اطلاعات عمومی کشور آمریکا

کشور آمریکا (USA) یا همان ایالات متحده آمریکا (The United States Of America) ، یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد که در آمریکای شمالی واقع شده است و به پایتختی شهر واشنگتن دی سی است . این کشور ، سومین کشور پرجمعیت و چهارمین کشور پهناور جهان می باشد و از نظر نژادی و گوناگونی مردم ، متنوع ترین کشور جهان شناخته می شود . کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس ، از غرب با اقیانوس آرام ، از شمال با کشور کانادا و از جنوب با کشور مکزیک همسایه است و از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد و همچنین از طریق آلاسکا با کشور روسیه مرز آبی دارد . علاوه بر این ، مجموعه ای از جزیره ها ، ناحیه ها و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان بخش شده اند . این کشور از شرق و جنوب شرقی به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک و از غرب به اقیانوس منتهی می شوند . ایالت آلاسکا در کشور آمریکا نیز از شمال به اقیانوس منجمد شمالی ، از غرب به تنگه برینگ و از جنوب غربی به اقیانوس آرام ختم می شود . لازم به ذکر است که مجمع الجزایر هاوایی نیز در جنوب غرب خاک اصلی آمریکا و در اقیانوس آرام قرار گرفته اند .  واحد پول کشور آمریکا ، دلار آمریکا و پیش شماره تلفن کشور آمریکا 001 می باشد . قرار است در این مقاله تحت عنوان اطلاعات عمومی کشور آمریکا ، بیشتر با این کشور آشنا شویم .

اطلاعات عمومی کشور آمریکا ریشه نام کشور آمریکا

نام کشور آمریکا ، کاشف و و نقشه نگار ایتالیایی به نام آمریگو وسپوچی  (Amerigo Vespucci) گرفته شده است .وی دریانوردی ایتالیایی بود که بیشترین اطلاعات را از سرزمین تازه کشف شده غرب منتشر کرد و سفر دریایی وی در سال ۱۴۹۷ یعنی پنج سال پس از سفر کریستف کلمب آغاز شد. هر دو برای دولت اسپانیا کار می‌ کردند و هزینه سفرهای آنان را دولت پرداخت می‌ کرد. آمریگو وسپوچی  چهار بار به نیمکره غربی (قاره آمریکا) سفر کرد، و نسبت به کریستف کلمب از مکان‌های بیشتری در قاره جدید بازدید کرد. نام های رایج کشور آمریکا به انگلیسی عبارتند از :

  • The U.S
  • USA
  • The U.S. of A
  • The States
  • America
  • Uncle Sam

در مقاله ای تحت عنوان ” اقامت در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در آمریکا توضیح دادیم .

 

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/03/Basic-information-of-the-Usa.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور آمریکا – پرچم و نشان ملی آمریکا

پرچم آمریکا ، پرچم رسمی فدرال ایالات متحده آمریکا می باشد که از زمان طرح خود در سال ۱۷۷۵ تا به امروز ۲۶ مرتبه تغییر و تحول پیدا کرده تا به شکل فعلی خود رسیده است . امروزه این پرچم ۱۳ باند سفید و قرمز و پنجاه ستاره دارد. ۱۳ باند نشان ۱۳ مستعمره‌ ای است که ابتدا علیه بریتانیا قیام کرده و منجر به استقلال آمریکا شدند و پنجاه ستاره سفید نشان ۵۰ ایالتی می باشد که امروزه عضو ایالات متحده آمریکا می ‌باشند و هر یک از ایالت ها خود به طور جداگانه پرچم رسمی ایالت خود را نیز دارند.

نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا ، نشانی است که با آن مدارک و اسناد رسمی این کشور جنبه رسمیت پیدا می‌ کند. این نشان ابتدا در سال ۱۷۸۲ استفاده شد و بر روی این نشان عقاب سرسفیدی دیده می‌شود که در چنگال های سمت چپ خود ۱۳ تیر و در چنگالهای سمت راست خود یک شاخه زیتون را نگاه داشته است. جهت نگاه عقاب به‌طرف سمت راست خود (شاخه زیتون) می باشد که به معنای ترجیح عقاب به صلح است .  عقاب در منقار پارچه‌ای را نگاه داشته که بر آن عبارت لاتین E Pluribus Unum  نوشته شده است که اشاره به از بوجود آمدن ایالات متحده از چندین ایالت به صورت یک کشور واحد را دارد. سیزده ستاره بالای سر عقاب به شکل ستاره داوود می باشد و عدد 13 در این نشان حکایت از سیزده ایالت اولیه آمریکا در زمان انقلاب آمریکا بر علیه استعمار بریتانیا را دارد.

اطلاعات عمومی آمریکا

اطلاعات عمومی آمریکا

اطلاعات عمومی کشور آمریکا وسعت کشور آمریکا

از نظر کل وسعت آب و خاک، کشور آمریکا بعد از کشورهای روسیه و کانادا، سومین کشور پهناور جهان است. به طور تقریبی، این کشور شش برابر بزرگ ‌تر از ایران، ۲۵ درصد بزرگ ‌تر از استرالیا، ۳۵ برابر بزرگ‌ تر از انگلستان، ۱۴ برابر بزرگ‌ تر از فرانسه، و نصف کشور روسیه می باشد و همچنین کمتر از یک سوم قاره آفریقا، نصف آمریکای جنوبی، اندکی بزرگ ‌تر از برزیل، ۳۰۰ برابر بزرگ ‌تر از کشور هائیتی، و دو و نیم برابر بزرگ‌ تر از مجموع کشورهای اروپای غربی می باشد . از جمله مناطق جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا می توان به نیوانگلند، ایالت‌ های ساحلی اقیانوس اطلس، ایالت ‌های جنوب، ایالت ‌های غرب میانه (میدوست)، ایالت‌ های جنوب غربی آمریکا و ایالت ‌های غرب اشاره کرد .

اطلاعات عمومی کشور آمریکا ایالت های کشور آمریکا

کشور آمریکا از ۴۸ ایالت همجوار  و دو ایالت جدا از بقیه (شبه جزیره آلاسکا در شمال شرق قاره آمریکا و مجمع ‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام) تشکیل شده ‌است. همچنین، در دو منطقه حوزه دریای کارائیب، و نیز بخش‌ هایی از اقیانوس آرام، جزایر کوچک و پراکنده‌ ای وجود دارند که جز سرزمین کشور آمریکا محسوب می‌شوند، ولی به گونه ‌ای خودگردان اداره می‌ شوند (مانند پورتو ریکو) . شبه جزیره آلاسکا بزرگترین و رودآیلند کوچکترین ایالت در آمریکا می ‌باشند. هر کدام از ایالت های کشور آمریکا بنا بر سامانه فدرالی حاکم، دارای سطح بالایی از خودگردانی هستند .البته لازم به ذکر است که ناحیه واشنگتن دی سی جز هیچ یک از ایالات کشور آمریکا نیست و در منطقه خودمختار کلمبیا قرار دارد . ناحیه کلمبیا، در اصل بخشی از ایالت‌ مریلند می باشد که در سال ۱۷۹۰ میلادی برای تأسیس پایتخت آمریکا یعنی شهر واشنگتن دی ‌سی در نظر گرفته شد.

اطلاعات عمومی کشور آمریکا جغرافیای طبیعی کشور آمریکا

قسمتی از رشته کوههای راکی در غرب آمریکا قرار گرفته ‌است که بزرگترین قله آن در ایالت کلرادو واقع شده است . مرتفع ترین نقطه در این کشور،  قله کوه مک کینلی در آلاسکا می‌باشد. رودخانه میسی سیپی بزرگترین و مهمترین رودخانه آمریکای شمالی و چهارمین رودخانه طولانی جهان در می باشد که در آمریکا واقع شده است که به رودخانه میسوری می ‌پیوندد و نقش تجاری و اقتصادی مهمی برای آمریکا دارد. لازم به ذکر است که قسمتی از آبشار نیاگارا در مرز بین آمریکا و کانادا قرار دارد و از جاذبه ‌های طبیعی توریستی در آمریکا به شمار می ‌رود.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در آمریکا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور آمریکا ” را مطالعه نمایید.

اطلاعات عمومی کشور آمریکا آب و هوای کشور آمریکا

آب و هوای کشور آمریکا با توجه به وسعت زیاد و پراکندگی توپولوژی در آمریکا در نقاط مختلف به طور باورنکردنی متغیر است . به طور کلی آب و هوای کشور آمریکا ، معتدل است، البته در فلوریدا و هاوایی آب و هوایی گرمسیری (حاره ای)، در آلاسکا سردسیری، در دشتهای بزرگ (Great Plains) نیمه خشک و در قسمت جنوبی ناحیه جنوب غربی (Southwest) آب و هوایی خشک وجود دارد. محدوده درجه حرارت از 62- درجه سانتیگراد در آلاسکا تا 57 درجه سانتیگراد در بعضی نقاط کالیفرنیا در تابستان متغیر می باشد .

در حالت کلی ایالات شمالی آمریکا سردترین ایالات هستند که زمستان های سخت همراه با یخبندان دارند به ویژه در نواحی دشتها ، غرب میانه و شمال شرق . در مقابل، درجه حرارت ایالات جنوبی آمریکا به ندرت به زیر صفر می رسد. به غیر از ایالات اورگان و واشنگتن و منطقه نیوانگلند، بقیه نقاط کشور آمریکا معمولا تابستان های داغی دارند. ایالات شمال غربی آمریکا در مجاورت اقیانوس آرام  دارای آب و هوای معتدل هستند در حالی که بخشهای جنوبی، ایالات شمال شرقی آمریکا در مجاورت اقیانوس آرام و غرب میانه آمریکا آب و هوای مرطوب دارند. فصل های بهار و پاییز در آمریکا معمولا معتدل، گرم و آفتابی هستند. همچنین فصل توفان های تورنادو بین ماه های آپریل و جون است و از بخش غرب میانه آمریکا وارد می شوند، گردبادها نیز معمولا در اوایل تابستان در طول ساحل جنوب شرقی و ساحل خلیج مکزیکو وجود دارند.

اطلاعات عمومی کشور آمریکا سیاست کشور آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا یک جمهوری مشروطه فدرال است که در آن رییس جمهور ایالات متحده (رییس دولت و رئیس کشور)، کنگره و نظام قضایی در قوای تضمین شده برای دولت ملی شریک اند و دولت فدرال حاکمیت را با دولت‌ های ایالات شریک است.شاخه اجرایی به ریاست رئیس‌جمهور از قانون گذاری مستقل می باشد و قوه مقننه بر عهده دو مجلس کنگره، سنا و مجلس نمایندگان است. شاخه قضایی متشکل از دیوان عالی، و دادگاه‌های پایین تر فدرال، قوه قضایی است. کارکرد قوه قضاییه تفسیر قانون اساسی ایالات متحده و قوانین فدرال و مقررات می باشد که شامل حل اختلاف بین شاخه‌های اجرایی و تقنینی است. ترکیب دولت فدرال در قانون اساسی توضیح داده شده ‌است. دو حزب سیاسی، حزب دمکرات و حزب جمهوری خواه، از جنگ داخلی آمریکا بر سیاست این کشور چیره داشته ‌اند گرچه احزاب کوچکتر نظیر حزب لیبرترین و جنبش تی پارتی هم وجود دارند و به حد کمی نماینده از آنان انتخاب می ‌شود. بین نظام سیاسی آمریکا و دیگر دمکراسی‌های پیشرفته تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد که می توان به قدرت بیشتر مجلس علیای قوه مقننه، حوزه قدرت گسترده ‌تر دیوان عالی، تفکیک قوا بین مجریه و مقننه، و سیطره فقط دو حزب. نهاد فدرال ایجاد شده توسط قانون اساسی مشخصه بارز نظام دولتی آمریکا می باشد و به هر روی مردم تابع یک دولت ایالتی و بسیاری از آنان تابع واحدهای گوناگون دولت ‌های محلی هم هستند. این دولتها شامل دولت‌ های شهرستان ‌ها، شهرداری ‌ها و بخش ‌های ویژه هستند .

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آمریکا ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور آمریکا تعطیلات رسمی در کشور آمریکا

تعطیلات رسمی در کشور آمریکا به شرح زیر می باشد :

  • عید پاک ( روز رستاخیز حضرت مسیح در بین مسیحیان، یکشنبه ای بین ۲۲ مارس تا ۲۵ آپریل)
  • کریستمس ( تولد حضرت مسیح ۲۵ دسامبر)
  • روز سال نو ( ۱ ژانویه )
  • روز شکر گذاری ( شکرانه برداشت محصولات ، چهارمین ۵شنبه ماه نوامبر )
  • روز استقلال آمریکا (چهارم جولای)
  • روز مارتین لوتر کینگ (بزرگداشت ماریتن لوتر کینگ فعال حقوق بشر ،سومین دوشنبه ماه ژانویه)
  • روز رئیس جمهور ( یادبود تولد جرج واشنگتن ، سومین دوشنبه ماه فوریه)
  • روز یادبود ( یادبود زنان و مردان کشته شده در جنگ ، آخرین دوشنبه ماه می)
  • روز کارگر ( اولین دوشنبه ماه سپتامبر)
  • روز سربازان جنگی ( ۱۱ نوامبر)

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button