اطلاعات عمومی کشور اوکراین

کشور اوکراین ، یکی از کشورهای اروپای شرقی می باشد که با کشورهای روسیه ، بلاروس ، لهستان ، اسلواکی و مجارستان ، رومانی و مولدوای همسایه می باشد و در جنوب این کشور دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد . پایتخت کشور اوکراین ، شهر کی اف (کیف) و زبان رسمی آن ، زبان اوکراینی است . سکونت انسان در اوکراین به 4500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد . بر اساس سرشماری سال 2001 میلادی کشور اوکراین ، 77.8 درصد از جمعیت کشور اوکراین را نژاد اوکراینی و مایقی را نژادهای روسی ، بلاروسی ، مولدوای ، تاتارهای کریمه ، بلغارها ، مجارستانی ، رومانیایی ، لهستانی ، یهودیان ، ارامنه ، یونانی ها و تاتارها تشکیل می دهند . این کشور با 24 استان دارای حکومت جمهوری است و کریمه تنها بخش خودمختار این کشور می باشد که در سال 2016 میلادی به روسیه ملحق شد . پس از کشور روسیه ، اوکراین بزرگترین ارتش در اروپا را دارا می باشد . زبان روسی بعد از زبان اوکراینی، گسترده ترین کاربرد را در میان مردم این کشور دارد . دین مسیحیت دین رسمی مردم کشور اوکراین می باشد .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین صنعت گردشگری کشور اوکراین

در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری ، کشور اوکراین از نظر تعداد گردشگران جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است . عجایب هفت گانه اوکراین ، از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور می باشند که 7 بنای تاریخی و فرهنگی تشکیل شده اند که اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور اوکراین می باشد . از شهرهای مهم توریستی کشور اوکراین می توان به خارکف و کی اف و شبه جزیره کریمه اشاره کرد .

 در مقاله ” مهاجرت به اوکراین ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اوکراین اطلاعات کسب کنید .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Ukraine.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور اوکراین تقسیمات کشوری اوکراین

از نظر تقسیمات کشوری ، کشور اوکراین به 24 اوبلاست (استان) و استان های کشور اوکراین نیز به 490 بخش (رایوان) تقسیم شده است . کشور اوکراین دارای یک منطقه خودمختار به نام کریمه می باشد و شهر سواستوپول از لحاظ موقعیت نظامی خاص از وضعیت قانونی ویژه ای برخوردار است که از سال 2016 میلادی در یک همه پرسی به کشور روسیه  ملحق شد .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین جغرافیای کشور اوکراین

کشور اوکراین به عنوان دومین کشور وسیع اروپا و چهل و چهارمین کشور وسیع است . دشت های حاصلخیز (استپ) و زمین های مسطح بخش بیشتر خاک اوکراین را تشکیل می دهند و رودخانه های دنیپر ، سورسکی ، دونتس، دنیسر و بوگ جنوبی از میان این دشت ها عبور می کنند و به دریای آزوف و دریای سیاه می ریزند. بخشی از رشته کوه های کارپات ، که بلندترین نقطه آن کوه هورلا است در اوکراین قرار دارد و رشته کوه های کریمه نیز تا ساحل جنوبی کریمه در شبه جزیره کریمه امتداد می یابند . در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه ای می باشد ولی در بیشتر نقاط، کشور اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای می باشد. بارش در شمال و غرب این کشور بسیار بیشتر از شرق و جنوب شرقی اوکراین است به طوری که تفاوت بارش سالیانه در این دو نقطه تا حدود ۸۰۰ میلی متر نیز می رسد .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین اقتصاد کشور اوکراین

دومین اقتصاد بزرگ در زمان شوروی ، اقتصاد اوکراین بود و یک بخش صنعتی و زراعی مهم به حساب می‌ آمد و پس از فروپاشی شوروی، نظام اقتصادی این کشور به سمت یک اقتصاد بازاری تغییر مسیر پیدا کرد که روند این انتقال برای اکثریت جامعه که دچار فقر بودند، بسیار دشوار بود. پس از فروپاشی شوروی، اقتصاد کشور اوکراین به شدت محدود شده بود و زندگی روزانه برای یک فرد معمولی در اوکراین بسیار دشوار بود. بیشتر روستایی ها از محصولات کشت خود تغذیه می کردند و از راه کشت و زرع امرار معاش می کردند و برخی نیز از طریق مبادله کالا به کالا یا شغل های دیگر زندگی خود را می گذراندند. واحد پول اوكراين كوپك و 100كوپك 1 گريونا است که هر دلار آمريكا برابر 75/4 گريونا می باشد . در اغلب فروشگاه هاي عمومي و خصوصي،هتل ها، فرودگاهها و صرافي هاي رسمي امکان تبديل ارز وجود دارند كه به نرخ آزاد عمل مي كنند .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین سیاست کشور اوکراین

کشور اوكراين در 16 جولاي سال 90 حق حاكميت ملي و در 24 اوت 1991 استقلال كامل خود را به دست آورد. تفكيك قوا در کشور اوكراين پذيرفته شده و قواي مجريه، مقننه و قضائيه در آن نقش مي كنند. سيستم حكومتي کشور اوكراين را مي توان رياستي _ پارلماني دانست. قانون اساسي جديد کشور اوکراین در ماه ژوئن سال 1996 به اجرا گذاشته شد كه داراي 15 فصل و 161 اصل است و طبق آخرين اصلاحات قانون اساسي در 16 آوریل سال 2000 میلادی در يك همه پرسي انجام شد كه طبق آن قرار است برخي اختيارات رئيس جمهور مقابل قوه مقننه كشور افزايش يابد و قوه مقننه كشور از يك مجلسي به دو مجلسي تبدبل شود و از مصونيت نمايندگان مجلس كاسته شود ولی اين امر تا امروز به مرحله اجرا نرسيده است.رئيس جمهور اوكراين در تاریخ 24 اوت سال 2002 میلادی همزمان با يازدهمين سالگرد استقلال اوكراين در سخنراني خود پيشنهاد كرد شيوه حكومت در اوكراين از «رياست جمهوري _ پارلماني»به «پارلماني_رياست جمهوري» تغيير يابد اما تا به امروز اين امر عملي نشده است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین تحصیل در اوکراین

طبق قانون کشور اوکراین ، تحصیل در اوکراین برای تمامی شهروندان این کشور به صورت رایگان می باشد.

اطلاعات عمومی کشور اوکراین

اطلاعات عمومی کشور اوکراین

اطلاعات عمومی کشور اوکراین جمعیت و نژادهای کشور اوکراین

تراکم جمعیت در شرق و جنوب شرقی کشور اوکراین و با توجه به تراکم نواحی صنعتی در این بخش ها بیشتر می باشد و ۶۷٫۲٪ از جمعیت کشور اوکراین در مناطق شهری زندگی می کنند. اکثریت جمعیت اوکراین را ۷۷٫۸٪ نژاد اوکراینی  و مابقی را سایر نژاد ها مانند روسی ، بلاروسی ، مولداوی، تاتارهای  کریمه ، بلغارها ، مجارستانی ،رومینیایی ، لهستانی ، یهودیان ، ارامنه ، یونانی ها و تاتارها تشکیل می دهند .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین زبان کشور اوکراین

زبان اوکراینی بسیار شبیه به زبان روسی می باشد البته بیشتر لغات این زبان برگرفته از زبان لهستانی است و دستور زبان اوکراینی به روسی نزدیکتر است. در مجموع این زبان از گروه زبان های اسلاو شرقی محسوب می شود . پس از زبان اوکراینی ، زبان روسی به عنوان دومین زبان این کشور شناخته شده است و الفبای آن نیز مانند زبان روسی سیریلیک بوده و تفاوت های بسیار جزئی دارد.

اطلاعات عمومی کشور اوکراین موسیقی و رقص کشور اوکراین

موسیقی بومی سنتی، موسیقی کلاسیک، راک و سایر سبک ها همگی در کشور اوکراین از جایگاه خاصی برخوردار می باشند، زیرا تاریخ این کشور با موسیقی رقم خورده است و بخش عمده ای از فرهنگ این کشور را موسیقی تشکیل می دهد. از موسیقی دان های برجسته ی این کشور می توان به چایکوفسکیو اوکان الزی اشاره کرد که در سطح بین المللی بسیار معروف می باشند.

اطلاعات عمومی کشور اوکراین تعطیلات رسمی در کشور اوکراین  

تعطیلات رسمی در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

  • اول ژانويه : آغاز سال ميلادي
  • 7 ژانويه : كريسمس ارتدوكسها
  • 8 مارس : روز جهاني زن
  • 16_15 آوريل : عيد پاك
  • 28 ژوئن : روز قانون اساسي
  • 24 آگوست : روز استقلال
  • 2_1 مي : روز جهاني كارگر
  • 9 مي : روز پيروزي
  • 4_3 ژوئن : روز تثليث مقدس

اطلاعات عمومی کشور اوکراین – آب و هوای کشور اوکراین

کشور اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای می باشد و هر چند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه ای وجود دارد . بارش باران در نقاط مختلف مختلف اوکراین ، متفاوت می باشد به طوری که بیشترین میزان بازش در شمال و شمال غرب این کشور انجام می شود و کمترین میزان بارش باران در شرق و جنوب شرقی است . آب و هوا در شمال و جنوب کشور اوکراین معتدل است و در شهر کی اف 2 تا 3 ماه از سال یخبندان کامل می باشد که دما به 30 درجه زیر صفر هم می رسد . میانگین دما در ماه ژانویه 6- درجه و در ماه جولای 20+ درجه سانتی گراد می باشد ولی در جنوب کشور اوکراین در ماه ژانویه 4 درجه و در ماه جولای 24 درجه است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اوکراین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اوکراین ” است .

اطلاعات عمومی کشور اوکراین – فرهنگ مردم کشور اوکراین

کشور اوکراین علی رغم به ارث بردن برخی از ساختارهای علمی و صنعتی شوروی سابق از نظر سطح زندگی و درآمد و مسائل اجتماعی نسبت به سایر کشورهای اروپای شرقی در سطح پایین تری قرار دارد . طبق آمارهای رسمی تعداد قابل توجهی بیمار ایدزی در این کشور وجود دارد که از این نظر در اروپا بی سابقه است . پس از بیماری ایدز ، بیماری های سل ، هپاتیت و بیماری های پوستی و گریپ در این کشور شایع می باشد . جرائم خرد و خیابانی مانند کیف قاپی ، باج گیری، تهدید و ارعاب ، ایجاد مزاحمت به خصوص برای اتباع خارجی از سوی برخی از افراد نژاد پرست و ارتکاب برخی سرقت های مسلحانه از منازل در شب ازدیگر مسائل نگران کننده در کشور اوکراین می باشد و برخی از توریست ها و اتباع خارجی قربانیان کیف قاپی و سرقت هستند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button