کشور کره جنوبی در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا قرار گرفته است. سئول پایتخت کشور کره جنوبی و یک شهر مدرن و صنعتی می باشد. این شهر در سال ۱۹۴۸ پایتخت کره جنوبی شد. جمعیت این شهر بالغ بر ۱۰ میلیون نفر و بزرگترین شهر کشور کره جنوبی می باشد. این کلان‌ شهر یکی از بزرگترین شهرهای دنیا نیز به حساب می ‌آید. محدوده پایتخت کره جنوبی (سئول به همراه محدوده وابسته به سئول) دومین محدوده متروپولیتن در دنیا می باشد. این شهر قدمتی بالغ بر ۲۰۰۰ سال دارد و تقریباً یک چهارم کل جمعیت کره جنوبی در این شهر زندگی می‌ نمایند. این مقاله در مورد اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی است.

اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی
اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در کره جنوبی، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” است.

اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی – سیاست کشور کره جنوبی

حکومت کشور کره جنوبی دموکراتیک بوده و قوه مقننه در این کشور یک مجلس ملی با 231 عضو می باشد که برای یک دوره شش ساله تشکیل شده است. این کشور تقسیم بندی دوگانه ریاستی و پارلمانی داشته است. رئیس ‌جمهور در کشور کره جنوبی با رأی مستقیم مردم برای مدت 5 سال انتخاب می گردد و در رأس قدرت قرار گرفته است. انتخابات ریاست جمهور در این کشور هر 5 سال یکبار انجام می شود و رئیس جمهور نمی ‌تواند در انتخابات دور بعدی نامزد گردد. عمده ترین و حساس ترین تصمیماتی که در زمینه سیاسی و اقتصادی صورت می گیرد توسط رئیس جمهور این کشور گرفته می شود. انتخاب نخست وزیر در کشور کره جنوبی با پیشنهاد رئیس جمهور است به طوریکه تصویب آن در مجلس ملی کره می باشد. نخست وزیر و هیئت وزرا در این کشور در مورد امور مختلف تصمیم گیری می نمایند. زمانی که رئیس جمهور نباشد نخست وزیر ریاست کابینه را بر عهده دارد. پرچم کشور کره جنوبی بر اساس دوره های قدرتی مختلف ارزیابی می گردد. کابینه دولت در کشور کره جنوبی از 18 وزیر تشکیل شده است که علاوه بر آن 3 مشاور عالی، 9 مشاور ریاست جمهوری و 40 دستیار در امور مختلف کشور دیده می شود.

اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی – جغرافیای کشور کره جنوبی

کل مساحت کشور، ۱۰۰.۲۱۰ کیلومتر مربع می باشد . کره جنوبی را می ‌توان به چهار منطقه کلّی تقسیم نمود: منطقه شرقی که دارای رشته ‌کوه ‌های مرتفع و ساحل مسطح می باشد ، منطقه غربی با ساحل وسیع که حوزه آبگیر رودخانه ‌ها است و دارای تپه ‌های دوار بوده است ، منطقه جنوب غربی با کوه ‌ها و دره ها، و منطقه شمال شرقی که حوزه وسیع رودخانه ناک ‌دونگ می باشد . کره جنوبی بخش جنوبی شبه‌ جزیره کره را در بر دارد ، که تقریبا ۱۱۰۰ کیلومتر طول دارد. این شبه ‌جزیره کوهستانی از غرب در کنار دریای زرد و از شرق در مجاورت دریای ژاپن (دریای شرق) قرار گرفته است . در جنوب این شبه ‌جزیره، تنگه کره و دریای جنوب چین می باشد. کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی بوده و ارتفاعات آن در نواحی مرکزی و شمال شرقی قرار دارند . جلگه ‌ها در آن وسعت فراوانی دارند و مهم‌ ترین رودهای آن عبارت‌اند از: هان، ناک ‌دونگ، گئوم، بوک ‌هان و نام ‌هان. این کشور دارای جزیره‌ های فراوانی می باشد و جنگل ‌ها در آن وسعت زیادی دارند. آب و هوای آن گرم و مرطوب و پرباران است. بندر های مهم کره جنوبی عبارت‌ اند از: بوسان در ساحل دریای ژاپن و اینچئون در ساحل دریای زرد.

جغرافیای کشور کره جنوبی
جغرافیای کشور کره جنوبی

شما می توانید برای مهاجرت به کره جنوبی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی – فرهنگ کشور کره جنوبی

از سال ۱۹۴۵ که دو کره از هم جدا شدند، تغییرات فرهنگی را شاهد بودند، ولی فرهنگی مشترک نیز داشته‌ اند. از نگاه فرهنگی، شبه‌جزیره کره بخشی از همسایه بزرگترش، یعنی چین بوده ‌است. دو کره نتوانسته‌ اند از این حیث، جدا از چین باشند. در برنامه ‌های فرهنگی و آموزشی، وزیران فرهنگ کره جنوبی، مردم را هم به هنر سنتی تشویق نموده اند و هم به هنر مدرن. هنر سنتی تحت تأثیر آیین کنفسیوسی و تائوئیسم قرار داشته است. سفالگری کره نظیر سفالگری جوسون، بیکجا، بونچونگ و گوریو در عالم مشهور بوده اند. با توجه به این که کره در تاریخش ویرانی و سازندگی زیادی را تجربه نموده، معماری این کشور از آمیزه زیبای طبیعت و معماری به وجود آمده ‌است. پشت بام کاهگلی و سامانه دوبنده ‌دار (شبیه هلال) و زمینی آن که توسط اوندول فرا گرفته شده و گرما داده شده ‌است. کمال هنرشان را می‌ توان در ۹ اثر به ثبت رسیده در یونسکو مشاهده نمود. موسیقی کره‌ ای (کی پاپ) هم در سال‌ های اخیر با درخشش گروه ‌ها و خواننده ‌هایی مانند سای، آی یو، گرلز جنریشن، بی‌ تی ‌اس (گروه موسیقی) اکسو (گروه موسیقی)، ای پینک، پیشرفت زیادی داشته ‌است که از آن با عنوان موج کره ‌ای یاد می ‌شود و باعث ترویج فرهنگ این کشور در تمام دنیا گشته است.

اطلاعات عمومی کشور کره جنوبی – اقتصاد کشور کره جنوبی

کشور کره جنوبی در حال حاضر رتبه 6 در زمینه تولید صنایع را داشته است. کشور کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد قاره آسیا می باشد و همینطور اقتصاد این کشور در دنیا رتبه 11 را دارد. کشور کره ‌جنوبی یکی از اعضای فعال سازمان ملل متحد می شود. اینطور که مشخص شده است این کشور عضو سازمان تجارت جهانی بوده و همین طور سهمی از سازمان توسعه همکاری های اقتصادی را نیز شامل می شود. کشور کره جنوبی در حال حاضر با 45 کشور در جهان در زمینه مکانیسم‌ های تجارتی آزاد توانسته به نتیجه برسد. این کشور در آینده در زمینه FTA با سایر کشورها نیز وارد بخش های تجارتی آزاد گردد. متوسط نرخ بیکاری در کشور کره جنوبی 2 درصد بوده است رشد سالانه این کشور در زمینه تولید ناخالص نیز 6.3 درصد می باشد. این کشور دارای ذخایر ارزی و طلا به ارزش 327 میلیارد دلار بوده. محصولات عمده معدنی است کشور سنگ آهن، زغال سنگ و گرافیت است. اقلام عمده صادراتی کشور کره جنوبی در زمینه محصولات آی تی مانند کامپیوتر، وسایل ارتباط بی سیم و همینطور خودرو، کشتی و ماشین آلات و محصولات شیمیایی می باشد. اقلام وارداتی در کشور کره جنوبی شامل ماشین آلات، وسایل الکتریکی، نفت و فولاد و مواد شیمیایی می باشد.

اقتصاد کشور کره جنوبی
اقتصاد کشور کره جنوبی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کره جنوبی توضیح دادیم.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button