اشتغال در کشور لیتوانی

کشور لیتوانی در زمره کشورهای اروپای شرقی قرار دارد که پایتخت آن شهر ویلینوس است . برای فردی که قصد کار در کشور لیتوانی دارد ، شرایطی تعریف شده است که در ابتدا فرد متقاضی می بایست یک کارفرمای لیتوانیایی پیدا کند و کارفرما نشان دهد که فرد اجازه کار و پیشنهاد کاری دریافت کرده است . فرد متقاضی در صورت پیدا کردن پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در کشور لیتوانی باید سپس برای اجازه کار در کشور لیتوانی اقدام نماید . سپس با ارائه مدارک و اسناد معتبر از خود نسبت به صدور مجوز اقدامات بعدی را انجام دهد . برای صدور اولیه مجوز پس از ارسال مدارک خود می بایست یک موقعیت خالی شغلی برای فرد متقاضی کار در کشور لیتوانی به وجود آید و آن موقعیت رسما توسط کارفرما اعلام شود که این موقعیت شغلی می بایست حداقل 1 ماه قبل از ارسال مدارک از طرف فرد اعلام شده باشد . در ابتدای امر باید شهروندان و افرادی که اقامت دائم لیتوانی و یا تابعیت لیتوانی را دارند به این موقعیت شغلی معرفی شوند . از این رو این مقاله به همت همکاران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به موضوع اشتغال در کشور لیتوانی اختصاص داده شده است تا بیشتر با شرایط کار در کشور لیتوانی آشنا شویم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لیتوانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لیتوانی ” است .

اشتغال در کشور لیتوانی شرایط صدور ویزای کار کشور لیتوانی برای افراد خارجی

طبق قانون کار در اتحادیه اروپا، کارفرمایی که قصد استخدام نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا دارد، ملزم به رعایت شرایطی است که برای آنها تنظیم شده است . کارفرما موظف است ابتدا درخواست استخدام نیروی خود را به مدت 3 ماه در سایت های کاریابی داخلی آگهی کند. پس از انقضاء 3 ماه از تاریخ انتشار آگهی، در صورتی که فرد متقاضی جهت استخدام مراجعه نکند، باید آگهی بعدی در سطح اتحادیه اروپا منتشر می‌شود تا حتی الامکان، استخدام نیروی کار از داخل اتحادیه اروپا انجام شود و همچنین اگر در این مرحله نیز نیروی کار پیدا نشود، کار فرما می‌تواند با تعرفه کامل مشخصات فردی که به وی نیاز دارد از خارج از اتحادیه اروپا اقدام کند . متقاضیان خارجی کار در لیتوانی، می‌ توانند برای کسب اقامت 1 ساله از طریق یک پیشنهاد شغلی که از طرف کارفرمای معتبر لیتوانیایی صادر می‌ شود اقدام کنند .

اولین مجوز کاری در کشور لیتوانی، یک سال اعتبار دارد و در صورت تمدید قرارداد با کارفرما می توان هر سال اقامت را تمدید کرد. آشنایی با زبان انگلیسی و لیتوانیایی برای فرد متقاضی کار در لیتوانی ضرورت دارد. پس از 5 سال کار و اقامت در لیتوانی، امکان دریافت کارت اقامت دائم اروپا برای فرد متقاضی وجود دارد و در صورتی که قصد اخذ پاسپورت لیتوانی را داشته باشد ، لازم است 10 سال در لیتوانی اقامت داشته باشد. خانواده فرد متقاضی کار در لیتوانی که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال او می ‌شوند، نیز امکان مهاجرت به لیتوانی را دارند.

اشتغال در کشور لیتوانی مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور لیتوانی

مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور لیتوانی به شرح زیر می باشد :

  • 2  قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه اصل گذرنامه با حداقل اعتبار یک ساله و کپی از آن جهت کار در کشور لیتوانی
  • ارائه اصل شناسنامه یا کارت شناسایی ملی و کپی از آن جهت کار در کشور لیتوانی
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات از دیپلم به بالا فرد متقاضی جهت کار در کشور لیتوانی
  • ارائه اصل گواهی مجوز استخدام کارمند خارج از اتحادیه اروپا برای کارفرما و کپی از آن پس از انتشار 2 آگهی استخدام در لیتوانی و اتحادیه اروپا
  • اثبات توانایی مالی برای امرار معاش در کشور لیتوانی یا نامه تمکن مالی بانک کشور مبدا
  • سند اجاره نامه محل سکونت و اقامت در کشور لیتوانی و مدارک بیمه ای فرد متقاضی
  • ارائه گواهی داشتن تحصیلات مرتبط با موضوع کار و حداقل یک سال سابقه کار در شغل مورد تقاضا
  • قرارداد تأیید شده کاری و گواهی پیشنهاد رسمی برای کار بین کارفرما و متقاضی (در صورت وجود) و کپی از آن برای کار در لیتوانی
  • رزومه شخصی یا cv از متقاضی کار در لیتوانی
  • انگیزه نامه مهاجرت کاری به کشور لیتوانی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه جهت کار در لیتوانی

یکی از روش های مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لیتوانی ” اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور لیتوانی

اشتغال در کشور لیتوانی

اشتغال در کشور لیتوانی ساعات کاری در کشور لیتوانی

ساعات کاری در کشور لیتوانی شامل موارد زیر می باشد:

  • مدت زمان صرف شده بر روی کار مورد نظر در محل کار یا در خانه
  • مدت زمان های صرف شده برای کارآموزی به منظور ارتقا در کار
  • مدت زمان های استراحت تعریف شده در سر کار
  • مدت زمان صرف شده در سفرهای تجاری
  • سایر زمان های قانونی تعریف شده

در کشور لیتوانی مدت زمان کار نباید در هفته از بیش از 40 ساعت بیش تر باشد یعنی نباید بیش از 8 ساعت در روز باشد . برای برخی از شغل های مشخص مانند پرستاران، پزشکان و غیره افزایش ساعات کاری تا 24 ساعت نیز وجود دارد که میانگین ساعات کاری برای این دسته از مشاغل نباید از 48 ساعت در هفته بیش تر باشد. حداقل حق مرخصی سالانه ۲۸ روز می باشد .

اشتغال در کشور لیتوانی مشاغل مورد نیاز در کشور لیتوانی

با توجه به پیشرفت بسیار عالی کشور لیتوانی در نفوذ اینترنت پرسرعت در تمام این کشور، امکان کار در زمینه آی تی در این کشور وجود دارد. ثبت شرکت در زمینه های تولید مبلمان، ماشین آلات صنعتی و تولید تجهیزات الکترونیکی، تولید مواد اولیه داروسازی و شیمیایی، از مهم ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور لیتوانی به شمار می آید

اشتغال در کشور لیتوانی راه های یافتن کار در کشور لیتوانی

از جمله راه های یافتن کار در کشور لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استفاده از پرتال های کار اینترنت در لیتوانی
  • استفاده از وب سایت های شبکه های اجتماعی
  • مطالعه روزنامه های کشور لیتوانی
  • استفاده از موسسات کاریابی در کشور لیتوانی

موسسات کاریابی در کشور لیتوانی دارای تیم های متخصص در زمینه های مختلف هستند و مشاوره های ویژه به کارجویان را ارائه می دهند که مهمترین هدف موسسات کاریابی ، پیدا کردن فرد مناسب برای کارهای موجود و مناسب با توانایی افراد است. موسسات کاریابی در کشور لیتوانی شرایط آسان برای گرفتن پذیرش و درخواست برای کارجویان فراهم می کنند. ارائه شرایط و رزومه های کاری و راهنمایی موثر در ارتباط با شناختن و توسعه دادن مهارتهای متناسب با نیازمندی های کارفرمایان و آماده سازی کارجویان برای شرکت در مصاحبه های شغلی، نحوه گرفتن پذیرش های شغلی، مجوزهای کار برای کار در لیتوانی جز خدمات موسسات کاریابی می باشد و موسسات کاریابی در لیتوانی به عنوان واسطه بین شرکت ها و کارجویان خدمات ارائه می دهند. افراد می توانند با شناسایی موسسات کاریابی در لیتوانی متناسب با نیازهای شغلی به صورت آنلاین یا حضوری با عضویت در موسسات بدون هزینه های شخصی از خدمات بهره ببرند. یکی از مزایای استفاده از موسسات کاریابی صرفه جویی در وقت می باشد. نحوه کار موسسات کاریابی در کشور لیتوانی به این صورت است که ابتدا با شرکت های نیازمند نیروی کار به طور گسترده در ارتباط می باشند و تقاضا های کارجویان را مورد بررسی قرار می دهند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیتوانی توضیح دادیم .

برخی از سایت های معتبرکاریابی در کشور لیتوانی به شرح زیر می باشد :

  • overseasjobs.com
  • learn4good.com
  • careerjet.ae
  • eslemployment.com
  • ldb.lt
  • cv.lt

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
علی بابایی

ویزای کار

سارا جوادی

با سلام لطفا شرایطتون رو به صورت مختصر بفرمایید

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button