اطلاعات عمومی کشور لتونی

کشور لتونی که با نام لاتویا و لتلند هم نامیده شده است با نام رسمی جمهوری لتونی شناخته شده است . این کشور در شمال اروپا قرار دارد . نام فارسی این کشور از زبان فرانسه گرفته شده است . لتونی با روسیه از مشرق، استونی از شمال، لیتوانی از جنوب، بلاروس از جنوب شرقی و دریای بالتیک از مغرب همسایه است. پایتخت لتونی ریگا است. جمعیت این کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و واحد پول آن لاتس است. در اینجا اطلاعات عمومی کشور لتونی را مشاهده خواهید نمود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت لتونی مقاله ” اقامت در لتونی ” را مطالعه بفرمایید .

اطلاعات عمومی کشور لتونی  – جغرافیای کشور لتونی

لتونی در شمال اروپا و در کرانه‌ های خاوری دریای بالتیک قرار گرفته است . از نظر زمین ‌شناسی، خاک این کشور در بخش شمال شرقی پوسته پایدار اروپای شرقی واقع شده ‌است. مساحت این کشور ۶۴٫۵۸۹ کیلومتر مربع است که ۶۲٫۲۴۹ ک.م. آن را خشکی و ۲٫۳۴۰ ک.م. را پهنه ‌های آبی تشکیل داده است . طول مرزهای خاکی این کشور ۱۰۷۸ کیلومتر است (۳۴۳ کیلومتر با استونی، ۲۹۲ کیلومتر با روسیه، ۱۷۱ کیلومتر با بلاروس و ۵۷۶ کیلومتر با لیتوانی). طول خط ساحلی آن با دریای بالتیک نیز ۴۹۴ کیلومتر می باشد. بزرگ‌ ترین دریاچه کشور لتونی دریاچه لوبانس و عمیق ‌ترین دریاچه آن دریدزیس بوده که ۶۵٫۱ متر عمق دارد. طولانی‌ ترین رودخانه‌ ای که از لتونی می‌ گذرد دائوگاوا می باشد که ۱۰۰۵ کیلومتر است که ۳۵۲ کیلومتر آن از خاک لتونی می‌گ ذرد. بلندترین نقطه لتونی گایزینکالنس با ۳۱۱٫۶ متر ارتفاع می باشد .

اطلاعات عمومی کشور لتونی  – سیاست کشور لتونی

رئیس جمهور در این کشور قدرت اجرایی چندانی را ندارد و بیشتر مسئولیت ‌ها به عهده مجلس و نخست‌ وزیر می باشد . مجلس لتونی ۱۰۰ کرسی دارد که نمایندگان آن با رای مستقیم مردم برای دوره‌ ای چهار ساله انتخاب می گردند. همین نمایندگان رئیس جمهور را با رای‌ گیری برای دوره‌ ای چهار ساله انتخاب می نمایند. رئیس جمهور نخست ‌وزیر را معرفی می‌ نماید و این دو نفر اعضای کابینه را کابینه باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. در مرداد ماه ۱۳۹۰ مردم لتونی در یک همه‌ پرسی تاریخی رای به انحلال پارلمان این کشور دادند. این نخستین همه ‌پرسی از این نوع بود که طی ۲۰ سالی که از جدایی لتونی از اتحاد جماهیر شوروی می ‌گذرد، در این کشور برگزار شده است .

اطلاعات عمومی کشور لتونی

اطلاعات عمومی کشور لتونی

یکی از روش های مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لتونی ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور لتونی  – اقتصاد کشور لتونی

فراورده‌ های صادراتی این کشور شامل چوب و محصولات چوبی، ماشین ‌آلات و تجهیزات، فلزات، منسوجات و مواد غذایی می باشد که به کشورهای لیتوانی، استونی، روسیه، آلمان، بریتانیا، سوئد، و دانمارک صادر می گردد. واردات این کشور شامل ماشین ‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، سوخت و وسایل نقلیه می باشد که از کشورهای آلمان، لیتوانی، روسیه، استونی، لهستان، فنلاند، سوئد، و بلاروس وارد می گردد. لتونی که از سال ۲۰۰۴ در اتحادیه اروپا عضویت دارد و در نظر دارد از سال ۲۰۱۴ یورو را رواج دهد، جزو بیست و پنج کشور از بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپاست که سی و یک ژانویه ۲۰۱۲ در بروکسل با پیوستن به پیمان مالی بین دولتی اروپا با این معاهده انضباط مالی موافقت نمودند . هدف از این پیمان، تقویت هماهنگی سیاست ‌های اقتصادی و بهبود اداره هفده عضو منطقه یورو می باشد. شماری از کشورهایی که از یورو استفاده نمی‌ کنند نیز در این معاهده مالی شرکت می نمایند . لتونی اقدامات مندرج در این معاهده مالی را در چارچوب تلاش برای رهایی از شدید ترین رکود سال‌ های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و بر اساس برنامه کمک مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌ المللی پول به ارزش هفت و نیم میلیارد یورو انجام شده .

اطلاعات عمومی کشور لتونی  – شهر های کشور لتونی

کشور لتونی استانی به معنای رایج در دیگر کشورها ندارد و به ۱۱۰ شهرستان و ۹ «شهر جمهوری» تقسیم شده‌ است. این ۹ شهر عبارتند از: داوگاوپیلس، یکاب ‌پیلس، یلگاوا، یورمالا، ویدزمه، لیه ‌پایا، رزکنه، ریگا، والمیه ‌را، و ونتس‌ پیلس. در لتونی چهار منطقه تاریخی نیز وجود دارد با نام ‌های کورلند (کورزمه)، لاتگالیا، ویدزمه، و زمگاله. به منظور ایجاد توازن در توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور، در سال ۲۰۰۹ پنج «منطقه برنامه ‌ریزی» برای لتونی در نظر گرفته شده است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لتونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لتونی توضیح دادیم .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button