اطلاعات عمومی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی واقع شده است و پایتخت و بزرگترین شهر آن لیوبلیانا می باشد . این کشور از غرب با ایتالیا ، از شمال با اتریش ، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از شمال شرق با مجارستان همسایه است . کشور اسلوونی تا سال 1991 میلادی جزیی از کشور یوگسلاوی بود و پس از آن تاریخ در یک درگیری مختصر نظامی (جنگ ده روز) با صربستان مستقل شد . این کشور همواره پل ارتباطی شبه جزیره بالکان با مرکز و غرب اروپا بوده است . لازم به ذکر است که بخش زیادی از این کشور کوهستانی می باشد و اکثر جمعیت آن در شهر لیوبلیانا و حومه آن زندگی می کنند . جمعیت کشور اسلوونی حدود 26000000 نفر است . واحد پول کشور اسلوونی یورو و زبان رسمی آن اسلوونیایی می باشد . کشور اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد . این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور اسلوونی” اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان مهاجرت به اسلوونی قرار خواهد داد .

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی سیاست کشور اسلوونی

اداره هیئت دولت کشور اسلوونی با نخست‌وزیر است و همچنین مجلس نمایندگان اسلوونی ۹۰ عضو دارد که برای دوره ‌های 4 ساله به نمایندگی انتخاب می‌شوند.  در این کشور احزاب لیبرال دمکرات، اسلوونی جدید، دمکرات اسلوونی، حزب ملی اسلوونی، حزب مردم و سوسیال دمکرات فعالیت سیاسی دارند. دادگاه قانون اساسی کشور اسلوونی والاترین قدرت قضایی در این کشور می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسلوونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسلوونی ” است .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Slovenia.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی جغرافیای کشور اسلوونی

کشور اسلوونی با ۲۰٬۲۷۳ کیلومتر مربع مساحت در مرکز قاره اروپا و در مجاورت رشته کوه آلپ و دریای آدریاتیک واقع شده است و یک سرزمین ناهموار با آب و هوای متنوع می باشد . مناطق شمالی آب و هوایی سرد و کوهستانی و مناطق جنوبی و غربی آن آب و هوایی معتدل دارند . پست ‌ترین قسمت این سرزمین در ساحل دریای آدریاتیک (هم ‌سطح آب ‌های آزاد جهان) و بلندترین نقطه آن در قلّه «تری گلاو» با ۴۶۸۲ متر ارتفاع واقع است. مراتع طبیعی و دشت‌ های سرسبز بیش از  2 درصد از خاک اسلوونی را شامل می‌ شوند و حداقل ۸۲ درصد از پهنه این سرزمین مستعد کشاورزی می باشد .  شایان ذکر است که پراکندگی جمعیت در کشور اسلوونی از شرایط توپوگرافیک تابعیت می‌ کند به‌ گونه ‌ای که با غلبه شدید ناهمواری‌ ها، ساکنان اولیه آن یعنی اسلاوها به دنبل مسطح ترین مناطق بوده و هرجا به نقطه ‌ای صاف و هموار رسیده‌ اند در آنجا مستقر شدند و از آنجا که این نوع محدوده ‌های در اسلوونی کمتر مشاهده می شود و با نگاه به نقشه دموگرافیک موجود متوجه عدم تعدد در مراکز جمعیتی شهری و روستایی می ‌شویم . دو شهر لیوبلیانا و ماریبور بزرگ ترین دشت ‌های واسطه ‌ای را به خود اختصاص داده‌ اند . افزایش آلاینده‌های صنعتی در رود ساوا که درست از وسط کشور اسلوونی عبور می‌کند و بالا رفتن غلظت ذرات معلق در هوای شهرهای صنعتی و نیز فرسایش بی ‌رویه جنگل ‌ها، از مهمترین مشکلات زیست ‌محیطی این کشور تلقی می شود.

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی شهرهای مهم کشور اسلوونی

شهرهای مهم کشور اسلوونی در جدول زیر آورده شده است :

ردیفشهرناحیه
۱لیوبلیانااسردنیه‌ سلوونسکا
۲ماریبورپودراوسکا
۳چلیهساوینیسکا
۴کرانیگورنیسکا
۵ولنیهساوینیسکا
۶کوپراوبالنو-کراشکا
۷نوو مستویوگووژودنا-اسلوونیا
۸پتویپودراوسکا
۹تربوولیهزاساوسکا
۱۰کامنیکاسردنیه‌سلوونسکا

اطلاعات عمومی اسلوونی

اطلاعات عمومی اسلوونی

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی اقتصاد کشور اسلوونی

اگرچه وسعت اراضی کشاورزی در این کشور بسیار اندک می باشد ولی وجود چراگاه‌ های کوهستانی باعث رونق دامپروری شده ‌اند. در قسمتهای شمال غربی، معادن عظیمی از جیوه قرار گرفته ‌است و همچنین صنایع سبک و صنعت گردشگری، نقش مهمی در تأمین درآمدهای کشور، ایفا می‌کنند. در ساله های اخیر، رشد صنایع دستی و محلی در این کشور، بسیار افزایش یافته است . کشور اسلوونی دارای ذخایر غنی از قلع، روی، زغال‌ سنگ و سنگ‌ های ساختمانی می باشد و از سوی دیگر، عبور رودخانه ساوا از داخل این کشور باعث شده تا ظرفیت قابل‌ توجهی از توان تولید انرژی الکتریکی در اسلوونی ایجاد شود.  این کشور با پیروی از یک مدل اقتصاد باز به یکی از کشورهای موفق در حوزه بالکان تبدیل شده و برای سرمایه‌گذاران شرق اروپا مانند یک بهشت اقتصادی است. در ضمن کشور اسلوونی ، سالانه پنج میلیون مترمکعب گاز طبیعی استخراج می‌ کند که بخش ناچیزی از تقاضای مصرف داخلی خود را پوشش می ‌دهد. این کشور به عنوان کشوری با پتانسیل ‌های قوی اقتصادی در اتحادیه اروپا در بخش صنایع الکترونیک، مکانیک، تجهیزات مخابراتی و نیروگاه سازی به خصوص در ساخت دریچه‌ های سد صاحب فناوری می باشد .

کشور اسلوونی در بخش کشاورزی تولیدکننده فراورده‌ هایی مانند سیب ‌زمینی، نخود، گندم، نیشکر، ذرت و لوبیا و در بخش دامپروری و شیلات تولیدکننده گوشت و پشم گاو و گوسفند و نیز فراورده‌های شیلاتی می باشد . از مهمترین بخش ذوب فلزات اسلوونی می توان به صنایع ذوب و ریخته‌گری آلومینیوم، قلع و روی اشاره کرد و همچنین صنایع دیگری در زمینه تولید تجهیزات الکترونیک، کامیون سازی، خودروسازی، تجهیزات نیروگاهی، تسلیحات نظامی، محصولات چوبی، مواد شیمیایی، بافندگی و ماشین‌ابزار در اسلوونی فعال هستند . مهمترین صادرات کشور اسلوونی ، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی و خواروبار اشاره کرد. باتوجه به شرایط طبیعی و انسانی موجود کشور اسلوونی نقشی در اقتصاد کشاورزی یوگسلاوی نداشت و در عوض شامل پیچیده ‌ترین و فناوری برترین صنایع یوگسلاوی بود . تنها نیروگاه هسته‌ ای یوگسلاوی نیز که احداث آن با اعتراضات دولت ‌های همسایه مواجه شد در کرچکا و با فناوری بومی به کار افتاد .

در مقاله ” مهاجرت به اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اسلوونی اطلاعات کسب کنید .

اقتصاد کشور اسلوونی در سال‌ های اخیر از نظر پایداری و ثبت نسبت به دهه گذشته در وضعیت مطلوب تری قرار گرفته‌ است و این کشور با اعمال سیاست بازار آزاد در شرایط حساس اقتصادی منطقه اروپا توانسته خود را به عنوان یک رقیب جدی در برابر سایر کشورهای صنعتی معرفی کند. کاهش هزینه ‌های اضافی کار در خطوط تولید، موجب افزایش تمایل صنایع اسلوونی به فناوری ‌های برتر، و نیز عوامل موفقیت در صحنه‌ های رقابت جهانی شده و به همین دلیل زمینه افزایش دستمزدها و سطح رفاه عمومی در این کشور فراهم آمده‌است. همچنین، با کاهش ریسک سرمایه‌ گذاری در کشور اسلوونی و ایجاد فضاها و بازار آزاد، روز به‌ روز بر علاقه سرمایه‌ گذاران برای مشارکت در طرح‌ های بزرگ اقتصادی این کشور افزوده شد . مهمترین اسکله تجاری و صنعتی اسلوونی بندر «کوپر» است و اراضی اطراف این بندر یکی از مهمترین مناطق ویژه اقتصادی این کشور تلقی می گردد .

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی مردم کشور اسلوونی

بیشتر مردم کشور اسلوونی از تبار اسلاو هستند و زبان اسلوونیایی نیز زبان رسمی این کشور محسوب می شود و از زبان‌ های اسلاوی است. عدم علاقه ‌مندی خانواده ‌ها به بچه ‌دار شدن و رشد مهاجرت جوانان به سایر کشورهای اروپایی باعث شده که در سال‌های اخیر رشد جمعیت اسلوونی کاهش پیدا کند .  در سال ۲۰۰۹ میلادی میزان خودکشی در اسلوونی ۲۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال بود که با این حساب کشور اسلوونی در میان بالاترین رتبه ‌ها در کشورهای اروپایی در این زمینه قرار دارد .

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی فرهنگ کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در میان جمهوری ‌های یوگسلاوی یک منطقه فرهنگی کاملاً جدا را تشکیل می ‌داد که به دلیل تاثیر همجواری با کشورهای ژرمنی اروپا و اقامت طولانی نیروهای آنان جوانب فرهنگی اسلوونی به کلی با آنچه که در کشورهای شرقی‌تر یوگسلاوی قبل مشاهده می‌شود متفاوت است. شاخص ‌هایی از فرهنگ باروک اروپای مرکزی در کنار اسلوب خاص زندگی مردمان اسلاو به چهره شهرها و روستاهای آن حالتی ویژه بخشیده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی دین کشور اسلوونی

دین 57 % مردم کشور اسلوونی ، کاتولیک، 2 درصد مسلمان، 2 درصد ارتدکس و 10 درصد سایر مسیحیان می باشد.

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی جاذبه های گردشگری کشور اسلوونی

شهر لیوبلیانا نه تنها پایتخت کشور اسلوونی است بلکه مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری کشور است و پر از موزه ها، مجسمه ها ، گالری ها،کافه ها و عمارت های زیبا می باشد و خرابه های رومی این شهر, پل های بی نظیر آن (پل سه تایی، پل اژدها و … ) و موزه هایی مانند موزه ملی و موزه باستان شناسی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آیند . شهر زیبای پیران از یک طرف با کشور ایتالیا و از طرف دیگر با کشور کرواسی هم مرز است و سال ها جزء امپراتوری ونیز بوده و همین امروز نیز بخش عظیمی از مردم به ایتالیایی صحبت می کنند و این دلیل خوبی برای شباهت بسیار حال و هوای این شهر به ایتالیا می باشد . به این شهر نگین ساحلی اسلوونی می گویند و این شهر با حال و هوای مدیترانه ای و رستوران های ساحلی و معماری بی نظیر ونیزی به راستی که یادآور ساحل ایتالیا است. تنها فرق این شهر با شهرهای ساحلی ایتالیا ، خلوتی و آرامش بخش بودن آن می باشد . لازم به ذکر است که غارهای کشور اسلوونی از زیباترین غارهای جهان هستند و بخشی از آن ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلوونی توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی آب و هوای کشور اسلوونی

کشور اسلوونی دارای آب و هوایی مدیترانه ای در ساحل دریای آدریاتیک و آب و هوای قاره ای با تابستانهای معتدل و زمستان هایی سرد در دشت های مرکزی و فلات نواحی شرقی کشور می باشد.

اطلاعات عمومی کشور اسلوونی کد مخابراتی کشور اسلوونی

کد مخابراتی کشور اسلوونی به صورت زیر است :

کد تلفن: 00386

کد اینترنتی : .si

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button