اطلاعات عمومی کشور یونان

کشور یونان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان می باشد که از شمال با کشور آلبانی ، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه همسایه است . سرزمین اصلی کشور یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای مدیترانه محدود شده است و از غرب به دریای یونان نزدیک است . این کشور در محل پیوند سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا واقع شده است و میراث دار یونان باستان ، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطه ترکان عثمانی می باشد . این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی ، فلسفه غرب ، بازی های المپیک ، علوم سیاسی، نمایشنامه نویسی ( شامل هر دو نوع کمدی و تراژدی ) قابل توجه است . کشور یونان دارای تاریخی ویژه و پر حادثه و دارنده میراث فرهنگی می باشد که به طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه می باشد و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروزه به عنوان غرب خوانده می شود ، محسوب می شود . امروزه کشور یونان ، کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا ، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا ، ناتو ، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ، آژانس فضایی اروپا می باشد . شهر آتن ، پایتخت کشور یونان و سالونیک ، پاتراس و هراکلیون از شهرهای بزرگ کشور یونان می باشند . در این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور یونان ” قصد داریم با این کشور آشنا شویم .

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی یونان اقتصاد کشور یونان

رشد تولید ناخالصی داخلی کشور یونان نسبت به بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا بیشتر است.  صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی برای کشور یونان است و ۱۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی را شامل می ‌شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم ۱۶٫۵ درصد از نیروی کار یونان در این صنعت به کار گرفته شده‌ اند. نیروی کار یونان در میان کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بعد از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد . طبق نظر سنجی دانشگاه گرونینگن کشور یونان بین سال ‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ میلادی در رتبه سوم ساعات کار در هر سال در بین کشورهای اروپایی قرار دارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی کارگران متوسط ۲۰ دلار در هر ساعت حقوق دریافت می کنند که  این رقم مشابه اسپانیا و کمی بیش از نصف متوسط تولید کارگران در آمریکا است. نزدیک به یک پنجم نیروی کار را مهاجران خارجی هستند که در بخش ‌های کشاورزی و ساخت و ساز به کار گرفته شده ‌اند.

از سال ۲۰۰۸ میلادی بحران اقتصادی، کشور یونان را بارها به مرز ورشکستگی کامل کشانده و ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملی و بیش از یک میلیون فرصت شغلی را از بین برده و در پی آن، ستون اصلی سیاست خارجی کشور یونان یعنی تعلق به اروپا و غرب به شدت لطمه خورده ‌است. عمده‌ ترین فرآورده کشاورزی، زیتون می باشد که به خارج صادر می شود. دریاهایی که کشور یونان را احاطه کرده اند، 70 درصد ماهی مورد نیاز مردم را تأمین می‌‌کنند. از دیگر صنایع رایج در کشور یونان می توان به صنایع دستی، نساجی، سرامیک سازی و فلز کاری اشاره کرد .

اطلاعات عمومی کشور یونان فرهنگ کشور یونان

فرهنگ کشور یونان در طی هزاران سال تکامل یافته ‌است به طوری که یونان باستان پسرها مهمتر از دخترها در نظر گرفته می ‌شده‌ اند. لازم به ذکر است که کشور بسیاری از هنرها مانند تئاتر در یونان و به ویژه در دولت شهر آتن بوده‌ است. کشور یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه می باشد و دارای میراث فرهنگی است که به طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود به حساب می‌ آید.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Greece.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور یونان ورزش کشور یونان

کشور یونان زادگاه بازی ‌های المپیک می باشد که برای اولین بار سال ۷۷۶ قبل از میلاد برگزار شده ‌است و همچنین این کشور دو بار میزبان بازی ‌های نوین المپیک در سالهای ۱۸۹۶ و ۲۰۰۴ میلادی بوده ‌است. قهرمانی تیم ملی فوتبال یونان در مسابقات جام ملت‌ های اروپا ۲۰۰۴ یکی از مهم‌ ترین اتفاقات ورزشی در تاریخ ورزش کشور یونان بوده‌ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت یونان مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه بفرمایید .

اطلاعات عمومی کشور یونان

اطلاعات عمومی کشور یونان

سوپر لیگ فوتبال کشور یونان بالاترین سطح لیگ فوتبال در این کشور است که از سال ۱۹۵۹ میلادی تاکنون در این کشور برگزار می ‌شود و این لیگ از ۱۶ تیم که از سراسر کشور یونان در آن شرکت می ‌کنند، تشکیل می‌ شود . از جمله موفق‌ ترین باشگاه ‌های یونان می توان به باشگاه های المپیاکوس و پاناتینایکوس اشاره کرد .

اطلاعات عمومی کشور یونان – دین کشور یونان

اکثر مردم کشور یونان مسیحی هستند.

اطلاعات عمومی کشور یونان – زبان مردم کشور یونان

زبان یونانی زبان رسمی کشور یونان می باشد و اکثر مردم یونان زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یا همان زبان دوم صحبت می کنند.

اطلاعات عمومی کشور یونان – جاذبه های گردشگری کشور یونان

سال نو بهانه ‌ای برای جذب توریست به کشور یونان است و فستیوال ‌های خرید و تفریح در این زمان رونق زیادی دارد. زمان شروع کار کارناوال‌ های یونانی از اسفند ماه تا فروردین می باشد و عید پاک و کارناوال یونانی (Hellenic) بزرگترین کارناوال ‌های سنتی کشور یونان هستند . از برنامه این کارناوال ‌ها اجرای اپراها و موسیقی ‌های محلی در محل تئاتر‌های باستانی آتن و اطراف آن می توان نام برد که دوستداران ادبیات و هنر یونان باستان را از نقاط مختلف جهان به خود جلب می‌ کند . طبیعت کشور یونان کاملاً گوناگون می باشد و بر خلاف تصور همگان یونان تنها دارای سواحل و جزیره‌ های مدیترانه ‌ای نیست بلکه در آن جنگل ‌ها و پارک‌ ها و حتی کوهستان ‌های سرسبز یونان این گوناگونی را به وجود آورده‌ است .

باغ وحش‌ های دریای در اطراف جزیره ‌های آلونیسوس و زاکینتوس کشور یونان دارای گونه ‌های زیستی مدیترانه ‌ای مانند لاک پشت کله سبز هستند. ورزش ‌هایی مانند قایقرانی و موتورسواری در تپه‌ ها که با طبیعت سروکار دارند در کشور یونان و در میان توریست‌ ها طرفداران زیادی دارند. جزیره‌ های کرت (Crete) و تیرا (Thira) در جنوب کشور یونان قرار گرفته اند . برخی از مکان های دیدنی کشور یونان به شرح زیر می باشد :

  • بنای آکروپولیس (Acropolis) ، شناخته شده ترین بنای تاریخی یونان باستان می باشد در مرکز شهر آتن واقع است و یکی از کلکسیون‌ های بی همتای تاریخی است.
  • بنای دلفی(Delphi) ، یکی دیگر از بناهای تاریخی یونان می باشد که معابد و عبادتگاه‌ های یونانی ‌های باستان است  و از طرف یونسکو به عنوان یکی از میراث فرهنگی بشر شناخته شده است.
  • بنای کنوسوس(Knossos) در جزیره کرت، از دیگر بناهای باستانی یونان است که دارای نقاشی ‌های روی دیوار زیبا و موزه‌ های مختلف می باشد .
  • معبد ورجینا (Vergina) در مقدونیه نیز یکی دیگر از جاذبه توریستی و تاریخی یونان است.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در یونان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه کنید .

اطلاعات عمومی کشور یونان – آب و هوای کشور یونان

کشور یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای با زمستانهای معتدل و تابستانهای گرم و خشک است . دمای هوا در فصل تابستان معمولاً در حدود 30 درجه سانتیگراد است در حالی که زمستان ‌ها مخصوصاً در شهر آتن تا حدودی سرد می‌ شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button