اعزام دانشجو به کشور برزیل

مهاجرت به برزیل و کسب اقامت آن از طریق راه های مختلفی انجام می شود که مهمترین و اصلی ترین راه جهت مهاجرت به برزیل ، اعزام دانشجو به کشور برزیل و دریافت اقامت در برزیل می باشد. شرکت های چند ملیتی فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور برزیل را استخدام می کنند . از آنجا که کشور برزیل ، بزرگترین کشور پرتغالی زبان و پنجمین کشور بزرگ جهان می باشد از این رو اعزام دانشجو به کشور برزیل رو به افزایش است زیرا در قرن گذشته کشور برزیل پیشرفت هایی قابل توجه و چشم گیری در زمینه علم و فناوری به دست آورده است . دانشگاه های برزیل در رتبه بندی جهانی جز 500 دانشگاه برتر جهان می باشند به عبارتی کشور برزیل خانه دانشگاه های برتر آمریکای جنوبی جهت اعزام دانشجو است . مدارک صادر شده از دانشگاه های برزیل شناخته شده و پذیرفته شده است . لازم به ذکر است که تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی است و به اکثر رشته ها بورسیه تعلق می گیرد . با توجه به پایین هزینه زندگی در کشور برزیل ، سالانه اعزام دانشجو به کشور برزیل برای هزاران دانش آموز جهت تحصیل رایگان در برزیل در بهترین دانشگاه های برزیل انجام می شود .

برای اقامت و تابعیت در برزیل روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور برزیل اعزام دانش آموز به مدارس کشور برزیل

اعزام دانش آموز به مدارس کشور برزیل نسبت به اعزام دانشجو به دانشگاه های برزیل روند متفاوتی دارد و جهت پذیرش در مدارس این کشور باید مدارک تحصیلی فرد متقاضی به مدرسه مورد نظر ارسال شود. تحصیل در دبیرستان های کشور برزیل سه سال طول می کشد . سال تحصیلی از ماه فوریه آغاز و در نوامبر پایان می پذیرد و رنج سنی 14 تا 18 سال را شامل می شود . دوره های زبان پرتغالی قبل از شروع کلاسها برگزار می گردد که هزینه دارد . برای متقاضیان اعزام دانش آموز به مدارس کشور برزیل امکان سکونت در خوابگاه و یا Home Stay وجود دارد.

اعزام دانشجو به کشور برزیل – اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع کارشناسی از 3 طریق امکان پذیر می باشد :

  • Bacharelado : دانش آموزان را برای حرفه های حرفه ای آموزش می دهند که 3 تا 6 سال طول می کشد.
  • Licciatura : مدرک تدریس در یک رشته خاص، که 3-4 سال طول می کشد
  • Tecnologia : دوره های بسیار تخصصی که 2 تا 3 سال طول می کشد

جهت اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع کارشناسی فرد باید قادر به صحبت کردن و نوشتن به زبان پرتغالی به عنوان استاندارد دانشگاهی باشد که این دوره مورد نیاز است و توسط امتحان زبان ارزیابی می شود. این احتمال وجود دارد که در کنار هر آزمونی مصاحبه ای باید برای پذیرش در دانشگاه اتخاذ شود . تمام دانشجویان، چه برزیلی و چه بین المللی، باید یک امتحان ورودی شناخته شده را به عنوان vestibular بگذرانند. که این امتحان معمولا در ماه دسامبر یا ژانویه برگزار می شود.

اعزام دانشجو به کشور برزیل – اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع کارشناسی ارشد

این امکان برای متقاضیان اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل کارشناسی ارشد در برزیل وجود دارد که تحصیل در برخی از دانشگاه های مشهور آمریکای لاتین را تجربه کنند . دلایل ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در برزیل به شرح زیر می باشد :

  • تحصیل با هزینه پایین
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور برزیل
  • رتبه بندی دانشگاه های برزیل

 اعزام دانشجو به کشور برزیل – اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع دکترا نیاز به یک  mestrado (معادل بین المللی کارشناسی ارشد) و سوپروایزر (استاد راهنما) دارد . امکان پذیرش دانشجویان به طور مستقیم از مدرک لیسانس وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که مدارک تحصیلی فوق لیسانس تحت عنوان Lato sensu برای ورود به یک مدرک PhD مناسب نمی باشند . تحصیل دکترا در کشور برزیل معمولا چهار سال طول می کشد و منجر به مدرک Doutorado  می شود. در برخی از دانشگاه ها / مراکز تحقیقاتی، سال اول ممکن است به طور عمده شامل کلاس ها باشد و فرد مجبور نیست یک سرپرست پایان نامه را از قبل انتخاب کند . امتحانات و کلاسها در این مقطع به زبان پرتغالی برگزار می شود . متقاضیان اعزام دانشجو به کشور برزیل در مقطع دکترا برای نشان دادن دانش خود به زبان پرتغالی، باید یک گواهی Celpe-Bras ارائه دهند و تنها آزمون زبان پرتغالی در برزیل شناخته شده است.

در مقاله ” تحصیل در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در برزیل اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور برزیل دانشگاه های کشور برزیل

اعزام دانشجو به کشور برزیل ، نیازمند دانستن بهترین دانشگاه های این کشور به منظور انتخاب بهترین گزینه برای تحصیل می باشد. کشور برزیل یک نظام آموزش عالی متنوع دارد و تعداد نسبتا کمی دانشگاه های تحقیقاتی عمومی و تعداد زیادی دانشگاه های خصوصی دارد. نزدیک به 300 دانشگاه دولتی و بیش از 2000 مؤسسه آموزش عالی خصوصی در برزیل جهت اعزام دانشجو به برزیل وجود دارد که در دسته بندی های زیر قرار دارند :

  • دانشگاه های فدرال برزیل
  • دانشگاه های دولتی برزیل
  • مراکز تحقیقاتی برزیل (این می تواند در هر دوحالت دولت فدرال و ایالتی باشد)
  • موسسات آموزش عالی فنی برزیل تحت مجوز شهرداری
اعزام دانشجو به کشور برزیل

اعزام دانشجو به کشور برزیل

در جدول زیر 15 تا از دانشگاه های برزیل جهت اعزام دانشجو به کشور برزیل در سال 2019 میلادی آورده شده است :

دانشگاهTHE 2019QS 2019ARWU 2018
University of São Paulo251-300118151-200
State University of Campinas401-500=204301-400
Federal University of Minas Gerais601-800601-650401-500
Federal University of Rio de Janeiro601-800361301-400
Federal University of Rio Grande do Sul601-800601-650401-500
Federal University of São Paulo (UNIFESP)601-800=464
Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (PUC-Rio)601-800601-650
University of Brasília801-1000751-800
Federal University of ABC (UFABC)801-1000
Federal University of Bahia801-1000801-1000
Federal University of Pelotas801-1000
Federal University of Santa Catarina801-1000751-800
Federal University of São Carlos801-1000701-750
Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (PUCRS)801-1000801-1000
São Paulo State University (UNESP)801-1000=491301-400

اعزام دانشجو به کشور برزیل هزینه های تحصیل در برزیل

اعزام دانشجو به برزیل نیازمند دانستن هزینه شهریه دانشگاه های کشور برزیل می باشد. هزینه های تحصیل در برزیل نسبت به سایر کشورهای آمریکای جنوبی بالا می باشد و ممکن است بسته به منطقه متفاوت باشد. لازم است بدانید که دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل در برزیل مجاز به کار نیستند. هزینه ثبت نام در دانشگاه های برزیل بستگی به دانشگاه و رشته دارد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان در دانشگاه های دولتی برزیل رایگان است (البته به صورت بورسیه) در دانشگاه های خصوصی معمولا هزینه های تحصیلی را از ( USD 2000 تا USD 10000) است.

شما می توانید برای مهاجرت به برزیل مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به برزیل ” را مطالعه فرمایید .

در بحث اعزام دانشجو به برزیل دانشگاه ها در برزیل معمولا مسکن را برای دانش آموزان خود ارائه نمی دهند، بنابراین بر خلاف سایر کشورها، اکثر دانش آموزان در محل های خصوصی زندگی می کنند اما بسیاری از دانشگاه ها نیز برای کمک به دانش آموزان خود Home Stay ارائه میدهند، که در آن دانش آموزان با یک خانواده میزبان زندگی می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button