اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک

کشور جمهوری چک در قلب اروپای مرکزی واقع شده است و با کشورهای آلمان ، اتریش ، لهستان و اسلواکی همسایه است . پایتخت کشور ترکمنستان ، شهر پراگ می باشد . در گذشته این کشور به عنوان چکسلواکی شناخته می شد که تا زمان «جدایی مخملی» از همسایه اسلواکی خود ، کشور نام خود را در تاریخ 1 ژانویه سال 1993 به جمهوری چک تغییر داد . واحد پول کشور چک ، کرونا Koruna (CZK) می باشد و اگر عضو اتحادیه اروپا است ولی در حال حاضر عضو منطقه یورو نیست . طبق شاخص جهانی صلح در سال 2016 ، کشور جمهوری چک به عنوان ششمین مکان امن برای زندگی بر روی زمین به دلیل کم هزینه بودن میزان جرم و فقدان درگیری های داخلی و بین المللی رتبه بندی شده است . در این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک ” سعی داریم بیشتر شما را با کشور چک آشنا کنیم .

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک جغرافیای کشور جمهوری چک

کشور چک مساحتی معادل 78866 کیلومتر مربع دارد که اندازه ای مشابه کشورهای اتریش و ایرلند است . این کشور ، کشوری محصور به خشکی است که در اروپای مرکزی واقع شده‌ است و از نظر تاریخی به سه ناحیه بوهم، موراویا، و سیلزی تقسیم می‌شود و شهرهای پراگ، برنو و اوستراوا به ترتیب بزرگترین و مهمترین شهرهای این مناطق هستند.  منطقه بوهم که در غرب کشور واقع شده توسط رودهای البه و مولداو آبیاری می‌شود و کوهستان‌ های کم‌ ارتفاع کرکونوشه و زودت آن را احاطه کرده ‌اند. بیشتر مرزهای کشور چک از مناطق کوهستانی تشکیل شده‌ اند . به طوری که در مرزهای جنوب غرب جنگل بوهم، در شمال غرب کوهستان ارتس، و در شمال کشور ناحیه زودت و کوهستان کرکونوشه واقع شده است . بلندترین نقطه کشور یعنی اسنیژکا که ۱۶۰۲ متر ارتفاع دارد در همین منطقه و در مرز بوهم با لهستان قرار گرفته است . منطقه موراویا که بخش شرقی کشور را تشکیل می‌دهد نیز منطقه‌ای پر از تپه و ماهور می باشد که توسط رودخانه موراوا آبیاری می‌ شود و سرچشمه رود اودر نیز در این ناحیه قرار دارد. مرز شرقی منطقه موراویا از کوهستان بسکید و کارپات سفید تشکیل شده‌ است. تنها مرز با کشور اتریش کوه‌ های کمی دارد و عمدتاً با رود تایا مشخص شده ‌است. هژنسکو کم ‌ارتفاع‌ ترین نقطه جمهوری چک با ۱۱۵ متر ارتفاع می باشد و در محلی واقع شده که رودخانه البه کشور را ترک می‌کند. آب ‌های روان در کشور چک پس از عبور از سایر کشورها به سه دریا یعنی دریای شمال، دریای بالتیک و دریای سیاه می‌ ریزند .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت چک مقاله ” اقامت در چک ” را مطالعه بفرمایید .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Czech.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک تقسیمات کشوری جمهوری چک

از نظر تقسیمات کشوری چک ، این کشور از سال ۲۰۰۰ میلادی به ۱۳ پروینسیک (ناحیه) تقسیم شده ‌است که هر یک از این مناطق یک شورای منطقه‌ای و یک رئیس شورای منطقه ‌ای برای خود انتخاب می‌کنند. بعد از شهر پراگ، برنو، پلزن، استراوا و لیبه رتس از جمله شهرهای مهم کشور چک هستند .

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک زبان کشور جمهوری چک

زبان اصلی کشور جمهوری چک زبان اسلاونیک است که متعلق به یک گروه زبان مشابه اسلواکی، لهستانی، روسی و کرواتی می باشد. قبل از انقلاب مخملی ، زبان روسی در مدارس اجباری بود و هنوز هم توسط نسل های قدیمی صحبت می شود، گرچه به دلیل ارتباط آن با تهاجم شوروی ، بسیاری ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند. زبان آلمانی به طور گسترده صحبت می شود و تا اواسط دهه 1990 با زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی کسب و کار رقابت کرد. زبان انگلیسی از سال 1989 میلادی در مدارس و دانشگاهها تدریس شده است و مزایای این امر در حال حاضر با زبان انگلیسی که به طور گسترده در شهر پراگ و دیگر شهرهای بزرگ با جمعیت های بزرگ بیگانه صحبت می شود . در شهرهای کوچک و روستاها هنوز هم در بین نسل های قدیمی نسبتا کمیاب می باشد اما در نسل های جوان تر از طریق آموزش اجباری در مدارس و نفوذ فرهنگ پاپ زبان انگلیسی محبوب است.

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک آب و هوای کشور جمهوری چک

کشور چک با آب و هوایی مرطوب و معتدل در مرکز اروپا با تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد قرار گرفته است. دمای تابستان در این کشور معمولی و بین 20 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر می باشد و گرچه دمای ماه های ژوئیه و اوت تا اواسط متفاوت است. برف در فصل زمستان شایع است و درجه حرارت آن در حدود 10 – درجه سانتیگراد در برخی مناطق و حتی در کوه ها سردتر می شود.

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک فرهنگ کشور جمهوری چک

فرهنگ بومی کشور چک حول محور خانواده متمرکز است و این امر به زندگی اجتماعی اهمیت می دهد به طوری که در تعطیلات آخر هفته دانشگاه ها و کالج ها خوابگاه های خود را میبندند تا دانشجویان بتوانند به جای رفتن به دانشگاه، در کنار خانواده های خود باشند . بسیاری از خانه ها به عنوان “خانه های خانوادگی” معرفی می شوند و دو یا چند نسل از خانواده ها را می پذیرند. نقش ها در خانه به وضوح تعریف شده اند، زیرا مردان معمولا به نقش سنتی نان آور و کارهای عملی عمل می کنند در حالی که انتظار می رود که زنان مراقبت از کودکان خود را در برابر کار اولویت بندی کنند. کشور چک از مزایای حمایت از مادران برخوردار است (تا چهار سال بعد از هر زایمان) .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در چک ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی چک

اطلاعات عمومی چک

از زمان سقوط کمونیسم و هجوم شرکت های چند ملیتی، فرهنگ کار در شهرهای اصلی جمهوری چک به تدریج با فرهنگ سبک غرب تغییر پیدا کرد  . امور رسمی جلسات با لباس های استاندارد و کارت های کسب و کار برگزار می شود و انتظار میرود جلسات به موقع شروع شود . چکی ها مودبانه و غیر مقابله هستند . عناوین شغلی به عنوان یک منبع معتبر در نظر گرفته می شوند، اما همیشه سطح مسئولیت را مطابقت نمی دهند، به ویژه در شرکت های متوسط و کوچک، تمام تصمیم گیری های عمده اغلب با مدیر اجرایی بالا می باشد . بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط کشور چک ترجیح می دهند تا احتمال همکاری کسب و کار را به جای یک رویکرد خریدار / فروشنده به طور مستقیم بررسی کنند، زیرا آنها احساس می کنند که این رویکرد روابط بلند مدت را تقویت می کند. ارتباط از طریق ایمیل اغلب شکل ترجیحی ارتباط است که به گیرنده اجازه می دهد که پیام را به طور کامل هضم کند تا با چالش های ناشی از تماس های تلفنی غیرمنتظره مواجه نشود و با اصطلاحات تجاری و استفاده از زبان عامیانه نیز باید اجتناب شود و باید از جملات خلاصه کوتاه استفاده شود . ساعات کاری در کشور چک شبیه به غرب اروپا است که 40 ساعت در هفته به عنوان زمان عادی است. تعطیلات استاندارد 20 روز در سال به اضافه 11 تعطیلی عمومی است

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک آداب و رسوم کشور جمهوری چک

هنگام برخورد با افراد، پس از معرفی اولیه، هر دو مرد و زن همراه با تبریک مناسب با زمان روز با هم دست می دهند . زمان مهمانی در خانه، بطری شراب و یا گل هدیه ایده آلی می باشد و همیشه از آن قدردانی می شود. انتظار می رود مهمانان نیز هنگام ورود به خانه کفش خود را در بیاورند و اغلب میزبان “دمپایی مهمان” را فراهم می کند.

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک اقتصاد کشور جمهوری چک

به دلیل وجود نیروی کار فوق ‌العاده ماهر، این کشور به قدرت صنعتی کشورهای بلوک شرق سابق تبدیل شد. کشاورزی در اقتصاد این کشور، نقش مهمی را ایفا کرد و عمده محصولات کشاورزی این کشور ، جو و چغندر قند می ‌باشد. دامداری و جنگل‌داری نیز در این کشور رایج است . از جمله محصولات صادراتی جمهوری چک، می‌توان به سنگ آهن و زغال سنگ اشاره کرد. کارخانه ماشین سازی شکودا، صنعت تولید آبجو و الکل و کارخانه‌های تولید کریستال کمک بسیاری به اقتصاد پویای این کشور می‌کند. صنعت گردشگری و طبیعت زیبای این کشور سالانه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می کند . در حال حاضر ، کشور چک در حال گذر از سیستم اقتصاد کمونیستی، به سمت بازار آزاد و خصوصی سازی صنعت و کشاورزی است.

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک سیاست کشور جمهوری چک

نظام سیاسی جمهوری چک یک دموکراسی نیابتی پارلمانی چندحزبی می باشد که نخست ‌وزیر در آن رئیس کشور تلقی می ‌شود. پارلمان این کشور دو مجلس دارد که اعضای مجلس نمایندگان ۲۰۰ نفر و اعضای مجلس سنا ۸۱ نفر هستند. در آخرین انتخابات سنای این کشور ائتلاف حاکم حزب سوسیال دموکرات چک ، آنو ۲۰۱۱ و اتحادیه مسیحی و اکثریت سنا را در دست خود حفظ کردند.

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک دین و مذهب کشور جمهوری چک

اکثر مردم ایتن کشور بی دین هستند و در واقع عقاید مذهبی جمهوری چک از پایگاه چندان قوی و مردمی برخوردار نبوده و مردم پایبندی کمی به برگزاری مراسم مذهبی از خود دارند.

یکی از روش های مهاجرت به چک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به چک ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور جمهوری چک آشپزی کشور جمهوری چک

سوویچکوا نا اسمتانیه ، از غذاهای اصیل چکی است که با نان‌های خمیری سفید به نام کِنِدلیکی سرو می‌شود. در آشپزی چکی تمرکز بر استفاده از گوشت است که گوشت خوک، گاو، مرغ استفاده زیادی دارد و در کنار آن غذاهای مختلفی نیز با گوشت غاز، اردک، و خرگوش تهیه می‌شود. از گوشت ماهی در آشپزی چکی کم استفاده می‌شود، به جز مراسم کریسمس که در آن هنگام مردم چک ماهی قزل‌ آلای تازه و کپور می‌خورند. نان خمیری معروف به «کِنِدلیکی» ، استفاده زیادی در غذاهای چکی دارد و با انواع گولاش خورده می‌شود. کیک‌ های شکلاتی و میوه‌ای مانند سایر کشورهای اروپای مرکزی، در جمهوری چک نیز از دسرهای مورد علاقه هستند. آبجو چک دارای سابقه ‌ای طولانی و مهم می باشد و نخستین آبجوسازی در این کشور از سال ۱۱۱۸ میلادی به ‌وجود آمد و این کشور، امروزه دارای بالاترین مصرف سرانه آبجو در جهان است. و هم‌چنین آبجویی که در شهر چسکه بودیویتسه تهیه می‌ شود از آبجوهای معروف این کشور هستند و نام آبجوی آمریکایی بادوایزر نیز به همین شهر اشاره دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button