اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین ، سومین کشور کوچک در اروپا می باشد که پایتخت آن شهر فادوتس است . زبان رسمی کشور لیختن اشتاین ، آلمانی و مساحت آن 160 کیلومتر مربع است . واحد پول کشور لیختن اشتاین ، فرانک سوئیس با جز (راپن) نام دارد . این کشور در سازمان ملل متحد ، شورای اروپا ، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا و اتحادیه بازرگانی آزاد اروپا عضویت دارد . لازم به ذکر است که میزان با سوادی در این کشور 100 درصد است . این مقاله در مورد ” اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین ” می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لیختن اشتاین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لیختن اشتاین ” است

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین جغرافیای کشور لیختن اشتاین

از نظر جغرافیایی کشور لیختن اشتاین در مرکز اروپا واقع شده و از شرق و شمال توسط اتریش و از غرب و جنوب توسط سوئیس احاطه شده‌ است. کوه‌ های آلپ در شرق این کشور قرار دارد و غرب کشور لیختن اشتاین متشکل از جلگه سیلابی رود راین است. از جمله رودهای مهم کشور لیختن اشتاین می توان به راین و سامینا اشاره کرد و بلندترین نقطه آن گروز پیتز است که ۲۵۹۹ متر ارتفاع دارد و این کشور آب و هوای آلپی معتدل دارد البته دارای زمستان‌ هایی بسیار سرد و تابستانهایی خنک می باشد . پایتخت لیختن‌ اشتاین فادوتس است اما بزرگ‌ ترین شهر این کشور، شان می ‌باشد. طبیعت بسیار سرسبز و بکر کشور لیختن اشتاین که بسیار شبیه به سوییس می باشد باعث می شود که گردشگران و طبیعت گردان بسیاری جذب این کشور شوند  .

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Liechtenstein.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین سیاست کشور لیختن اشتاین

حکومت کشور لیختن اشتاین پادشاهی مشروطه و حاکم آن یک شاهزاده می باشد و ۲۵ عضو پارلمان تحت نظام تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه با رأی تمامی افراد بالغ برای مدت 4 سال انتخاب می ‌شوند. پارلمان ۵ نفر از جمله نخست ‌وزیر را به عنوان کمیته ملی (کابینه) انتخاب می‌ کند. نخست‌ وزیر رسماً از سوی شاهزاده منصوب می شود . احزاب مهم سیاسی کشور لیختن ‌اشتاین عبارتند از اتحاد میهنی، حزب شهروند مترقی و حزب لیست آزاد . از سال ۱۹۸۴ میلادی در این کشور زنان نیز حق رای دارند.

یکی از روش های مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لیختن اشتاین ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین اقتصاد کشور لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد . صنعت گردشگری ، بانکداری و تولیدات (ابزار دقیق صنعتی) همگی دارای اهمیت هستند . صادرات کشور لیختن اشتاین را فراورده های دندان پزشکی و ماشین آلات را تشکیل می دهند به عبارتی لیختن اشتاین صادر کننده محصولات فناوری پیشرفته ، ابزارهای ساختمانی و کالاهای صنعتی است. عمدتا این کشور با 2 کشور فنلاند و سوئیس روابط تجاری دارد .یکی از ویژگی های لیختن اشتاین ، هتلهای بسیار و پناهگاه های اسکی آن است. فروش تمبر پست نیز یکی دیگر از منابع درآمد مردم این سرزمین است.

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین مردم و مذهب کشور لیختن اشتاین

زبان آلمانی زبان رسمی کشور لیختن‌ اشتاین است و دو سوم مردم این کشور لیختن‌اشتاینی‌ هستند . دیگران مهاجران این کشور  بیشتر از کشورهای سوئیس، اتریش و آلمان آمده‌ اند. ۶۵ درصد از مردم این کشور را لیختن اشتاینی، ۱۰ درصد را سوییسی، ۵  درصد را اتریشی و ۳ درصد را آلمانی تشکیل می ‌دهد، همچنین دین ۷۸  درصد از لیختن اشتاینی ‌ها، کاتولیک و ۸ درصد آنها پروتستان می ‌باشد.

در مقاله ” تحصیل در لیختن اشتاین ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیختن اشتاین اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور لیختن اشتاین مناطق دیدنی کشور لیختن اشتاین

مناطق دیدنی کشور لیختن اشتاین به شرح زیر می باشد :

  • قلعه فادوتس (vaduz castle)
  • قلعه بالزرس گوتنبورگ لیختن اشتاین (gutenberg castle balzers )
  • موزه هنرهای زیبا (liechtenstein museum of fine arts)
  • کلیسای جامع فادوتس (vaduz cathedral)
  • سرگالینا (galinakopf)
  • هتل گوریفون (gorfion)

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button