اعزام دانشجو به کشور ارمنستان

دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ارمنستان به علت چند زبانه بودن و همچنین به علت نزدیکی و هم مرز بودن کشور ارمنستان با کشور ایران مورد استقبال بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است . تحصیل در ارمنستان به سه زبان متفاوت ارمنی ، روسی و انگلیسی می باشد و از دیگر مزایای تحصیل در کشور ارمنستان می توان به هزینه های مناسب تحصیل و پایین بودن قیمت دانشگاه ها اشاره کرد . تحصیل در کشور ارمنستان به سه صورت نیمه وقت ، تمام وقت و آنلاین امکان پذیر می باشد . در این مقاله اعزام دانشجو به کشور ارمنستان و مهاجرت تحصیلی به ارمنستان مورد بررسی قرار می گیرد .

کشور ارمنستان از جمله مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا به روش های گوناگون می باشد و به خصوص با پیشرفت و امکاناتی که در سال های اخیر داشته توانسته است نظر بسیاری از دانشجویان ایرانی را به خود جلب کند . متقاضیان می توانند در دوره های متفاوت مدارس کشور ارمنستان تحصیل می کنند که دوره های تحصیلی به شیوه انگلیسی و آمریکایی ارائه می شود. زبان تحصیل در مدارس کشور ارمنستان ، زبان ارمنی می باشد اما دانش آموزان می توانند در مدارش زبان هایی دوم تحصیلی همانند زبان اسپانیایی، فرانسه ، ژاپنی و… را انتخاب کنند . اصولا در تمام مدارس کشور ارمنستان این زبان ها به انتخاب دانش آموزان آموزش داده می شود. مدارس بین المللی کشور ارمنستان اصولا  تعداد بالایی دارند و در این مدارس فرزندان دیپلمات ها ، مدیران شرکت های چند ملیتی ، کارکنان سازمان های غیر دولتی و… مشغول تحصیل می باشند.  سیستم آموزشی پایه ارمنستان در ابتدا 3 سال پیش دبستانی دارد و دانش آموزان باید پس از گذراندن این دوره ها وارد دوره ابتدایی شده که دوره ابتدایی کشور ارمنستان 4 ساله است . پس از این روند افراد وارد دوره متوسطه می شوند. دوره های متوسطه شامل دو بخش تحصیلی است که دانش آموزان بعد از اتمام تحصیل خود مدرک دیپلم 12 ساله دریافت می کنند.

در مقاله ” مهاجرت به ارمنستان” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان – اعزام دانشجو به کشور ارمنستان در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در ارمنستان به زبان ارمنی می باشد ولی برای متقاضیانی که به زبان ارمنی مسلط نمی باشند دوره های زبان 6 ماه برگزار می شود. تحصیل در دانشگاه های ارمنستان به 3 زبان روسی، انگلیسی و فرانسوی می باشد و تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله است و به شخص اجازه داده می شود تا 6 سال تحصیلات خود را به پایان برساند. افرادی مجاز به تحصیل در کشور ارمنستان می باشند که دارای مدرک دیپلم 12 باشند و مدرک دیپلم افراد متقاضی باید توسط اداره آموزش و پرورش کشور ارمنستان تایید شود و مدرک فوق دیپلم یا کاردانی در کشور ارمنستان مورد تایید نیست و افرادی که قصد ورود به دانشگاه از این مقطع تحصیلی را دارند باید در ابتدا در دوره های کالج شرکت کنند اما افرادی که در رشته های مانند الکترونیک، مکانیک و مخابرات تحصیل داشته اند می توانند برای تحصیل کارشناسی به مدت 3 سال اقدام کنند . دانشجویان که مشغول تحصیل در لیسانس در کشور ارمنستان هستند اجازه کار 28  تا 36 ساعت در هفته را دارند. لازم به ذکر است که جهت اعزام دانشجو به ارمنستان و تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک زبان آیلتس 6 می باشد که مورد تایید دانشگاه تعیین شده باشد.

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان – اعزام دانشجو به کشور ارمنستان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در ارمنستان نیاز به پذیرش در این دانشگاه ها دارد و شرایط هر دانشگاه متفاوت می باشد . تحصیل فوق لیسانس در کشور ارمنستان حدود 2 ساعت طول می کشد و اصولا متقاضیان و دانشجویان باید دارای مدارک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 باشند. یکی از موارد عمومی که در نظام آموزش عالی ارمنستان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد الزام ورود به این مقطع تحصیلی با مدرک کارشناسی 4 ساله است . دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در دوره تحصیلی خود کار نیمه وقت داشته باشند که این ساعات کاری حدود 16 تا 18 ساعت در هفته است.اصولا در مقطع کارشناسی ارشد اخذ بورس تحصیلی بسیار دشوار می باشد و متقاضیان باید نمرات بالایی کسب کنند و در صورت تایید این افراد می توانند از فاند تحصیلی استفاده کنند.

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان – اعزام دانشجو به کشور ارمنستان در مقطع دکترا

تحصیل دکترا در ارمنستان نیازمند شرایط و قواعدی است و دانشجویان که متقاضی تحصیل در این مقطع هستند باید حداقل 3 سال تحصیل در این کشور داشته باشند. متقاضیان تحصیل حتما باید دارای سوپروایزر باشند و اساتید آن کشور و دانشگاه ارمنستان فرد متقاضی را تایید کنند . همچنین افراد متقاضی باید مدرک ایلتس 7 باشند و مقالات بین المللی (ISI) ارائه دهند تا پذیرش آن ها مورد تایید باشد. در برخی موارد اساتید با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و سطح علمی این افراد مورد بررسی قرار می گیرد . لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل دکترا در ارمنستان اجازه کار تمام وقت را دارند و همچنین می توانند از بورس تحصیلی این کشور استفاده نمایند . استفاده از بورسیه تحصیلی دارای قوانین و شرایطی است و دانشجویان متقاضی باید رزومه خوبی ارائه داده تا کمک هزینه هایی تحصیلی دریافت کنند. اصولا کمک هزینه های تحصیلی در کشور ارمنستان به دو بخش تقسیم می شود : یکی مقداری از هزینه های زندگی فرد را پوشش می دهد و دیگری شامل تمام هزینه های زندگی شما می باشد.

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان هزینه های تحصیل در کشور ارمنستان

تحصیل در کشور ارمنستان دارای هزینه های متفاوت می باشد و حدود 1500 تا 4000 هزار دلار است . به طور کلی هزینه های زندگی در ارمنستان تقریبا بین 500 تا 600 دلار اعلام شده است که اکثر این هزینه مرتبط به تامین مسکن و اجاره ملک می باشد ، البته در شهر ایروان خوابگاه های خصوصی وجود دارد که هزینه این خوابگاه ها حدود 100 تا 150 دلار در ماه است . در سال های اخیر هزینه های تحصیل در این کشور حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده و این امر باعث شده دانشجویان که در این کشور مشغول تحصیل هستند با مشکلات میشتی روبه رو باشند .

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان بورسیه تحصیلی ارمنستان

متقاضیان اعزام دانشجو به ارمنستان و تحصیل در این کشور می توانند از بورسه تحصیلی ارمنستان استفاده کنند. اصولا بورس تحصیلی در رشته هایی مانند علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، تکنولوژی و فرهنگی در موسسات خصوصی ارمنستان صورت می گیرد. اخذ بورسیه در ارمنستان از چند روش امکان پذیر است و افراد از راه های مختلف می توانند کمک هزینه ها تحصیلی دریافت کنند . دولت ارمنستان هزینه هایی تحصیل دانشجویان را پرداخت می کند که در حالت دو دانشجویان متقاضی باید شرایط مورد نظر را داشته باشند در این صورت بخشی از هزینه های تحصیلی این افراد پوشش داده می شود و افراد متقاضی الزاما در ابتدا باید نمرات بالا کسب کنند تا بتوانند از این نوع بورسیه استفاده کنند.

در مقاله ” تحصیل در ارمنستان” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان پذیرش تحصیلی کشور ارمنستان

دانشجویان و افراد که قصد تحصیل در این کشور را دارند در ابتدا نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد نظر را دارند با توجه به این مسئله که اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به ارمنستان نیازمند شرایط و مدارکی است که مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان عبارتند از :

  • تکمیل فرم ارائه شده توسط آموزش پرورش کشور ارمنستان
  • ارائه گواهی سلامت جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان
  • ارائه کپی گواهی پاسپورت یا تولد جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان
  • ارائه دیپلم فارغ التحصیلی مدارس متوسطه (دیپلم 12 سال)
  • عکس گذرنامه 3*4

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان ویزای تحصیلی ارمنستان

دانشجویان برای تحصیل در کشور ارمنستان نیاز به ویزای دانشجویی دارند و می توانند بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان جهت اخذ ویزای تَحصیلی اقدام کنند . ویزای تحصیلی ارمنستان ویزای تک ورودی است و بعد از شروع به تحصیل به متقاضیان کارت اقامتی تعلق می گیرد که ویزا های تک ورودی که برای دانشجویان صادر می شود مدت 120 روز اعتبار دارد و می توانند در این مدت وارد این کشور شوند در این صورت تاریخ ویزای این افراد به پایان می رسد و باید بار دیگر برای تمدید ویزای خود اقدام کنند . دانشجویانی که کشور ارمنستان را برای تحصیل انتخاب می کنند باید اطلاع داشته باشند که ویزای های همراه دانشجویان مدتی 3 ساله دارد و یک نوع ویزای توریستی ارمنستان به شمار می آیند . لازم به ذکر است که برخی از کشورها می توانند بدون ویزا وارد کشور ارمنستان شوند و در 1 سال مدت 180 روز در این کشور اقامت داشته باشند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان عبارتند از :

  • ارائه اصل گذرنامه متقاضی جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان
  • ارائه مدرک پذیرش دانشگاهی جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان
  • ارائه مدارک سلامت پزشکی جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان
  • ارائه مدارک زبان TOEFL / IELTS جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان
  • ارائه مدارک رزرو خوابگاه و یا اجاره مسکن جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان
  • چند قطعه عکس 3*4
  • پرداخت هزینه های مربوط به سفارت و اخذ ویزا

برای اقامت و تابعیت در ارمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ارمنستان” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور ارمنستان زمان اعزام دانشجو به کشور ارمنستان 

اصولاً روند پذیرش در دانشگاه های ارمنستان در 2 فصل سپتامبر و ژانویه صورت می گیرد. متقاضیان باید برای انجام پروسه و اخذ ویزای تحصیلی 6 تا 8 ماه زودتر اقدام کنند که این پذیرش تحصیلی حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد و متقاضیان باید بعد از اخذ پذیرش، زمانی حدود 3 تا 4 ماه جهت اخذ ویزای تحصیلی را در نطر بگیرند. پیشنهاد می شود متقاضیان اعزام دانشجو به ارمنستان و تحصیل در ارمنستان 1 ماه قبل از شروع ترم در این کشور حاضر شوند و شرایط اقامتی و محل اسکان خود را فراهم کنند. متقاضیان تحصیل در مدارس کشور  ارمنستان باید توجه داشته باشند شروع مدارس در این کشور درماه سپتامبر می باشد و افراد باید طبق شرایط شخصی خود برای این پروسه اقدام کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button