اعزام دانشجو به کشور ایرلند

کشور ایرلند ، یکی از کشورهای با قدمت کهن در اروپا می باشد که از  لحاظ آموزش و پرورش در سطح بالایی قرار دارد . به طوری که برخی از بزرگترین و برترین شرکت های دنیا مقر تحقیقاتی در ایرلند را دارند . تحصیل در ایرلند و اعزام دانشجو به کشور ایرلند می تواند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی باشد زیرا کشور ایرلند یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را دارد . یکی از مزایای تحصیل در کشور ایرلند و اعزام دانشجو به کشور ایرلند این است که زبان رسمی کشور ایرلند انگلیسی می باشد و باعث می شود برقرار ارتباط بین دانشجویان خارجی آسان تر شود . بنابراین اعزام دانشجو به کشور ایرلند یک فرصت ایده آل برای تحصیل در کشور انگلیسی زبان و با رتبه بالای علمی و تحقیقاتی در جهان را برای متقاضیان فراهم می کند .

در مقاله ” مهاجرت به ایرلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ایرلند اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور ایرلند اعزام دانش آموز به مدارس کشور ایرلند

تحصیل در ایرلند از سن 5 سالگی اجباری است و کودکان از سن 5 سالگی به مدرسه می روند و دوره ابتدایی در ایرلند از 5 تا 11 سالگی می باشد و ساعت شروع کلاس از 9 صبح است .در کشور ایرلند کودکان از سن 12 تا 16 سالگی به دبیرستان می روند و در مدارس ابتدایی دروس عمومی به دانش آموزان تدریس می شود ولی در دوره دبیرستان دروس کمی تخصصی تر شده و دانش آموزان را برای یادگیری حرفه و یا رفتن به دانشگاه آماده می کنند. هزینه تحصیل در دبیرستان های ایرلند سالانه بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ یورو می باشد.

اعزام دانشجو به کشور ایرلند – اعزام دانشجو به کشور ایرلند در مقطع کارشناسی

شرایط ورود جهت تحصیل کارشناسی در کشور ایرلند هر سال متفاوت است و قوانین هر سال با سال های قبل فرق دارد . متقاضیان برای ورود به این مقطع باید در آزمون ورودی شرکت کنند و بر اساس اینکه حد نصاب نمره مورد نظر را کسب نمایند می توانند در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل شوند. همچنین متقاضیانی که مدرک دیپلم (IB) را دارند نیز می توانند با توجه به نمره های دیپلم خود بدون شرکت در آزمون ورودی برای مقطع کارشناسی پذیرش بگیرند. متقاضیان تحصیل کارشناسی در کشور ایرلند حتما باید درک خوبی از زبان انگلیسی داشته باشند و قادر به درک مفاهیم، صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی باشند، زیرا زبان تدریس در دانشگاههای ایرلند انگلیسی می باشد . برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند. البته در خصوص اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع لیسانس الزامی است که در کشور ایرلند برای متقاضیان تحصیل دوره های کوتاه مدت و بلند مدت زبان وجود دارد که دانشجویان قبل از شروع تحصیل می توانند در این دوره ها شرکت کنند البته باید توجه داشت که داشتن حداقل مدرک زبان برای شرکت در این دوره ها الزامی است. آزمون های استاندارد زبان انگلیسی مورد پذیرش جهت تحصیل در کشور ایرلند به شرح زیر می باشد :

  • مدرک زبان انگلیسی در ایرلند سطح معمولی  D
  • GCSE  سطح  C
  • GCE  سطح  C
  • نمره آیلتس 6.0 تا 6.5 با حداقل نمره 6.0 در هر مهارت
  • ETAPP  درجه  C1
  • PTE ACADEMIC  حداقل نمره 36

متقاضیان اعزام دانشجو به کشور ایرلند در رشته های پزشکی باید حتما در آزمون ورودی HPAT شرکت کنند و نمره این آزمون با نمره آزمون ورودی لیسانس و یا نمره گواهینامه قبل دوره لیسانس جمع و امتیاز کل برای ورود به رشته های پزشکی مشخص می شود . متقاضیانی که حداقل 480 امتیاز کسب کنند و دروس پیش نیاز پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارند می توانند برای ورود به رشته های پزشکی پذیرش اخذ کنند . طول دوره های تحصیل در مقطع لیسانس در ایرلند 3 تا 4 سال می باشد .

اعزام دانشجو به کشور ایرلند – اعزام دانشجو به کشور ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور ایرلند کمی دشوار است و متقاضیان باید رشته تحصیلی خود را با دقت زیاد انتخاب کنند زیرا در طول تحصیل امکان تغییر رشته وجود ندارد. زمان ثبت نام و پذیرش نیز بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد و دانشگاه ها در تاریخ پذیرش بسیار دقیق هستند. متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا جهت اعزام دانشجو به کشور ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد باید مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی برای تحصیل در ایرلند را حتما ارائه کنند تا بتوانند برای پذیرش اقدام نمایند . همچنین لازم به ذکر است که تحصیلات جز سابقه اقامت در ایرلند محسوب نمی شود و متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیلات تکمیلی و اعزام دانشجو به ایرلند باید از طریق وب سایت رسمی تحصیلات تکمیلی (PAC) درخواست خود را ثبت کنند . برای ثبت نام در کالج ها و دوره هایی که در این وب سایت ذکر نشده اند می توانند مستقیما به وبسایت کالج و مراکز آموزشی مورد نظر خود درخواست را ارائه کنند . تمام دوره های تحصیلات تکمیلی در ایرلند به زبان انگلیسی تدریس می شوند و متقاضیان اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد باید قادر به صحبت، خواندن و نوشتن به صورت کاملا روان باشند تا بتوانند در کلاس ها، سمینار ها و امتحانات شرکت کنند. متقاضیان اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل مدرک زبان ارائه شده در زیر را داشته باشند تا بتوانند برای پذیرش اقدام کنند :

  • گواهینامه زبان انگلیسی از ایرلند سطح معمولی  D
  • GCSE  انگلیسی سطح  C
  • GCE  سطح  C
  • مدرک تافل در آزمون کتبی کامپیوتری 220 و آزمون کاغذی 550
  • آیلتس 6.5 با نمره 6.0 در هر مهارت
  • مدرک کمبریج در سطح  C
  • ETAPP  سطح  C1
  • PTE ACADEMIC  حداقل نمره 63

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ایرلند ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور ایرلند

اعزام دانشجو به کشور ایرلند

اعزام دانشجو به کشور ایرلند – اعزام دانشجو به کشور ایرلند در مقطع دکترا 

اگر فردی به دنبال تحصیل با کیفیت  با سطح بالای علمی است ، تحصیل دکترا در ایرلند می تواند گزینه مناسبی باشد. مدت زمان تحصیل دکترا در ایرلند بین 3 تا 4 سال می باشد . دوره دکترا بیشتر بر مبنای تحقیقات علمی و پژوهش است  و دانشجویان بیشتر وقت خود را صرف تحقیق می کنند . در پایان دوره دکترا دانشجویان باید یک پایان نامه تحصیلی ارائه کنند تا بتوانند دوره دکترا را با موفقیت سپری نمایند.

اعزام دانشجو به کشور ایرلند – اعزام دانشجو به کشور ایرلند و دوره های زبان

دوره های زبان در کشور ایرلند محدودیت سنی ندارد و متقاضیان با هر سنی می توانند برای این دوره ها پذیرش اخذ کنند. اخذ پذیرش در دوره های زبان در ایرلند کار ساده ای است . متقاضیان باید دوره و محل آموزش خود را انتخاب کنند و سپس برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. در کشور ایرلند 95 موسسه آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که توسط آموزش و پرورش ایرلند به رسمیت شناخته می شود. در این موسسات دوره های مختلفی برای بزرگسالان، برای تحصیل، کار و حتی ورزش ارائه می شود ، البته باید توجه داشت که ممکن است محدودیت سنی وجود نداشته باشد اما  صدور ویزا نیز خود مسئله ای مهم و قابل بررسی می باشد :

  • دوره های زبان انگلیسی عمومی برای بزرگسالان
  • دوره های امادگی آیلتس
  • دوره های کمبریج
  • دوره های تافل
  • دوره های مختص ادامه تحصیل
  • دوره های اموزشی برای تدریس
  • دوره خای آموزشی برای کار
  • دوره های پایه

اعزام دانشجو به کشور ایرلند برترین دانشگاه های کشور ایرلند

دانشگاه های کشور ایرلند از رنکینگ خوب و نسبتا بالایی در بین دانشگاه های جهان قرار دارند و سطح علمی بالایی دارند و در جدول زیر رنکینگ چند دانشگاه برتر ایرلند آورده شده است :

نام دانشگاهرنکینگ جهانی
دانشگاه ترینیتی ایرلند222
دانشکده دوبلین ایرلند258
دانشگاه کورک ایرلند363
دانشگاه ملی ایرلند529
دانشگاه دوبلین ایرلند592
دانشگاه لیمریک ایرلند618
دانشکده تکنولوژی دوبلین ایرلند1126

اعزام دانشجو به کشور ایرلند هزینه تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایرلند بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد و همچنین هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا با دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز متفاوت است. برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا هزینه تحصیل بین 9 تا 45 هزار یورو متغیر است که بسته به رشته و دانشگاه دارد.

هزینه های تحصیل در رشته های مختلف در مقطع لیسانس برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا به شرح زیر می باشد :

پزشکی و مرتبط45  تا 54135 یورو
مهندسی9950  تا 24958 یورو
علم و فناوری9750  تا 24958 یورو
هنر و علوم انسانی9750  تا 22 هزار یورو
تجارت9750  تا 20 هزار یورو

متوسط هزینه های تحصیل در مقطع ارشد برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا به شرح زیر می باشد :

پزشکی و مرتبط4 تا 48 هزار یورو
مهندسی9250 تا 24هزار یورو
علم و فناوری9250 تا 45 هزار یورو
هنر و علوم انسانی9250 تا 22 هزار یورو
تجارت9250 تا 35 هزار یورو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ایرلند مقاله ” اقامت در ایرلند ” را مطالعه بفرمایید .

اعزام دانشجو به کشور ایرلند زمان اعزام دانشجو به کشور ایرلند

زمان اعزام دانشجو به ایرلند و زمان ثبت نام در دانشگاه های ایرلند برای ترم پاییز در ماه سپتامبر تا اکتبر و برای ترم بهار از ژانویه تا فوریه است و توصیه می شود که برای دریافت پذیرش خیلی سریع اقدام کرد تا پروسه پذیرش زودتر انجام شود .  البته در ایرلند دانشگاه هایی نیز وجود دارد که در تمام طول سال پذیرش باز است و متقاضیان می توانند اقدام کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button