اطلاعات عمومی کشور مکزیک

کشور مکزیک ، کشوری در آمریکای جنوبی می باشد که پایتخت آن شهر مکزیکوستی است . زبان اداری و کاربردی در مکزیک ، زبان اسپانیایی می باشد اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال 2003 میلادی تعداد 62 زبان بومی سرخ پوستی نیز به عنوان « زبان های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته است . این کشور بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان است و حدود یک سوم از کل اسپانیایی زبان های جهان در مکزیک زندگی می کنند . 70 درصد از مردم کشور مکزیک تبار مستیزو ( دو رگه سفید پوست و سرخ پوست) ، 15 درصد سفید پوست و 9.8 درصد سرخ پوست هستند . این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز همسایه است . همچنین اقیانوس آرام در غرب و جنوب ، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرقی آن واقع شده است . کشور مکزیک با حدود 2 میلیون کیلومتر مربع وسعت 14 مین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور ، این مقاله را با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور مکزیک ” مطالعه فرمایید .

در مقاله ” تحصیل در مکزیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مکزیک اطلاعات کسب کنید .

اولین آثاری که از انسان در آمریکای میانی به دست آمده متعلق به ۴۰ هزار سال پیش است. همچنین کشور مکزیک مهد یکی از مهم‍ترین تمدن ‌های باستان، آزتک، بوده ‌است. این کشور در سده شانزدهم میلادی توسط هرنان کورتس کشف شد و در سال ۱۵۱۹ میلادی تمدن‌ های بومی مکزیک از سوی اسپانیایی‌ ها مورد حمله قرار گرفتند. کشور مکزیک از سال ۱۵۲۱ تا جنگ ‌های استقلال مابین ۱۸۲۱–۱۸۱۰ مستعمره اسپانیا بوده ‌است . این کشور پرجمعیت ‌ترین منطقه تحت ‌الحمایه اسپانیا بود. پس از سه قرن استیلای امپراتوری اسپانیا، سرانجام در سال ۱۸۱۰ میلادی استقلال مکزیک از اسپانیا اعلام شد.

اطلاعات عمومی کشور مکزیک جغرافیای کشور مکزیک

مکزیک ، کشوری کوهستانی و مرتفع است و تنها قسمتی از آن که مسطح می باشد . این کشور در شبه جزیره «یوکاتان» واقع شده ‌است. از آنجا که ارتفاع این کشور از ۵۰۰ متر بیشتر می باشد بنابراین دما نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین، متغیر است. شمال کشور مکزیک خشک و غیرقابل کشت بوده، در حالی که جنوب، مرطوب و گرم می باشد .

از جمله مهمترین ارتفاعات کشور مکزیک ، کوه‌ های مادره غربی، مادره شرقی، مادره جنوبی و همچنین فلات مکزیک می باشد و جلگه‌ های آن عمدتاً در کناره ‌ها واقع شده ‌اند. بیابان‌ ها نیز قسمتهایی از کشور مکزیک را در بر گرفته اند . از مهمترین رودهای آن می‌توان رودهای ریوگرانده، لرما، اوسوماسینتا، گریخالوا، پانوکو، بالساس و سانتیاگو نام برد. آب و هوای کشور مکزیک در نواحی مرتفع معتدل کوهستانی و در سایر نواحی گرم و مرطوب یا خشک است. بلندترین نقطه کشور مکزیک قله سیتلال تپتل (اوریسابا) با ۷۰۰، ۵ متر ارتفاع می ‌باشد. رود ریوگرانده نیز طولانی‌ ترین رود کشور مکزیک است .

اطلاعات عمومی کشور مکزیک – سیاست کشور مکزیک

کشور مکزیک فدراسیونی است که بر اساس قانون اساسی مصوب سال ۱۹۱۷ میلادی توسط یک نظام جمهوری و دولتی دموکرات اداره می‌ شود. بر اساس قانون اساسی سه نوع نهاد حکومتی برای اداره کشور مکزیک تعریف شده ‌اندکه عبارتند از : اتحادیه فدرال، دولت ‌های ایالتی و دولت ‌های استانی . قوه قانونگذاری (مقننه) در کشور مکزیک متشکل از دو مجلس نمایندگان و سنا است و  تصویب قانون فدرال، اعلام جنگ، تعیین میزان مالیات، تصویب بودجه ملی و تمامی معاهدات بین ‌المللی و تأیید تمامی انتصابات دیپلماتیک در مجلس نمایندگان صورت می گیرد .

رئیس‌ جمهور که رئیس کشور و دولت مکزیک است، در راس قوه اجرایی (مجریه)  قرار دارد. همچنین رئیس ‌جمهور مکزیک فرمانده نیروهای مسلح مکزیک نیز محسوب می‌ شود. رئیس جمهور کشور مکزیک با تأیید مجلس سنا اعضای کابینه و سایر مقامات دولتی را منصوب می ‌کند. رئیس‌جمهوری مسئول اجرای قانون می باشد و همچنین بر اساس قانون اساسی به وی اختیار وتو کردن مصوبات مجلس داده شده ‌است. در راس قوه قضاییه کشور مکزیک دادگاه عالی عدالت قرار دارد که این دادگاه متشکل از ۱۱ قاضی است که با تأیید مجلس سنا توسط رئیس‌ جمهوری انتخاب شده ‌اند .احزاب مهم کشور مکزیک به شرح زیر می باشد :

  • حزب شورای انقلابی
  • حزب اقدام ملی (محافظه کار)
  • حزب سوسیالیست خلق (کمونیست)
  • حزب سوسیالیست کارگر
  • حزب دموکرات و حزب کمونیست
اطلاعات عمومی کشور مکزیک

اطلاعات عمومی کشور مکزیک

اطلاعات عمومی کشور مکزیک اقتصاد کشور مکزیک

واحد پول کشور مکزیک پزوی مکزیک می باشد و کشور مکزیک یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. استخراج ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نفت توسعه خارق ‌العاده اقتصادی کشور را در دهه ‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی میسر شد . در حال حاضر نیز کشور مکزیک بخش بزرگی از ثروت فزاینده‌ اش را مدیون منابع نفتی می باشد و در حال رشد اقتصادی شامل صنایع مهم پتروشیمی، نساجی، وسایل نقلیه موتوری و فراورده‌ های غذایی است. در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی شرکت ‌های عمده آمریکایی به دلیل ترکیبی از سیاست دولت آمریکا و توافقهای تجاری مربوط به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی و هزینه پایین نیروی کار به تأسیس کارخانه در مکزیک تشویق شدند. نتیجه این حرکت، رشد خارق ‌العاده اقتصاد مکزیک بود، که اکنون یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان می باشد اما با این حال مشکلات اقتصادی باقی است. تولید ناخالص داخلی کشور مکزیک در سال ۲۰۰۸ میلادی ۱٫۵۶۳ تریلیارد دلار بوده و رشدی ۴٫۸ درصد را در سال ۲۰۰۹ میلادی تجربه کرده ‌است. حدود ۱۴ درصد از مردم کشور مکزیک به غذای مناسب دسترسی ندارند و نرخ تورم در آن در سال ۲۰۰۹ میلادی ۲٫۸۸ درصد است .  محصولات صادراتی کشور مکزیک شامل محصولات کارخانه‌ ای، نفت و محصولات نفتی، نقره، میوه، سبزیجات، قهوه و پنبه ‌می باشد که به کشورهای آمریکا ، کانادا و اسپانیا صادر می ‌شود. از جمله محصولات وارداتی کشور مکزیک می توان به ماشین ‌آلات فلزکاری، فلزات تراشکاری شده، ماشین ‌آلات کشاورزی، تجهیزات الکترونیک، قطعات ماشین برای مونتاژ، هواپیما و تجهیزات آن اشاره کرد که از کشورهای آمریکا ، چین ، ژاپن  و کره جنوبی وارد می ‌شود. لازم به ذکر است که کشور مکزیک جز ۱۰ کشور برتر در تولید غلات در جهان است .

اطلاعات عمومی کشور مکزیک جمعیت کشور مکزیک

طبق آخرین آمار رسمی جمعیت کشور مکزیک ۱۲۳ میلیون نفر است و پرجمعیت‌ ترین کشور اسپانیایی زبان در جهان می باشد . امید به زندگی در کشور مکزیک در سال  ۲۰۰۶میلادی  ۷۵٫۴ سال برآورد شده است .نرخ مرگ و میر در سال ۱۹۷۰ میلادی ۹٫۷ در هر ۱۰۰۰ نفر بود اما در حالی که در سال ۲۰۰۱ میلادی این نرخ به ۴٫۹ مرد در هر ۱۰۰۰ مرد و ۳٫۸ زن در هر ۱۰۰۰ زنان کاهش یافته ‌است. دلایل اصلی مرگ در سال ۲۰۰۱ میلادی بیماری ‌های قلبی و سرطان بوده ‌است. ۷۵ درصد از مردم ساکن مناطق شهری هستند. پنج منطقه بزرگ شهری در کشور مکزیک، شهرهای مکزیکو سیتی بزرگ، گوادالاخارا بزرگ، مونتری بزرگ، پوبلا بزرگ و تولکا بزرگ می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به مکزیک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مکزیک ” اطلاعات کسب کنید

اطلاعات عمومی کشور مکزیک زبان مردم کشور مکزیک

کشور مکزیک دارای بزرگترین جمعیت اسپانیولی زبان در جهان می باشد و تقریباً یک سوم از مردم اسپانیولی زبان دنیا در کشور مکزیک زندگی می‌کنند. زبان اسپانیایی که توسط ۹۷٪ مردم مکزیک صحبت می کنند به عنوان زبان ملی این کشور در نظر گرفته شده‌است. از طرفی کشور مکزیک میهنی برای تعداد زیادی از زبان‌های بومی می ‌باشد. از میان مردم مکزیک ۵٫۴٪ به یکی از زبان‌های بومی صحبت می‌کنند و ۱٫۲٪ اسپانیایی نمی‌ دانند و فقط به زبان خود سخن می گویند. لازم به ذکر است که زبان انگلیسی به ‌طور گسترده ‌ای در کسب و کار در شهرهای مرزی و نیز توسط یک میلیون شهروند آمریکایی که در مکزیک زندگی می‌کنند استفاده می ‌شود .

اطلاعات عمومی کشور مکزیک فرهنگ کشور مکزیک

فرهنگ کشور مکزیک بازتابی از تاریخ این کشور و ترکیبی از فرهنگ‌ های تمدن‌ های پیش از ورود اسپانیایی‌ ها و فرهنگ اسپانیا می باشد و زمانی که مکزیک به یک کشور مستقل تبدیل شد به دنبال یک هویت ملی بود که تنها عنصر مشترک میان ساکنان تازه آنکاتولیک بودنشان بود. در آخرین سده نوزدهم و اوایل دهه سده بیستم یعنی در دوران پورفیریو دیاس با پیشرفت اقتصادی و آشتی همراه بود.

اطلاعات عمومی کشور مکزیک غذای کشور مکزیک

غذاهای کشور مکزیک با طعم دهنده ‌های قوی و متنوع، انواع ادویه و ترشی و تزیینات رنگی آن در جهان شناخته می‌ شوند. بسیاری از غذاهای کشور مکزیک امروزی غذاهای سنتی ازتک‌ ها و مایا می باشد که در آن ذائقه اسپانیایی‌ ها نیز به کار رفته‌ است. غذاهای مکزیک به دلیل آب و هوای محلی و موقعیت جغرافیایی و تفاوت‌های قومی در میان ساکنان بومی آن در نقاط مختلف متفاوت می باشد . غذای تاکو یکی از غداهای سنتی کشور مکزیک می باشد .

اطلاعات عمومی کشور مکزیک فاصله و اختلاف زمانی در کشور مکزیک

مسافت تهران تا شهر مکزیکوسیتی 13174.9 کیلومتر می باشد و زمان پرواز از تهران تا مکزیکوسیتی حدود 17 ساعت طول می کشد . شهر مکزیکوسیتی 9 و نیم ساعت از تهران عقب تر است، یعنی ساعت 12 شب در تهران معادل ساعت 2:30 بعد از ظهر در شهر مکزیکوسیتی می باشد .

اطلاعات عمومی کشور مکزیک – جاذبه های گردشگری کشور مکزیک

برخی از جاذبه های گردشگری کشور مکزیک به شرح زیر می باشد :

  • کنکان در مکزیک : این مکان زیباترین و مهمترین مکان توریستی کشور مکزیک محسوب می شود و دارای آب و هوای معتدل با آب‌ های شفاف می باشد که با غروب درخشان آفتاب پوشیده شده است. کنکان یکی از بهترین مکان‌ های تفریحی کشور از نظر تنوع رستورانها، مغازه‌ ها و سرگرمی‌ ها می باشد. نزدیک ترین جزیره به کنکان، به خاطر غواصی زیر آب و ماهیگیری در روستا معروف دارد.
  • رقص ماریاچی: رقصی سنتی می باشد و در آن زنان جامه‌ های رنگارنگ خود را همراه با ریتم آهنگ‌ های شاد ماریاچی در هوا به جلو عقب می چرخانند که در این رقص دو نفره مردها دست خود را پشت کمر خود حلقه می کنند و زنان با حفظ فاصله ای محترمانه، در برابرشان دامن افشانی می کنند.

برای اقامت و تابعیت در مکزیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مکزیک ” را مطالعه فرمایید .

  • روز درگذشتگان یا دیا دلوس مورتوس: این روز یک باور و سنتی است که مکزیکی ‌ها آن را از اجداد سرخ‌ پوست خود به یادگار نگه داشته اند . بعد از ورود اسپانیایی در قرن شانزدهم به کشور مکزیک، این سنت با باورهای مسیحی آمیخته شد و در حال حاضر در روزهای اول و دوم نوامبر و همزمان با روز گرامیداشت قدیسان کاتولیک برگزار می ‌شود . در این روز مردم کشور مکزیک بر مزار عزیزان از دست رفته خود گرد می آیند و برایشان شمع روشن کرده و گل نثارشان می کنند.
  • جشن گوئلا گوئتزا: در جشن گوئلا گوئتزا گروه نمایندگان فرهنگی و هنری شهر جوچیتان کشور مکزیک وارد محل برگزاری جشن در شهر سان آنتونیو واقع در ایالت آواخکا می شوند . در این جشن نمایندگان شهرها و ایالتهای مختلف مکزیک جمع می شوند و رقص ‌های محلی و سنتی خود را به نمایش می گذارند.
  • جشن کوئین سیانه را: این جشن را مردم مکزیک به مناسبت رسیدن دخترانشان به سن پانزده سالگی برگزار می کنند و در این جشن پدر و مادر دختر همه دوستان و آشنایانشان را برای شرکت در مراسم دعا در کلیسا و سپس جشنی شاد دعوت می کنند. بعد از بازگشت از کلیسا، از تمام مهمانها با ساز و آواز و غذاهای خوشمزه محلی پذیرایی می شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button