اعزام دانشجو به کشور روسیه

کشور روسیه ، کشوری اوراسیایی است که با 14 کشور اروپایی و آسیایی هم مرز بوده و پایتخت این کشور ، شهر مسکو می باشد . هزینه تحصیل در کشور روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است ،اما هزینه های اقامت در شهرهای بزرگ روسیه مانند مسکو و پترزبورگ تقریبا بالا است . افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی هستند اما به دلیل آزمون سخت ورودی در بسیاری از کشورها و همچنین بدون نیاز به ارائه مدرک زبان متقاضیان می توانند در کشور روسیه دوره زبان و آمادگی برای آزمون ورودی پزشکی را سپری کنند . تحصیل در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی در کشور روسیه به زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر می باشد اما متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه باید این نکته را در نظر بگیرند که اگر می خواهند مدرک پزشکی آنها در ایران مورد تایید وزارت بهداشت قرار بگیرد باید به زبان روسی تحصیل کنند و همچنین لازم به ذکر است که تمامی دانشگاه های روسیه معتبر نیست و در انتخاب دانشگاه و رشته باید دقت کرد . از این رو تحصیل در پهناورترین کشور دنیا قطعا فرصتی بسیار مفید را در اختیار افرادی که تمایل به اعزام دانشجو به کشور روسیه دارند قرار می دهد . تحصیل در روسیه نه تنها آموزشی معتبر در سطح بین المللی را برای متقاضیان اعزام دانشجو به کشور روسیه فراهم می آورد بلکه برای دانشجویان فرصتی را ایجاد می کند تا با تاریخ و فرهنگ غنی در این کشور آشنا شوند و بتوانند از میراث ارزنده این کشور در طول تاریخ بشری بهره ها ببرند . اعزام دانشجو به کشور روسیه و اخذ ویزای تحصیلی روسیه می تواند مقدمه ای برای گرفتن اقامت دائم روسیه و در نتیجه مهاجرت به کشور روسیه باشد و مهم آن که اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه نسبت به سایر کشورهای جهان چندان دشوار نیست .

در مقاله ” تحصیل در روسیه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در روسیه اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور روسیه اعزام دانش آموزان به کشور روسیه

تحصیل در مدارس کشور روسیه به زبان روسی است و افراد متقاضی باید مدرک تحصیلی خود از ابتدا تا آخرین سال تحصیلی را به زبان روسی ترجمه کرده و جهت ثبت نام درمدارس روسیه ارائه کنند . دوران ابتدایی و متوسطه در روسیه از سن ۶ تا ۱۵ سالگی طول می کشد ، دوران تحصیل در مدراس کشور روسیه ۱۲ سال است . تحصیل در مدارس خصوصی روسیه به زبان انگلیسی نیز  امکان پذیر می باشد که هزینه هایی بالاتر از مدارس دولتی و ملی دارد. دانش آموزان متقاضی خارجی برای تحصیل در مدارس این کشور باید در مدارس شبانه روزی بین المللی ثبت نام کنند که هزینه حداقل ۲۰ هزار دلار سالانه به همراه دارد.

اعزام دانشجو به کشور روسیه – اعزام دانشجو به کشور روسیه در مقطع کارشناسی

آموزش و پرورش در کشور روسیه از استانداردهای خوبی برخوردار می باشد و دانشجویان بسیاری سالانه از سراسر جهان برای ادامه تحصیل به کشور روسیه مهاجرت می کنند . دانشگاه های روسیه و سایر نهادهای عالی با امکانات فراوان برای مواجه با هر گونه چالش های آموزشی مجهز می باشند. مدرک تحصیلی دانشگاه های روسیه مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی است و افرادی که دوره کارشناسی را در روسیه به اتمام برسانند می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر در کشورهای درجه یک اروپایی یا کانادا و آمریکا اقدام کنند . لازم به ذکر است که دانشگاه های پزشکی روسیه یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان هستند. افرادی که می خواهند برای تحصیل کارشناسی در روسیه اقدام کنند می توانند به دو صورت این کار را انجام دهند : یکی به طور مستقیم برای پذیرش در این مقطع اقدام کنند که شانس بالایی برای دانشگاه های سطح اول این کشور ندارند و یا اینکه برای دوره پادفک اقدام کرده و پس از پایان این دوره وارد مقطع لیسانس شوند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی نیز بسیار متفاوت بوده و در حدود ۳ تا ۷ هزار دلار در سال متغیر می باشد .  البته در بعضی رشته  و مقاطع ایتن مبلغ می تواند کمتر یا بیشتر باشد .

اعزام دانشجو به کشور روسیه – اعزام دانشجو به کشور روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

جهت اعزام دانشجو به کشور روسیه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک کارشناسی از کشور مبدا ضروری می باشد . تحصیل کارشناسی ارشد در کشور روسیه به زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است که البته رشته های علوم انسانی و هنر بیشتر به زبان روسی ارائه می شوند،. جهت اخذ پذیرش چنانچه متقاضی مدرک زبان نداشته باشد می تواند قبل از شروع دوره تحصیلی خود ابتدا یک دوره زبان روسی را در روسیه سپری کند و سپس وارد دانشگاه شود. مدت زمان تحصیل فوق لیسانس در کشور روسیه بین ۱ تا ۲ سال است و هزینه های این مقطع بین ۴ تا ۷ هزار دلار در سال متغیر است. البته در بعضی رشته  و مقاطع ایتن مبلغ می تواند کمتر یا بیشتر باشد .

اعزام دانشجو به کشور روسیه – اعزام دانشجو به کشور روسیه در مقطع دکترا 

جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه های روسیه ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر و همچنین داشتن استاد راهنما (سوپروایزر) الزامی می باشد . ممکن است دانشجو بتواند در طول دوره تحصیل دکترا فاند و بورسیه از استاد راهنما و یا دانشگاه دریافت کند که البته این موضوع بستگی به شرایط دانشجو و نظر استاد راهنما دارد . جهت دریافت پذیرش در مقطع دکترا به دلیل ارتباط با استاد راهنما نیازمند دانش زبان بالای روسی یا انگلیسی می باشد و برای یافتن استاد راهنما ابتدا باید اسامی اساتیدی را که در موضوع مورد علاقه فرد تحقیق و پژوهش می کنند در سایت دانشگاه جستجو کرد و سپس با ارسال رزومه و مدارک خود سعی بر قانع کردن آن ها برای عضویت در تیم تحقیقاتی شان کند. طول دوره دکترا بین ۳ تا ۵ سال بوده و اغلب به صورت تحقیقات و پروژه می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به روسیه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به روسیه ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور روسیه – اعزام دانشجو به کشور روسیه در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در روسیه بدون مدرک زبان آیلتس یا تافل و یا مدرک زبان روسی می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه اقدام کنند. ورود به رشته های علوم پزشکی در کشور روسیه به صورت مستقیم انجام نمی گیرد و برای ورود به این رشته ها متقاضی نیاز به گذراندن دوره های پادفک و یا همان کورس صفر در کشور روسیه دارد . این دوره ها که بین ۹ تا ۱۲ ماه متغیر است که به دانشگاه محل برگزاری دوره ها بستگی دارد و شامل دروس علوم پایه دبیرستان های ایران می باشد . پس از گذراندن این دوره ها متقاضی می تواند در آزمون ورودی دانشگاه های کشور روسیه در رشته های علوم پزشکی شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون تحصیلات خود را در دوره اصلی شروع کند. هزینه های تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کشور روسیه بین سالانه ۶ تا ۱۲ هزار دلار می باشد که بالاترین هزینه ها مربوط به رشته دندان پزشکی و پایین ترین هزینه مربوط به رشته داروسازی است.

اعزام دانشجو به کشور روسیه

اعزام دانشجو به کشور روسیه

اعزام دانشجو به کشور روسیه بورسیه تحصیلی روسیه

جهت دریافت بورسیه تحصیلی روسیه قبل از اعزام دانشجو به روسیه و در هنگام اقدام جهت اخذ پذیرش می توان اقدام کرد. بورس ها و کمک هزینه های مختلفی در روسیه وجود دارند که توسط اساتید، دانشگاه ها، نهاد های دولتی و غیره ارائه می شوند و هر یک از این بورس ها و کمک هزینه ها شرایط مخصوص به خود را دارند. اگر فرد متقاضی دارای شرایط بورسیه باشد می تواند همزمان با اقدام برای پذیرش درخواست بورس را نیز به دانشگاه و یا ارگان مورد نظر بدهد. معمولا در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه به سختی شامل حال دانشجویان ایرانی می شود اما در مقطع دکترا بنا بر نظر استاد راهنما و با توجه به شرایط علمی و رزومه دانشجو شانس گرفتن بورسیه تحصیلی در روسیه وجود دارد.

اعزام دانشجو به کشور روسیه برترین دانشگاه های روسیه

دانشگاه های روسیه که به صورت مشروط مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند شامل موارد زیر می باشند :

  • آکادمی پزشکی مسکو سچنوا روسیه
  • دانشگاه دولتی لومونوسف روسیه
  • دانشگاه نووسیبیرسک روسیه
  • دانشگاه دندانپزشکی سماشکو روسیه
  • دانشگاه دولتی پزشکی پاولوف سن پترزبورگ روسیه

مورد تایید مشروط یعنی که متقاضی پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه مورد نظر برای معادل سازی مدرک خود در ایران نیاز به گذراندن ۱ تا ۲ سال دوره تکمیلی و همچنین قبولی در آزمون پس از این دوره است .

اعزام دانشجو به کشور روسیه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کشور روسیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های روسیه باید مدرک دیپلم ریاضی، تجربی و یا انسانی ایران را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنند . همچنین برای ورود به دانشگاه در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر، گذراندن دوره پیش دانشگاهی (در واقع ارائه دیپلم ۱۲ ساله) در ایران الزامی می باشد  و افرادی که دیپلم ۱۱ ساله دارند باید یک دوره کالج را در روسیه سپری کنند که در واقع جایگزین سال دوازدهم آنها می شود. تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در روسیه که از پر طرفدارترین رشته ها می باشد چه با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و چه با نداشتن این مدرک باید قبل از ورود به دانشگاه متقاضی یک دوره یک ساله پادفک را در کالج های روسیه با موفقیت پشت سر بگذارد که این دوره معمولا به هر دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کشور روسیه به شرح زیر می باشد :

  • ترجمه روسی یا انگلیسی دانشنامه مقطع و یا مقاطع قبلی به همراه ریز نمرات آن
  • اسکن پاسپورت و ترجمه آن به زبان روسی (برخی موارد نیاز به ترجمه ندارد)
  • ارائه مدرک زبان جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه (در صورت امکان)
  • ارائه رزومه جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه
  • ارائه توصیه نامه تحصیلی، برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه
  • ارائه پروپوزال برای مقطع دکترا جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه
  • ارائه مقالات و کنفرانس ها برای مقطع دکترا جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

اعزام دانشجو به کشور روسیه ویزای تحصیلی روسیه

اعزام دانشجو به کشور روسیه و اخذ ویزای تحصیلی کشور روسیه برای ایرانیان امر دشواری نیست که شاید بخشی از این قضیه مربوط به رابطه سیاسی خوب بین دو کشور باشد. روند تهیه مدارک و اخذ ویزا نیز بسیار سریع صورت می گیرد و اعلام نتیجه درخواست ویزای متقاضی بین ۲ تا ۵ روز طول خواهد کشید. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی روسیه عبارتند از :

  • ارائه دو نسخه از فرم درخواست ویزای روسیه جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  • عکس پاسپورتی جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  • ارائه پاسپورت معتبر متقاضی که حداقل 6 ماه از اعتبارش باقی مانده باشد به همراه ترجمه روسی آن جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه و یا کالج جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  • ارائه شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه روسی آن جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور روسیه
  • ترجمه نتایج آزمایشات عمومی پزشکی شامل آزمایش HIV و هپاتیت به زبان روسی
  • ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان روسی (تأیید شده توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه در کشور مبدا)

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور روسیه – زمان اعزام دانشجو به کشور روسیه

برای اعزام دانشجو به کشور روسیه دو بار در سال می توان اقدام کرد زیرا اکثر دانشگاه های روسیه دو بار در سال دانشجو می پذیرند. یک ترم تحصیلی در سپتامبر که تقریبا همزمان با شهریور ماه و یک ترم تحصیلی در ژانویه که تقریبا همزمان با بهمن ماه می باشد . لازم به ذکر است که حداقل ۴ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی جدید باید برای اخذ پذیرش اقدام کرد . زمان بندی مناسب برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور روسیه امری بسیار مهم است که باید در زمان اعزام دانشجو به روسیه به آن توجه کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button