اشتغال در کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپا می باشد که در شمال این قاره و در شمال فرانسه واقع شده است و پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ می باشد . با توجه وسعت کم لوکزامبورگ ، این کشور به کشوری تبدیل شده است که مرکزی برای موسسه های مالی و بانک می باشد . این کشور یکی از پایه گذاران اتحادیه اروپا ، پیمان آتانتیک شمالی (ناتو) و سازمان ملل متحد بود . لازم به ذکر است که کشور لوکزامبورگ ، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد و طبق آمارهای سال 2007 میلادی سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بیشترین میزان تولید ناخالصی داخلی به ازای هر نفر در جهان ، از آن کشور لوکزامبورگ است . این کشور بیشترین درآمد سالانه را در بین کشورهای جهان دارد و با میانگین درآمد 54000 دلار در سال که این میزان درآمد بالاترین درآمد در جهان می باشد . یکی از راه های مهاجرت به لوکزامبورگ ، از طریق ویزای کاری است و باید از طریق ویزای کاری لوکزامبورگ اقدام شود . فردی که از طریق ویزای کاری اقدام می کند باید در آن کشور یک کارفرما وجود داشته باشد تا بتواند پیشنهاد شغلی را ارسال کند و نکته مهم این است که حتما باید یک قرارداد کاری تنظیم شود و این قرارداد باید قبل از ورود فرد به کشور لوکزامبورگ به وزارت اشتغال در کشور لوکزامبورگ ارائه دهد و باید وزارت اشتغال لوکزامبورگ این قرارداد را تایید کرده و موافقت خود را برای صدور ویزا اعلام کند . این مقاله به موضوع اشتغال در کشور لوکزامبورگ اختصاص داده شده است .

برای اقامت و تابعیت در لوکزامبورگ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور لوکزامبورگ مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور لوکزامبورگ

مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد :

  • ارائه گذرنامه فرد متقاضی جهت کار در کشور لوکزامبورگ
  • ارائه مدرک تحصیلی یا فنی حرفه ای مربوطه جهت کار در کشور لوکزامبورگ
  • نامه توضیحی از کارفرما جهت کار در کشور لوکزامبورگ
  • نسخه ای از قرارداد کار در کشور لوکزامبورگ
  • ارائه رزومه جهت کار در لوکزامبورگ

وزارت اشتغال در طول بررسی پرونده می تواند مدارک بیشتری نیز از فرد درخواست کند که روند درخواست بین ۴ تا ۱۲ هفته طول می کشد. شایان به ذکر است که  این درخواست مبنی بر این نیست که حتما با این درخواست موافقت شود بلکه صرفا یک درخواست بوده و وزارت اشتغال کشور لوکزامبورگ مختار به قبول یا رد کردن این درخواست است .

فرد بعد از دریافت نامه تایید باید به سفارت بلژیک در تهران مراجعه و اقدام کند و بدین علت به سفارت بلژیک مواجعه می شود که کشور لوکزامبورگ در ایران سفارت ندارد و از طریق بلژیک مسائل حقوقی و انواع ویزاها و درخواست ها را بررسی می کند .

اشتغال در کشور لوکزامبورگ به عنوان غیر اروپایی مستلزم تلاش بیشتر است . اگر فردی قصد اشتغال در کشور لوکزامبورگ را داشته باشد 90 روز فرصت دارد تا به صورت قانونی در لوکزامبورگ کار پیدا کند . اگر فردی به عنوان یک غیر اروپایی که برای اشتغال،تحصیل، تحقیق و یا پیوستن به یک عضو خانواده برای بیش از 90 روز، قصد ماندن در لوکزامبورگ داشته باشد باید هر دو سند “مجوز اقامت” و ویزای کاری لوکزامبورگ را داشته باشد .

کار در کشور لوکزامبورگ منافع خود را به عنوان دروازه ای چند زبانه برای اتحادیه اروپا دارد . پیدا کردن شغل در لوکزامبورگ آسان تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد . اجازه های کار به راحتی از طریق کارفرمای فرد داده می شود. افراد خارجی که از طریق استخدام در یک شرکت لوکزامبورگ به این کشور می آیند، قرارداد کاری آنها یک شروع خوب برای دریافت اجازه اقامت و شهروندی لوکزامبورگ بر اساس اشتغال می باشد . قرارداد کارفرمای فرد مانند یک نیروی محرکه برای دریافت مجوز کار است، تا زمانی که شرایط زیر را داشته باشد:

  • حداقل دستمزد فرد کمتر از EUR 2307.56  در هر ماه نباشد.
  • اگر هیچ نوع گواهینامه ای ندارد دارای 10 سال تجربه عملی در زمینه مشابه باشد.
  • اگر حرفه فرد نیازی به گواهی نداشته باشد، دارای 6 سال سابقه عملی در زمینه مشابه باشد.
  • دارای یک گواهینامه حرفه ای باشد (مثلا یک مدرک در زمینه ای خاص)
  • اگر برای مهارت های دستی استخدام شده است ، دارای تجربه 2 سال کار و یک گواهینامه باشد.

یکی از روش های مهاجرت به لوکزامیورگ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور لوکزامبورگ پیدا کردن کار در کشور لوکزامبورگ

لازم به ذکر است که کشور لوکزامبورگ یک مکان ایده آل برای یافتن شغل در خارج از کشور خواهد بود، چرا که خدمات مالی ویژه، بخش ارتباطات معروف و کارگران ماهر همگی به وفور در این کشور مشاهده خواهد شد.پیدا کردن کار حقوقی در کشور لوکزامبورگ و سایر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل است ، کار حسابداری و کار رشته IT  جز مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. شرایط کار مهندسی و کار فنی در لوکزامبورگ نسبت به دیگر رشته ها مناسب تر می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی میتوانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

اشتغال در کشور لوکزامبورگ

اشتغال در کشور لوکزامبورگ

اشتغال در کشور لوکزامبورگ بازار کار در کشور لوکزامبورگ

نرخ بیکاری در کشور لوکزامبورگ نسبت به سال های اخیر ثابت مانده است . نیروی کار در لوکزامبورگ را افرادی نظیر اتباع، مسافران مرزی و کارگران خارجی شامل می شوند . بازار کار در کشور لوکزامبورگ به معنای وجود چندین فرهنگ و داشتن دانش به یکی از سه زبان اصلی (لوکزامبورگی ، فرانسه و یا آلمانی) خواهد بود، مواردی که برای بسیاری از مشاغل ضروری خواهند بود.

معمولا نرخ دستمزد در کشور لوکزامبورگ با توافق کارفرما و کارمند تعیین می شود با این حال کارفرمایان نبایستی حداقل دستمزد را با توجه به تفکر خود برای افراد در نظر بگیرند. اگر فرد یک کارگر ماهر باشد حقوق وی نباید از 20 تا 25 درصد نیز کاهش یابد زیرا حداقل دستمزد اجتماعی در سال تنظیم خواهد شد.حداقل حقوق و دستمزد ماهانه خالص در کشور لوکزامبورگ برای 40 ساعت کار در هفته و در ماه ژانویه 2016 به شرح زیر می باشد :

  • 18  سال و یا بیشتر، کارگر غیر ماهر EUR 1،922.96
  • 18  سال و بالاتر در کارگر ماهر 20 درصد   EUR 2،307.56
  • 17  تا 18 سال   EUR 1،538.37
  • 15  تا 17 سال   EUR 1،422.22

لازم به ذکر است که کشور لوکزامبورگ از یک سیستم شاخص بندی برای تعیین میزان حقوق و دستمزد استفاده خواهد کرد. این امر بدین معناست که حقوق افراد بایستی با توجه به قیمت های در نظر گرفته شده برای مصرف کنندگان تعیین شود .

اشتغال در کشور لوکزامبورگ مشاغل موجود در کشور لوکزامبورگ

شایان به ذکر است که خدمات مالی در قلب اقتصادی لوکزامبورگ قرار خواهد داشت ، در حالی که حمل و نقل و ارتباطات در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است . کشور لوکزامبورگ مرکز پیشرو در اروپا برای صندوق های سرمایه گذاری و بانکداری خصوصی است و مرکزی که حدود 150 بانک عامل از قلمرو دوک بزرگ را در خود جای داده است. با تغییر وضعیت اقتصادی کشور لوکزامبورگ در سال های اخیر، دامنه گسترده تری از مسافران مرزی و ساکنان خارجی استخدام شدند و در بخش هایی مانند بهداشت، خدمات اجتماعی، خرده فروشی، تولید، ساخت و ساز، هتل ها و رستوران ها مشغول به کار شدند.

اشتغال در کشور لوکزامبورگ میزان ساعات کاری در کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ از نظر قراردادهای کاری شبیه به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود زیرا قرارداد دائمی (CDI)، قرارداد ثابت مدت (CDD)، قرارداد پاره وقت و قرارداد کارآموزی در این کشور مشاهده خواهد شد.کار تمام وقت در هفته معمولا 40 ساعت ، در حالی که حداکثر ساعات کاری 48 ساعت و 10 ساعت کار جز در موارد استثنایی خواهد بود. هریک از کارکنان کشور لوکزامبورگ قادر به لذت بردن از روز تعطیلات عمومی در طول تعطیلات خواهند بود. در صورت کار کردن در طول تعطیلات، کارفرمایان ملزم به پرداخت پول بیشتری هستند و کارمندان تمام وقت قادر به دریافت 25 روز مرخصی با حقوق در سال خواهند بود.

اشتغال در کشور لوکزامبورگ راه های یافتن کار در کشور لوکزامبورگ

راه های یافتن کار در کشور لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد :

  1. مراجعه به آژانس های استخدام ملی جهت یافتن شغل مورد نظر در کشور لوکزامبورگ
  2. یافتن کار مورد نظر در کشور لوکزامبورگ از طریق EURES
  3. مطالعه سایت های کاریابی در کشور لوکزامبورگ

سایت مشاغل دولتی و کاریابی در لوکزامبورگ عبارتند از :

  • www.jobsearch.lu
  • www.indeed.lu
  • www.monster.lu
  • www.jobsearch.lu
  • www.optioncarriere.lu
  • www.jobs.lu
  • www.jobluxembourg.lu

سایت های زیر به زبان انگلیسی هستند :

  • multilingualcareers.eu
  • jobsinluxembourg.eu

سایت برای یافتن کار در صنایع خاص در کشور لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد :

  • مشاغل مالی در لوکزامبورگ   efinancialcareers.lu
  • مشاغل IT در کشور لوکزامبورگ   ictjob.lu
  • مواضع عمران / دولتی در لوکزامبورگ – خدمات عمومی پورتال
  1. مطالعه روزنامه ها در کشور لوکزامبورگ : فرد قادر به دریافت روزنامه مشاغل لوکزامبورگ هر شنبه خواهد بود و علاوه بر این امکان مطالعه روزنامه ها به صورت آنلاین برای وی وجود خواهد داشت.

در مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لوکزامبورگ اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که اگر سن فرد متقاضی مابین 18 تا 30 سال است، فرصت های شغلی بسیاری برای کارکردن به عنوان یک au pair برای وی وجود خواهد داشت. راحت ترین روش برای اخذ این حرفه ثبت نام در آژانس کاریابی خواهد بود زیرا با این روش فرد قادر به اخذ مشاغل مورد نظر به آسانی خواهد بود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button