اطلاعات عمومی کشور سوئیس

کشور سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس ، کشوری در اروپای غربی می باشد که از شمال با آلمان ، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین ، از جنوب با ایتالیا و از غرب با کشور فرانسه همسایه است . این کشور مساحتی بالغ بر 41290 کیلومتر مربع دارد . کشور سوئیس ، کشوری به صورت جمهوری فدرال تک کانتون و از 26 ایالت تشکیل شده است . پایتخت کشور سوئیس ، شهر برن می باشد و قطب های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند .  کشور سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد و درآمد سرانه در این کشور با 39 هزار دلار برای هر نفر از بالاترین ها در جهان است . کشور سوئیس ، کشوری چند زبانه می باشد که در آن چهار زبان آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، رومانش به رسمیت شناخته می شوند . کشور سوئیس دارای سابقه طولانی بی طرفی در مناسبات جهانی می باشد به طوری که این کشور از سال 1815 میلادی تاکنون وارد هیچ جنگی نشده است و در حال حاضر این کشور مقر بسیاری از سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است . لازم به ذکر است که یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو واقع شده است . تاسیس کشور سوئیس در تاریخ 1 اوت سال 1291 میلادی می باشد که این روز در کشور سوئیس تعطیل ملی است . این مقاله تحت عنوان ” اطلاعات عمومی کشور سوئیس ” جهت آگاهی بیشتر با این کشور اختصاص داده شده است .

اطلاعات عمومی کشور سوئیس  – سیاست کشور سوئیس

قانون اساسی کشور سوئیس در ۲۹ می سال ۱۸۷۴ تصویب شد و پس از آن نظام سیاسی سوئیس مرکب از دموکراسی مستقیم و غیرمستقیم بر مبنای حق حاکمیت مردم و جدایی از قدرت ‌ها می باشد . در انتخابات فدرال تمام شهروندان بالای ۱۸ سال واجد شرایط رای دادن هستند. مردم کشور سوئیس با فرهنگ سیاسی غنی و پیشرفته و به پشتوانه قانون اساسی و تجربیات گرانبهای تاریخی این کشور، در فرایندهای قانون‌ گذاری و اجرایی، به شیوه ‌ای بدیع و فعال مشارکت دارند. بدین صورت که برای تصویب شدن یا نشدن قانون‌های خاص، در کشور سوئیس همه‌ پرسی صورت می‌گیرد و بنابر قانون اساسی اگر دادخواستی حداکثر آرا را کسب کند تصویب خواهد شد. دولت کشور سوئیس تنها در سال  ۲۰۱۶ میلادی ۱۳ بار همه‌ پرسی برگزار کرد.

یکی از روش های مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئیس ” اطلاعات کسب کنید .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Switzerland.mp4″]

در بیشتر کشورهای غربی پس از جنگ جهانی اول بود که زنان توانستند حق رأی داشته باشند. کشور سوئیس جز آخرین کشورهای غربی بود که به زنان حق رای داد. تقاضا برای رفع محرومیت سیاسی از زنان در کشور سوئیس از سال ۱۸۸۴ میلادی مطرح شده بود. با این وجود تا سال ۱۹۷۱ میلادی ز‌نها حق شرکت در انتخابات را نداشتند.  از احزاب مهم کشور سوئیس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حزب سوسیال دموکرات
  • حزب رادیکال دموکرات
  • حزب مردمی دموکراتیک مسیحی (مخالف با تمرکز قدرت)
  • حزب مردمی سوئیس (معتقد بر انزواطلبی و ملت محوری)
  • حزب سبز
  • حزب لیبرال
  • حزب مردمی انجیلی پروتستان
  • اتحاد دموکراتیک فدرال
  • حزب کارگر سوئیس

ارتش کشور سوئیس شامل نیروی زمینی و نیروی هوایی می باشد و تنها حدود ۵ درصد از این ارتش حرفه ‌ای است و بقیه متشکل از سربازان وظیفه است. سن خدمت وظیفه عمومی در سوئیس بین ۲۰ تا ۳۴ سال می باشد که در شرایط ویژه به ۵۰ سال می ‌رسد. خدمت وظیفه عمومی در کشور سوئیس برای مردان اجباری است، هرچند زنان نیز می ‌توانند داوطلبانه عضو ارتش شوند . کشور سوئیس به خاطر اینکه کشوری است که به دریا راه ندارد، فاقد نیروی دریایی می باشد ولی در کرانه دریاچه ‌های مرزی خود دارای گارد ساحلی است.

اطلاعات عمومی کشور سوئیس جغرافیای کشور سوئیس

کشور سوئیس با مساحت ۴۱٬۲۸۵ کیلومتر مربع کشور نسبتاً کوچکی است و با جمعیت ۷٫۵ میلیونی دارای تراکم جمعیت متوسطی به اندازه ۱۸۲ نفر در هر کیلومتر مربع می باشد که این تراکم در مناطق جنوبی سوئیس که کوهستانی است کمتر از میانگین است درحالی که قسمت ‌های شمالی پرتراکم تر هستند . به طور کلی کشور سوئیس به سه منطقه جغرافیایی تقسیم می ‌شود عبارتند از : کوه ‌های آلپ سوئیس، ناحیه میتلاند یا فلات سوئیس و کوه‌ های ژورا در ناحیه شمال‌ غربی و حوالی مرز فرانسه . بلندترین قله‌ کشور سوئیس که پذیرای گردشگران است، دو فور اشپیترا (مونته روسا) با ارتفاع 4634 متر است و از جمله رودهای مهم کشور سوئیس می توان به رودهای راین، رون، آر، این و تیچینو اشاره کرد .

اطلاعات عمومی سوئیس

اطلاعات عمومی سوئیس

اطلاعات عمومی کشور سوئیس اقتصاد کشور سوئیس

کشور سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد و این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست ولی عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) است. در سال ۱۹۹۹ میلادی کشور سوئیس با اتحادیه اروپا قرارداد بست و عضو EFTA شد و به موجب این قرارداد، داد و ستد بین کشورهای عضو اتحادیه با سوئیس آسان‌ تر شد. بانکداری در کشور سوئیس یکی از مهم ‌ترین بخش ‌های این کشور به شمار می آید و شرکت‌ های بیمه نیز سهم زیادی در اقتصاد کشور سوئیس دارند. دیگر بخش مهم اقتصادی صنعت توریسم می باشد که شهرهای ژنو و زوریخ جز شهرهای گردشگرپذیر هستند و همچنین کوهستان‌ های این کشور میزبان گردشگرانی هستند که برای ورزش ‌های برفی به این کشور سفر می ‌کنند.

كشور سوئیس به واردات و صادرات نیز وابسته است و از طریق صادرات درآمد و از طریق واردات محصولات و مواد اولیه به دست می آورد. بخش های ماشین آلات، فلزات، الكترونیك و شیمیایی کشور سوئیس به دلیل دقت و كیفیت بسیار معروف است. نظام اقتصادی کشور سوئیس نیمی از درآمدهای خود را از طریق صادرات صنایع به دست می آورد.

اطلاعات عمومی کشور سوئیس مردم کشور سوئیس

۶۴ درصد از جمعیت کشور سوئیس ، زبان آلمانی زبان اول‌ آنها محسوب می‌ شود که این زبان در قسمت‌ های شمالی و مرکزی زبان اول می باشد و ۱۹ درصد مردم کشور سوئیس زبان فرانسوی زبان اول‌ آنها است که اکثراً در غرب این کشور زندگی می‌ کنند. ۸  درصد مردم نیز به زبان ایتالیایی سخن می‌گویند که غالباً در جنوب سوئیس ساکن هستند و تنها حدود 1 درصد از آنها به زبان رومانش صحبت می‌کنند که در قسمت جنوب شرقی این کشور زندگی می کنند . حدود ۲۲ درصد از جمعیت سوئیس را مهاجران تشکیل می ‌دهند . کشور سوئیس از نظر شکلات، پنیر، سیستم بانکداری، ساعت‌ سازی و کوهستان ‌هایش کشوری شناخته شده است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئیس توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور سوئیس فرهنگ کشور سوئیس

در گذشته فرهنگ کشور سوئیس تحت تأثیر همسایگانش قرار گرفته بود اما در سال‌ های اخیر با وجوه تمایز در آن رشد یافته ‌است و به‌ طور کلی این کشور را از مراکز فرهنگی اروپا نمی‌دانند. خانواده‌ ها در کشور سوئیس عموماً کوچک هستند و والدین اغلب یک یا دو فرزند دارند. حریم خانواده در این کشور بسیار حائز اهمیت است و بیشتر مردم سوئیس هنگام احوال پرسی با هم دست می‌ دهند و آداب سنتی را رعایت می‌کنند. این کشور به خاطر ماهیت بشردوستانه‌ اش شناخته شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور سوئیس آشپزی کشور سوئیس

آشپزی کشور سوئیس دارای چند چهره می باشد در حالی که ظرف‌ های فوندو(ظرفی برای درست کردن پنیر و روغن) از روستی (غذایی عمدتاً از سیب زمینی و پنیر) و مانند دیگر غذاهای سوئیسی در کل کشور مصرف می گردد ولی هر منطقه توسعه یافته برای خود نسبت به اقلیم و زبان آن منطقه خوراکی متفاوت دارد. طبخ سنتی کشور سوئیس بسیار شبیه خوراک و موادی می باشد  که در دیگر کشورهای اروپایی نیز وجود دارد و همچنین محصولات لبنی ممتاز مثل پنیر گرویره و امنتال که در دره ‌هایی به همین نام ساخته می ‌شوند در گروه خوراک سوئیسی قرار دارند. شکلات ‌سازی در کشور سوئیس از قرن ۱۸ میلادی شروع شد ولی در اواخر قرن ۱۹ به شهرت جهانی رسید که دلیل آن دستیابی به صنعت و اختراعاتی در زمینه معتدل‌ سازی و شکل‌ دهی شکلات بود که باعث بالا رفتن کیفیت آن شد. همچنین ساخت شکلات شیری توسط دانیال پیتر از این اقدامات بود.

اطلاعات عمومی کشور سوئیس ادبیات در کشور سوئیس

ادبیات در کشور سوئیس متأثر از زبان ‌های این کشور می باشد و رمان هایدی اثر یوهانا اشپیری شناخته شده‌ ترین اثر ادبی کشور سوئیس است . رمان خانواده سوئیسی رابینسون اثر یوهان ویس کتاب نسبتاً مشهور دیگری است که به تقلید از رمان رابینسون کروزوئه نوشته شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور سوئیس مذهب کشور سوئیس

اکثر مردم سوئیس دین مسیحی دارند .  در بین انواع شاخه‌های مسیحیت کاتولیک بیشترین طرفدار را با حدود ۴۱٫۸ درصد در بین مردم این کشور دارد. بعد از کاتولیک، پروتستان با حدود ۳۵٫۳ درصد و ارتودوکس با ۱٫۸ درصد قرار دارند. شاخه‌ های دیگر مسیحیت نیز ۰٫۴ مردم کشور سوئیس را تشکیل می ‌دهند . دین اسلام دومین دین در این کشور می باشد که مسلمانان در تمامی شهرهای سوئیس پراکنده ‌اند و مراکز مراسم مذهبی مسلمانان به حدود ۹۰ مرکز می ‌رسد. ادیان دیگر در حدود ۴٫۳ درصد در بین مردم این کشور طرفدار دارند و در حدود ۱۱٫۱ درصد مردم سوئیس دارای هیچ دینی نیستند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئیس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئیس ” است .

اطلاعات عمومی کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

ارتفاع و موقعیت، آب و هوای ملایم کشور سویس را متعادل می كند. اختلافات زیادی در دما و بارندگی بین مسافت های نسبتاً كوتاه وجود دارد به عنوان مثال، آب و هوای كوهستانی سرد اطراف گردنه‌ سنت گاتارد فقط 50 كیلومتر با آب و هوای مدیترانه ای لوگونو فاصله دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button