس آنها مرتبط با رشته انتخابی در مقطع فوق لیسانس آن ها باشد. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد گاهی بنا به شرایط دانشگاه ها می تواند متفاوت باشد. جهت تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی و هنر در مقطع فوق لیسانس مستلزم داشتن مدرک لیسانس در رشته مورد درخواست در مقطع فوق لیسانس باید باشد و تجربه کاری مناسبی هم مورد نیاز است و اعتبار یک مدرک تحصیلی لیسانس برای دانشجویانی که از خارج از کشور آمده باشند باید ارزیابی شود . افرادی که جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های تربیت معلم خود را آماده می کنند باید مدرک لیسانس از دانشگاه را داشته باشند و علاوه بر این باید تجربه تدریس در مقطع ابتدایی در مدارس سوئیس را برای مدت حداقل 2 سال را داشته باشند و همچنین مدرک دیپلم روان درمانی را داشته باشند.

اعزام دانشجو به کشور سوئیس – اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع دکترا 

در واقع اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع دکترا ماهیت تحقیق و تدریس دارد و تحصیل در مقطع دکترا کسب کردن شایستگی علمی از  طریق تلاش شخصی و پژوهشی است . موسسات آموزش عالی کشور سوئیس در تلاش هستند تا سطح پیشرفت را در مقطع دکترا در سوئیس ارتقاء دهند و این امر را برای دانشجویان مقطع دکترا در سوئیس جذاب تر کنند . این برنامه به عنوان چارچوبی برای همکاری بین دانشگاه های علوم پایه و دانشگاه های علوم کاربردی و هنر و دانشگاه های تربیت معلمان تنظیم شده است و دارای سه پروژه زیر است :

  • TP1 : ارتقاء برنامه دکترا در دانشگاه های علوم پایه
  • TP2 : ارتقاء برنامه دکترا با همکاری دانشگاه های علوم پایه، دانشگاه های علوم کاربردی و هنر و دانشگاه های تربیت معلم
  • TP3 : همکاری بین دانشگاه های علوم پایه، علوم کاربردی و هنر و تربیت معلم با دانشگاه هایی از خارج از کشور در ارتباط با دروسی که در سوئیس تدریس نمی شوند.

برای اعزام دانشجو به کشور سوئیس در مقطع دکترا ، فرد متقاضی مستلزم داشتن مدرک فوق لیسانس است و همچنین باید یک رزومه تحصیلی مناسب و معدل خوب به عنوان پشتوانه خود داشته باشد و از کشور سوئیس بتواند یک استاد راهنما داشته باشد. داشتن مقالات پژوهشی که در سطوح بین المللی چاپ یا منتشر شده باشد می تواند شانس اخذ پذیرش و یافتن استاد راهنما را بالاتر ببرد. به طور کلی تحصیل دکترا در کشور سوئیس مانند سایر کشورها به دو صورت با هزینه تحصیل و به همراه بورسیه است که اخذ بورسیه بستگی به رزومه تحصیلی چشمگیر فرد دارد تا بتواند بین افراد متقاضی دیگر موفق به اخذ بورسیه شود. لازم به ذکر است برای افرادی که در این مقطع تحصیل می کنند حقوقی ماهیانه در نظر گرفته می شود و این حقوق به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار داده شده است. مدراک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا در کشور سوئیس عبارتند از :

  • ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا در کشور سوئیس
  • ارائه مدرک زبان حداقل آیلتس 5 جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا در کشور سوئیس
  • ارتباط و اخذ تاییدیه از طرف استاد راهنما  (supervisor) جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا در کشور سوئیس
  • ارائه مقالات بین المللی و کتوب و رزومه تحصیلی جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا در کشور سوئیس

شما می توانید برای مهاجرت به سوئیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل دکترا در کشور سوئیس مانند سایر کشورها اجازه کار به افراد متقاضی داده می شود که در حدود ۳۰ ساعت در هفته است و میانگین حقوق دریافتی در حدود  22 یورو در هر ساعت می باشد که مجموع در آمد های حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

اعزام دانشجو به کشور سوئیس

اعزام دانشجو به کشور سوئیس

اعزام دانشجو به کشور سوئیس برترین دانشگاه های کشور سوئیس

متقاضیان تحصیل در سوئیس و مراکز اعزام دانشجو به سوئیس باید در ابتدا از وضعیت دانشگاه های این کشور  و رتبه  دانشگاه های این کشور اطلاع کافی داشته و در مرحله بعد اقدام به پذیرش در این دانشگاه ها کنند . برخی از برترین دانشگاه های کشور سوئیس عبارتند از :

نام دانشگاهQS Rankingتایید وزارت علومتایید وزارت بهداشت
ETH Zurich6دارد – رتبه ممتاز
Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne18دارد – رتبه ممتازدارد
University of Zurich76دارد – رتبه ممتازدارد
University of Geneva110دارد – رتبه ممتازدارد
University of Bern123دارد – رتبه ممتازدارد
University of Lausanne149دارد – رتبه ممتازدارد
University of Basel153دارد – رتبه ممتازدارد
University of St. Gallen398دارد – رتبه خوب
University of Fribourg581دارد – رتبه ممتازدارد

با توجه به جدول فوق می توان پی برد که بی دلیل نیست که دانشگاه های سوئیس بالاترین کیفیت آموزش را دارند و مورد توجه دانشجویان از سراسر دنیا قرار دارند.

اعزام دانشجو به کشور سوئیس زمان اعزام دانشجو به کشور سوئیس

اعزام دانشجو به سوئیس گاهی ممکن است در مقاطع مختلف و در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد که در جدول زیر زمان اعزام دانشجو به سوئیس آورده شده است :

ترم بهار 2019ترم پائیز 2019مقاطعنام دانشگاه

30 آپریل

31 مارس

15 دسامبر

لیسانس

فوق لیسانس

ویزا

ETH Zurich
30 نوامبر30 آپریل

15 فوریه

15 فوریه

15 فوریه

Deadlines

لیسانس علوم ورزشی

فوق لیسانس پرستاری

فوق لیسانس پزشکی

University of Basel
30 نوامبر

30 سپتانبر

30 آپریل

28 فوریه

30 آپریل

28 فوریه

30 نوامبر

لیسانس

با اخذ ویزا

لیسانس تکنولوژی

با اخذ ویزا

فوق لیسانس

با اخذ ویزا

بدون داشتن گواهی بلوغ

University of Geneva
30 نوامبر

31 جولای

30 آپریل

28 فوریه

Deadlines

دانشجویان خارجی که نیاز به ویزا دارند

University of Zurich
15 دسامبر30 آپریل

15 فوریه

15 فوریه

15 فوریه

Deadlines

علوم ورزشی

پذیرش

مستر علوم پزشکی

University of Bern

اعزام دانشجو به کشور سوئیس وضعیت اقامت پس از تحصیل در کشور سوئیس

کشور سوئیس به دانشجویانی بین المللی که از طریق اعزام دانشجو به سوئیس ، مدرک خود را دریافت کرده اند ، تحت شرایطی اجازه می دهد که 6 ماه پس از تحصیل در کشور سوئیس اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند و در صورت یافتن شغل نوع اقامت آن ها  از اقامت تحصیلی سوئیس به اقامت کاری تبدیل شده و  پس از آن موفق به اخذ اقامت دائم و به تبع آن تابعیت این کشور را کسب کنند .

جهت جستجوی کار، اتباع خارجی در کشور سوئیس هنگامی که مدت تحصیل آنان پایان یافته باشد، می توانند از یک مجوز اقامت موقت 6 ماهه استفاده کرده و این مجوز به این دلیل صادر می شود که فرد خارجی  فرصت جستجوی کار در سوئیس را داشته باشد و در صورت یافتن شغل می تواند جهت اخذ اقامت اقدام کند. البته این شغل می بایستی با رشته تحصیلی آنها در ارتباط باشد و این مهم مستلزم شرایط زیر است:

  • داشتن منابع مالی لازم و ارائه آن
  • داشتن مسکن مناسب جهت زندگی
  • ارائه یک نامه گواهینامه مورد تائید پایان دوره تحصیل

لازم به ذکر است که اجازه اقامت 6 ماهه قابل تمدید نیست یعنی فرد خارجی اگر در این مدت 6 ماهه نتواند شغلی پیدا کند مجبور به ترک این کشور است. فرد در طول این مدت 6 ماهه مجاز به کار نیمه وقت حداکثر 15 ساعت در هفته است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئیس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئیس ” است .

شرایط کامل این نوع اخذ اقامت به شرح زیر می باشد : (بند 21  قانون فدرال سوئیس)

  • اتباع خارجی در صورتی مجاز به کار در سوئیس می باشند که هیچ کارمند داخلی و یا شهروند ایالتی برای آن کار درخواست نداده باشد.
  • کارمندان داخلی عبارتند از:
    • شهروندان سوئیس
    • افراد با اجازه اقامت دائم
    • افراد دارای مجوز کار
  • کارگران خارجی که دارای مدرک دانشگاهی سوئیس می باشند ممکن است با توجه به بند 1 مجاز به پذیرش در کار باشند منوط به  اینکه از نظر علمی و اقتصادی در مرتبه خوبی قرار داشته باشند به مدت 6 ماه پس از اتمام تحصیل در سوئیس به طور موقت پذیرفته می شوند تا بتوانند کار مناسب با رشته فارغ التحصیلی خود به دست آورند.

همچنین اتباع خارجی می توانند به دلیل ادامه تحصیلات (کارشناسی ارشد ) و یا اهداف آموزشی پس از اتمام تحصیل خود پذیرفته شده و بدین ترتیب اجازه اقامت کسب نمایند. این اقامت دارای شرایط زیر است :

  • الزام شخصی و آموزشی برای دوره آموزشی و دوره آموزشی برنامه ریزی شده پس از تائید اداره آموزش و پرورش که عنوان دارد فرد مورد نظر واجد شرایط برای تحصیل یا آموزش می باشد.
  • داشتن منابع مالی لازم و ارائه آن
  • داشتن مسکن مناسب جهت زندگی

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button