اطلاعات عمومی کشور سنگاپور

کشور سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده است که کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سنگاپور است . این کشور در شمال خط استوا قرار دارد و کشوری ثروتمند و مدرن است . کشورهای مالزی و اندونزی همسایه های کشور سنگاپور هستند . این کشور ، کمی کوچکتر از کشور بحرین است و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان می باشد . کشور سنگاپور یکی از سه کشور – شهر مستقل کنونی در جهان است . این کشور از زمان استقلال خود در سال 1965 میلادی ، به یکی از پررونق ترین کشورهای جهان تبدیل شده و در حال حاضر یکی از پرتردد ترین بندرهای دنیا است . این کشور از نظر ذخایر معدنی کشوری فقیر می باشد اقتصاد کشور سنگاپور متکی به بخش خدمات و صنعت می باشد ، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است به طوری که هم اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا محسوب می شود . در این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور سنگاپور ” قصد داریم بیشتر با کشور سنگاپور آشنا شویم .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – تاریخ کشور سنگاپور

کشور سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود . در سال ۱۹۴۲ میلادی که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌ شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند که این واقعه توسط وینستون چرچیل نامیده شد. پس از پایان جنگ، در سال ۱۹۴۵ میلادی کشور سنگاپور مجدداً توسط نیروهای بریتانیایی بازپس گرفته شد. 18 سال بعد در سال ۱۹۶۳ میلادی کشور سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد. این کشور در نهایت دو سال بعد در سال ۱۹۶۵ از کشور مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سنگاپور ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سنگاپور توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – ویژگی منحصر به فرد کشور سنگاپور

طبق تازه ‌ترین گزارش که توسط شاخص جهانی گذرنامه ارائه شده، دارندگان گذرنامه سنگاپوری با داشتن قوی‌ ترین گذرنامه در جهان می‌ توانند بدون نیاز به گرفتن ویزا یا با گرفتن ویزا به بیشترین تعداد کشورها سفر کنند. بر این اساس تعداد کشورهایی که شهروندان سنگاپوری بدون نیاز به طی کردن مراحل اخذ ویزا می ‌توانند به آ‌نها وارد شوند ، ۱۵۹ کشور است و این اولین باری است که یک کشور آسیایی عنوان دارنده قوی ‌ترین گذرنامه جهان را به خود اختصاص داده است .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور – جغرافیای کشور سنگاپور

کشور سنگاپور جزیره ای کم ارتفاع است و به واسطه‌ گذرگاه به شبه جزیره‌ی مالایا متصل است. رود مهم آن ‌سونگای سلتار و بلندترین نقطه ی آن بوکیت تیماه با  177 متر ارتفاع می باشد .موقعیت مناسب جغرافیایی و لنگرگاه های عمیق و کم نظیر این جزیره باعث شد که از سال 1826 میلادی به عنوان پایگاه تجاری مورد استفاده کمپانی هند شرقی قرار گرفته و از سال 1867 رسما، به مدت 100 سال مستعمره انگلستان شود .

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Singapore.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – آب و هوای کشور سنگاپور

کشور سنگاپور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی با استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد و درجه حرارت هوا بین 22 تا 35 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. اکثر صبح‌ ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می‌ گیرد و هر چه به سمت ظهر پیش می‌ رود، درصد رطوبت هوا کمتر می گردد. در ماه اردیبهشت معمولا بادهای شدید می ‌وزد و گرم‌ ترین ماه ‌های سال، خرداد و تیر است و در ماه های مهر و آبان، هوا مرطوب ‌تر است . این کشور یک سونای بزرگ در تمام طول سال می باشد و ماه های آذر تا دی بارانی ‌ترین ماه‌های سال می باشند ولی ماه ‌های دیگر نیز چندان خشک نیستند و میانگین بارش سالانه در سنگاپور به بیش از ۲۲۴ سانتی‌متر می‌ رسد، اما کمتر پیش می‌آید که بارش‌ های طولانی مدت روی دهد و ممکن است در بعد از ظهر‌ها شاهد رعد و برق نیز بود . عاقلانه است که همیشه یک چتر همراه خود داشت ، هم برای محافظت از نور خورشید و هم برای جلوگیری از خیس شدن در مواقع بارانی. از ماه فروردین تا شهریور کمبود یک نسیم فرح ‌بخش خیلی احساس می‌ شود و همچنین ممکن است در این دوره زمانی با مه غلیظ ناشی از دود آتش‌سوزی‌ ها در جنگل‌ های سوماترا مواجه شد ، اگرچه به سرعت ناپدید می ‌شوند.

اطلاعات عمومی سنگاپور

اطلاعات عمومی سنگاپور

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – زبان کشور سنگاپور

زبان های رسمی کشور سنگاپور ، انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل می باشد ولی در مجموع ساکنان این کشور با نزدیک به 20 زبان مختلف صحبت می‌ کنند که این امر نشان‌ دهنده تنوع گسترده زبانی و فرهنگی در سنگاپور می ‌باشد . لازم به ذکر است که بسیاری از تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده ‌اند. در مدارس ، دانش ‌آموزان به ‌طور همزمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را می ‌آموزند .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – مذهب کشور سنگاپور

کشور سنگاپور یک کشور چند مذهبی است البته همه مردم با دین‌های مختلف در کنار هم در صلح و آرامش زندگی می‌کنند . طبق آمار سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد افراد بالای ۱۵ سال، ۴۴٫۲ درصد افراد مقیم سنگاپور به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر ، پیرو مذاهب بودایی و تائو هستند. همچنین ۱۸٫۳ درصد جمعیت این کشور مسیحی، ۱۴٫۷ درصد مسلمان، ۵٫۱ درصد هندو و ۰٫۷ درصد نیز پیرو ادیان دیگر می باشد و ۱۷ درصد از جمعیت سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند. از سال ۱۹۷۲ میلادی فعالیت شاهدان یهوه در سنگاپور ممنوع اعلام شد و دلیل این ممنوعیت خودداری از انجام خدمت اجباری نظام وظیفه، خودداری از ادای احترام به پرچم و خودداری از ادای سوگند وفاداری به کشور می باشد . در اختیار داشتن متون مذهبی و نشریات مربوط به این فرقه می ‌تواند منجر به مجازات تا ۱۲ ماه حبس و ۲۰۰۰ دلار سنگاپور جریمه نقدی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سنگاپور مقاله ” اقامت در سنگاپور ” را مطالعه بفرمایید .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – فرهنگ کشور سنگاپور

تمام جمعیت کشور سنگاپور در شهر سنگاپور مستقر شده است. این کشور از قرن نوزدهم مستعمره انگلیس بوده و در طی جنگ جهانی دوم به دست ژاپنی ‌ها افتاد و در سال 1965 میلادی استقلال یافت، لذا تحت تاثیر فرهنگ و زبان انگلیسی و ژاپنی است و  76 درصد نژاد سنگاپور را چینی و 13 درصد مالایایی و 8 درصد هندی تشکیل می ‌دهد. به طور کلی فرهنگ و سنن مردم سنگاپور علاوه بر انگلیسی برگرفته از مالزی و اندونزی و چینی است .

عده زیادی چینی به این کشور به منظور کار مهاجرت کرده و در آنجا ازدواج کرده و تابعیت این کشور را به دست آورده اند . هر ساله چینی‌ ها در ماه های ژانویه و فوریه جشن سال جدید  و دیگر جشن‌های مربوط به سنت خود را در سنگاپور برگزار می ‌کنند و به درب خانه ‌های خود کاغذ‌ها و فانوس ‌های رنگی آویزان می‌ کنند. غذای لانه پرستو جز غذاهای گران ‌قیمت در میان چینی‌ های سنگاپوری می باشد .

مسلمانان کشور سنگاپور نیز هر ساله در روز عید قربان به قربانی کردن گوسفند می ‌پردازند و عید فطر را در مساجد سنگاپور برگزار می‌ کنند. مردم تامیلی‌ نیز فروردین‌ ماه را جشن می‌ گیرند و به معابد می ‌روند و نذری می‌ دهند. به‌طور کلی می توان گفت که هر دین و مذهبی در سنگاپور آزاد است مراسم و سنن خود را برپا کند و زنده نگه دارد.مردمان سنگاپور عموما خانه خود را تمیز نگاه می دارند و با ادبانه رفتار می کنند. اگر به خانه ای دعوت شدید، قبل از ورود کفش های خود را در بیاورید و همچنین در خانه از دمپایی های آنها استفاده نکنید. در بسیاری از اماکن مذهبی قبل از ورود باید کفش های خود را در آورد و اگر دیدید چیزهایی پرستش می شود که برای شما مورد تمسخر است به هیچ وجه این مسئله را ابراز نکنید.

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – غذای کشور سنگاپور

در کشور سنگاپور می توان انواع غذاها با کیفیت و طعم های مختلف را پیدا کرد و از جمله غذاهای چینی، مالزیایی، هندی، ژاپنی، تایلندی، ایتالیایی، فرانسوی، آمریکایی و دیگر مواد غذایی در این کشور یافت می شود.لازم به ذکر است که این کشور جشنواره های مواد غذایی برگزار می کند که معروف ترین آن جشنواره غذای سنگاپور است که در ماه جولای برگزار می شود و می توان از اکثر مراکز اطلاع رسانی گردشگری در سنگاپور، یک کوپن رایگان غذای خرچنگ را برای این جشنواره دریافت کرد . فروشگاه های بین المللی زنجیره ای فست فود مثل مک دونالد، جونیور کارل، برگر کینگ، کی اف سی ، ام او اس برگر، مترو و غیره معمولا در مراکز خرید مختلف پیدا می شوند و  بیشتر رستوران ها در کشور سنگاپور به صورت سلف سرویس است، یعنی فرد ابتدا مبلغی را برای صرف وعده غذایی خود می پردازد و سپس به میز غذا می رود و هر چه قدر که دوست دارد، میل می کند .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – صنعت گردشگری کشور سنگاپور

صنعت گردشگری، یکی از منابع عمده درآمد کشور سنگاپور می باشد. جاذبه ‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین جهانگردان شده است . از جمله مراکز مورد علاقه جهانگردان می‌توان به محله اورچارد رود شامل مراکز خرید بزرگ، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره گردشگری سنتوزا اشاره کرد  که این جزیره دارای جاذبه ‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان می باشد که شامل نمایش آتش بازی شبانه، پارک دلفین ‌ها، پارک پروانه ‌ها و سینمای چهاربعدی می‌ شود.

از نقاط دیدنی کشور سنگاپور هتل مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی ۳ ساختمان بلند ساخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می‌کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. پارک تفریحی یونیورسال استودیو یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری سنگاپور می باشد که نمایش ‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده است . واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور و هم چنین سیگار کشیدن در بسیاری قسمت‌ های سنگاپور ممنوع است و به‌ طور مرتب تعداد مکان ‌های شامل این ممنوعیت در حال افزایش می‌ باشد.

در مقاله ” مهاجرت به سنگاپور ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سنگاپور اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – فاصله و اختلاف زمانی در کشور سنگاپور

مسافت تهران تا سنگاپور 6582.1 کیلومتر می باشد و طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 8.5 ساعت طول می کشد . کشور سنگاپور 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است، یعنی ساعت 12 در تهران معادل ساعت 4:30 در سنگاپور می باشد .

اطلاعات عمومی کشور سنگاپور  – جشن و تعطیلات رسمی در کشور سنگاپور

یکی از بهترین زمان های مناسب برای سفر به کشور سنگاپور زمان فستیوال ‌ها، جشن ‌ها و رویداد‌ها می باشد . به عنوان مثال تای ‌پوسام یک جشن دیدنی هندی می باشد که حوالی بهمن ماه اتفاق می افتد . اگر هدف از سفر به کشور سنگاپور ، خرید و خوردن و آشامیدن می باشد ماه فروردین فصل فستیوال غذای سنگاپور و تیر ماه حراج بزرگ سنگاپور است. فستیوال چینی ارواح گرسنه معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و میهمانی ای برای ارواح درگذشتگان می باشد . در طول ماه رمضان نیز خیابان عرب ‌ها هر غروب میزبان انواع غذاها می باشند و برای عید فطر هم جشنی سه روزه برگزار می‌شود. کشور سنگاپور یک کشور سکولار می باشد اما گروه های مختلف دینی جشن های خود را در ایام خاص خود برگزار می کنند. از اعیاد اسلامی می توان به عید اسلامی فطر ، عید قربان اشاره کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button