اشتغال در کشور موناکو

با توجه به این که کشور موناکو ، یک کوچکی است اما فرصت های متعددی برای کار در موناکو برای اتباع خارجی وجود دارد . بنابراین بسیاری از افرادی که در کشور موناکو کار می کنند غیر موناکویی هستند . کشور موناکو از جمله کشورهایی می باشد که ساکنین آن مالیات بر درآمد دریافت نمی کنند . قبل از کار در کشور موناکو یا راه اندازی اشتغال در کشور موناکو باید با توجه به شغل مورد نظر فرد متقاضی در نظر گرفته شود . اگر فردی در موناکو مشغول به کار و یا زندگی است می تواند از برنامه های اجباری مختلف اجتماعی هم برای کارمند و هم کارفرما بهره مند شود . با توجه به اندازه کوچک و کمبود منابع طبیعی کشور موناکو جای تعجبی نیست که بسیاری از افراد در موناکو در بخش های کلیدی مانند مدیریت گردشگری ، مدیریت مالی و امور بیمه و همچنین تحقیقات و پژوهش ، فناوری پیشرفته و صنعت مشغول به کار شوند . به دلیل کوچک بودن این کشور ، موناکو به شدت به کشورهای دیگر به ویژه همسایگان اروپایی خود از جمله فرانسه وابسته است . بنا بر آمار نرخ بیکاری در کشور موناکو در حدود 2 درصد می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در موناکو ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در موناکو ” است .

در کشور موناکو قانون کار یک چهارچوب قانونی خاصی دارد و با احترام به این ویژگی چهار چوب قانونی مطابق با تحولات استاندارد های بین المللی در زمینه کار ، ایمنی ، بهداشت و حل منازعات سازگار خواهد بود . دولت کشور موناکو به طور منظم کمپین های اگاهی رسانی و یا اطلاعات رسانی را برای کارفرمایان و کارکنان برگزار می کند  .همچنین دولت موناکو اهمیت زیادی در کیفیت مراقبت های اجتماعی که در دوران بازنشستگی پرداخت می شود در سیستم مشارکتی دارد . در موناکو سطح خدمات ارائه شده برای افراد ذینفع بسیار سودمند است، با این وجود فعالیت اقتصادی بر منابع صندوق های اجتماعی موناکو تاثیر می گذارد و شرکاء اجتماعی که از طرف دولت حمایت می شوند با احترام به حفظ تعادل و محافظت از آینده تا انجا که ممکن می باشد بسیار محتاد عمل کنند.

اقتصاد کشور موناکو در صنعت گردشگری و کسب و کارهای وابسته بسیار رشد کرده است و نیازی به گفتن بزرگترین کارفرمایان در این کشور نیست ، افتتاح رستوران های زنجیره ای و مکان های گردشکری مشهور جهان در مونت کارلو فقط آغاز این مهم بود . مؤسسات خدمات مالی و بانکداری دومین بخش مهم از نظر اشتغال در کشور موناکو می باشد و از آنجایی که کشور موناکو مالیات بر درآمد مالیاتی را نمی پذیرد ، بسیاری از شرکت ها و افراد به سرمایه گذاری در این کشور مشتاق شده اند ، بعد از آن بخش صنعتی است که محدود است اما هیچ گاه گزینه های شغلی در لوازم آرایشی، محصولات غذایی و داروها را ارائه نمی دهند .

اشتغال در کشور موناکو مزایای اشتغال در کشور موناکو

مزایای اشتغال در کشور موناکو به شرح زیر می باشد:

  • موفقیت اقتصادی در موناکو موجب ایجاد شغل بیشتری می شود
  • نرخ بیکاری در کشور موناکو بسیار پایین است.
  • دولت امنیت را در محل کار تضمین می کند و شرایط کاری برای کارکنان دلگرم کننده است

اشتغال در کشور موناکو  – اشتغال در کشور موناکو برای افراد خارجی

لازم به ذکر است که امکان کار در موناکو برای اتباع خارجی وجود دارد البته باید مجوزهای لازم برای اخذ کار را به دست آورد . در کشور موناکو به دست آوردن کار براساس اولویت است به عنوان مثال کارفرمای آینده فرد باید مجوز برای استخدام کارکنان خارجی را به دست آورده باشد تا بتواند برای وی درخواست کار کند . برای به دست آوردن مشاغل محلی در موناکو اولویت بندی وجود دارد به این صورت که مهاجران به موناکو ، شهروندان موناکو و همچنین افرادی که دارای ارتباط نزدیک به موناکویی ها می باشند مانند همسر شهروند موناکویی در اولویت قرار دارند .شرایط لازم برای درخواست مجوز کار در کشور موناکو به شرح زیر می باشد :

  • داشتن کارت اقامت معتبر کشور موناکو
  • داشتن آی دی کارت معتبر فرانسه و یا مدارک شهروندی فرد نشان دهد که شهروند کشور فرانسه می باشد .

تمام افراد خارجی که مایل به کار در موناکو هستند ، باید یک اجازه کار معتبر داشته باشند ، اجازه کار خاصی لازم است که خارجیان به دست می آورند ، افراد خارجی می توانند در کشور موناکو به صورت قانونی بدون کار در ابتدا زندگی کنند ، اگر آنها تمام الزامات دیگر را برآورده سازند .

اشتغال در کشور موناکو

اشتغال در کشور موناکو

در مقاله ” مهاجرت به موناکو ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به موناکو اطلاعات کسب کنید .

اگر فرد در کشور موناکو یا فرانسه زندگی نمی کند ، کارفرما باید ابتدا ویزای فرد و همچنین وضعیت اقامت او را مشخص کند  . یعنی باید اجازه این را به دست آورد ، کارفرما که می تواند یک خارجی را استخدام کند قرارداد کار منعقد کند  و سپس با توجه به قرارداد کار برای دریافت ویزا اقدام نماید که البته ممکن است این مراحل شامل معاینه پزشکی نیز باشد . در صورتی که وضعیت اقامت فرد در موناکو تعیین شود می تواند برای اجازه کار در دفتر استخدام اتباع بیگانگان درخواست کند . مجوز های کار برای اتباع خارجی به کار فرد بستگی دارد یعنی اگر کارفرما یا موقعیت فرد تغییر کند باید درخواست مجوز جدیدی برای کار ارائه دهد .

اشتغال در کشور موناکو – فرصت های اشتغال در کشور موناکو

فرصت های اشتغال در کشور موناکو نسبتا رایج می باشد ، بهترین راه به دست آوردن شغل در موناکو مراجعه به روزنامه های محلی است ، بسیاری از خانواده ها به دنبال فردی برای مراقبت از کودکان کوچک خود هستند ، همچنین مشاغل در قایق بادبانی ، هتل ها و رستوران ها نیز وجود دارد .

اشتغال در کشور موناکو درخواست کار در کشور موناکو

درخواست کار در کشور موناکو می تواند یکی از مهمترین موضوعات برای یک خارجی باشد . در کشور موناکو هیچ فرد خارجی نمی تواند موقعیت حقوق خصوصی (یعنی اشتغال فرد) را بدون مجوز دولت اشغال کند . در کشور موناکو فردی نمی تواند شروع به کار کند قبل از این که مجوز کار داشته باشد ، مجوز کار در موناکو به طور خودکار اتباع نمی شود و ترجیهات اشتغال برای هر موقعیت شغلی بسیار حائز اهمیت است که به منظور محافظت از نیروی کار محلی در نظر گرفته شده است .ترتیب اولویت برای اشتغال در کشور موناکو به شرح زیر می باشد :

  1. افراد دارای ملیت موناکویی
  2. افراد خارجی که با یک زن موناکویی ازدواج کرده اند و به طور قانونی از هم جدا نیستند و یا خارجی هایی که از والدین موناکویی متولد شده اند .
  3. افراد خارجی که در کشور موناکو زندگی می کنند که قبلا در آن جا کار کرده اند .
  4. افراد خارجی که در یکی از شهر های همسایه مستقر هستند و قبلا در موناکو کار کردند .

کارفرمایان کشور موناکو که مایل به استخدام کارکنان خارجی می باشند باید قبل از این که فرد متقاضی شروع به کار کند اجازه کار برای آنها دریافت نماید که این مجوز ممکن است رد شود در صورتی که افرادی در یک حرفه یا تخصص در آن تخصص وجود داشته باشد که اولویت ثبت نام در دفتر استخدام با آنها است . بنابراین پیدا کردن کار در موناکو تنها مربوط به مهارت های شخصی و تحصیلی فرد نمی باشد بلکه شانس نیز می تواند در این استخدام تاثیر گذار باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در موناکو می توانید مقاله ” تحصیل در موناکو ” را مطالعه فرمایید .

بنابراین اگر دیگران در انتظار فرصت های مشابه شغلی هستند  که از اولویت برخوردار باشند ممکن است مجوز کار در موناکو برای افراد خارجی صادر نشود . بدیهی است که شرکت های کشور موناکو این موضوع را می دانند زیرا به موجب مقررات برای اعطا مجوز به آنها کارفرمایان می بایست هر موقعیت شغلی را به اداره استخدام اعلام کند . قابل توجه است که دفتر استخدامی می بایست طی ۴ روز لیست نامزد های موجود برای آن پست شغلی را به کارفرمایان ارسال کنند . در صورتی که هیچکدام از این نامزد ها برای کارفرما قابل قبول نباشد بعد از ۵ روز از پست شغلی کارفرمایان امکان جستجو کاندید های جدید و ارائه پیشنهاد به دفتر جدید را دارد .کارمند جدید برای کار در کشور موناکو باید یکی از موارد زیر را داشته باشد :

  1. کارت اقامت معتبر کشور موناکو را داشته باشد.
  2. اگر در کشور فرانسه زندگی می کند باید کارت اقامت معتبر نشان دهد.
  3. اگر فرد متقاضی نه در فرانسه زندگی می کند و نه در موناکو باید با قوانین ورود و اقامت خارجی ها مطابقت داشته باشد.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button