اشتغال در کشور مالتا

کشور مالتا در دریای مدیترانه و جنوب قاره اروپا واقع شده است . این کشور دارای کوچکترین اقتصاد در اتحادیه اروپا می باشد ولی از نظر رنکینگ در ناحیه اروپا مرکزی جز صنعتی ترین کشورها منبی بر پایه خدماتی – اقتصادی می باشد . صنعت بزرگ قمار و توریسم در کشور مالتا با توجه به وجود جذابیت های گردشگری سبب جذب سرمایه خارجی شده به طوری که این کشور کمتر دچار بحران مالی اتحادیه اروپا شده و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین می باشد . این مقاله بیشتر به موضوع اشتغال در کشور مالتا می پردازد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالتا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مالتا ” بیاندازید.

اگر فردی به دنبال کار در سطح ابتدایی یا در حال پیشرفت خود می باشد ، کشور مالتا مشاغل زیادی برای مهاجران دارد . در واقع بازار کار کشور مالتا در حال رشد است و در حال حاضر هزاران فرصت شغلی در این کشور وجود دارد. نرخ بیکاری در کشور مالتا در بین پایین ترین سطح اتحادیه اروپا به میزان 3.7 % تا ژانویه 2018 میلادی است . از این رو این مکان جایگاه خوبی برای افرادی می باشد که می خواهند شغل خود را آغاز کنند.

تمام اتباع اتحادیه اروپا از طریق حق اقامت، شرایط زندگی در مالتا را خواهند داشت چه در صورتی که در این کشور شاغل باشند چه شاغل نباشند. تنها کافی است پشتیبانی مالی خود را اثبات کنند تا برای تأمین هزینه های خود به دولت وابسته نباشند . همچنین اتباع اروپایی برای ورود به کشور مالتا نیازی به ویزا نخواهند داشت و تنها گذرنامه و یا کارت هویتی ملی برای نشان دادن اعتبار آنها توسط اداره مهاجرت کافی است و آنها به مدت 3 ماه می توانند بدون نیاز به اشتغال داخل مالتا بمانند. اما برای درخواست ماندن بیش از 3 ماه باید ویزای خود را در وزارت امور شهروندی و امور خارج از کشور تمدید کنند و به آنها اجازه نامحدود داده می شود تا برای اثبات خودکفایی خود باقی بمانند . اتباع خارجی نیز باید هر زمان که مایل به گسترش کار و کسب اجازه اقامت می باشند ، برای ادامه اقامت در مالتا درخواست خود را ارائه دهند و از نظر تمکن مالی و کاری نیز بر خود تکیه داشته باشند .

جهت اشتغال در کشور مالتا می توان از طریق یکی از انواع ویزاهای کاری کشور مالتا اقدام که عبارتند از :

  • ویزای پیشنهاد کاری کشور مالتا : این نوع ویزا مختص به افرادی می باشد که از کشور مد نظر خود پیشنهاد کاری دریافت کنند که این نوع پیشنهاد کاری ( job offer ) می بایست از طرف یک کارفرما ارائه شود که نشان دهد فرد متقاضی را حمایت می کند . این پیشنهاد کاری می بایست در کشور مالتا به مدت ۳ ماه آگهی شود و در صورت عدم وجود همچین نیروی کاری با آن مشخصات مذکور مجددا ۳ ماه در دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی به آگهی رسد و سپس در صورت نبود یک متقاضی برای آن شغل می توان برای کشور هایی از دیگر قاره ها اقدام کرد .

بدیهی است که اقدام اخذ ویزای کاری از این طریق امری بسیار دشوار می باشد ولی از مزایای آن این است که فرد متقاضی از همان ابتدا از کار و حقوقی معین برخوردار می باشد و همچنین به همراهان وی نیز از همان اول ویزا تعلق خواهد گرفت.

  • ویزا جستجو کار کشور مالتا : این نوع ویزا متعلق به افرادی می است که پس از کسب امتیازات و شرایط لازمه از جمله شرایط سنی و سابقه کاری و تحصیلی مورد نیاز آن کشور موفق به اخذ این نوع ویزا می شوند که کشور ثانی به وی اجازه کار در خاک کشور خود را در مدت معلوم می دهد و فرد می بایست خود در این بازه زمانی به جستجو کار بپردازد و اگر در این مدت فرد نتوانست استخدام شود می بایست به کشور خود بازگردد. لازم به ذکر است که اخذ ویزای همران  همراهان پس از اشتغال فرد متقاضی و اثبات دریافت حقوق می باشد.
  • ویزای مهارت کاری (skill worker) کشور مالتا : ویزای مهارت کاری بدین صورت است که فرد با توجه به شرایط سنی،تحصیلی و سابقه کاری و دیگر پارامتر ها امتیاز بندی می شود و پس از قبولی وی در یک یا دو مرحله بسته به کشور مذکور به اقامت دائم آن کشور دست خواهد یافت و حال بعد از اشتغال به کار و پرداخت مالیات پس از سپری شدن چند سال موفق به اخذ تابعیت کشور دوم خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر شرکت آتیه آفرینان ایرانیان درباره تحصیل در کشور مالتا از شما می خواهد مقاله ” تحصیل در کشور مالتا ” را مطالعه فرمایید .

افراد نیاز به درخواست برای مجوز کار به منظور اشتغال در کشور مالتا ندارند :

  • اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپاEEA   و سوئیس که از حق آزادی جنبش استفاده می کنند یا در حال انجام آن می باشند .
  • مدیران غیر دولتی و غیر اجرایی خارجی مدیرانی که معمولا در کشور مالتا اقامت ندارند و رابطه کاری با شرکت ندارند و ممکن است در دریافت پاداش مدیر شرکت داشته باشند اما نه در دریافت حقوق
  • کارمندانی که معمولا در کشور مالتا کار نمی کنند، مانند کارگران فصلی
  •  کارمندان ، به مدت زمانی که انجام وظیفه می کنند.
اشتغال در کشور مالتا

اشتغال در کشور مالتا

اشتغال در کشور مالتا فرصت های شغلی در کشور مالتا

کشور مالتا مناسب افرادی می باشد که مهارتهای دیجیتال ( در تمام زمینه های فناوری اطلاعات) دارند و اگر فرد قادر به نشان دادن مهارتهای فنی ، دانش، ایده و تجربه خود باشد می تواند به سرعت در بخش های تجارت الکترونیک، سرگرمی و شرکتهای فناوری کار پیدا کند .

اشتغال در کشور مالتا راه های پیدا کردن کار در کشور مالتا

یکی از راه های پیدا کردن کار در کشور مالتا ، مراجعه به آژانس های استخدام مالتا می باشد که آژانس های استخدام برتر مالتا عبارتند از :

  • آژانس PERSONAL RESOURCES LTD در کشور مالتا
  • آژانس MISCO در کشور مالتا
  • آژانس ISSPECTRA LTD  در کشور مالتا
  • آژانس TTI INTERNAYIONAL LTD در کشور مالتا
  • آژانس STREET HR در کشور مالتا
  • آژانس COM در کشور مالتا
  • آژانس WOMENS COSMETICS LT در کشور مالتا
  • آژانس KONNEKT در کشور مالتا

اشتغال در کشور مالتا میزان حقوق و دستمزد در کشور مالتا

میزان حقوق و دستمزد در کشور مالتا ، بسته به بخش های مختلف کشور مالتا متفاوت می باشد به طوری که در ماه ژانویه سال 2019، حداقل حقوق و دستمزد در والیتا، مالتا 761 یورو در ماه (حداقل دستمزد ملی) است و از آنجا که هزینه زندگی افزایش یافته است، حداقل دستمزد بیشتر شده است . لازم به ذکر است که این ارقام برای افرادی است که سن 18 و بالاتر دارند و حداقل حقوق برای افرادی که در سن 17 سالگی هستند 698.66 یورو در ماه، در حالی که کسانی که زیر 17 سال هستند، در ماه 686.36 یورو دآمد دارند. حقوق کارگران پاره وقت در نرخ ساعتی به اندازه کارگران تمام وقت خواهد بود. در ماه ژانویه سال 2019، حقوق و دستمزد متوسط در والیتا و در کل کشور مالتا حدود 1100 یورو در هر ماه است. متخصصان می توانند بیشتر درآمد کسب کنند ، یه عنوان مثال یک کنترل کننده مالی ممکن است تا 88،440 یورو کسب کند، در حالی که یک طراح UX / UI می تواند مبلغ 36،610 یورو باشد و مدیر پروژه می تواند 144،000 یورو را به دست آورد. یا CTO  می تواند در حدود 240،700 یورو درآمد داشته باشد در حالی که مدیر عامل شرکت می تواند حدود 240،000 یورو کسب نماید .

در مقاله ” اقامت در مالتا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت مالتا اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور مالتا میزان مالیات در کشور مالتا

در حال حاضر، در کشور مالتا 3 نرخ مالیات اصلی وجود دارد که ممکن است به درآمد سالانه فرد بستگی داشته باشد:

  • 20 درصد : 710 – 3100 یورو
  • 30 درصد : 3101 -7800 یورو
  • 35 درصد : 7801 یورو و بیشتر

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button