اطلاعات عمومی کشور اتریش

کشور اتریش با نام رسمی جمهوری اتریش ، کشوری در اروپای مرکزی می باشد که پایتخت آن شهر وین است . این کشور از شمال با کشورهای آلمان و جمهوری چک ، از جنوب با کشورهای ایتالیا و اسلوونی ، از شرق با کشورهای مجارستان و اسلواکی و از غرب با کشورهای سوئیس و لیختن اشتاین همسایه می باشد . کشور اتریش یک کشور محصور در خشکی می باشد بدین معنا که هیچ گونه دسترسی به آبهای آزاد (اقیانوس یا دریا) ندارد و نسبت خشکی به آب در این کشور 98.3 درصد است . این کشور بیش از 8.7 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن 83.879 کیلومتر مربع می باشد . کشور اتریش ، یک کشور کوهستانی محسوب می شود که بخشی از رشته کوه های آلپ در آن قرار دارد . اکثر جمعیت کشور اتریش ، به زبان آلمانی و با گویش بایرنی سخن می گویند و آنها این نوع زبان را اتریشی آلمانی نامیدند زیرا گویش آن با زبان آلمانی ، دارای تفاوت هایی می باشد . از دیگر زبان های رسمی کشور اتریش می توان به مجارستانی ، بورگلند کورواتی و اسلوونیایی اشاره کرد . برای کسب بیشتر در مورد این کشور مقاله حاضر با عنوان “اطلاعات عمومی کشور اتریش” در اخیتار شما عزیزان قرار گرفته است .

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – پرچم و نشان ملی کشور اتریش

طبق افسانه ها پرچم کشور اتریش منسوب به دوک لئوپولد پنجم از فرمانروایان اتریش در اواخر قرن دوازدهم و پیامد جنگهای او در دوران جنگهای صلیبی می باشد که پس از یک نبرد سخت، لباس او که تماما سفید بود سر تا پا آغشته به خون شد. زمانی که وی کمربند خود را باز کرد ، تنها قسمتی از لباس که زیر کمربند بود سفید مانده بود . سپس این منظره تبدیل به سمبلی شد و پرچم اتریش از آن الهام گرفته شد. نشان ملی اتریش از سال 1919 و از سال 1945 با اضافه شدن زنجیر گسسته به آن مورد استفاده قرار می گرفت.عقاب در این نشان سمبل قدرت، تاج دیوار نمای عقاب سمبل طبقه متوسط جامعه، داس سمبل زراعت و کشاورزی، چکش سمبل صنعت و زنجیرگسسته سمبل آزادی از دیکتاتوری نازیسم می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اتریش می توانید مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Austria.mp4″]

 

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – تاریخچه کشور اتریش

تاریخچه کشور اتریش امروزی به سلسله هایسبورگ باز می گردد که در آن زمان بخش بزرگی از این کشور در امپراطوری بزرگ رم قرار داشت . در زمان اصطلاحات پروتستانی ، بسیاری از شاهزاده های آلمان شمالی که از امپراطوری رم ناراضی بودند ، از پروتستانتیسم به عنوان پرچم طغیان استفاده می کردند . جنگ سی ساله ، اثر گذاری های پادشاهی سوئد و پادشاهی فرانسه ، قیام پادشاهی پروس و حملات ناپلئون ، به طور کامل به تضعیف امپراطوری بزرگ رم در آلمان شمالی منجر شد . ولی همچنان آلمان جنوبی و مناطق غیر آلمانی امپراطوری رم را این امپراطوری و کاتولیسیزم تحت کنترل داشت . در قرن های هفدهم و هجدهم میلادی ، کشور اتریش خود را به عنوان یکی از قدرت های بزرگ اروپا معرفی کرد و در جواب تاج گذاری ناپلئون به عنوان امپراطوری اتریش به طور رسمی 1804 میلادی شکل گرفت و پس از جنگ ناپلئون ، پادشاهی پروس به عنوان بزرگترین رقیب اتریش برای به دست آوردن حکومت آلمان بزرگ ، به پا خاست .

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – سیاست کشور اتریش

کشور اتریش پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال می باشد که صدر اعظم و رئیس‌جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می‌ شود . پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ میلادی ، کشور اتریش جز نخستین کشورهایی بود که دولت موقت ایران را به رسمیت شناخت . در این زمان روابط ایران و اتریش به دلیل روشن نبودن برخی از مسائل دیپلماتیک و وجود جوّ انقلابی، در حد معمول ادامه داشت. دکتر کریستوف کورنارو ، سفیر اتریش در تهران به عنوان سفیر اتریش در قاهره تعیین شد و وی در دوران انقلاب در تهران بود در گزارشی به وزارت امور خارجه می ‌نویسد که مسائل انقلاب تمامی فعالیت ‌های بازرگانی، اقتصادی و سیاسی را تحت ‌الشعاع قرار داده ‌است.

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – اقتصاد کشور اتریش

با عضو شدن کشور اتریش در اتحادیه اروپا، این کشور از قوانین مالی و اقتصادی این اتحادیه پیروی کرده و یورو، واحد پول این اتحادیه را پذیرفته است. اسکناس ها و سکه های یورو در تمام کشورهای اتحادیه اروپا وسیله پرداخت پول محسوب می شوند . در کنار یورو در کشور اتریش سکه های یادگاری و نیز سکه های طلا نیز ضرب می شوند که تنها در بازار کشور اتریش رد و بدل می شوند.اسکناس ها و سکه های واحد قدیم پول اتریش یعنی شیلینگ را می توان اغلب بدون پرداخت کارمزد در بانک ملی اتریش با اسکناس ها و سکه های یورو تعویض کرد ولی  واحدهای قدیمی پول سایر کشورهای اتحادیه اروپا، دیگر در بانک های اتریش قابل تعویض نیستند. برای  تبدیل سایر پول های خارجی، نرخ خرید و فروش ارز تعیین می شود و واحدهای پول داخلی یا خارجی را می توان به میزان نامحدود از کشور وارد یا خارج نمود.طبق آخرین آمار بانک جهانی، کشور اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هفتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته است. در طول تاریخ معاصر، کشور آلمان همواره اصلی ترین شریک اقتصادی اتریش بوده است، ولی پیوستن اتریش به اتحادیه ی اروپا در سال 1995 تعاملات اقتصادی این کشور با سایر اعضای اتحادیه را به شدت استحکام بخشیده است، به طوری که امروز اتریش در قلب اروپای مرکزی به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و نیز شاه راهی برای ورود اعضای جدید اتحادیه اروپا مطرح می باشد.

اقتصاد کشور اتریش به صنایع تولیدی آن شامل ماشین آلات و لوازم ترابری، محصولات آهن و فولاد، فرآورده های نفتی، سیمان و کاغذ متکی است . منابع طبیعی اتریش از سنگ آهن و منیزیت تشکیل شده است و همچنین امکان بالقوه تولید نیروی هیدروالکتریک و مهم ترین جنگل های اروپای مرکزی نیز در این کشور واقع می باشند. کشور اتریش با وجود این که حدود 90% از نیاز غذایی خود را تولید می کند، اما فقط 8% نیروی کار در بخش کشاورزی دارد. زمین قابل کشت شرق کشور دارای خاک حاصلخیزی می باشد که محصول خوبی از غلات و انگور تولید می کند. تولید لبنیات در مراتع شرق و کوه های آلپ اقلام صادراتی مهمی کشور اتریش هستند . کوههای آلپ هم در تابستان و هم در زمستان بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند و صنعت توریسم سهم مهمی از درآمد ارز خارجی را به خود اختصاص می دهد.

تولید ناخالص داخلی کشور اتریش 319.7 میلیارد دلار است که 1.6 درصد آن در بخش کشاورزی، 30.4 درصد در بخش صنعت و 67.3 درصد در بخش خدمات تولید می‌شود. نرخ بیکاری در کشور اتریش 4.3 درصد است و 5.9 درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می ‌کنند. لازم به ذکر است که نرخ تورم در اتریش 1.9 درصد می باشد . از محصولات صادراتی اتریش می توان به ماشین‌آلات و تجهیزات، تجهیزات موتوری وسایل نقلیه، کاغذ، محصولات فلزی، مواد شیمیایی، آهن و فولاد، منسوجات و مواد خوراکی اشاره کرد که به کشورهای آلمان (30.2 درصد) ، ایتالیا (9 درصد)، آمریکا (5.9 درصد) و سوئیس (4.7 درصد) صادر می ‌شود.محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌ آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری، مواد شیمیایی، محصولات فلزی و نفت و محصولات نفتی می باشد  که از کشورهای آلمان (45.5 درصد)، ایتالیا (هفت درصد)، سوئیس (4.5 درصد) و هلند (4.1 درصد) وارد می‌ شود.

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – جغرافیای کشور اتریش

رشته کوه های آلپ که از شرق به غرب در کشور اتریش امتداد دارند، بیش از 75 درصد خاک این سرزمین را در بر گرفته اند. به دلیل وجود رشته کوه های آلپ این کشور یک ناحیه کوهستانی محسوب می شود . از کل مساحت کشور اتریش ، تنها یک چهارم از آن در ارتفاعات پایین قرار داشته و 32 درصد از مساحت آن در ارتفاع زیر 500 متر می باشد . کشور اتریش شامل پنج ناحیه می شود که بزرگترین آن آلپ شرقی است که 62 درصد از اتریش را شامل می شود . زمین های نسبتا کم ارتفاع و کوه های دلربا و با شکوه آلپ در غرب به دشت های کم ارتفاع رود دانوب و دشت وین در شرق کشور اتریش منتهی می شوند. بلندترین نقطه کوه های آلپ کشور اتریش، کوه گروس گلوکنر با 3798 متر ارتفاع می باشد و اکثر رودهای بزرگ این کشور همچون دانوب و انس و این از کوه های آلپ سرچشمه می گیرند و در مسیر خود مناطق دل انگیز و زیبایی را خلق می کنند .بیشتر اراضی قابل کشت کشور اتریش، در نواحی کم ارتفاع شمال و شمال شرقی واقع شده و بیش از نیمی از آن ها، به درختکاری و کشت علوفه اختصاص دارند. زمین های کم ارتفاع شرق اتریش از تپه های کوتاه، آبگیر وین و ناحیه ای مسطح و ماندابی در کنار نویزیدلارزه در مرز مجارستان تشکیل شده است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اتریش ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اتریش ” است .

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – آب و هوای کشور اتریش

در کشور اتریش، انواع آب و هوای محلی به دلیل اختلاف ارتفاع و جنبه های دیگر وجود دارد، اما اتریش از جمله مناطق آب و هوایی معتدل به شمار می آید که در هر فصل سال جای مناسبی برای سفر می باشد. لازم به ذکر است که شرق کشور خشک تر از غرب آن می باشد و به طور کلی در زمستان سردتر، در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است. مناطقی که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، در تمامی سال پوشیده از برف می باشند .

کشور اتریش در منطقه معتدل و مسیر آب و هوایی اروپای میانه که از آب و هوای آتلانتیک و قاره ای تأثیر می پذیرد، واقع شده  است. هر فصل سال نمایشگر دما و آب و هوای مخصوص همان فصل است . در این کشور بارش اندک، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد معتدل می باشد. در مناطق کوهستانی آب و هوای پر بارش کوه های آلپ به چشم مشاهده می شود و فصل زمستان در این مناطق طولانی می باشد. در بقیه استان های کشور اتریش آب و هوای مخصوص اروپا (آب و هوای میان دریا و قاره ای) دیده می شود که آب و هوای متاثر از آتلانتیک در جنوب و قاره ای جنوب شرقی را نیز در بر می گیرد.

اطلاعات عمومی اتریش

اطلاعات عمومی اتریش

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – تقسیمات کشوری اتریش

کشور اتریش ، یک جمهوری فدرال می باشد که از نظر تقسیمات کشوری اتریش ، 9 ایالت را در بر می گیرد که ایالت های کشور اتریش عبارتند از :

  1. ایالت بورگن‌ لاند در کشور اتریش
  2. ایالت کرنتن در کشور اتریش
  3. ایالت اتریش پایین
  4. ایالت اتریش بالا
  5. ایالت سالزبورگ در کشور اتریش
  6. ایالت اشتایرمارک در کشور اتریش
  7. ایالت تیرول در کشور اتریش
  8. ایالت فورآرلبرگ در کشور اتریش
  9. ایالت وین در کشور اتریش

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – شهرهای مهم کشور اتریش

کشور اتریش از کشورهای کم جمعیت با تراکم جمعیتی نسبتا پایین و تنها 5 شهر آن در بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارد که این شهرها عبارتند از : وین ، گراتس ، لینتس ، زالسبورگ و اینسبروک . شهر وین به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی انتخاب شده است . از دیگر شهرهای مهم کشور اتریش می توان به شهرهای کلاگن فورت ، فیلاخ ، ولز ، زانکت پولتن ، دورنبیرن ، وینانویشتات ، اشتایز ، فلدکیرش ، برگنتز ، لئوندینگ ، کلوستانویبورگ ، بادن و وولفس برگ ، لئوبن و کرمز اشاره کرد .

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – فرهنگ و هنر مردم کشور اتریش

کشور اتریش با جمعیتی در حدود 5/8 میلیون نفر بیش از هر چیز به مردمی با فرهنگ با استانداردهای بالای زندگی معروف می باشد و تقریبا یک چهارم از جمعیت کشور در وین، پایتخت اتریش و به نوعی پایتخت فرهنگی اروپا زندگی می کنند .
نحوه لباس پوشیدن مردم فعلى اتریش شباهت بسیارى به پوشش آمریکایى ‌ها دارد، مخصوصا لباس ‌هاى گرم آن ها. اتریشى‌ ها تنها در مراسم و مناسبت ‌هاى خاص لباس‌ هاى محلی، سنتى و یا ملى خود را مى ‌پوشند. در میان آداب و رسوم فعلى مردم کشور اتریش، عاداتى نیز دیده مى‌شود که سنتى نیستند، ولى راهشان را به میان فرهنگ اتریش باز کرده اند که این عادات عبارتند از : روز پدر، روز مادر و عادات دیگر که متأثر از آداب و رسوم سایر کشورها مى‌ باشد و یا چون جنبه تجارى پیدا مى‌ کنند از طریق رسانه ‌هاى همگانى به فرهنگ کشورها آمده و ماندگار شده است.به دلیل وجود محیط های فرهنگی بسیار در کشور اتریش ، باعث به وجود آمدن شکل های وسیعی از هنر مخصوصا موسیقی در این کشور شد . کشور اتریش محل زندگی آهنگسازان بزرگ مانند ولفگانگ موتزارت ، یوزف هایدن و میشایل هایدن ، فرانتس لیست و غیره بوده است . این کشور همچنین مهد دانشمندان ، فیزیکدانان و روان شناسان بسیاری از جمله ارنست ماخ ، لودویگ بولتزمان ، لودویگ ویتگنشتاین ، زیگموند فروید ، آلفرد آلدر و غیره محسوب می شود .

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – مذهب مردم کشور اتریش

دین اصلی مردم کشور اتریش مسیحیت کاتولیک است و حدود 75 درصد از جمعیت این کشور پیرو کلیسای کاتولیک می باشند که البته این تعداد رو به کم شدن است و تنها 5 درصد مردم پروتستان هستند. کشور اتریش پس از ظهور و اوج اصلاحات مذهبی توسط لوتر و کالوین و وجود نهضت پروتستان در شمال و مرکز آلمان، اتریش و منطقه باواریا در قرن هفده و هجده به کانون مبارزات ضد اصلاحات علیه پروتستان ها تبدیل شد. اگر چه با ظهور امپراتور ژوزف دوم در اواخر قرن هجده و اعلام آزادی ادیان افراط در حمایت از کلیسای کاتولیک کمتر شد، ولی کلیسای کاتولیک در اتریش حتی در زمان حال نیز از نفوذ بالایی برخوردار می باشد .

حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۸ میلیونی اتریش ، مسلمانان هستند که درصد قابل توجهی از آن ها را مهاجرانی از کشور های ترکیه، شبه جزیره بالکان، ایران، کشورهای عربی، افغانستان، پاکستان و هند که از دهه هفتاد به این کشور سفر کرده اند، تشکیل می دهند. طبق آمار تعداد مسلمانان و انتشار اسلام در اتریش در دهه های اخیر افزایش یافته است .

اطلاعات عمومی کشور اتریش  – غذای مردم کشور اتریش

غذاهای کشور اتریش، سبکی از غذاهای بومی اتریش و مخلوطی از تأثیرات امپراتوری سابق اتریش و مجارستان می باشد که محبوب ترین گوشت ها در اتریش، گوشت خوک، گوشت گاو و مرغ است.بیشتر غذاهاى مردم کشور اتریش تحت تأثیر غذاهاى آلمانی، چکسلواکى و مجارها قرار گرفته است.

اطلاعات عمومی کشور اتریش – جاذبه های گردشگری کشور اتریش

کشور اتریش یکی از محبوب ترین مقصد گردشگران در ایام تعطیلات می باشد که هر ساله تعداد زیادی توریست را جذب کرده و زمستان های آن در مناطق کوهستانی مانند تابستان ها ، همیشه شلوغ است . گردشگران به همان اندازه ای که به سمت مناظر زیبا و خیره کننده از کوهستان آلپ کشیده می شوند جذب شهرهای تاریخی و باستانی مانند وین و زالتسبورگ نیز می شوند . از دیگر جاذبه های گردشگری کشور اتریش می توان به 350 کیلومتر رود دانوب اشاره کرد که در شمال شرق این کشور واقع شده است و به خیرگی و زیبایی این کشور افزوده است .

یکی از روش های مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اتریش ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور اتریش – تحصیل در کشور اتریش

کشور اتریش دارای سیستم مدرسه ای دولتی و آزاد است و ده سال تحصیل برای هر دانش آموزی اجباری است ( به طور عادی تا سن 15 سالگی) . این مدارس در زمینه های فنی حرفه ای و آماده سازی دانشجو برای ورود به دانشگاه ، آموزش های لازم را به دانش آموزان خود می دهند . لذا به طور کلی سیستم آموزشی کشور اتریش به چهار قسمت تقسیم می گردد : مهمد کودک ، دبستان ، دبیرستان و دانشگاه . آینده تحصیلی هر کدام از سیستم های آموزشی کشور اتریش با دیگری متفاوت می باشد و دانش آموز می تواند با توجه به استعداد ، توانایی و علایق خود ، آینده خود را تضمین نماید . سیستم دانشگاهی کشور اتریش تا اخیرا برای تمام دانش آموزانی که آزمون Matura را پشت سر گذاشتند باز بود ولی طبق لایحه ای در سال 2006 میلادی باعث معرفی آزمون ورودی برای رشته هایی مانند پزشکی شد . جهت تحصیل در برخی از دانشگاه های اتریش باید هزینه ای در حدود 700 یورو در هر ترم را پرداخت کرد . اما می توان از مزایای بورسیه تحصیلی دانشگاه های اتریش نیز بهره مند برد .  در این کشور ، 23 دانشگاه دولتی ، 11 دانشگاه خصوصی به همراه تعداد زیادی کالج فنی وجود دارد . برای کشوری که تحصیلات تنها برای طبقه مرفه و برتر جامعه میسر بود حالا فرصت های زیادی برای تمام افراد آن جامعه و افراد ساکن در سایر کشورها برای تحصیل در کشور اتریش وجود دارد . قدیمی ترین دانشگاه کشور اتریش ، دانشگاه وین می باشد که در سال 1365 تاسیس شده بود .

اطلاعات عمومی کشور اتریش –  مسافت و اختلاف زمانی کشور اتریش

مسافت تهران تا وین 3195.1 کیلومتر می باشد و طول پرواز از تهران تا وین حدود 4 ساعت طول می کشد . شهر وین 2 و نیم ساعت از تهران عقب تر ، یعنی ساعت 12 در تهران معادل ساعت 9:30 در وین است.

اطلاعات عمومی کشور اتریش –  جشن ها و تعطیلات رسمی کشور اتریش

سال رسمى اتریش سال میلادى می باشد و این کشور از جمله کشورهاى اروپایى است که تعطیلات رسمى مذهبى آن زیاد مى‌ باشد و این تعطیلات حتى در داخل این کشور و در ایالت ‌هاى مختلف نیز فرق مى ‌کند. به هر حال تعطیلات و اعیاد رسمى اتریش در سطح ملى در هر سال به شرح زیر می باشد :

  • سال نو، اول ژانویه
  • روز سه پادشاه مقدس، روز ۶ ژانویه
  • ایسترن (عید پاک)، ۲۴ و ۲۵ مارس
  • روز جهانى کارگر، اول ماه می
  • پفینگستین (Pifingsten)، روزهاى ۱۴ و ۱۵ ماه می
  • دفن جسدحضرت مسیح، ۲۵ ماه می
  • روز ملى اتریش، ۲۶ اکتبر
  • کریسمس، ۲۵ دسامبر
  • روز استفان‌ ام (Stephan M)، روز ۲۶ دسامبر

هر یک از ایالت های کشور اتریش جشن ‌هایى خاص خود دارد که به یکى از مقدسین مربوط است. در اواخر تابستان جشنواره موسیقى که توجه جهانیان را به خود جذب می کند ، آغاز مى‌ شود که همه جا را با پرچم ‌هاى رنگارنگ مى‌ آرایند و شهر غرق شادى و سرور می شود . در شهر وین هنگام گشایش فصل اپراها، جشن ‌هایى برقرار مى‌شود که مردم ماه ‌ها قبل آن را تدارک مى ‌بینند. برنامه ‌هاى مفصل از قبیل سمفونى و اپرا در تماشاخانه ‌هاى بزرگ اجرا مى ‌شود. آواز و موسیقى قسمت عمده زندگى مردم اتریش به ویژه در شهر وین می باشد و ترانه‌ هاى محلی، دسته‌هاى نوازندگان دهات در مراسم و جشن‌ هاى محلی، همه در ایجاد سنت بزرگ موسیقى این کشور سهمى دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button