اشتغال در کشور گرجستان

در سال های اخیر به دلیل وجود موقعیت های شغلی مناسب و متعدد در کشورهای منطقه ، افراد زیادی جهت کار به این کشورها مهاجرت می کنند که یکی از این کشورهایی که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است ، کشور گرجستان می باشد . پیدا کردن شغل در کشور گرجستان شاید زیاد آسان نباشد ولی با این حال افراد زیادی از کشورهای مختلف در این کشور وجود دارند که مشغول به آموزش زبان های خارجی در این کشور بوده و یا در شرکت های خصوصی و بین المللی استخدام شده اند . این مقاله در مورد اشتغال در کشور گرجستان می باشد که امید است برای شما عزیزان مفید واقع گردد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور گرجستان بررسی اقتصاد کشور گرجستان

اقتصاد گرجستان به دلیل برخورداری از امتیازاتی مانند موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، دارای کشاورزی پیشرفته، معادن، بهره‌ برداری از صنایع و صنعت گردشگری از ثروتمندترین جمهوری‌ های شوروی سابق محسوب می شد و مردم آن از استاندارد زندگی بالایی برخوردار بودند. ولی پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی و از طرفی نیز به دلیل وقوع جنگ‌ های داخلی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ میلادی، اقتصاد کشور گرجستان را به عنوان یک کشور تازه استقلال یافته با بحرانی شدید مواجه ساخت. ولی این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز خود، توانست با اتکا به کشاورزی و معدن، دوباره به اقتصاد خود رونق ببخشد. از سویی نیز با توجه به جاذبه‌ های گردشگری کشور گرجستان، این کشور مورد توجه گردشگران فراوانی نیز قرار گرفت و این امر باعث شد که صنعت گردشگری نیز نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا کند. در حال حاضر دولت کشور گرجستان نیز توجه ویژه ‌ای به صنعت گردشگری در این کشور داشته و زیرساخت‌ های مناسبی را برای این امر فراهم کرده است. ولی به طور کلی کشاورزی، معدن و انرژی نقش اصلی را در اقتصاد گرجستان ایفا می‌ کنند. برخی از شهرهای کشور گرجستان از جمله تفلیس نیز مورد توجه برخی از موسسه‌ های خیریه و شرکت ‌های خارجی شده است و تعدادی از آن‌ ها در این شهر برای افراد زیادی شغل مناسب فراهم کرده ‌اند. علی ‌رغم حضور سازمان ‌های بین‌ المللی مانند سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و صلیب سرخ، فرصت ‌های شغلی معدودی در کشور گرجستان برای اتباع خارجی وجود دارد. تدریس زبان انگلیسی یکی از معدود فرصت‌ های شغلی در گرجستان برای اتباع خارجی و مهاجرین در این کشور می باشد .

اشتغال در کشور گرجستان پیدا کردن شغل در کشور گرجستان

روند پیدا کردن کار در کشور گرجستان معمولاً به صورت آنلاین و یا از طریق ارتباطات افراد انجام می شود. اگر فردی قصد آموزش در این کشور را ندارد، پیدا کردن کار در گرجستان برای وی کمی دشوار خواهد بو ولی در این صورت نیز می ‌توان با شرکت ‌های بین ‌المللی گرجستان در ارتباط بود تا مشاهده کرد که فرصت شغلی مناسب با تخصص وی دارند یا خیر زیرا این شرکت ‌ها معمولاً اطلاعیه ‌ای مبنی بر استخدام افراد خارجی منتشر نمی‌کنند و اولویت خود را مبنی بر استخدام مردم کشور گرجستان قرار می ‌دهند. به همین علت نیز بهتر است که خودتان مستقیما با این شرکت ‌ها در ارتباط بوده و به دنبال فرصت‌ های شغلی بود . به طور کامل در مورد این شرکت‌ها تحقیق کرده و به دنبال شرکت ‌هایی بود که برای تخصص فرد مناسب باشند زیرا در این صورت شانس استخدام وی نیز بیشتر می ‌شود.

در مقاله ” مهاجرت به گرجستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به گرجستان اطلاعات کسب کنید .

همچنین پورتال‌ های مخصوصی نیز در کشور گرجستان برای پیدا کردن شغل مخصوص اتباع خارجی وجود دارند که می‌ توان از آن ‌ها نیز برای پیدا کردن فرصت‌ های شغلی در کشور گرجستان استفاده کرد که این پورتال‌ ها می‌ توانند شروع خوبی برای پیدا کردن فرصت‌ های شغلی در این کشور باشند. در این بین علاوه بر شرکت ‌های بین‌ المللی، می ‌توان به دنبال شرکت ‌های محلی گرجستان نیز بود زیرا با توجه به رونق اقتصادی این کشور، شاید برخی از این شرکت ‌ها نیز به دنبال گسترش فعالیت خود بوده و به دنبال استخدام ‌های بین‌ المللی نیز باشند. اکثر مردم کشور گرجستان به زبان گرجی و برخی از آن‌ ها نیز به زبان روسی صحبت می‌ کنند. افراد جوان کشور گرجستان نیز معمولاً تا حدی مسلط به زبان انگلیسی می باشند. بنابراین در صورتی که فرد به زبان ‌های اروپایی از قبیل فرانسوی و یا آلمانی تسلط داشته باشد، شانس بیشتری برای استخدام در شرکت‌ های گرجستان را دارد.
در صورتی که فرد به زبان انگلیسی مسلط می باشد، می‌ تواند فرصت مناسبی برای کسب درآمد در کشور گرجستان داشته باشد. زیرا فرصت‌ های شغلی مناسبی برای آموزش انگلیسی در این کشور وجود دارند. البته طبیعتا درآمدی که می ‌توان از این راه داشت با توجه به میزان تجربه و تخصص فرد در این کار متفاوت است .

 اشتغال در کشور گرجستان

اشتغال در کشور گرجستان

 اشتغال در کشور گرجستان مشاغل پر درآمد در کشور گرجستان

مشاغل پر درآمد در کشور گرجستان عبارتند از :

  • تکنسین برق
  • لوله کش
  • مشاغل مربوط به بهداشت دهان و دندان
  • پرستار
  • مشاغل مربوط به وب و دنیای اینترنت (توسعه دهنده وب)
  • نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی
  • سرپرست معاملات ساخت و ساز
  • کارگر استخراج
  • املاک و مستغلات
  • نمایندگی فروش املاک و مستغلات
  • مهندسین عمران (سرپرست کارگران ساخت و ساز)
  • سرپرست کارکنان پشتیبانی و ادرای

برای اقامت و تابعیت در گرجستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور گرجستان ساعات کاری در کشور گرجستان

ساعت کاری در کشور گرجستان از 10 صبح به وقت تفلیس تا 6 بعد از ظهر است و روزهای یکشنبه هر هفته تعطیل رسمی می باشد و روز شنبه که پایان هفته در گرجستان محسوب می شود معمولا ساعت کاری از 10 صبح تا 4  بعد از ظهر می باشد.

اشتغال در کشور گرجستان میزان حقوق در کشور گرجستان

پایین ترین میزان حقوق در کشور گرجستان 400 لاری می باشد که هر چند با توجه به نوع کار و تخصص حقوق افزایش می یابد. حقوق های بالای 2 تا 3 هزار لاری هم در گرجستان وجود دارند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button