اطلاعات عمومی کشور بلژیک

بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: Koninkrijk België)، (به فرانسوی: Royaume de Belgique) (به آلمانی: Königreich Belgien) کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل می باشد . بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است. در بیش از 60 درصد مناطق بلژیک به زبان هلندی صحبت می کنند . فرانسوی نیز در بخش جنوبی بلژیک رایج است . نام بلژیک از نام لاتین که برای اکثر بخش‌ های شمالی منطقه گُل ‌نشین استفاده می ‌شد یعنی «گاولیا بلژیکا» گرفته شده ‌است. این نام لاتین خود برگرفته از گروهی از قبایل سلت می باشد که قبیله بلژها نام داشتند. به لحاظ تاریخی، بلژیک قسمتی از کشورهای فروبوم بوده که شامل هلند و لوکزامبورگ نیز بوده و قبلا نواحی گسترده‌ تری را نسبت به گروه کشورهای بنلوکس امروزی دربر داشته است . این مقاله در مورد اطلاعات عمومی کشور بلژیک می باشد .

اطلاعات عمومی کشور بلژیک جغرافیای کشور بلژیک

بلژیک با ۳۰۵۲۸ کیلومتر مربع (۱۱۷۸۷ مایل مربع) است. طبق معاهده ورسای، ناحیه اوپن – مالمدی به بلژیک و «پزناتی» به لهستان داده شده که از طریق کریدور لهستان به دریا راه می ‌یافت. دشت ساحلی در شمال غربی، فلات مرکزی و کوه‌ های آردن در جنوب شرقی می باشند . دشت ساحلی عمدتا شامل تپه‌ های شنی و زمین‌ های خشک ‌شده از دریا است . اراضی پست کنار دریا نواحی ای از زمین، نزدیک یا زیر سطح دریا می باشند که از دریا به جا مانده یا اراضی داخلی بیشتری که از کانال ‌ها زهکشی شده و توسط خاکریزها محافظت گشته اند . منطقه جغرافیایی دوم، زمین‌ هایی ‌است که در نواحی دورتر قرار دارد.  منطقه دیگر انبوه جلگه ‌های جنگلی، که بسیار صخره ‌ای ‌است و برای کشاورزی چندان مناسب نمی‌ باشد، و تا فرانسه شمالی وسعت یافته ‌اند. در اینجا، می ‌توان بسیاری از نمونه‌ خهای حیات وحش بلژیک را یافت. مرتفع ‌ترین نقطه بلژیک، signsl de Boglange در این منطقه در ۶۹۴ متری (۲٫۲۷۷ فوت) واقع شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

کشور بلژیک دارای آب و هوای معتدل دریایی می باشد که تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس تابستان های سرد و زمستان های معتدلی را تجربه می نماید . از آنجایی که کشور کوچکی محسوب می شود، تغییرات جوی آن از یک منطقه به منطقه دیگر بسیار کم می باشد ، هر چند تاثیرات دریایی در داخل کشور کم است. بارندگی در در کل سال با یک دوره خشکسالی از ماه آوریل تا سپتامبر است. به خصوص در پاییز و زمستان، سیستم های فشار پایین آتلانتیک می تواند باعث شرایط هوایی ناگواری گردند. بعضی اوقات بادهای شرقی در فصل تابستان می تواند نوعی آب و هوای گرم تر و خشک با زمستان های سرد با درجه دمای زیر صفر را در بر داشته باشند. این کشور از نظر آب هوایی شبیه جنوب انگلستان است و بیشترین بازدید را در فصل بهار و تابستان در سال دارد.

اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک مذهب کشور بلژیک

مذهب اصلی این کشور مسیحت مخصوصا رومان کاتولیک می باشد که بزرگترین مذهب این کشور به حساب می آید . حدود 58% از جمعیت پیرو کلیسای رومان کاتولیک می باشند . مسلمانان، اعضای کلیساهای پروتستان و ارتودکس شرقی روی هم رفته 14% از جمعیت را تشکیل داده اند .

اطلاعات عمومی کشور بلژیک اقتصاد کشور بلژیک

بلژیک، با جمعیت متراکم، در قلب یکی از مهم ‌ترین مناطق صنعتی جهان قرار گرفته ‌است. کشور بلژیک از جمله کشور هایی است که اقتصاد نسبتا خوب و زنده ای را داراست. در بخش صنعتی حرف برای گفتن دارد و در واقع از مهمترین مناطق صنعتی جهان به شمار می رود . بیشتر افرادی که در بلژیک مشغول کار هستند یا در قسمت اعظم صنعت مشغولند و یا در قسمت کشاورزی کشور می باشند . قسمتی نیز در خدمات مشغول به کار می باشند . صادرات عمده در این کشور اتومبیل، تولیدات غذایی، منسوجات، تولیدات نفتی، آهن و فولاد و الماس پرداخته شده اند . صنعت فولادسازی بلژیک رکوردهای اقتصادی زیادی را در کارنامه اقتصادی خود دارد. بلژیک از نظر شاخص توسعه انسانی در رده های برتر در سازمان ملل قرار گرفته است. نرخ بیکاری در این کشور نسبتا پایین می باشد و چیزی حدود ۸ درصد است . تورم مهارشده ای در کشور بلژیک می بینیم تورم اقتصادی این کشور با نرخ حدودا ۲ درصد می باشد .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

اطلاعات عمومی کشور صربستان اطلاعات عمومی کشور صربستان

اطلاعات عمومی کشور صربستان صربستان، به صربی Србија با نام رسمی جمهوری صربستان، یک کشور محا...

نظرات کاربران
Call Now Button