اطلاعات عمومی کشور فرانسه

کشور فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی می باشد که دارای منطقه ها و قلمروهای زیادی در آن سوی دریاها است . این کشور جز سه کشوری است که دارای سواحلی در دریای مدیترانه و نیز اقیانوس اطلس می باشد . به دلیل شکل نقشه این کشور ، به آن به زبان فرانسوی لقب شش ضلعی را داده اند . از نظر مساحت ، کشور فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و همچنین سومین کشور بزرگ در همه قاره اروپا محسوب می شود . این کشور از نظر جمعیت دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا می باشد . شهر پاریس ، پایتخت و بزرگترین کشور فرانسه و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است . قانون اساسی کشور فرانسه بر پایه یک همه پرسی در تاریخ 4 اکتبر سال 1958 میلادی به رسمیت رسیده است که تاکید بر ایجاد کشوری سکولارم و دموکرات دارد و مردم در آن ، حق حاکمیت را ایجاد می کنند . اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب کشور فرانسه تدوین شد و در نوع خود یکی از اولین سندهای تاریخی در این زمینه به شمار می آید و به گونه ای بیانگر باورهای این کشور است . در این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور فرانسه ” قرار است اطلاعات مفیدی در مورد این کشور در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار بگیرد .

پس از پایان قرون وسطی ، کشور فرانسه تبدیل به یکی از نیروهای برتر در منطقه اروپا شد به طوری که در سده های نوزدهم و بیستم دارای مناطق تحت استعماری بسیاری بود . در طول تاریخ طولانی ، کشور فرانسه تبدیل به مهمترین کانون پرورش بسیاری از هنرمندان ، اندیشمندان و دانشمندان در زمینه های گوناگون شد تا جایی که این کشور را مرکز پیدایش و شکوفایی فرهنگ مدرن می دانند . در طی سده های هفدهم و هجدهم ، جامعه علمی ، فرهنگی و هنری کشور فرانسه اندیشمندانی که از سراسر اروپا به آن پیوستند دورانی را رقم زده اند که به آن «دوره روشنگری» گفته می شود و از نظر دستاوردهای فکری و اجتماعی یکی از درخشان ترین دورهای تاریخ بشر می باشد . کشور فرانسه ، چهارمین کشور دارنده بیشتر میراث جهانی یونسکو در جهان می باشد که به همین دلیل هر ساله بیش از 83 میلیون نفر گردشگر خارجی را به سمت خود جذب می کند .

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

کشور فرانسه در زمینه ‌هایی مانند فرهنگ، علوم بنیادی، صنعت و فناوری، هنر، نظام، اقتصاد و سیاست، یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهان می‌ باشد و دارای رتبه پنجم در بین سایر کشورها از نظر بودجه و هزینه‌ های نظامی همچنین از نظر ذخایر هسته‌ ای، دارای رتبه سوم است. کشور فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته می باشد که قدرت اقتصادی زیادی دارد و از نظر اقتصادی، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و از نظر برابری قدرت خرید رتبه هفتم جهان می باشد . این کشور را در زمینه استاندارد های بین ‌المللی کشورهای پیشرو دانست. کشور فرانسه از جمله کشورهای ایده آل برای زندگی به دلیل استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه می باشد . همچنین کشور فرانسه کشورهای مؤسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می ‌باشد و همچنین در چندین گروه و نهاد بین‌المللی دیگر چون فرانسه ‌زبانی، گروه هشت، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین عضویت دارد . لازم به ذکر است که این کشور از کشورهای پیشرو در تأسیس اتحادیه اروپا بوده ‌است .

اطلاعات عمومی کشور فرانسه جغرافیای کشور فرانسه

کشور فرانسه از شمال شرقی، شرق و جنوب غربی دارای مرزهای مشترک با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا می باشد . مساحت این کشور ۵۴۷٫۰۳۰ کیلومترمربع است که بزرگترین کشور در بین اعضای اتحادیه اروپا، از دید مساحت است. همچنین کشور فرانسه دارای جاذبه ‌های طبیعی بسیاری مانند جاذبه های ساحلی در مناطق شمالی و غربی و مناظر کوهستانی عمدتاً مربوط به رشته‌کوه ‌های آلپ در بخش شرقی است.

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – آب و هوای کشور فرانسه

بخش ‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه آب‌ وهوای معتدل و بخش‌ های جنوبی نیز آب‌ و هوای مدیترانه‌ ای دارند. بخش‌ های غربی کشور فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی می باشد و این مناطق دارای میزان بارش بالایی بوده و که زمستان‌ های معتدل و تابستان ‌های گرم را تجربه می ‌کنند. غرب کشور فرانسه داری آب و هوای کوهستانی است و سایر مناطق نیز معمولاً از تابستان ‌هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان‌ هایی سرد برخوردار هستند .

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-France.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – محیط زیست کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از اولین کشورهای جهان است که در سال ۱۹۷۱ یک وزارتخانه در رابطه با محیط زیست ایجاد کرد. با وجود اینکه فرانسه یکی از کشورهای صنعتی جهان به شمار می آید ولی دارنده رتبه هفدهم تولیدکننده دی‌ اکسید کربن را در جهان است و در کنار کشورهای کم جمعیت جهان مانند کانادا و استرالیا قرار گرفته است. البته این اهمیت به محیط زیست از زمانی شروع شد که کشور فرانسه با بحران نفتی سال ۱۹۷۳ دست ‌به ‌گریبان بود و تصمیم به این گرفت که به انرژی هسته ‌ای روی آورد که چنان انرژی هسته ‌ای برای فرانسه دارای اهمیت شد که امروزه بیش از ۷۵ درصد از برق این کشور نیز از همین روش تأمین می ‌شود که در نتیجه با آلودگی کمتر محیط زیست مواجه شد. ۲۸درصد از خاک کشور فرانسه را جنگل پوشیده شده است و همچنین این کشور دارای ۹ پارک ملی و ۴۶ پارک طبیعی است. دولت کشور فرانسه طبق برنامه‌ های خود قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۰ درصد از مناطق انحصاری اقتصادی خود را تبدیل به مناطق حفاظت ‌شده کند.برپایه گزارشی که توسط دو دانشگاه ییل و دانشگاه کلمبیا در سال ۲۰۱۲ میلادی تهیه شد نشان می ‌دهد کشور فرانسه ششمین کشور آگاه و هشیار در زمینه محیط زیست می باشد و در گزارش پیشین این دو نهاد آموزشی در سال 2011 رتبه فرانسه هفتم بود که یک رتبه بالاروی را بیان می ‌کند.

اطلاعات عمومی کشور فرانسه

اطلاعات عمومی کشور فرانسه

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – سیاست کشور فرانسه

کشور فرانسه دارای یک حکومت متمرکز نیمه‌ ریاستی می باشد و قانون اساسی کنونی این کشور برپایه همه‌ پرسی در ۲۸ سپتامبر ۱۹۵۸ تأیید و اجرایی شد که تأکید بسیاری بر توانبخشی رابطه شاخه اجرایی (دولت) با شاخه قانون‌گذاری (مجلس) دارد. شاخه اجرایی خود به دو بخش تقسیم می ‌شود که بخش اول ریاست جمهوری است که هر 5 سال با رای مستقیم مردم انتخاب می‌ شود و ریاست شاخه اجرایی را بر عهده دارد و بخش دوم مقام نخست‌ وزیری است . مجلس فرانسه نیز از دو بخش تشکیل شده است : یکی شورای ملی و دیگری سنا. شورای ملی شامل نمایندگان محلی است که با رای مستقیم مردم برای دوره‌ های 5 ساله انتخاب می شوند و این شورا قدرت انحلال کابینه دولت را دارند ولی بخش دوم، سنا است که شامل سناتورها است که سناتورها برای دوره ‌های 6 ساله و توسط هیئت انتخابات انتخاب می ‌شوند. قدرت قانون‌ گذاری سنا کوچک می باشد و در صورت ایجاد شدن مشکل در بین شورای ملی و سنا، سخن مورد تأیید نهایی را شورای ملی خواهد زد.

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – بخش های کشوری فرانسه

کشور فرانسه گسترده ‌ترین کشور اروپای غربی است و منطقه دریایی گسترده ‌ای را در اختیار دارد. سطح فرانسه شبیه به یک شش ‌ضلعی می باشد  که سه ضلع آن به آب منتهی می‌ شوند. (دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس) . بر اساس آخرین تقسیمات کشوری فرانسه از ۲۲ ناحیه بخش و ۹۶ شهرستان (یا دپارتمان) تشکیل شده که زیر نظر دولت مرکزی اداره می ‌شوند و زیر نظارت شورای انتخابی محلی کار می‌ کنند. همچنین هر ناحیه به  بخش ‌هایی تقسیم شود و هر بخش از شورای شهر و شهردار خاص خود برخوردار است . علاوه بر خاک اصلی این کشور ، سرزمین‌ های دیگری عمدتاً به صورت جزیره نیز تحت حاکمیت و سلطه حکومت فرانسه قرار دارند که از جمله می‌توان به کالِدونیای جدید و والیس و فوتونا در شرق استرالیا، جزایر سنت مارتین در محدود بین دو آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین جزایری مانند مایوت در جنوب آفریقا اشاره کرد. از بزرگترینِ این مناطق می‌توان به گویانِ فرانسه یا گویان (Guiana) با مساحت حدودی ۸۳ هزار کیلومتر مربع اشاره کرد که در همسایگی برزیل در آمریکای جنوبی قرار گرفته است .

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – اقتصاد کشور فرانسه

در کشور فرانسه تاکستان ‌ها و  باغ ‌های مرکبات و زیتون و گلزارها نزدیک شهر مارسی قرار دارند که عطرهای معروف فرانسه از همین گلزارها فراهم می ‌آید. در جنوب غربی کشور فرانسه رود گارون از سرزمینی عبور می کند که به آن سرزمین ذرت و شراب می‌ گویند. در شمال این کشور منطقه‌ ای است که گندم فراوان در آن به عمل می ‌آید و به آن انبار غله فرانسه می گویند . در فلات جنوب کشور فرانسه کشاورزان گوسفند و بز پرورش می‌ دهند که پنیر معروف فرانسه در همین فلات تهیه می‌ شود. بسیاری از کشاورزان کشور فرانسه چهارپایان اهلی دارند . شهرهای فرانسه نیز مانند مناطق کشاورزی آن فعالیت‌ های اقتصادی گوناگون دارند به عنوان مثال شهر لیون مرکز تهیه پارچه‌ های ابریشمی است و شهر بوردو بندر شراب و شهر نیس گردشگاهی بسیار معروف است . معادن آهن فرانسه در شمال شرق آن کشور واقع شده است و نزدیک آن محل کارخانه‌ های فولادسازی بسیاری تأسیس شده ‌است. میلیون‌ ها نفر از مردم کشور فرانسه در کارخانه کار می‌کنند و به کسب و تجارت اشتغال دارند. در کشور فرانسه چند هزار کیلومتر شاهراه آبی وجود دارد و قایق ‌ها در سراسر این راه ‌ها رفت‌ وآمد می کنند . امروزه دولت سوسیالیست، بسیاری از شرکت‌ های بزرگ، بانک‌ ها و بیمه‌ ها را خصوصی اعلام کرده ‌است ولی چندین شرکت بزرگ مانند ایرفرانس، فرانس تله‌ کوم، رنو و تالس در اختیار دولت است و در برخی از امور به ویژه نیرو، ترابری همگانی و صنایع دفاعی دولت حاکمیتی دارد.

در مقاله ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

از جمله مهم ‌ترین صنایع کشور می ‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌ آلات، شیمیایی، وسایل نقلیه، مواد خوراکی و مشروبات، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی‌ سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و نظامی اشاره کرد . گندم، جو، سیب ‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، پنیر، ماهی، گاو و خوک نیز مهم ‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور هستند . مهم‌ ترین معادن کشور فرانسه آهن، بوکسیت، پتاس، زغال سنگ، نیکل، نمک، نفت، گاز طبیعی، سولفور، ماده اولیه ساختمانی، سرب و روی، فسفات، پیریت و اورانیوم هستند و ذخایر زیرزمینی نفت فرانسه نیز به ۵۰ میلیون بشکه می‌ رسد.

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – صنعت گردشگری کشور فرانسه

کشور فرانسه در سال ۲۰۱۳ میلادی محبوب‌ ترین مقصد گردشگری جهان و سومین کشور پر درآمد گردشگری نام گرفت. در سال ۲۰۰۶ میلادی ۷۹٫۱ میلیون نفر گردشگر به کشور فرانسه سفر کرده ‌اند که بیشترین تعداد گردشگر در میان کشورهای جهان بوده ‌است. در سال ۱۹۹۸ میلادی با ۷۰ میلیون گردشگر نیز، کشور فرانسه اولین کشور توریستی جهان، بالاتر از اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، چین و مکزیک قرار گرفته ‌بود.

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – جاذبه های دیدنی کشور فرانسه

برخی از جاذبه های دیدنی کشور فرانسه به شرح زیر می باشد :

  • طاق پیروزی Arc de Triomphe) ‎‏)
  • کاخ ورسای ( (Palace of Versailles‏
  • پل میلائو (Millau Viaduct)
  • کلیسا فونتونی (Abbey of Fontenay)
  • نوتردام پاریس (Notre Dame de Paris)
  • برج ایفل(Eiffel Tower)

اطلاعات عمومی کشور فرانسه – مذهب کشور فرانسه

مذهب اکثر بیشتر مردم کشور فرانسه مسیحیت کاتولیک است، ولی پروتستان‌ ها، یهودی‌ ها و مسلمانان نیز در این کشور زندگی می‌ کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button