کشور مالزی از جمله کشورهای آسیایی می باشد که در سال های اخیر به رشد اقتصادی قابل توجهی دست یافته است و توجه علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است . یکی از راه های مهاجرت به کشور مالزی ، کار در مالزی می باشد که پس از اخذ اقامت مالزی از طریق کار می توان نسبت به تابعیت کشور مالزی اقدام کرد . اما این نکته حائز اهمیت است که یکی از بزرگترین معایب کار در کشور مالزی این است که دارای اقامت ارزشمندی نیست و اقامتی که صادر می شود صرفا به صورت موقت و محدود است و تبدیل به اقامت دائم مالزی یا تابعیت نمی شود . به همین دلیل بسیاری از افرادی که تمایل به اخذ ویزای کار مالزی یا تحصیل در مالزی دارند ، صرفا به این کشور پل پرتابی به سمت کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا نگاه می کنند . از این رو در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع اشتغال در کشور مالزی و همچنین در مورد شرایط کار در کشور مالزی بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مالزی مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه بفرمایید .

فرد جهت کار در کشور مالزی نیازمند به یک پیشنهاد کاری می باشد که اسپانسر وی شود و دعوت نامه کاری را از شرکت ها یا کارخانجات این کشور برای وی ارسال کند، مدت این ویزا 2 ساله است و در صورت تمایل فرد و نیاز کارفرما قابل تمدید شدن است . بسیاری از فارغ التحصیلان واجد شرایط برای دریافت کار در این کشور با هم رقابت شدیدی دارند و افرادی که دارای سابقه کار می باشند در اولویت قرار می گیرند .

لازم به ذکر است که زبان مالایایی زبان رسمی مردم کشور مالزی است که در بسیاری از ادارات دولتی از آن استفاده می شود و زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان این کشور معمولا در تجارت و صنعت به کار می رود و تدریس آن در مدارس این کشور الزامی است .

اشتغال در کشور مالزی نرخ بیکاری در کشور مالزی

نرخ بیکاری یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شرایط یک کشور برای اخذ ویزای کار است و شرایط کار نیز می تواند از این زاویه مورد ارزیابی قرار گیرد. نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال 2019 میلادی معادل 3.3 درصد می باشد که نرخ بسیار مناسبی است. نرخ بیکاری در مالزی در طی ده سال گذشته دستخوش نوسانات زیادی نبوده و شرایط تقریبا پایداری را تجربه کرده است به طوری که در ماه نوامبر 2018، به 3.3 رسیده است، که مشابه با همین ماه در سال گذشته آن می باشد و تعداد بیکاران 2.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به 516.2 هزار نفر رسید، در حالی که استخدام 2.5 درصد افزایش یافته به 14.94 میلیون نفر رسید. همچنین نیروی کار 2.5 درصد افزایش یافته و به 15.46 میلیون نفر رسیده است. نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال 1998 تا 2018 میلادی به طور متوسط 3.28 درصد بوده است، در ماه مارس سال 1999 میلادی به بالاترین حد خود یعنی 4.5 درصد رسید و در ماه اوت 2012 پایین ترین حد خود یعنی 2.7 تجربه کرده است . طبق برآوردهای اقتصاد جهانی تجارت انتظار می رود که نرخ بیکاری در مالزی به 3.20 درصد برسد. همچنین پیش بینی ها طبق مدل های اقتصادسنجی نشان می دهد در طولانی مدت، نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال 2020 به حدود 3.60 درصد خواهد رسید .

اشتغال در کشور مالزی ساعات کاری در کشور مالزی

میانگین ساعات کاری در کشور مالزی در بیشتر اداره ها روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 9  تا 17 بعدازظهر می باشد اما برخی از ادارات دولتی تا ظهر های شنبه نیز مشغول به کار هستند . افراد در حین کار اجازه یک ساعت استراحت را در ساعت 14 دارند که برای فرد شخص مسلمان وقت نماز نیز جدا در نظر گرفته می شود. تعطیلات سالیانه فرد بستگی به میزان کار انجام شده برای شرکت مورد نظر را دارد و معمولا افراد سالیانه می توانند از 10 روز کاری برای تعطیلات خود استفاده کنند. همچنین فرد با کار پاره وقت، نیمه وقت یا کار دانشجویی 20 ساعت در هفته به واسطه تحصیل می تواند با جستجو در آگهی های اعلام شده یا آگهب هایی که در اداره کار آن کشور ثیت شده است، به کار مورد نظر خود دست پیدا کند و و ویزای خود را تبدیل کند .

شایان ذکر است که اگر فرد متقاضی بیش از 182 روز در کشور مالزی ساکن باشد بایستی مالیات خود را پرداخت کرده و این امر می تواند آنلاین انجام شود. همچنین اگر فردی با ویزای دانشجویی در کشور مالزی مشغول به تحصیل است ، در حین تحصیل اجازه کار کردن نخواهد داشت، ولی هستند افرادی که مشغول یک سری شغل های آزاد چون آرایشگری، برنامه نویسی، تعمیرات قطعات کامپیوتر هستند. کارهای سطح پایین در این کشور بسیار زیاد است ولی ایرانیان تمایلی به انجام این کارها نشان نمی دهند.

اشتغال در کشور مالزی میزان حقوق در کشور مالزی

مهاجرانی که توسط کارفرمایان در مالزی استخدام شده اند اغلب بیش از 10000 رینگت در هر ماه حقوق دریافت می کنند. بیشتر اوقات کمک هزینه های اضافی از قبیل هزینه های حمل و نقل، کمک هزینه خودرو و حتی کمک هزینه خرید لباس و غیره نیز دریافت می کنند. لازم به ذکر است که فرد با داشتن 10000 رینگت در هر ماه می تواند یک زندگی شایسته در کشور مالزی تجربه کند که این یک درآمد عادی برای خارجیان در مالزی است و برای همسر یا شوهر وی نیز قابل دستیابی است. مردم محلی معمولا حقوقی بین 2000 الی 4000 رینگت در ماه به دست می آورند. البته افراد با تجربه به واسطه مهارت های ویژه خود می توانند درآمد مناسب تری داشته باشند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور مالزی

اشتغال در کشور مالزی

اشتغال در کشور مالزی مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی

اشتغال در کشور مالزی به دلیل رشد اقتصادی و فرصت های شغلی، تبدیل به یکی از علاقه مندی های افرادی شده است که تمایل به مهاجرت دارند. اگر فرد قصد مهاجرت به مالزی را داشته باشد، باید بداند که کدام مشاغل در این قسمت از جهان مورد نیاز هستند و جستجو می شوند. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی در سال 2019 میلادی در زیر آورده شده است که مشاغل زیر علاوه بر داشتن شرایط مناسب باعث رشد و رونق کشور مالزی هستند .

  • مشاوران مالیاتی

حقوق مشاوران مالیاتی در کشور مالزی در حال افزایش است. همزمان با افزایش درآمد نگرانی های جهت صرفه جویی در مالیات به وجود می آید . افراد بسیاری در مالزی که متخصص امور مالیاتی باشند وجود ندارند. بنابراین اگر فردی دارای مدرک کارشناسی در حسابداری یا مالیات باشد می تواند در این زمینه فعالیت کند. حقوق و دستمزد مشاوران مالیاتی و حسابرسی در مالزی از 900 تا 1660 دلار در هر ماه متغیر است.

  • داروسازان

اگر فردی تمایل داشته باشد در بخشی از صنعت مراقبت های بهداشتی فعالیت کند مطمئنا می تواند در کشور مالزی موفق شود . حقوق و دستمزد داروسازان در مالزی از 767 دلار در ماه شروع می شود اما برای افراد با تجربه 3840 دلار در ماه نیز افزایش می یابد. افراد با تجربه در داروسازی دارای شانس مناسب برای رشد و موفقیت در حرفه خود در کشور مالزی می باشند . برای تبدیل شدن به یک داروساز، لازم است که فرد یک دکترای داروسازی را از هر دانشکده یا دانشگاه معتبر داشته باشد

  • مهندس سازه

صنعت املاک در کشور مالزی پررونق است. به غیر از معماران، نقشه برداران کمیته و طراحان داخلی، مهندسین ساختمانی می باشند که تقاضای زیادی دارند. اگر فردی دارای مدرک مهندسی ساخت است و مهارت های طراحی درخشان را با تجربه و تحقیق و تفحص ترکیب کرده ، کشور مالزی گزینه ایده آلی برای وی می باشد. حقوق بازنشستگی (ماهیانه) یک مهندس سازنده در مالزی از 1280 تا 1400 دلار است .

  • معلمان

کشور مالزی نیازمند معلمان و مربیان می باشد و مردم مالزی معتقدند که بهترین و موثرترین روش برای یادگیری هر کسی، روش آموزش شخصی و یا یکپارچه است. بنابراین، اگر فردی به دنبال شغل مطمئن در مالزی می باشد باید افرادی را پیدا کند که به دنبال استخدام یک معلم هستند. حقوق معلمان در کشور مالزی 640 دلار در هر ماه است و رقم به عنوان تجربه و مهارت های آموزشی فرد محسوب می شود و قابل تغییر است.

  • فناوری اطلاعات

بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مالزی رو به رشد می باشد که فرصتی برای فارغ التحصیلان ماهر در این حوزه می دهد. به عنوان مثال تکنولوژی هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری همچنان در حال رشد است و به طور فزاینده ای در محل کار مهم می باشند و شرکت ها اکثرا به دنبال افراد حرفه ای و متخصص در حوزه ICT هستند / برای برخی از مشاغل مرتبط و مورد تقاضا در این زمینه می توان به تحلیلگر سیستم ، توسعه دهنده نرم افزار، برنامه نویس ، مدیر پایگاه داده و مهندس شبکه اشاره کرد .

اشتغال در کشور مالزی نحوه کاریابی در کشور مالزی

زندگی و کار در مالزی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و بهترین راه برای مهاجرت به مالزی به عنوان یک تبعه خارجی از طریق اخذ ویزای کار در مالزی و دریافت دعوتنامه شغلی از طرف یک کارفرمای بین المللی است. این شاید یکی از بهترین راه های ورود به مالزی برای یک مهاجرت کم هزینه و کم دردسر باشد. لازم به ذکر است که اگر فردی در جستجوی کار در مالزی است باید این را بداند که سفر به مالزی از طریق ویزای توریستی و جستجوی کار در آن فرصت کوتاه تقریبا بسیار دشوار و شاید حتی غیر ممکن باشد، مگر اینکه فرد تحصیلات بسیار مناسب و سالها تجربه و مهارت در آن زمینه کاری داشته باشد. در غیر این صورت شانس یافتن موقعیت شغلی از این روش بسیار کم می باشد زیرا کارفرمایان مالزی به جای کارکنان بین المللی بیشتر به دنبال استخدام کارمندان اهل مالزی هستند .

یکی از روش های مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالزی ” اطلاعات کسب کنید .

شاید یکی از بهترین روش ها ، استخدام در شرکت های بین المللی فعال در کشور مالزی هستند ، ممکن است این شرکت ها در کشور خود فرد نیز در حال فعالیت باشند که در این صورت می توان رزومه خود را همراه با انگیزه به صورت مکتوب برای این شرکت ها ارسال کرد. اغلب اوقات فرد نمی تواند به طور مستقیم به مالزی برود، اما این شرکت ها گزینه های بسیار خوبی برای شروع هستند. اگر فردی تحصیلات عالی داشته باشد می تواند با قدری تلاش مورد توجه برخی از شرکت های بین المللی قرار گیرد. راه دیگری که برای شروع به جستجوی کار در مالزی می توان مد نظر قرار داد ، از طریق سایت LinkedIn یا سایت های کاریابی می باشد .برخی از سایت ها و منابع مهم جهت یافتن کار در کشور مالزی به شرح زیر می باشد :

  • سایت  achievegroup.asia
  • سایت  LinkedIn
  • سایت  jobnexus
  • سایت  jobsearch
  • سایت  Indeed

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button