اطلاعات عمومی کشور هند

کشور هند ، کشوری در جنوب شرقی آسیا می باشد که پایتخت آن شهر دهلی نو است . این کشور از شمال غربی با پاکستان ، از شمال با چین ، بوتان ، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه می باشد و همچنین این کشور از باختر با دریای عمان و خلیج فارس ،  از خاور با خلیج بنگال و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد . مساحت کشور هند 3402873 کیلومتر مربع است و از نظر مساحت در رتبه هفتم قرار دارد . بیشتر سرزمین هند پست و هموار می باشد و رشته کوه هیمالیا واقع در شمال کشور هند باعث شده است که رطوبت و ابرهای باران زا به شمال آسیا نفوذ نکند و در نتیجه کشور هند ، کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک حاصلخیز است و این موضوع باعث شده است که این کشور بتواند جمعیت بسیاری را در خود جای دهد . کشور هند دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از چین به شمار می آید و بندر بمبئی ، پرجمعیت ترین شهر کشور هند می باشد . شهرهای بمبئی ، دهلی ، کلکته ، مدرس ، بنگلور ، حیدرآباد ، اگرا ، میسور ، جی پور، گوا ، پونا ، بوپال ، تریواندروم ، سورات و کانپور از جمله شهرهای مهم کشور هند هستند . در این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور هند ” قصد داریم بیشتر کشور هند را بشناسیم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند توضیح دادیم .

طی ۸۰۰ سال تسلط ایرانیان و ترکان فارسی ‌زبان بر کشور هند، این کشور از فرهنگ ایران و زبان فارسی تأثیر بسیاری پذیرفته ‌است. زبان فارسی در دوره غزنویان به این کشور راه یافت و با فرمانروایی دودمان گورکانیان هند زبان رسمی شد. زبان فارسی هند شاعران بزرگی مانند بیدل دهلوی، و امیر خسرو دهلوی و دستگاه شعری سبک هندی را در خود پروراند. زبان فارسی تأثیر فراوانی بر زبان‌ های هند به‌ ویژه زبان اردو گذاشته ‌است. زبان فارسی قبل از آنکه هند مستعمره انگلستان شود ، دومین زبان رسمی این کشور و زبان فرهنگی و علمی به‌ شمار می‌ رفت.

اطلاعات عمومی کشور هند جغرافیای کشور هند

جغرافیای کشور هند بسیار متنوع است و شامل بیابان، کوهستان، دشت، تپه و فلات می ‌شود. به‌ طور کلی جغرافیای کشور هند به سه بخش تقسیم می‌شود: ۱) فلات بلند هیمالیا، ۲) جلگه سند و گنگ و ۳) شبه جزیره جنوب هند که مناطق مختلف کوهستانی، دره رودخانه‌ای، کویر، دشت و جنگل را شامل می شود . پائین‌ترین سطح هند، در اقیانوس هند، با ارتفاع صفر و بلندترین نقطه این کشور، قله کانچنجونگا، با ارتفاع ۸۵۶۸ متر در هیمالیا قرار دارد که سومین قله مرتفع جهان می باشد . آب و هوای کشور هند از گرمسیری در جنوب تا آب و هوای معتدل در شمال متغیر است. مساحت ناحیهِ قابل کشت هند ۷۸/۵۶  درصد از کل مساحت کشور است که به دلیل رشد جمعیت و افزایش شهرنشینی رو به کاهش است .

سطح نواحی پوشیده از آب در کشور هند معادل ۳۱۴٫۴۰۰ کیلومتر مربع است و میانگین باران در کشور هند ۱٫۱۰۰ میلی‌ متر در سال است. بیش از ۹۲ درصد استفاده آب در هند برای مصارف آب رسانی می باشد که در سال ۱۹۷۴ میلادی حدود ۳۸۰ کیلومتر مربع بود و بر اساس پیش‌ بینی‌ ها تا سال ۲۰۲۵ به سقف ۱٫۰۵۰ کیلومتر مربع می ‌رسد که برابر با مصارف صنعتی و خانگی می باشد . منابع آبی هند از قبیل رودخانه ‌ها، کانال ‌ها، آبگیرها، دریاچه‌ ها و سواحل غربی و شرقی اقیانوس هند و سایر خلیج ‌ها و خلیج کوچک برای بیش از ۶ میلیون نفر در بخش ماهی‌ گیری اشتغال ایجاد کرده ‌اند. کشور هند ششمین کشور تولیدکننده ماهی در سطح جهان و دومین تولیدکننده ماهی بومی در سطح جهان می باشد . از جمله رودخانه های طویل کشور هند می توان به رود براهماپوترا و ایندوس ، گنگ ، گوداواری ، یامونا ، نارمادا ، و کریشنا اشاره کرد . کشور هند از آب و هوایی بسیار متنوع بهره می ‌برد، از شمال به رشته‌ کوه‌ های هیمالیا ختم می‌ شود و رودخانه‌ های متعددی که از این بلندی‌ ها سرچشمه می‌ گیرند هوایی بارانی و خاکی بارآور را به نواحی شمالی هند می ‌بخشند. رودهای گنگ و براهماپوترا مهمترین رودخانه های کشور هند هستند که هر دو به خلیج بنگال سرازیر می‌ شوند. لازم به ذکر است که مردم کشور هند همچنین رود گنگ را مقدس می‌ دانند .

کشور هند از زیست جانوری بسیار متنوعی بهره می ‌برد، منطقه حفاظت شده ‌ای به وسعت ۱۴۱۲ کیلومتر مربع در استان گجرات تنها پناهگاه باقی‌ مانده حدود ۳۰۰ شیر آسیایی می باشد . کشور هند زیستگاه بسیاری از پستانداران بزرگ از قبیل فیل آسیایی، کرگدن هندی تک شاخ و ببر می ‌باشد و لازم به ذکر است که بیش از ۲۰۰۰ گونه پرنده و سه نوع تمساح در این کشور زندگی می ‌کنند.

منابع طبیعی کشور هند شامل زغال‌ سنگ ، آهن، منگنز، میکا، بوکسیت، تیتانیوم، کرومیت، گاز طبیعی، الماس، نفت خام، سنگ آهک، توریوم بیشترین در جهان در سواحل ایالت کرالا می ‌باشد و از نظر میزان ذخایر زغال سنگ در رده چهارم جهان قرار دارد . ذخایر نفت هند که در ساحل بمبئی در مهاراشترا، گجرات و در شرق آسام وجود دارند. بیش از ۲۵ درصد از نیازهای داخل را برطرف می ‌کنند.

کشور هند زمانی برای خود یک قاره بود و بیش از ۱۰۰ میلیون سال پیش، یعنی زمانی که دایناسورها روی کره زمین پرسه می ‌زدند، بیشتر سرزمین فعلی هند یک جزیره بود. این تکه خشکی از یک ابرقاره به نام گوندوانالند جدا شده بود، و به آرامی به سمت شمال حرکت می‌کرد. حدود ۵۰ میلیون سال قبل ، یعنی زمانی که نسل دایناسورها دیگر منقرض شده بود، صفحه قاره‌ ای هند با صفحه آسیا برخورد کرد. در نهایت این برخورد خط ساحلی هر دو قاره تاب برداشت و رشته کوه هیمالیا را ایجاد کرد. این کوه ‌ها جوان ‌ترین – و البته بلندترین – رشته کوه جهان می باشد و شواهد این اتفاقات را می‌ توان در صدف ‌های دریایی فسیل شده ‌ای پیدا کرد که هنوز هم در ارتفاعات بالا در این کوه ‌ها یافت می ‌شوند. صفحه‌ ای که شبه قاره روی آن قرار گرفته، همچنان به آرامی به‌ سوی شمال در حرکت است، و به ‌همین خاطر نیز ارتفاع کوه اورست هر سال اندکی بیشتر می ‌شود .

اطلاعات عمومی کشور هند – آب و هوای کشور هند 

آب و هوای کشور هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است و از کوهستان ‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه گرمسیری در میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور را شامل می شود . چهار فصل شامل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه‌ های اکتبر و نوامبر در این کشور وجود دارد . به ‌طور میانگین ۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ میلی ‌متر باران در سال، تقریباً سراسر کشور هند را دربر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلی‌ متر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می ‌رسد و میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱هزار میلی ‌متر در سال می ‌رسد.

اطلاعات عمومی کشور هند – مردم کشور هند 

کشور هند دومین کشور پرجمعیت دنیا است و نزدیک به یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده‌ است. تنوع نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی باعث شده است به این کشور چشم‌ اندازی شگرف از همزیستی مسالمت ‌آمیز میان اعتقادات گوناگون بخشاند. ۷۲ درصد از نژاد مردم کشور هند ، هندوآریایی ، ۲۵ درصد دراویدی و ۳ درصد نژاد زرد است که این نژادها بر اساس شرایط مکانی، فرهنگی و دینی نیز دارای تقسیمات خاص خود هستند. ۶۱ درصد از مردم هند باسواد هستند که این آمار در مردان ۷۳٫۴ درصد و در زنان ۴۷٫۸ درصد می ‌باشد .

اطلاعات عمومی کشور هند – زبان مردم کشور هند 

تنوع زبانی در کشور هند شاید از هر کشور دیگری بیشتر باشد. تعداد دقیق زبان ‌هایی که در هند به آنها صحبت می شود احتمالاً از ۱۰۰۰ بیشتر است، اما تعیین مرز مشخص میان زبانها دشوار است. در سرشماری سال ۱۹۶۱ میلادی کشور هند جمعاً ۱۶۵۲ زبان ثبت شد، اما ممکن است برخی از آنها گویش ‌های مختلف یک زبان واحد بوده باشند، و بعضی از آن‌ ها نیز از آن زمان تا به حال منسوخ شده ‌اند.  در کشور هند ۴۲۸ زبان وجود دارد که ۴۱۵ زبان زنده هستند و کاربرد دارند و ۱۳ زبان امروزه منسوخ شده ‌است .

طبق آمار رسمی دولت در سال ۲۰۰۱، در کشور هند ۲۹ زبان دارای گویشور بالای یک میلیون نفر است و ۱۲۲ زبان دیگر دارای گویشورانی بیش از ده هزار نفر می باشند. تعداد گویش ‌ها، لهجه ‌ها و زبان ‌هایی که روزانه در این کشور مکالمه می ‌شود بسیار بیشتر می باشد و در حالی که زبان‌ های هندی و انگلیسی ارتباطات رسمی و امور دولتی را برعهده دارند، هر ایالت دارای زبان‌ های رسمی و ملی ویژه خود است برای نمونه زبان رسمی ایالت دهلی یا ناحیه ملی پایتخت به ترتیب انگلیسی، اردو و هندی می باشد . کشور هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری می باشد که به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می ‌رسد. این کشور سرزمین نژادها، زبان ‌ها، آیین ‌ها، و فرهنگ‌ های فراوان و گوناگون می ‌باشد. در کشور هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد. در قانون اساسی کشور هند، زبان هندی (از شاخه زبان ‌های هند و ایرانی یا زبان‌های هندواروپایی)  زبان رسمی سراسر کشور اعلام شده‌ است. علاوه بر آن در سال ۲۰۰۵ میلادی زبان ‌هایی که به‌ عنوان زبان ‌های رسمی در ایالت‌ های هند شناخته شده‌ اند به ۲۲ زبان رسید که عبارتند از: هندی، زبان اردو، زبان آسامی، زبان اوریا، زبان بنگالی، بودو، زبان پنجابی، زبان تلگو، زبان تامیلی، زبان دوگری، زبان سانتالی، زبان سانسکریت، زبان سندی، زبان گجراتی، زبان کنکانی، زبان کشمیری، زبان کانارا، زبان مالایالم، زبان میتی، مایتیلی، مرآتی و نپالی که آنها نیز به رسمیت شناخته شده ‌اند و این زبان‌ها به دو شاخه اصلی دراویدی (حدود 22 درصد) که بیشتر در جنوب هند تکلم می‌شوند و هندو اروپایی (70 درصد) تقسیم می شوند .

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-India.mp4″]

زبان ‌های سانسکریت و تامیل، به عنوان زبان‌ های اصلی و سنتی کشور هند شناخته شده اند و در طول تاریخ طولانی این سرزمین در تغییر و تحول زبان‌ های رایج در این منطقه زبان‌ های فارسی و انگلیسی نقش مهمی بر عهده داشته ‌اند. سالیان دراز حکومت استعماری بریتانیا بر شبه قاره هند و انجام بخش عمده‌ای از امور اداری به زبان انگلیسی موجب شده این زبان، زبان دوم بسیاری از مردم هند شود .

برای اقامت و تابعیت در هند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هند ” را مطالعه فرمایید .

شش زبان عمده کشور هند ، زبان های هندی، بنگالی، تلوگو، مراتی، تامیل و اردو هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر به هر یک از این زبان‌ ها صحبت می‌ کنند. ۱۲۲ زبان هم وجود دارند که بیش از یک میلیون نفر به هر یک از آن ‌ها صحبت می کنند. کشور هند زبان ملی سراسری ندارد. زبان های هندی و انگلیسی هر دو زبان رسمی کشور هستند. البته تهیه‌ کنندگان قانون اساسی هند در نظر داشتند که رسمیت زبان انگلیسی موقتی باشد، اما کسانی که به زبان ‌هایی غیر از هندی صحبت می کنند (به ‌خصوص تامیل ‌زبان‌ ها)، با برتری یافتن این زبان بر زبان‌ های دیگر مخالف بودند و همین باعث شد که زبان انگلیسی یکی از دو زبان رسمی کشور باقی بماند. به طور کلی زبان ‌های مورد استفاده در کشور هند به چهار گروه زبانی عمده جهان تعلق دارند: هند و اروپایی، دراویدی، آسترا- آسیایی و تبتی- برمه‌ای. تا اواسط قرن بیستم گروه زبانی بانتو، که در آفریقا ریشه دارد نیز در هند مورد استفاده بود. مهاجران سیدی زبانی که از شرق آفریقا به غرب هند مهاجرت کرده بودند به این زبان صحبت می ‌کردند. این زبان حالا دیگر از بین رفته، هرچند که اعضای جامعه سیدی ‌های کشور هند هنوز هم از بعضی کلمات دارای ریشه بانتو استفاده می‌ کنند.

اطلاعات عمومی کشور هند

اطلاعات عمومی کشور هند

اطلاعات عمومی کشور هند مذهب کشور هند

کشور هند معجونی از ادیان مختلف و فرقه‌های مذهبی گوناگون می باشد که اغلب آنها از هندوئیسم، اسلام و آیین بودایی نشات گرفته اند. حدود ۸۰٫۵ درصد از مردم کشور هند پیرو آئین‌ های هندو و حدود ۱۳٫۴درصد مسلمان هستند. همچنین کشور هند بیش از ۲٫۳ درصد مسیحی و ۱٫۹ درصد سیک دارد. کشور هند اگرچه زادگاه آئین بودا بوده، اما جمعیت بودائیان هند در حال حاضر تنها حدود ۰٫۸ درصد برآورد می ‌شود. علاوه‌ بر آن پیروان آیین جینیسم ۰٫۸ درصد و مجموع پیروان دین زرتشتی، یهودی، بهایی و بقیه مذاهب ۰٫۴ درصد می ‌باشد. با این وجود کشور هند بزرگترین اجتماع فرقه احمدیه و مذاهب ایرانی بهائی و زرتشتی در سراسر جهان می باشد و مسلمانان بیشتر در دهلی، بنگال غربی و نواحی شمال غربی کشور زندگی می‌کنند و در کشمیر، بیشتر جمعیت را تشکیل داده ‌اند. به این ترتیب کشور هند پس از کشورهای اندونزی و پاکستان پرشمارترین جمعیت مسلمان جهان را داراست.

از مهمترین اقلیت‌ های دینی هند زرتشتیان هستند که به پارسی معروفند و طی بیش از پنج سده اولیه حمله اعراب به ایران، از ایران به هند مهاجرت کرده‌ اند و بیشتر در مناطق مختلف گجرات و مهاراشترا به مرکزیت بمبئی اقامت دارند. اگر چه جمعیت آنان کمتر از۲۰۰ هزار نفر می باشد ولی نزدیک به ۱۷ درصد از اقتصاد کشور هند را در دست دارند. گروه دیگری از اقلیت‌های کم جمعیت بهره‌ها می باشند که قدرت اقتصادی مهمی در هند دارند.

کشور هند دومین (یا سومین) جمعیت بزرگ مسلمانان جهان را در خود جای داده‌ است و تنها کمتر از ۱۵ درصد جمعیت آن مسلمانند، اما کل جمعیت این کشور آنقدر زیاد است که با همین نسبت اندک هم جمعیت مسلمانان آن از جمعیت مسلمانان همه کشورهایی که اکثریت مردمانشان مسلمان هستند، به جز اندونزی و شاید پاکستان، بیشتر می باشد . تعداد مسلمانان کشورهای هند و پاکستان تقریباً مساوی است. تصور می ‌شود که اولین مسلمانان کشور هند بازرگانانی بوده ‌اند که در دوران حیات حضرت محمد به منطقه کرالا سفر کردند. در زمان استقلال هند میلیون‌ ها مسلمان به پاکستان شرقی و غربی مهاجرت کردند، اما عده بسیار زیادی هم در هند باقی ماندند. امروزه تنها مناطقی در هند که اکثریت جمعیتشان را مسلمانان تشکیل می ‌دهند،در  دره کشمیر و منطقه کوچک لاکشادویپ در اقیانوس هند هستند. مسلمانان کشور هند در سراسر بقیه کشور پراکنده ‌اند، هرچند که در مناطق شمال شرقی و ایالت پنجاب تقریباً اثری از آنها نیست.

اطلاعات عمومی کشور هند – سیاست کشور هند

حکومت کشور هند را بزرگترین دموکراسی جهان می‌ نامند و استقلال هند (که در آن هنگام پاکستان، بنگلادش و نپال را هم دربر می‌ گرفت فدر ۱۵ اوت ۱۹۴۷ اعلام شد. جواهر لعل نهرو یکی از بزرگ ‌ترین رهبران جنبش استقلال هند از کنگره ملی هند بود به عنوان اولین نخست ‌وزیر هند انتخاب شد.

قانون اساسی کشور هند در سال ۱۹۴۹ میلادی به تصویب رسید و از ۲۶ ژانویه سال ۱۹۵۰ میلادی به اجرا درآمد که از آن هنگام تاکنون بدون تغییر اساسی با موفقیت اجرا شده‌ است و این قانون به دولت‌ های ایالتی اختیارات گسترده‌ ای اعطا کرده ‌است. در نظام سیاسی کشور هند، نخست‌وزیر بالاترین مقام اجرایی کشور می باشد و رئیس ‌جمهور مقامی تشریفاتی است که معمولاً از میان چهره‌ های دارای محبوبیت گسترده در سراسر کشور انتخاب می‌ شود. حزبی که اکثریت آرا را در انتخابات کسب کند، نخست‌ وزیر را تعیین می‌کند و با احزاب ائتلافی هیئت دولت را تشکیل می‌ دهد. رئیس‌ جمهور از جمع بندی آراء نمایندگان مجالس مرکزی و ایالتی از میان کاندیداهای احزاب تعیین می شود . کمیسیون انتخابات کشور هند یک نهاد مستقل دولتی می باشد که اختیار کامل در تشخیص شرایط برگزاری و نظارت کامل بر برگزاری انتخابات را دارد. حداقل سن قانونی رای‌ دهندگان در کشور هند ۱۸ سال است .

قوه مقننه هند دربرگیرنده دو مجلس با نام‌های لوک‌ سابا (مجلس عوام) و راجیاسابا (مجلس سنا) می باشد و نمایندگان راجیا سابا ۲۵۰ نفرند که ۱۲ تن را رئیس‌ جمهور و بقیه را نمایندگان مجالس ایالتی را انتخاب می کنند. سناتورها باید در زمینه ادبیات، علم، هنر و مسائل اجتماعی متخصص باشند. همچنین ریاست جلسات این مجلس با معاون رئیس‌ جمهور می باشد . مجلس لوک سابا ۵۴۵ نماینده دارد که ۵۳۰ تن با رای مستقیم شهروندان و ۱۳ تن از ۷ فرمانداری کل انتخاب می ‌شوند، ۲ نفر را نیز رئیس‌ جمهور از میان بریتانیایی ‌های هندی‌ تبار انتخاب می شوند و نخست‌ وزیر از سوی حزب حاکم در مجلس لوک سابا معرفی می ‌شود. اولین انتخابات سراسری کشور هند در سال۱۹۵۲ میلادی برگزار شد. از آن زمان تا سال ۱۹۶۷ میلادی کنگره ملی هند پیوسته بیش از ۷۳ درصد کرسی ‌های لوک سابا را در اختیار داشت، اما پس از آن احزاب دیگر به ویژه حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا و احزاب ایالتی رشد چشمگیری را در محبوبیت خود شاهد بوده‌ اند.

تنها یک بار وقفه ‌ای در روند دمکراسی کشور هند ایجاد شد و آن هم در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی بود که درگیری ‌های داخلی منجر به اعلام حالت فوق ‌العاده از سوی ایندیرا گاندی و در نهایت سرنگونی دولت او توسط ارتش هند شد. لازم به ذکر است که یکی از مهمترین عوامل نارضایتی از ایندیرا گاندی برنامه ‌های او برای ترویج تنظیم خانواده به منظور کاهش رشد سرسام ‌آور جمعیت بود.

اطلاعات عمومی کشور هند – وضعیت اجتماعی و بهداشت در کشور هند 

کشور هند دارای یکی از بالاترین آمارهای تجاوز جنسی در جهان می باشد و طبق گزارشها، در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۲۴ هزار مورد تجاوز جنسی ثبت شد.  بسیاری از موارد تجاوزهای جنسی به دلایل مختلف از جمله مسایل خانوادگی و قبیله ‌ای گزارش می‌ شود. طبق گزارشهای پلیس هند در هر ۱۸ ساعت یک مورد تجاوز گزارش می‌ شود. کشور هند به ‌عنوان کانون ایدز آسیا شناخته ‌می ‌شود و با داشتن دو میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز، رتبه سوم جمعیت مبتلایان به این بیماری را در میان تمام کشورهای جهان دارد. ۶۴ درصد از افراد آلوده به این ویروس در کشور هند به خدمات درمانی ضد ویروس ایدز دسترسی ندارند. البته شمار مبتلایان به ایدز در کشور هند بین سال ‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی ۱۹ درصد کاهش یافته ‌است .

اطلاعات عمومی کشور هند – اقتصاد کشور هند 

واحد پول رسمی کشور هند روپیه هند است که اجزاء آن پیسه (یک صدم روپیه) می ‌باشد. برابری یک دلار آمریکا با پول هند بین ۴۳ تا ۴۷ روپیه در نوسان می باشد . اقتصاد کشور هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان می باشد و کشور هند به‌رغم رکود اقتصادی جهانی با رشد اقتصادی متوسط بالاتر از ۸ درصد طی چند سال گذشته به یک قدرت اقتصادی تبدیل شده ‌است. این میزان رشد نزدیک به رشد اقتصادی کشور همسایه آن چین می باشد . طبق سنجشی که در مورد برابری قدرت خرید انجام شده ، اقتصاد کشور هند با داشتن تولید ناخالص داخلی (GDP) ۶۱۱/۳ تریلیون دلار، در مقام چهارم را دارد ولی با این وجود میلیون ‌ها نفر هنوز در فقر شدید زندگی می ‌کنند و درآمد سرانه ۷۲۰ دلار آمریکا برابر با ۳۶۵ پوند در سال می باشد و مشکلات زیربنایی نیز در کشور هند ادامه دارد. اگرچه هنوز بیش از ۳۴ درصد از جمعیت هند کمتر از یک دلار آمریکا در روز درآمد دارند (رتبه ۲۲ دنیا) و حدود ۸۰ درصد از مردم با کمتر از دو دلار در روز زندگی می‌کنند، (رتبه ۱۶دنیا) و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی می‌ کنند، اما پیشرفت ‌های اقتصادی بزرگ کشور هند در چند سال اخیر رشد اقتصادی هند را به رقم ۸ درصد رسانده و کارشناسان پیش ‌بینی می‌ کنند، در سال‌ های آینده هند به رشد اقتصادی ۱۰ درصد در سال نیز دست خواهد یافت. در حال حاضر پیشرفت ‌های اقتصادی و رنسانس علمی این کشور توجه همگان را به خود جلب کرده ‌است و مدت ‌هاست که سرمایه‌ گذاری‌ های بزرگ خارجی در این کشور امری عادی به ‌شمار می ‌آید و فروش کالاهای هندی در بازارهای جهان به سرعت افزایش یافته ‌است.

کارشناسان آغاز پیشرفت ‌های اقتصادی هند را سال ۱۹۹۱ میلادی می‌ دانند و در این سال مانموهان سینگ وزیر دارایی وقت هند، برنامه ‌هایی را برای خروج کشور از اقتصاد دستوری به تصویب رساند و به تدریج به اجرا درآورد. از آن زمان به بعد به تدریج قوانین مالیاتیِ دست و پاگیر لغو شدند، قوانین صادرات و واردات کشور تعدیل شدند، امکان سرمایه‌ گذاری خارجی فراهم آمد و امنیت سرمایه ‌های داخلی تأمین شد. تحلیل‌ گران اقتصادی پیش ‌بینی می‌ کنند که کشور هند تا سال ۲۰۲۰ میلادی پس از آمریکا و چین سومین کشور صنعتی جهان باشد و درآمد سرانه کشور به ۵۰۰۰ دلار یعنی دو برابر میزان فعلی برسد . لازم به ذکر است که کشور چین بزرگترین شریک تجاری هند است . کشور هند با اقتصادی بزرگ و نیروی انسانی انبوه، یکی از بهترین و مطلوبترین مقصدها برای سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی به شمار می آید . کشور هند در فناوری اطلاعات و دیگر حوزه‌ها از قبیل قطعات خودکار، مواد شیمیایی، پوشاک، داروسازی و جواهرات توان بالایی دارد.

یکی از روش های مهاجرت به هند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به هند ” اطلاعات کسب کنید .

همواره این کشور یکی از منابع و استعدادها برای سرمایه‌ گذاران جهانی بوده ‌است و قبل از این سیاست ‌های خشک مربوط به سرمایه‌ گذاری مستقیم این کشور، مانع بزرگی در این زمینه محسوب می ‌شد ولی در ماه مارس ۲۰۰۵ میلادی دولت با اصلاح و تعدیل قوانین مربوطه، سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی تا حد ۱۰۰ درصد را در تجارت و اقتصاد مجاز اعلام کرد. در نتیجه یک سری اصلاحات اقتصادی مثبت و خوش بینانه که به منظور حذف نظارت دولت از اقتصاد و سرمایه‌ گذاری خارجی انجام شد و کشور هند را به یکی از کشورهای پیشرو در منطقه آسیا-اقیانوسیه تبدیل کرده ‌است که با سرعت بالا در حال رشد و پیشروی است.

اطلاعات عمومی کشور هند – تعطیلات رسمی در کشور هند

در کشور هند به ‌طور سراسری تنها 3 روز تعطیلی رسمی وجود دارد ولی به جز این 3 روز هر یک از ایالت ‌ها تعطیلات رسمی جداگانه خود را دارند که این 3 روز عبارتند از :

  • ۲۶ ژانویه : روز جمهوری (روز اعلان جنبش جمهوری در هند)
  • ۱۵ اوت : روز استقلال هند (روز استقلال هند از بریتانیا)
  • ۲ اکتبر : گاندی جایانتی (زادروز مهاتما گاندی)

با توجه به تنوع زیاد فرهنگی، مذهبی و دینی، ایام مهم ادیان و مذاهب مختلف در این کشور تعطیلات سراسری وجود دارد . از جمله تعطیلات سراسری هند می توان به چهار رویداد اسلامی عید قربان، عاشورا، میلاد پیامبر اسلام و عید فطر اشاره کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button