اطلاعات عمومی کشور دومینیکا

کشور دومینیکا در قسمت شرقی جزیره ایسپانیولا در دریای کارائیب در قاره آمریکای جنوبی واقع شده است و پایتخت آن شهر سانتو دومینگو می باشد . کشور جمهوری دومینیکا از شمال با اقیانوس اطلس ، از غرب با هائیتی ، از شرق با گذرگاه مونا و از جنوب با دریای کارائیب مرز مشترک دارد و به کشورهای کوبا ، جامائیکا و پورتوریکو نزدیک می باشد . کشور دومینیکا پس از کشور کوبا از نظر جمعیت و مساحت ، دومین کشور بزرگ در حوزه دریای کارائیب محسوب می شود . در این مقاله قصد داریم با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور دومینیکا ” بیشتر با کشور دومینیکا آشنا شویم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دانمارک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در دانمارک ” است .

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا تقسیمات کشوری دومینیکا

کشور دومینیکا در کل به 30 قسمت ایالتی تقسیم می شود . شهرهای مهم کشور دومینیکا ، سان کریستوبال ، سانتیاگو ، سانچز ، لا وگا و بنادر این کشور شامل باراهونا ، سانتو دومینگو و مونت کریستی می باشند .

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا صنعت گردشگری کشور دومینیکا

بخش عظیمی از رشد صنعت گردشگری در کشور دومینیکا به سواحل زیبای پونتا کانا تعلق دارد و با توجه به پیشرفت روزافزون این کشور و چشم انداز بی نظیر آن، هر ساله گردشگران بسیاری را برای بازدید از ناحیه کارائیب به خود جلب می کند. با توجه به درصد بالای گردشگران در این ناحیه، این کشور شلوغ ترین هتل ها را داراست و گردشگران برای ورود و اقامت در این کشور به کارت گردشگری نیازمند دارند که می توانند این کارت با مدت اعتبار ۲ ماه را به محض ورود به این کشور از کنسولگری یا فرودگاه این کشور تهیه کنند ولی افرادی که خواستار اقامت طولانی مدت در دومینیکا می باشند ملزم به تهیه ویزا می باشند.  دولت دومینیکا انتظار دارد که فعالیت های گردشگری خود را در سال های آینده افزایش دهد.

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا اقتصاد کشور دومینیکا

نرخ بیکاری در کشور دومینیکا بالای ۱۵ درصد بوده و بالای ۳ میلیون نفر از جمعیت این کشور را نیروی کار تشکیل داده است. تولید ناخالص داخلی در این کشور بالای ۸۵ میلیارد دلار محاسبه شده و در سال 2017 میلادی نرخ تورم در این کشور ۳.۵ بیان شده است. رشد اقتصاد دومینیکا به عوامل ساخت و ساز، تولید، گردشگری و معدن وابسته است و این کشور دومین معدن طلا در جهان، معدن پوئبلو ویجو را دارا می باشد اما با این بالای ۴۰ درصد از جمعیت این کشور فقیر در زیر خط فقر هستند. از جمله محصولات وارداتی این کشور را می توان مواد غذایی، نفت، پنبه، مواد شیمیایی و دارویی اشاره کرد که از کشورهای آمریکایی، ونزوئلا، کلمبیا و مکزیک وارد می شود و هم چنین محصولات صادراتی این کشور را نیکل آهن، شکر، طلا، نقره، قهوه، کاکائو، تنباکو، گوشت و سایر کالاهای مصرفی تشکیل می دهند که به کشورهای آمریکایی، انگلیس و بلژیک صادر می شود .

اطلاعات عمومی دومینیکا

اطلاعات عمومی دومینیکا

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دومینیکا ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا سیاست کشور دومینیکا

کشور دومینیکا از نظام دموکراسی تشکیل شده است که دارای قوای ملی شامل قوه مجریه، قوه مقننه با دو مجلس (مجلس سنا با ۳۲ عضو و مجلس نمایندگان با ۱۷۸ کرسی) و قوه قضاییه می باشد و در این کشور رئیس جمهور، فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب شده و اعضای کابینه را تعیین می کند و قوانینی که از قوه مقننه ابلاغ می شود ،به مرحله اجرا در می آورد. هر ۴ سال یکبار رئیس جمهور و معاون آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و هم چنین این کشور از یک نظام چند حزبی تشکیل شده است و انتخابات ملی در آن در دو سال یکبار صورت می گیرد.

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا زبان مردم کشور دومینیکا

در این کشور مردم به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و اغلب آنها به زبان انگلیسی تسلط دارند .

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا مذهب کشور دومینیکا

مردم این کشور بسیار مهمان نواز و مهربان هستند و دین اکثر آنها مسیحی کاتولیک می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دومینیکا توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا تحصیل در دومینیکا

آموزش پیش دبستانی در این کشور در دوره های مختلف سازماندهی شده است که برای کودکان گروه سنی ۲ تا ۶ سال می باشد و توسط وزارت آموزش و پرورش تنظیم می شود . بر اساس قانون کشور دومینیکا آموزش و پرورش حق تمام شهروندان و جوانان می باشد. آموزش پایه در کشور دومینیکا اجباری است و شامل افرادی با گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال می شود. آموزش متوسطه برای افراد بالاتر از این سن اجباری نمی باشد و اگرچه این وظیفه دولت است که آن را به صورت رایگان ارائه دهد. سیستم آموزش عالی در کشور دومینیکا شامل موسسات و دانشگاه ها می شود که دوره های فنی بالاتر را ارائه می دهند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button