اطلاعات عمومی کشور استرالیا

کشور استرالیا ، کشوری توسعه یافته در نیمکره جنوبی می باشد . این کشور با 7686850 کیلومتر مربع مساحت ، ششمین کشور پهناور دنیا می باشد که یکی از قلمروهای همسود است و در سال 1901 میلادی از بریتانیای کبیر استقلال یافته است  . پایتخت کشور استرالیا ، شهر کانبرا است ،شهری که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد که وی به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت استرالیا را برعهده دارد . کشور استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعه اتحادیه کشورهای همسود می باشد . شهرهای سیدنی و ملبورن ، دو شهر بزرگ کشور استرالیا هستند . استرالیا دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق ، اقیانوس آرام ، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی ، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج را در بر گرفته است . کشور استرالیا همچنین سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه می باشد که کوچکترین قاره دنیا است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور این مقاله را تحت عنوان ” اطلاعات عمومی کشور استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور استرالیا –  جغرافیای کشور استرالیا

کشور استرالیا یا قاره اقیانوسیه ، کوچک‌ ترین قاره جهان به حساب می‌ آید. استرالیا سرزمینی تقریباً هموار می باشد که ناحیه غربی آن را فلات غربی استرالیا و شرق آن را رشته کوه‌ های جداکننده تشکیل می‌ دهد و بین این دو، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه می باشد . بلندترین نقطه استرالیا قله‌ ای در کوهستان برفی می باشد که ۲۲۲۸ متر ارتفاع دارد و پست‌ ترین نقطه آن ۱۵- متر است که در دریاچه اِیر واقع است . بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ می باشد که بیش از ۲۷۰۰ کیلومتر طول دارد که با پیوستن به رود ماری (دومین رود بزرگ استرالیا)، در نهایت در جنوب ویکتوریا به اقیانوس منجمد جنوبی می‌ ریزد. این کشور که همچون جزیره‌ ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده، از نظر زمین‌ شناسی قدیمی ترین خشکی جهان محسوب می شود. کشور استرالیا اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا می‌ کند.کشور استرالیا ۲۵٬۷۶۰ کیلومتر مرز دارد که تماماً مرز آبی می باشد . این کشور با داشتن ۷۵۵ گونه متنوع‌ ترین کشور در دنیا از لحاظ زیست ‌بوم می باشد .

برای اقامت و تابعیت در استرالیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Australia.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور استرالیا آب و هوای کشور استرالیا

فصل‌ هاي استراليا بر خلاف فصول نيمكرة‌ شمالي می باشد یعنی در ماه ژوئيه شروع زمستان است که سرتاسر كشور استرالیا از پايين ترين دما برخوردار می باشد  مناطق كوهستاني با متوسط دماي (۵+ تا ۵-) درجه سانتيگراد سردترين نقاط استراليا هستند در حالي كه مناطق گرمسيري آن متوسطِ دمايي بين (۵ تا ۳۰) درجه سانتيگراد را دارند. در نيمي از سال (یعنی از ماه نوامبر تا آوريل) مناطق جنوبي استراليا بالاترين متوسط دما را در ژانويه و فوريه دارند در صورتي كه ماه دسامبر گرمترين ماه تابستاني در شمال استرالیا می باشد .

اطلاعات عمومی کشور استرالیا جمعیت کشور استرالیا

استرالیا یا اقیانوسیه با ۶/۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین قاره جهان به حساب می آید . کشور استرالیا سرزمینی تقریباً هموار است. ناحیه غربی آن را فلات غربی استرالیا و شرق آن را رشته کوه‌های جداکننده تشکیل می‌ دهد و بین این دو، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه‌ است. بلندترین نقطه استرالیا قله‌ای در کوهستان برفی است که ۲۲۲۸ متر ارتفاع دارد و پست‌ ترین نقطه آن ۱۵- متر است که در دریاچه اِیر قرار دارد. بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ است که بیش از ۲۷۰۰ کیلومتر طول دارد. این رود با پیوستن به رود ماری که دومین رود بزرگ استرالیاست در نهایت در جنوب ویکتوریا به اقیانوس منجمد جنوبی می‌ ریزد.

استرالیا که همچون جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده، از نظر زمین‌ شناسی کهنترین خشکی جهان به‌ شمار می‌ آید. استرالیا اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا می‌ کند. درازای سرزمین اصلی از شمال تا جنوب ۳٬۱۳۵ کیلومتر و پهنای آن از شرق به غرب ۳٬۷۸۲ کیلومتر است. استرالیا ۲۵٬۷۶۰ کیلومتر مرز دارد که تماماً مرز آبی است . کشور استرالیا با داشتن ۷۵۵ گونه متنوع‌ترین کشور در دنیا از لحاظ زیست ‌بوم است .

اطلاعات عمومی کشور استرالیا ایالت های کشور استرالیا

کشور استرالیا پنجمین قاره از نظر بزرگی می باشد که از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو تشکیل شده ‌است که اختیارات آنها کمتر از ایالت ‌هاست. ایالت‌ ها و قلمروهای استرالیا عبارت‌اند از:

  1. ایالت نیو ساوت ولز (NSW) یا ولز جنوبی جدید که مرکز آن سیدنی است.
  2. ایالت کوئینزلند (QLD) که مرکز آن بریزبن می‌ باشد.
  3. ایالت استرالیای جنوبی (SA) با مرکزیت آدلاید.
  4. ایالت تاسمانی (TAS) که جزیره‌ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت می ‌باشد.
  5. ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن است.
  6. ایالت استرالیای غربی (WA) که مرکز آن پرت می‌ باشد.
  7. قلمرو سرزمین شمالی (NT) مرکز آن داروین است.
  8. سرزمین پایتخت استرالیا (ACT) مشتمل بر شهر کانبرا و اطراف آن.
اطلاعات عمومی استرالیا

اطلاعات عمومی استرالیا

اطلاعات عمومی کشور استرالیا شهرهای مهم کشور استرالیا

همان طور که گفته شد پایتخت استرالیا شهر کانبرا است و شهرهای مهم آن عبارتند از سیدنی، ملبورن، بریزبِن، پرت، آدلاید و تانزویل.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور استرالیا مذهب کشور استرالیا

تا قبل از ورود اروپاییان به کشور استرالیا، مردمان بومی این سرزمین از آیین دیرینه و بدوی خود پیروی می کردند، ولی امروزه برخی از این بومیان به مسیحیت روی آورده اند و دین مسیحیت را اروپاییان به استرالیا آوردند و با آغاز مهاجرت به این سرزمین فرقه ‌های گوناگون مسیحیت، در آنجا به فعالیت پرداختند. در سده بیستم، با مهاجرت شمار اندکی از آسیایی‌ ها از چین، آسیای جنوب شرقی، هند و خاورمیانه، آیین‌ها و ادیان بودایی، اسلام، یهودی و بهائی به این کشور راه یافتند. در کشور استرالیا دین از حکومت جدا بوده و طبق قانون، دین و مذهب آزاد بوده و هر فردی می‌ تواند آئین های ویژه دینی خود را آزادانه پیگیری کند.

اطلاعات عمومی کشور استرالیا زبان و خط کشور استرالیا

زبان رسمی کشور استرالیا ، زبان انگلیسی با گویش استرالیایی می باشد که اختلافات بسیار نامحسوسی در لهجه مناطق گوناگون وجود دارد. زبان‌ های دیگر مانند ایتالیایی و چینی نیز در بین مهاجران بسیار رایج می باشد.

اطلاعات عمومی کشوراسترالیا – اقتصاد کشور استرالیا

کشور استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی می باشد . در میان شهرهای قابل زندگی جهان در سال ۲۰۰۸ به گزارش اکونومیست، ملبورن دوم، پرت چهارم، آدلید هفتم و سیدنی نهم بود. از محصولات اصلی کشور استرالیا می توان به نیشکر، پنبه، غلات و گوشت اشاره کرد. همچنین این کشور معادن فراوانی دارد. شرکای بازرگانی کشور استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. بنا بر گزارش بانک جهانی، این کشور در سال ۲۰۰۵، از نظر تولید ناخالص داخلی در رده پانزدهم جهان قرار داشته ‌است و نیز بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، کشور استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا به حساب می ‌آید .

اطلاعات عمومی کشور استرالیا سیاست کشور استرالیا

کشور استرالیا کشوری از مجموعه کشورهای مشترک‌ المنافع است که که دارای حکومت پادشاهی مشروطه می باشد و بالاترین مقام سلطنتی بریتانیای کبیر یعنی ملکه الیزابت دوم می باشد . جانشین ملکه در این کشور فرماندار کل استرالیا می باشد که او نیز به نوبه خود فرمانداران ایالت‌ های این کشور را تعیین می‌ کند و هرچند فرماندار کل بر طبق قانون اساسی، از اختیارات فراوانی برخوردار است اما در عمل شخص اجرایی اول در استرالیا نخست‌ وزیر می باشد که طی یک فرایند دموکراتیک انتخاب می‌ شود و دولت را تشکیل می‌ دهد. در کشور استرالیا، مردم ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند و رئیس حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به‌ عنوان نخست‌ وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می‌ شود. دولت کشور استرالیا از سه زیرشاخه تشکیل می‌ شود : قانون گذاری، اجرایی و قضایی و پارلمان استرالیا از دو مجلس سنا (مجلس علیا) و مجلس نمایندگان (مجلس سفلا) تشکیل شده ‌است . دادگاه عالی کشور استرالیا نیز قدرت والای قضایی را در این کشور بر عهده دارد .

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور استرالیا تحصیل و آموزش عالی در کشور استرالیا

دانشگاه ‌های استرالیا یکی از با کیفیت ‌ترین دانشگاه‌ های جهان می باشد که تعداد زیادی از دانشجویان بین‌ المللی در آن تحصیل می‌ کنند.

اطلاعات عمومی کشور استرالیا – جاذبه های گردشگری کشور استرالیا

جاذبه های گردشگری کشور استرالیا ، یکی از منابع اصلی درآمد این کشور به شمار می آید . کشور استرالیا ، یک کشوری می باشد که کمی از ایالات متحده آمریکا کوچکتر است در حالی که جمعیت آن تنها  با ایالت نیویورک برابر است . پس شکی نیست که این کشور با این وسعت ، میزبان عجیب ترین مکان ها و مخلوقات دنیا باشد . از جاذبه های گردشگری این کشور می توان به سرزمین Aryers Rock و یا Sydney Opera House اشاره کرد . هرچند این مکان ها گردشگرهای زیادی را به خود جذب می کنند با این حال جاذبه های گردشگری در استرالیا آنقدر زیاد است که بسیاری از ممکن است به این اندازه معرون نباشند ولی به همان اندازه با شکوه می باشند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button