اعزام دانشجو به کشور دومینیکا

کشور دومینیکا ، جز کشورهای حوزه کارائیب می باشد و به خاطر داشتن سواحل و طبیعت بسیار زیبا و بکر آن معروف است . این کشور دارای 11 دانشگاه می باشد که سرشناس ترین آنها دانشگاه Universidad Iberoamericana – UNIBE است. لازم به ذکر است که دانشگاه های کشور دومینیکا بسیار جوان هستند و معمولا در اواخر قرن بیستم تاسیس شده اند . بسیاری از دانشگاه های دومینیکا تعداد زیادی از دوره ها از انسانی و مهندسی تا پزشکی و پیراپزشکی ارائه می کنند . به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور دومینیکا ارزان بوده و هزینه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خصوصی بسیار متفاوت می باشد . در این مقاله قصد داریم در مورد اعزام دانشجو به کشور دومینیکا صحبت کنیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دومینیکا می توانید مقاله ” تحصیل در دومینیکا ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور دومینیکا  – معروفترین دانشگاه ها در کشور دومینیکا

معروفترین دانشگاه ها در کشور دومینیکا عبارتند از :

  • Universidad Tecnológica de Santiago
  • Dominican Adventist University
  • Universidad Iberoamericana
  • Universidad Nacional Pedro Henríquez Ureña
  • Universidad Organización y Método
  • Universidad Católica Santo Domingo
  • Instituto Cultural Dominico-Americano
  • Universidad Central del Este
  • Universidad Católica Tecnológica del Cibao
  • Instituto Tecnológico de las Americas
  • Barna Business School
  • Universidad Nacional Evangélica
  • Universidad Católica Nordestana
  • Universidad del Caribe (RD)
  • Universidad APEC
  • Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra
  • Universidad Intec
اعزام دانشجو به کشور دومینیکا

اعزام دانشجو به کشور دومینیکا

اعزام دانشجو به کشور دومینیکا  – اعزام دانشجو به کشور دومینیکا در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در دومینیکا مانند سایر کشورهای حوزه کارائیب در اکثر قریب به اتفاق دانشگاه ها به زبان رسمی این کشور یعنی اسپانیایی ارائه می شود . البته تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی نیز در این کشور امکان پذیر است که در این مقطع رشته های ارائه شده در دانشگاه های دولتی بسیار محدود می باشد و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی این کشور ارائه می شوند. برخی از رشته های تحصیلی در مقطع لیسانس نیز در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسه ارائه می شوند.

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دومینیکا  ” اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که کشور دومینیکا به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس اجازه نمی دهد که زبان اسپانیایی را در دانشگاه های دولتی این کشور و ارزان فرا بگیرند و در اکثر مواقع فرد متقاضی می بایست در همان ابتدا با تسلط به زبان اسپانیایی و ارائه مدارک دال بر داشتن دانش زبانی کافی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور دومینیکا اقدام کند . اجازه کار دانشجویی در این مقطع در حدود ۱۰ ساعت در هفته برای دانشجویان می باشد .برای ورود به این مقطع  در اکثر دانشگاه های خصوصی و یا دولتی مدرک زبان اسپانیایی در سطح b2 و یا زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶ مورد نیاز می باشد .

اعزام دانشجو به کشور دومینیکا  – اعزام دانشجو به کشور دومینیکا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا نیز به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به متقاضیان ارائه می شود که البته برای ورود به مقطع فوق لیسانس متقاضی باید مدرک آیلتس ۶.۵ را در کشور خود اخذ کند . اجازه کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۲۰ ساعت در هفته می باشد که پوشش دهنده بخش زیادی از هزینه های زندگی فرد است . فرد متقاضی اعزام دانشجو به کشور دومینیکا در مقطع کارشناسی ارشد می بایست در رشته ای مرتبط به رشته تحصیلی لیسانس خود ادامه تحصیل دهد. تغییر رشته تنها در مورد رشته های  شغل محور مانند MBA و مدیریت امکان پذیر می باشد .

اعزام دانشجو به کشور دومینیکا  – اعزام دانشجو به کشور دومینیکا در مقطع دکترا

کشور دومینیکا برای افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور خود هستند انتخاب مناسبی نیست، زیرا تعداد دانشگاه هایی که در این کشور مقطع دکترا را ارائه می کنند محدود است . بنابراین دوره هایی که در مقطع دکترا نیز در این کشور ارائه می شوند تعداد کمی دارند و همچنین از آنجایی که اکثر افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند به دنبال دریافت فاند و بورسیه های تحصیلی و حقوق هستند . کشور دومینیکا به دلیل اینکه دارای دانشگاه های ثروتمندی نیست نمی تواند این نیاز دانشجویان بین المللی را تا حد زیادی هموار کند . تحصیل دکترا در دومینیکا بین ۳ تا ۵ سال بسته به دوره انتخابی طول می کشد و بسیاری از رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. اما قبل از هر اقدامی فرد نیاز به  داشتن یک استاد راهنما برای اخذ پذیرش در این مقطع است که پس از موافقت استاد راهنما ، پروسه برای صدور پذیرش آغاز خواهد شد.

در مقاله ” اقامت در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در دومینیکا اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button