اشتغال در کشور لتونی

کشور لتونی ، یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن می باشد ، بنابراین شهروندی اتحادیه اروپا نیازی به ویزای کاری ندارند ولی شهروندان سایر نقاط برای کار در این کشور باید مجوز کار و اقامت داشته باشند. شهروندان ایرانی در صورتی که تمایل داشته باشند بیش از 90 روز در لتونی اقامت کنند ، نیازمند ویزا هستند . برای درخواست شهروندی کشور لتونی ، فرد باید 5 سال قبل از درخواست در این کشور ساکن باشد ، سن بالای 15 سال سن داشته باشد و دارای منبع قانونی درآمد در این کشور باشد . در این مقاله قصد داریم به موضوع اشتغال در کشور لتونی بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لتونی مقاله ” مهاجرت به لتونی ”  را مطالعه بفرمایید .

حرکت نیروی کار از یک کارفرما به دیگری بازار کار پویا را ایجاد می کند که به نوبه خود در ایجاد اشتغال کارآمد در کشور لتونی نقش دارد. از طرف دیگر ، تحرک بیش از حد نیروی کار ممکن است منجر به عواقب منفی ناشی از از دست رفتن سرمایه انسانی شود. طبق نتایج مطالعه Eurofound ، در دوره قبل از بحران (2002-2007) لتونی کمترین میانگین طول مداوم خدمت یا اشتغال مستمر با همان کارفرما را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا 4 – 7 سال و 2 ماه داشته است. با این حال ، در دوره بحران (2012-2008) میانگین مدت اشتغال در کشور لتونی مداوم به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در سال 2014 میلادی کارمندان با مدت طولانی خدمات با همان کارفرما به مدت 10 سال یا بیشتر 30 درصد از کل کارگران را به خود اختصاص داده اند. این میزان کمی پایین تر از سطح کل در کشورهای عضو OECD (32٪) است ، اما بسیار بیشتر از سطح مربوطه در قاره اروپا است. به عنوان مثال ، تعداد کارمندان بلند مدت در ایتالیا 50٪ ، در فرانسه – 46٪ ، در بلژیک – 43٪ ، در آلمان – 42٪ ، در اسپانیا و جمهوری چک – 41٪ بود. توسعه اشتغال طولانی مدت در لتونی شرایط مطلوبی برای شرکتها در رابطه با حداکثر بهره در بازده سرمایه گذاری در سرمایه انسانی ایجاد می کند و همچنین برای حفظ انگیزه بالا در نیروی کار موجود و همچنین جذب نیروی کار جدید چالش های جدیدی را ایجاد می کند. با توجه به نتایج تحقیقات کارشناسان بخش بانکی لتونی در مورد تغییرات بازار کار لتونی در سالهای 2008-2013 ، از سال 2010 برای کارفرمایان محلی سخت تر بوده است که حقوق کارمندان موجود را نسبت به آنچه در طول سال گذشته تنظیم کرده است ، تنظیم کنند. سالهای بحران 4 در عین حال بسیاری از شرکت ها فقدان کارگران ماهر را تجربه می کنند،  که طبق پیش بینی های جمعیتی میان مدت و بلند مدت ، رو به رشد است و یافتن کارگران مناسب سخت تر خواهد بود. حتی با بهبود اوضاع مالی شرکتها و بنابراین سرمایه گذاری های بلندپروازانه تر در سرمایه انسانی ، روندهای جمعیتی منفی ، به ویژه کاهش تعداد جمعیت کارگر ، منجر به رقابت بیشتر بین شرکتها در جذب و حفظ نیروی کار خواهد شد. در مدل های نظری گردش مالی کارکنان وضعیت بازار کار 6،7،8 و ویژگی های اجتماعی و جمعیت شناختی کارکنان 6،9،10 به عنوان یک مجموعه جداگانه از عوامل مشاهده می شود. شرایط عینی ، از جمله نرخ رشد شغل و نرخ بیکاری در بازار کار داخلی و حرفه ای 11 ، تعداد شرکتهای قابل مشاهده 12 و پیشنهادهای شغلی خاص13 می باشد و ممکن است در دیدگاه کارکنان تأثیر بگذارد که تغییر شغل و تشویق او به ماندن چه تأثیر دارد. در محل کار فعلی و یا ترک آن.
این مطالعه نشان داد که کارکنان که شغل خود را تغییر داده اند ، با ویژگی های جمعیت شناختی اجتماعی متفاوت هستند ولی بین این خصوصیات و تغییر شغل رابطه ضعیف یا ناچیز وجود دارد. دلیل اصلی تغییر شغل پذیرش شغل بهتر یا جستجوی شغل بهتر است. همچنین بین خصوصیات اجتماعی جمعیتی کارکنان و دلایل تغییر شغل رابطه ضعیف یا ناچیز وجود دارد.

اشتغال در کشور لتونی

اشتغال در کشور لتونی

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لتونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لتونی ” است .

در سطح کلان ، شاخص های بازار کار حداقل با تعداد کارمندان تغییر شغل و همچنین با تعداد کارمندانی که به دلیل پذیرش پیشنهاد بهتر شغل یا جستجوی شغل بهتر ، شغل خود را تغییر داده اند ، رابطه متوسطی با تعداد کارمندان دارند. یا به دلایل غیر ارادی یا به دلیل مراقبت از کودک و مراقبت از سایر وابستگان. با این حال ، در سطح فردی ، وضعیت بازار کار نقش حاشیه ای دارد.

در مقاله ” تحصیل در لتونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لتونی اطلاعات کسب کنید .

از آنجا که همبستگی های تغییر شغل و دلایل تغییر شغل با خصوصیات اجتماعی-جمعیت شناختی کارکنان و شرایط بازار کار ضعیف است ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که تغییر شغل توسط عوامل دیگر تعیین می شود. مطالعات بعدی باید نقش وضعیت اقتصادی ، خصوصیات حرفه ای و روانی کارکنان را در تغییر شغل روشن کند. با توجه به شرایط بازار کار ، می توان ادعا كرد كه احتمالاً تغییر شغل بیشتر تحت تأثیر پارامترهای مشخص كننده كیفیت شغل است تا میزان كمبود مشاغل موجود.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button