اطلاعات عمومی کشور گرجستان

کشور گرجستان در منطقه اوراسیا قرار دارد و پایتخت آن شهر تفلیس است . گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی تفلیس پایتخت گرجستان، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است؛ که گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو شده است . زندگی انسان ها در گرجستان به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش بر می گردد. گرجستان به نام ایبریا نیز معروف بوده است و امروزه در بیشتر زبان ها از واژه یونانی آن به معنی کشاورزی گرفته شده اند . این مقاله به موضوع اطلاعات عمومی کشور گرجستان می پردازد.

در مقاله ” تحصیل در گرجستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در گرجستان اطلاعات کسب کنید .

در کشور گرجستان در حدود 4 هزار گونه گیاهی یافت می شود و جنگل ها مهمترین ذخایر گیاهی این کشورند و یک سوم این کشور را در بردارند. پوشش سبز زمین‌ های پست کولخیس و تپه‌ های پایکوهی گرجستان غربی بسیار غنی می باشند. حتی گونه های جانوری نیز در این کشور گسترده است و گونه های متفاوتی از گوسفند و بز کوهی دارند . گونه سگ قفقازی نیز که شهره می باشد .

اطلاعات عمومی کشور گرجستان آب و هوای کشور گرجستان

سرزمین گرجستان از دید اقلیمی منحصر به فرد می باشد ، یعنی هر چهار فصل در سال دیده می ‌شود به ‌طوری‌ که در یک زمان در کناره‌ های دریای سیاه هوای تابستانی را شاهدند ؛ در تپه ماهورهای پای کوهی، رویش علف ‌های تازه و گل ‌های بهاری، همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه ‌است وجود دارد.کوه ‌های قفقاز بزرگ همچون قازبگی و دیگر کوه ‌ها، از برف ضخیم پوشیده شده ‌اند. در مجموع آب و هوای گرجستان به خاطر موقعیت جغرافیایی این سرزمین، توده ‌های هوای اشباع شده از بخارات آب دریای سیاه از سمت غرب وارد دالان قفقاز و در گرجستان غربی باعث بارندگی متناوب می گردد و با از دست دادن نسبتی رطوبت از رشته کوه‌ های سورامی، مسختی و ارسیانی وارد گرجستان شرقی می گردد.

اطلاعات عمومی کشور گرجستان اقتصاد کشور گرجستان

کشور گرجستان به دلیل برخورداری از امتیازاتی مانند موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خوب، دارای کشاورزی پیشرفته، معادن، بهره‌ برداری از صنایع و صنعت گردشگری از ثروتمند ترین جمهوری‌ های شوروی سابق به شمار می رود ؛ و مردم آن از استاندارد زندگی بالایی بهره مند بوده اند . اما پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی، وقوع جنگ‌ های داخلی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ میلادی، اقتصاد گرجستان را به عنوان یک کشور تازه استقلال یافته با بحرانی شدید روبرو شد . اما پس از سال 2003 با انقلاب گل رز به رهبری میخائیل ساکاشویلی توانست خود را به عنوان یکی از کشور های در حال توسعه در سطح اروپا عنوان کرده و با انجام اصلاحاتی در سیستم مدیریت دولتی , پلیس , امنیت و … به عنوان یک کشور مدرن و در حال پیشرفت شناخته شود.

اطلاعات عمومی کشور گرجستان

اطلاعات عمومی کشور گرجستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به گرجستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به گرجستان ” بیاندازید.

اطلاعات عمومی کشور گرجستان مردم کشور گرجستان

گرجی ‌ها بزرگترین قوم گرجستان هستند و قدرت مرکزی در اختیار آنان می باشد . آذربایجانی ‌های گرجستان نیز به عنوان بزرگ ‌ترین اقلیت قومی گرجستان براساس آخرین سر شماری قومی دولت گرجستان به حساب می‌ آید . بر اساس شمارش قومیت که توسط دولت گرجستان در سال ۲۰۰۲ صورت گرفت : گرجی‌ ها: ۸۳٫۸٪، آذربایجانی ‌ها: ۶٫۵٪، ارمنی ‌ها: ۵٫۷٪، روس‌ ها: ۱٫۵٪، آسی ‌ها: ۰٫۹٪ و ۱٫۸٪ نیز سایر اقوام بوده اند. شاردن گردشگر سرشناس فرانسوی که توصیف دقیق و جامعی از گرجستان در سفرنامه خود داشته چنین گفته است : «نژاد مردم گرجستان پاکترین و اصیل ‌ترین نژاد های مشرق زمین و خالص ‌ترین نژاد هاست».

اطلاعات عمومی کشور گرجستان سیاست کشور گرجستان

کشور گرجستان یک جمهوری دموکرات است . رئیس جمهور در راس امور کشور قرار دارد . بخش اجرایی دولت نیز توسط رئیس جمهور تعیین می شود . رئیس جمهور هر پنج سال با انتخاب مردم تعیین می گردد . کابینه گرجستان نیز از وزرا تشکیل شده و نخست وزیر را رئیس جمهور مشخص می کند . امور بین الملل را نیز نخست وزیر رسیدگی می نماید . اعضای کابینه گرجستان نیز هر ۴ سال عضو می شوند .

برای اقامت و تابعیت در گرجستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور گرجستان بهداشت و درمان کشور گرجستان

بر اساس آمار سال ۲۰۰۰ میلادی، مخارج عمومی در زمینه بهداشت و درمان، ۰٫۷ از تولید ناخالص ملی (GDP) کشور گرجستان را به خود اختصاص داده‌ است که این رقم در سال ۱۹۹۰ میلادی، ۳٪ بوده‌است. در گرجستان بیمارستان‌ های بسیار پیشرفته ای طی سال های اخیر ساخته شده اند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button