اطلاعات عمومی کشور هلند

کشور هلند ، کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا می باشد . پایتخت کشور هلند ، شهر آمستردام است اما به منظور تمرکز زدایی بسیاری از وزارت خانه ها و سفارت خانه ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده اند . کشور هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند به شمار می رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می شود . این کشور از شرق با آلمان ، از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم مرز است . بندر روتردام دومین شهر بزرگ کشور هلند می باشد و از نظر تعداد اسکله ها و مساحت بزرگترین بندر اروپا به شمار می رود . این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور هلند ” قرار است اطلاعاتی را در باب این کشور در اختیار شما قرار دهد .

در مقاله ” مهاجرت به هلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به هلند اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور هلند جغرافیای کشور هلند

مساحت کشور هلند ۴۱٬۵۲۸ کیلومتر مربع است و این کشور بین عرض ‌های ۵۰ درجه و ۵۴ درجه شمالی و طول‌ های ۳ و ۸ درجه شرقی قرار گرفته ‌است. کشور هلند ، کشوری بسیار کم ارتفاع و هموار است و 25 درصد از زمین های کشور هلند پایین تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و 21 درصد از جمعیت کشور نیز در این مناطق زندگی می کنند .حدود 50 درصد از کشور هلند نیز تنها یک متر بالاتر از سطح دریا جای گرفته است . بخش اعظم قسمت اروپایی کشور هلند به جز مقداری تپه در انتهای جنوب شرقی کشور، و یک منطقه تپه‌ ماهوری در مرکز کشور مسطح است، بلندترین تپه‌ ها که در جنوب شرق کشور هلند واقع شده ‌اند بیش از ۳۲۱ متر ارتفاع ندارند.

اکثر نواحی زیر سطح دریا، توسط مردم هلند ایجاد شده اند و این کار در اثر حفر زمین ‌ها برای استخراج ذغال ‌سنگ یا خشک کردن آب دریا و سدبندی جلوی دریا انجام شده‌ است. از اواخر سده شانزدهم، زمین‌ های پهناور خشک ‌شده از دریا توسط سامانه‌ های زهکشی دقیق و حساسی که شامل خاکریزها، کانال‌ ها و ایستگاه ‌های پمپاژ هستند، حفظ می شوند. تقریباً ۱۷ درصد از زمین های کشور پیش از این دریا و دریاچه بوده که در چارچوب پروژه های مختلف خشک و قابل استفاده شده‌ است. به طوری که بخش اعظم خاک هلند در ابتدا بر اثر رسوبات سه رودخانه بزرگ اروپایی در ریزشگاه آنها به دریا تشکیل شده‌ است که این رودخانه ها عبارتند از راین، رود موز (ماس) و اسخلده. بخش جنوب غربی کشور هلند تا به امروز همچنان دلتای این سه رودخانه است که دلتای راین-موز-اسخلده نامیده می‌ شود.

اطلاعات عمومی کشور هلند اقتصاد کشور هلند

کشور هلند در پرورش و تجارتِ گُل مقام اول را در جهان داراست و اقتصاد کشور هلند به دامداری و کشاورزی وابسته است و مردم کشور هلند علی‌ رغم کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند. کشور ایالات متحده آمریکا یکی از بازارهای اصلی هلند می باشد و کشورهای اتحادیه اروپا مهمترین شرکای تجاری آن هستند. بیش از نیمی از سهام شرکت نفتی- گازی شل را هلند و مابقی را بریتانیا در اختیار دارد که این شرکت که بخش هلندی آن به رویال داچ شل معروف است در زمینه استخراج و تجارت نفت و گاز در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت می ‌کند. کشور هلند خود نیز دارای ذخایر گاز طبیعی می باشد و بخش از آن را صادر می ‌کند. کشتی‌ سازی و صنایع شیمیایی از دیگر صنایع مهم در کشور هلند می باشد و از جمله شرکت ‌های بزرگ هلندی می‌توان به فیلیپس (صنایع الکترونیک) ، هاینکن (یکی از عمده ‌ترین تولیدکنندگان آبجو در جهان) و صنایع شیمیایی مانند آکزونوبل اشاره کرد. واحد پول کشور هلند پیش از تبدیل به یورو، فلورن یا گیلدر هلندی بود.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Netherlands.mp4″]

 

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هلند ” است .

اطلاعات عمومی کشور هلند سیاست کشور هلند

حکومت کشور هلند پادشاهی مشروطه ‌است که در آن شاه یا ملکه نقش چندان تعیین‌ کننده ‌ای در سیاست ندارد و بیشتر نماد وحدت ملی می باشد و در ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ میلادی، ملکه بئاتریکس از سمت خود کناره‌ گیری کرد و پسرش ویلم الکساندر رسماً پادشاه کشور شد. قبل از ویلم الکساندر به مدت ۱۲۰ سال زنان (ملکه‌ ها) بر هلند حکومت کرده‌ اند.

اطلاعات عمومی کشور هلند

اطلاعات عمومی کشور هلند

دو مجلس نمایندگان در این کشور وجود دارد و حزب دارای بیشترین رأی در انتخابات پارلمانی نخست‌ وزیر را انتخاب می کنند و دولت را تشکیل می ‌دهد. نخست وزیر مهمترین مقام سیاسی کشور شناخته می‌ شود. احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات (کار)، سوسیالیست، حزب سبزها و لیبرال از احزاب عمده در کشور هلند هستند . طی چند سال اخیر و به خصوص در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۰ حزب آزادی (راست افراطی به رهبری خیرت ویلدرس) صندلی‌ های بیشتری در مجلس هلند به دست آورده و ممکن است در دولتِ آتی به رهبری لیبرالها VVD حضور داشته باشد. تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس کشور هلند را شهروندان مهاجر ترک تبار و مراکشی‌ تبار تشکیل می‌دهند.

جریانِ راست ‌گرای افراطی در کشور هلند از جمله به خاطر رشد تعداد مهاجران در این کشور، در دهه حاضر قدرت گرفت که نتیجه حاصل از آن ورود احزابی مانند ال ‌پی ‌اف (فهرست پیم فورتاین) به پارلمان و دولت بود. با کشته شدن پیم فُرتاین به دست فرد هلندی، او و بعد حزبش از صحنه سیاست حذف شدند و خیرت ویلدرس با «حزب آزادی» طرفداران او را به سوی خود جلب کرد و وارد پارلمان شد. وی مخالفِ حضور مسلمانان در هلند است چرا که اسلام را یک تهدیدِ رو به گسترش می ‌داند که باید جلوی آن را گرفت.

کشور هلند عضو قدیمی اتحادیه اروپا و همچنین عضو پیمان نظامی ناتو می باشد. دولت کشور هلند از حمله آمریکا به افغانستان و عراق پشتیبانی کرد و در حال حاضر در افغانستان نیرو دارد. کشور هلند همراه با کشورهای بلژیک و لوکزامبورگ، بنِلوکس را تشکیل می ‌دهند که این نام یک پیمان همکاری منطقه ‌ای بین این سه کشور است و از ترکیب نخستین حروف نام این کشورها ساخته شده‌است و این پیمان مادر پیمان اروپای یکپارچه می باشد .

اطلاعات عمومی کشور هلند مردم کشور هلند

زبان رسمی کشور هلند، هلندی می باشد که شاخه ‌ای از زبان‌ های ژرمنی است و به آلمانی شباهت ‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی وجود دارد .گستره جغرافیایی زبان هلندی به جز کشور هلند، استان ‌های شمالی بلژیک را نیز شامل می شود . در مستعمرات کشور هلند از جمله در سورینام لهجه ‌های بومی‌ شده هلندی کاربرد داشته‌ است. همچنین هلندیان علاقه ‌مند به یادگیری زبان‌ های خارجی می باشند به گونه ‌ای که بین ۹۱ تا ۹۳ درصد آنها به انگلیسی، ۷۱ درصد به آلمانی، ۲۹ درصد به فرانسوی و ۵ درصد به اسپانیایی می توانند صحبت می کنند . در کشور هلند در حدود ۳۰ هزار فارسی‌ زبان ایرانی زندگی می کنند و ۳۵ هزار نفر از کشور افغانستان هستند که آنها به زبانهای فارسی دری، پشتو، اردو، ترکی ازبکی صحبت می ‌کنند. میانگین قد مردان کشور هلند ۱۸۴ سانتی ‌متر می باشد که کشور هلند را در رتبه اول بلند قامت ‌ترین مردمان جهان قرار داده ‌است، پس از کشور هلند مردان نروژ نیز با ۱۸۳ سانتی‌ متر در جایگاه دوم جای دارند .

اطلاعات عمومی کشور هلند فرهنگ کشور هلند

کشور هلند دارای نقاش ‌های شناخته شده ‌ای می باشد . در سده ۱۷ میلادی، در زمانی که کشور هلند در اوج خود بود، استادان بزرگی مانند رامبرانت، یوهانس ورمر، جان استین، جیکوب ایساکزون و بسیاری دیگر فعالیت می‌ کردند و نقاش ‌های مشهور سده ۱۹ و ۲۰ هلند، ون گوگ و پیت موندریان بوده ‌اند و لازم به ذکر است که موریس اشر هنرمند گرافیست این دوران بود. کشور هلند خانه فیلسوف ‌های بزرگی مانند اسپینوزا و دزیدریوس اراسموس بوده ‌است. تمام کارهای اصلی دکارت در کشور هلند انجام شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور هلند جاذبه های گردشگری کشور هلند

تابستان‌ های کشور هلند به توریست‌ ها تعلق دارد. در ماه ژانویه مسابقات اسکیت روی یخ 200 کیلومتری برگزار می‌ شود. کارناوالی نیز در اواسط بهمن ‌ماه برگزار می‌‌ شود که مردم کشور هلند با پوشیدن لباس ‌های خنده‌ دار در خیابانها در آن شرکت می ‌کنند.30 آوریل روز ملکه است که در این روز خیابان ‌های آمستردام با دست فروش‌ ها و بازار‌های خیابانی و جشن پر می ‌شود. در این روز هر فرد می ‌تواند هر چیزی که می‌ خواهد در خیابان بفروشد. در روز شنبه دوم ماه مه تمام آسیاب ‌های کشور هلند در‌های خود را بر روی بازدید کنندگان باز می کنند و این روز به نام روز ملی آسیاب معروف است. فستیوال هلند در اواخر خرداد در شهرهای آمستردام و لاهه برگزار می ‌شود. فستیوال موسیقی نیز در اواسط تیرماه از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی شهر هاگو می باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در هلند ” را مطالعه فرمایید .

موزه ون گوگ در شهر آمستردام آثار بزرگ این نقاش نامی را به نمایش می‌گذارد. بیش از 200 اثر از ون گوگ و چند نقاش بزرگ دیگر که از دوستان ون گوگ بوده‌اند در این موزه وجود دارد . باغ کاکنهف بزرگترین باغ گل جهان می باشد و چیره دستی طبیعت با هنر گلکاران هلندی هر سال 800 هزار بازدید کننده را تنها در دو ماه از سال به خود جذب می‌ کند.موزه ریجکس (Rijks) در شهر آمستردام با مجموعه‌ های تاریخی هنری با ارزش یکی از گران‌ ترین گالری ‌های جهان می باشد .پارک ملی هوگ ولوه در شهر آمستردام با دارا بودن تپه ‌ها و مرداب ‌های زیبا یکی دیگر از محل ‌های دیدنی شهر آمستردام می باشد و این باغ هم شکارگاه و هم یک موزه است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button