اشتغال در کشور قبرس

اشتغال در کشور قبرس ، با توجه به نزدیکی به ایران ، آّب و هوای خوب و آشنایی بسیاری از افراد به زبان ترکی مورد نظر بسیاری از افراد می باشد و سالیانه متقاضیان زیادی که به زبان ترکی آشنایی و تسلط دارند ، خواهان کار در کشور قبرس هستند . البته برای اشتغال در کشور قبرس باید جمعیت پایین این کشور و قوانین مهاجر پذیری و قوانین کار در قبرس را مورد توجه قرار داد. با توجه به این که اخذ اقامت دائم کشور قبرس از طریق کار با توجه به قوانین اقامت کار در کشور قبرس بسیار سخت است و معمولا افراد پس از ۴ سال مجبور به ترک خاک قبرس می شوند و نمی توانند اقامت کاری خود را تمدید کنند که برای افراد شاید مسئله ساز باشد .  همچنین اجازه الحاق به خانواده ، برخلاف بسیاری از کشورها که همزمان یا بعد از چند ماه می توانند ملحق شوند که در کشور قبرس این امر پس از ۲ سال میسر می باشد و همین موضوع سبب می شود افراد متاهل در مهاجرت کاری به این کشور نتوانند از ابتدا خانواده خود را همراه ببرند . مدت زمان ویزای همراه 1 سال می باشد و باید پس از 1 سال تمدید گردد. بنابراین با توجه به شرایط کار و قوانین کاری این کشور بهتر است افراد متقاضی کار تمامی گزینه ها را با توجه به شرایط خود بررسی کنند و بهترین گزینه را جهت مهاجرت کاری یا حتی در صورت نیاز مهاجرت از روش های جایگزین مانند تحصیل بررسی کنند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در قبرس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در قبرس ” است .

کار در قبرس و اخذ اقامت کاری در کشور قبرس بر خلاف برخی کشورها اندکی رقابتی است . با اینکه شانس افراد خارجی برای یافتن کار در مقایسه با افراد داخلی پایین تر می باشد ولی راه هایی وجود دارند که فرد شانس خود را جهت یافتن کار در کشور قبرس بهبود دهد. با اینکه زبان اصلی برای اشتغال در کشور قبرس ، زبان انگلیسی می باشد ولی بسیاری از کارفرمایان حداقل دانش زبان ترکی یا یونانی را نیز نیاز دارند. همچنین افرادی که در رشته هایی مانند فناوری اطلاعات (IT)، برق  و اقتصاد تحصیلات و تخصص دارند شانس خوبی جهت کاریابی در این کشور خواهند داشت. بزرگترین صنعت کشور قبرس توریسم است و افراد در این زمینه شانس خوبی جهت کاریابی و اشتغال دارند. دیگر صنایع قوی کشور قبرس به شرح زیر می باشد :

  • املاک و مستغلات
  •  بخش خدمات
  • حمل و نقل
  •  انرژی

اشتغال در کشور قبرس مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس در سال 2020 میلادی

کار در کشور قبرس و یافتن کار در کشور قبرس ارتباط مستقیم با لیست مشاغل مورد نیاز این کشور دارد. قطعا در صورتی که تخصص فرد در یکی از رشته هایی باشد که شرایط کار در آن تخصص در قبرس مناسب است و کمبود نیروی کار در آن بخش احساس می شود، فرد شانس بسیار بالاتری جهت پیدا کردن کار و یافتن کارفرما دارد. مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس در سال 2020 میلادی به شرح زیر می باشد :

  • شغل دندان پزشکی در کشور قبرس

دندان پزشک نیز از مشاغل مورد نیاز کشور قبرس است ولی برای اشتغال به این شغل دندان پزشکان نیاز به گذراندن دوره های معادل سازی و شرکت در آزمون های این کشور را دارند.

  • شغل پرستاری در کشور قبرس

مانند بسیاری از کشورها به علت داشتن شیفت های کاری زیاد کشور قبرس نیز در جستجوی نیروی کار پرستار است .

  • شغل حسابرس در کشور قبرس

با توجه به این موضوع که حسابرس درآمد کمتری از حسابدار در کشور قبرس دارد این شغل نیز کمبود نیروی متخصص دارد.

  • شغل حسابدار در کشور قبرس

حسابدار نیز در کشور قبرس به خصوص در مناطقی مانند لیماسول و لارناکا مورد نیاز می باشد .

  • شغل مهندسی در کشور قبرس

مهندسی نیز از مشاغلی است که در اکثر کشورهای دنیا مورد نیز بازار کار می باشد مانند مهندس صنایع ، مهندس مکانیک ، مهندس آی تی و غیره .

سایر مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس عبارتند از :

  • توسعه دهنده نرم افزار
  • متخصص فروش
  • داروساز
  • کارگزاران ماشین آلات

شما می توانید برای مهاجرت به قبرس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به قبرس ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور قبرس

اشتغال در کشور قبرس

اشتغال در کشور قبرس نحوه کاریابی در کشور قبرس

کار در کشور قبرس در اولین مرحله نیازمند یافتن کار و دانستن نحوه کاریابی در این کشور می باشد .فردی که به زبان ترکی یا یونانی و یا انگلیسی تسلط ندارد، شانس خوبی جهت کاریابی در این کشور ندارد. از جمله عواملی که یک فرد جهت کاریابی در کشور قبرس باید مد نظر داشته باشد ، عبارتند از :

  • داشتن تخصص کافی جهت اشتغال در کشور قبرس
  • تسلط به یکی از زبان های یونانی ، ترکی یا انگلیسی
  • اطلاعات کافی در خصوص شرایط کار در شهر های مختلف و مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس
  • اطلاعات کافی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا و مجوز کار در کشور قبرس
  • آشنایی با موسسات کاریابی مختلف در کشور قبرس

برخی افراد با ارتباط با شرکت ها به صورت مستقیم کارفرما خود را پیدا می کنند و از این روش در کشور قبرس مشغول به کار می شوند و برخی نیز با دریافت ویزای توریستی قبرس به این کشور مهاجرت کرده و کارفرما خود را در قبرس پیدا می کنند ولی در شرایط فعلی با توجه به اینکه حتی اتباع کشورهای اروپایی مصاحبه های شغلی خود را از طریق اسکایپ انجام می دهند، نیازی به دریافت ویزای توریستی نیست . برخی از افراد نیز با گذراندن دوره های مختلف در کشور قبرس و دریافت مدرک تحصیلی از این کشور اقدام به یافتن کار می کنند که این روش راه بسیار مناسبی جهت کار در این کشور است زیرا دانشگاه های کشور قبرس دانشگاه های با کیفیت و کم هزینه ای می باشند و دوره های بسیار مناسبی در زمینه های مورد نیاز بازار کار این کشور خود ارائه می دهند که فرد می تواند با گذراندن دوره های تحصیلی شانس خود را جهت یافتن کار در این کشور بیشتر کند.

کار در قبرس از طریق موسسات کاریابی و مراکز کاریابی در کشور قبرس انجام می شود و بسیاری از افراد رزومه و CV خود را به موسسات کاریابی ارائه می دهند و بخش کاریابی را به این موسسات می سپارند. برخی از این موسسات به صورت رایگان گزینه های شغلی را ارائه می دهند و برخی از موسسات نیز با دریافت هزینه به صورت تخصصی برای فرد کار کاریابی را انجام می دهند. برخی از وب سایت های کاریابی قبرس و موسسات کاریابی قبرس به شرح زیر می باشد :

  • https://www.cyprusjobs.com
  • https://www.ergodotisi.com/en
  • https://kariera.com.cy
  • https://www.learn4good.com/jobs/language/english/list/hotel_industry/cyprus
  • https://www.glassdoor.com/Job/cyprus-jobs-SRCH_IL.0,6_IN62.htm

اشتغال در کشور قبرس میزان حقوق دریافتی در کشور قبرس

میزان حقوق دریافتی در کشور قبرس ، یکی از نکاتی است که جهت مهاجرت کاری در این کشور باید مد نظر قرار داد. البته حقوق دریافتی فرد کاملا به کارفرما و سطح تخصص شخص بستگی دارد ولی طبق تحقیقات و آمارهای رسمی، معمول ترین حقوق دریافتی در کشور قبرس ۲۳۱۴۳ یورو در سال است . همچنین متوسط تحصیلات افراد جهت کار در این کشور تحصیلات فوق لیسانس و میزان سابقه کار نسبت به حقوق دریافتی ۴ الی ۸ سال می باشد. در جدول زیر برخی مشاغل و درآمد آنها به طور متوسط آورده شده است:

شغلمیزان درآمد سالیانه
مدیریت منابع انسانی۴۱۰۰۰ یورو
مدیر اقتصاد۱۱۰۰۰۰ یورو
مدیر پروژه آی تی۵۴۵۰۰ یورو
مدیر مارکتینگ۴۵۷۰۰ یورو
توسعه دهنده وب سایت۲۴۵۰۰ یورو
مدیر بازاریابی۴۵۰۰۰ یورو
مدیر هتل۴۵۰۰۰ یورو
وکیل۳۹۰۰۰ یورو
مدیر آی تی۳۰۰۰۰ یورو
مدیر انبار مواد غذایی۱۲۰۰۰ یورو

در مقاله ” تحصیل در قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در قبرس اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button