اطلاعات عمومی کشور ایرلند

کشور ایرلند با نام قدیمی هیبرنی ، نام کشوری به پایتخت دوبلین می باشد که در جزیره ایرلند در شمال غرب قاره اروپا واقع شده است . گاهی این کشور با نام ایرلند جنوبی خوانده می شود تا با ایرلند شمالی اشتباه نشود . این کشور حدود بیش از 4.75 میلیون نفر جمعیت دارد . پنج ششم جزیره ایرلند به ایرلند جنوبی اختصاص دارد . ایرلند شمالی و ایرلند جنوبی با یک مرز ساده از هم جدا شده اند . در غرب کشور ایرلند ، اقیانوس اطلس ، شرق دریای ایرلند و در جنوب و جنوب غربی دریای کلتی و کانال سن جورج قرار دارد . کشور ایرلند یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در تاریخ 1 ژانویه سال 1973 به این اتحادیه ملحق شد . زبان های رسمی این کشور ، دو زبان ایرلندی و انگلیسی هستند اما زبان انگلیسی از ایرلندی رایج تر می باشد . زبان ایرلندی از شاخه زبان های کلتی و متعلق به خانواده زبان های هندواروپایی است . قبل از گسترش انگلیسی ، زبان ایرلندی بیش از دو هزار سال زبان بومی مردم کشور ایرلند بود . نماد ملی کشور ایرلند ، چنگ کلتی است که بر سکه های یورو ایرلند نیز حک شده است . با ما همراه باشید تا در مقاله تحت عنوان ” اطلاعات عمومی کشور ایرلند” با این کشور بیشتر آشنا شوید .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ایرلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ایرلند ” است .

اطلاعات عمومی کشور ایرلند سیاست کشور ایرلند

جمهوری ایرلند دارای یک نظام پارلمانی می باشد و رئیس‌ جمهور که رئیس دولت است برای یک دوره ۷ ساله انتخاب می ‌شود و می‌ تواند برای دو دوره پیوسته نیز انتخاب شود . مجلس سنا از ۶۰ عضو تشکیل شده است که ۱۱ نفر آن را نخست ‌وزیر تعیین می‌ کند، ۶ نفر را دانشگاه ‌ها انتخاب می‌ کنند و ۴۳ نفر غیر مستقیم انتخاب می‌ شوند تا برای دوره‌ ای 5 ساله به نمایندگی منافع ویژه و صنفی بپردازند. مجلس نمایندگان از ۱۶۶ عضو تشکیل شده است که برای دوره ‌ای 5 ساله با رأی تمامی افراد بالغ تحت نظام تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه انتخاب می شوند . نخست ‌وزیر و شورای وزیران را مجلس نمایندگان نامزد و رئیس‌جمهور انتخاب می کند.  از احزاب مهم سیاسی کشور ایرلند می توان به فیانا فیل (سربازان تقدیر، میانه‌ رو متمایل به راست) ، فینه گیل (حزب متحد ایرلند، میانه‌ رو متمایل به راست)  ،حزب کارگر (چپ‌ گرا) و دموکرات ‌های پیشرو (میانه‌ رو متمایل به راست) اشاره کرد . مردم کشور ایرلند در ۲۳ مه ۲۰۱۵ با بیش از ۶۲ درصد، به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان رأی موافق دادند و کشور ایرلند اولین کشوری بود که ازدواج همجنس‌ گرایان را از طریق همه‌ پرسی قانونی اعلام کرد .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Ireland.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور ایرلند تقسیمات کشوری ایرلند

از نظر تقسیمات کشوری ایرلند ، این کشور از ۴ استان اولستر، کناخت، لینستر و مانستر و ۳۴ شهرستان تشکیل شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور ایرلند جغرافیای کشور ایرلند

مرکز کشور ایرلند زمین پستی می باشد که در آن تپه‌ های کوچک، دره‌ های پهناور، فلات‌ ها و دریاچه ‌ها قرار دارند که علاوه بر ساحل شرقی در شمال دوبلین تپه ‌ها و کوه‌ های ساحلی از جمله کوه‌ های ویکلو (جنوب دوبلین) کوه ‌های کامرا (در بخش واترفورد) و کوه ‌های آکس و تپه ‌های کانمارا و دانگال در غرب احاطه کرده ‌است. بلندترین ارتفاعات مک‌ گیلیاردی ریکز در جنوب غرب می باشد . در ساحل ناهموار کشور ایرلند در کنار اقیانوس اطلس پستی و بلندی‌ هایی فراوان وجود دارد . از رودهای مهم کشور ایرلند می توان به رودهای شانن، شوئر، بوین، برو، ارن اشاره کرد و بلندترین نقطه آن قله کونتوال، با ۱۰۴۱ متر می باشد .

اطلاعات عمومی کشور ایرلند آب و هوای کشور ایرلند

آب و هوای کشور ایرلند معتدل و ملایم است و میزان بارندگی بالاست و از بیش از ۲۵۰۰ میلی ‌متر در غرب و جنوب غرب تا ۷۵۰ میلی‌متر در شرق متغیر می باشد .

اطلاعات عمومی کشور ایرلند

اطلاعات عمومی کشور ایرلند

یکی از روش های مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ایرلند ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور ایرلند مردم کشور  ایرلند

طبق پژوهش ‌های ژنتیکی مهاجران اولیه کشور ایرلند پس از پایان عصر یخبندان از شبه جزیره ایبری به ایرلند آمده‌ اند. در طول سال‌ های اخیر جمعیت کشور ایرلند افزایش یافته ‌است و بخش زیادی از این افزایش جمعیت را می‌ توان به افزایش مهاجرها و بازگشت برخی مهاجران ایرلندی از خارج که به علت بیکاری سالیان گذشته مهاجرت کرده بودند همراه با فرزندانشان که در خارج متولد شده ‌اند دانست. همچنین میزان تولد در ایرلند دو برابر مرگ و میر می باشد که در بین کشورهای اروپای غربی غیر معمولی است. ده درصد از جمعیت کشور ایرلند در حال حاضر از مهاجران خارجی تشکیل شده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور ایرلند زبان کشور  ایرلند

دو زبان ایرلندی و انگلیسی، زبان ‌های رسمی کشور ایرلند شناخته می‌ شوند و هر دو زبان به ‌طور چشمگیری به ادبیات این منطقه کمک کرده ‌اند. زبان ایرلندی زبان بومی و رسمی ایرلند می باشد که از بیش از دو هزار سال پیش و از زمان مهاجرت پروتوگالیک‌ ها در عصر آهن به وجود آمده اما امروزه گویشورانش در اقلیت هستند. این زبان توسط زبان شناسان به ایرلندی باستان از قرن ۶ تا ۱۰ میلادی و ایرلندی میانه از قرن ۱۰ تا ۱۳، زبان ایرلندی نوین اولیه تا قرن ۱۷ و ایرلندی امروزی از قرن ۱۷ تاکنون تقسیم ‌بندی شده ‌است. زبان ایرلندی برای مدت‌ ها زبان رایج ایرلند بود و در دوره ‌هایی تحت تأثیر زبان‌ های لاتین، زبان نورس باستان، فرانسوی و انگلیسی قرار گرفته بود. زبان انگلیسی ابتدا پس از حمله نورمن ‌ها به ایرلند توسط عده کمی از دهقانان و بازرگانان که از انگلستان آمده بودند صحبت می ‌شد و پس از حمله خاندان تودور، زبان انگلیسی به ‌طور گسترده جایگزین زبان ایرلندی شد . امروزه کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت کشور ایرلند، به زبان ایرلندی در خارج از نظام آموزشی صحبت می کنند  و ۳۸ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در ایرلند شمالی به عنوان گویشوران زبان ایرلندی شناخته می ‌شوند.

اطلاعات عمومی کشور ایرلند فرهنگ کشور ایرلند

کشور ایرلند سهم بزرگی در شاخه‌ های مختلف ادبیات جهان، به خصوص ادبیات انگلیسی داشته ‌است. شعر به زبان ایرلندی، قدیمی‌ ترین نمونه شعر بومی در اروپا می باشد . جاناتان سوییفت که اغلب، کماکان از او به عنوان نخستین هجونویس در زبان انگلیسی یاد می‌ شود، در عصر خود برای نوشتن آثاری مانند سفرهای گالیور و یک پیشنهاد ساده، بسیار معروف بود. در قرن بیستم، کشور ایرلند دارای چهار برنده نوبل ادبیات است که عبارتند از: جرج برنارد شاو، ویلیام باتلر ییتس، ساموئل بکت و سیموس هینی. همچنین جیمز جویس اگرچه برنده جایزه نوبل ادبیات نبود، اما به ‌طور گسترده ‌ای به عنوان یکی از شاخص ‌ترین چهره‌ های ادبیات قرن بیستم معرفی می شود.

اطلاعات عمومی کشور ایرلند اقتصاد کشور ایرلند

در سال‌ های اخیر اقتصاد کشور ایرلند از تمرکز بر روی اقتصاد کشاورزی به اقتصاد مدرن بر پایه دانش روز و تمرکز بر روی خدمات، فناوری پیشرفته و توسعه تجارت و صنعت و سرمایه گذاری تغییر پیدا کرده است . از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی کشور ایرلند یکی از ثروتمندترین کشورهای سازمان همکاری و توسعه و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی شد. کالاهای صنعتی به ویژه ماشین آلات، فلزات و کالاهای مهندسی الکترونیک و شیمیایی، هم اکنون بیش از 80% صادرات ایرلند را شامل می شوند . فرآوری مواد غذایی از صنایع مهم کشور ایرلند محسوب می شود و منابع طبیعی شامل سرب، روی، نفت و گاز طبیعی از چاههای زیر دریا، و محلهای مناسب برای تولید نیروی هیدروالکتریک می باشد . کشور ایرلند دستخوش میزان بالای بیکاری و مهاجرت از کشور می باشد .

اطلاعات عمومی کشور ایرلند جاذبه های گردشگری کشور ایرلند

صخره های موهر یکی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری کشور ایرلند به شمار می آید . فاصله بلندترین نقطه صخره ها 214 متر از سطح دریا می باشد  و همچنین عرض این صخره ها به بیش از 8 کیلومتر در کناره اقیانوس آرام می رسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایرلند می توانید مقاله ” تحصیل در ایرلند ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور ایرلند کد مخابراتی کشور ایرلند

کد مخابراتی کشور ایرلند به صورت زیر است :

  • کد تلفن: 00353
  • کد اینترنتی : .ie

    گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button