کار در اروپا و مخصوصا کار در کشورهایی که سطح رفاه اجتماعی بسیار بالایی دارند همواره هدف بسیاری از افرادی بوده است که خواهان زندگی بهتر و با کیفیت تری هستند . کشور فنلاند یکی از امن ترین کشورهای دنیا می باشد که سطح رفاهی اجتماعی بالایی را نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا به شهروندان خود ارائه می نماید . اخذ ویزای کار کشور فنلاند شرایطی تقریبا مانند اخذ ویزای کار در سایر کشورهای اروپایی را دارد . افرادی که قصد کار و اشتغال در کشور فنلاند به صورت کاملا قانونی را دارند ، قبل از هر چیز لازم است تا اقدام به دریافت اخذ ویزای کار کشور فنلاند کنند. ولی لازمه دریافت ویزای کار کشور فنلاند ، دعوت نامه ای معتبر از سوی کارفرمایی فنلاندی به همراه ارائه سایر مدارک است . برای دریافت دعوت نامه از سوی کارفرمای فنلاندی ، متقاضیان می توانند از یکی از روش های زیر استفاده کنند:

  1. اخذ ویزای کار فنلاند توسط افرادی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند

یکی از راه های اخذ ویزای کار فنلاند ، اخذ دعوت ‌نامه از طرف یک کارفرمای فنلاندی است . شرایط دریافت دعوت ‌نامه از جانب کارفرمای در فنلاند بدین صورت می باشد که کارفرمای موردنظر برای یافتن نیروی مورد نظر خود موظف است که به مدت 3 ماه فرصت شغلی مورد نظر خود را تبلیغ کند. در این مدت اگر شهروند فنلاندی به عنوان متقاضی موردنظر پیدا شد و شرایط لازم جهت استخدام را دارا بود، کارفرمای فنلاندی موظف به استخدام وی است ولی در غیر این صورت کارفرما مستلزم تبلیغ آگهی استخدام به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا می ‌باشد. اگر در این مرحله فردی در اتحادیه اروپا خواستار فرصت شغلی انتشار شده بود، کارفرما ملزم به استخدام این فرد خواهد بود. در غیر این صورت اگر فردی در اتحادیه اروپا برای فرصت شغلی منتشر شده یافت نشد، کارفرما می‌تواند اقدام به ارسال دعوت ‌نامه کاری به وی کند . در این صورت لازم است پس از کسب دعوت‌ نامه کاری به این کشور سفر کرده و نسبت به دریافت ویزای کاری و انجام فرایند آن، اقدام کند . پس از انجام تمام مراحل بالا، متقاضی موفق به اخذ ویزای کار فنلاند می ‌شود.

  1. اخذ ویزای کار فنلاند توسط افرادی که در داخل این کشور حضور دارند

آن دسته از افرادی که موفق به مهاجرت به فنلاند شدند و در حال حاضر به زندگی در این کشور مشغول  هستند ، بسیار ساده تر می توانند برای اخذ ویزای کار فنلاند اقدام کنند . بدین منظور این دسته از افراد با توجه به مهارت و تخصص شغلی خود و همچنین سطح تحصیلات باید اقدام به کاریابی در فنلاند و یا جست و جوی کارفرما کنند . پس از آنکه آنها موفق به عقد قرارداد با کارفرما شدند می‌ توانند اقدام به اخذ ویزای کار فنلاند کرده تا به صورت کاملا قانونی در این کشور به کار و زندگی بپردازند.

  1. اخذ ویزای کار از طریق تغییر ویزای تحصیلی فنلاند

یکی دیگر از راه‌ های اخذ ویزای کار کشور فنلاند، از طریق اخذ ویزای تحصیلی فنلاند است و افرادی که به جهت تحصیل در فنلاند به این کشور مهاجرت می کنند ، پس از اتمام دوره تحصیلی خود قادر هستند تا با یافتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود، در این کشور مشغول به کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار فنلاند تغییر دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند مقاله ” مهاجرت به فنلاند ”  را مطالعه بفرمایید .

اشتغال در کشور فنلاند مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار کشور فنلاند

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار کشور فنلاند به شرح زیر می باشد :

  • اصل شناسنامه به همراه کپی از آن جهت اخذ ویزای کار کشور فنلاند
  • گذرنامه فرد متقاضی ویزای کار کشور فنلاند
  • چند قطعه عکس فرد متقاضی ویزای کار کشور فنلاند
  • فرم درخواست ویزای کار کشور فنلاند به صورت کامل
  • تمکن مالی فرد متقاضی اخذ ویزای کار کشور فنلاند در حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو می باشد.

اشتغال در کشور فنلاند شرایط کار در کشور فنلاند

براساس قانون کار در کشور فنلاند ، ساعت کاری حداقل 38 الی 40 ساعت در هفته است که معمولا 8 ساعت در طول روز ساعت کاری تعریف شده است. لازم به ذکر است که برای ورود به بازار کار در این کشور علاوه بر داشتن شرایط اولیه ویزای کاری و اقامت کاری افراد باید شرایط سنی مناسب نیز داشته باشند و معمولا سن ایده آل از نظر کارفرما و اداره کار این کشور حداکثر سن 40 سال است .حداقل اضافه کاری در کشور فنلاند ۸۰ ساعت و حداکثر ۲۵۰ ساعت در سال می تواند باشد و نحوه محاسبه میزان اضافه کاری هر ساعت معادل ۵۰ درصد حقوق آن ساعت است .

اشتغال در کشور فنلاند نرخ بیکاری در کشور فنلاند

بر اساس آمار ارائه شده ، نرخ بیکاری در کشور فنلاند در دسامبر 2018  میلادی به میزان 5.4 درصد به نسبت سال گذشته که 8.4 درصد بوده کاهش یافت این نرخ بیکاری به نسبت آمار ارائه شده در سال 2008 کمترین نرخ ارائه شده در ده سال اخیر در فنلاند می باشد. تعداد افراد بیکار در کشور فنلاند از 164  هزار نفر به 81 هزار نفر کاهش چشمگیری داشته است. در حالی که افراد شاغل 84 هزار نفر می باشد و براساس نرخ ارائه شده در دسامبر همان سال نرخ بیکاری جوانان 18 الی 24 به شدت کاهش یافت و از 15.5 درصد به 9.3 درصد کاهش چشمگیری داشته است.

اشتغال در کشور فنلاند میزان حقوق در کشور فنلاند

میزان حقوق در کشور فنلاند و شاخصه های حقوق و مزایا جز موارد مهمی است که افراد متقاضی کار در این کشور خواستار کسب اطلاع از آن هستند . شاخص نرخ حقوق و دستمزد در کشور فنلاند براساس رشته تحصیلی و کاری و سطح تحصیلات و سابقه کاری افراد مشخص می شود که میانگین درآمد ماهیانه و حقوق دراین کشور براساس آخرین آمار ارائه شده در فوریه 2019 در حدود 3470 یورو می باشد. میزان حقوق در کشور فنلاند به شرح زیر می باشد :

ماهسالکمترین حقوقبیشترین حقوق
سه ماهه اول سالاز سال 2000 الی 20182100 یورو3470 یورو

لازم به ذکر است که اگر افراد به واسطه مهاجرت کاری بیشتر از ۶ ماه در کشور فنلاند اقامت داشته باشد، باید از حقوق خود مالیات نیز پرداخت کند اما اگر تا قبل ۶ ماه فرد به کشور خود بازگردد نیازی به پرداخت مالیات نیست و این کشور از فرد مالیاتی دریافت نمی کند و پرداخت این مالیات به عهده کارفرما می باشد .

در جدول زیر میزان حقوق خالص در شغل های مختلف در کشور فنلاند آورده شده است :

شغلمیزان حقوق خالص (ماهیانه)
دندان پزشک2937 یورو
حسابدار2771 یورو
مهندس نرم افزار2549 یورو
مهندس مکانیک1846 یورو
معلم1938 یورو
مهندس2850 یورو

اشتغال در کشور فنلاند مشاغل مورد نیاز در کشور فنلاند در سال 2020 میلادی

کشور فنلاند از لحاظ امنیت بالای شغلی برای کارکنان، پرداخت حقوق مناسب و بالا برای افراد متقاضی می تواند مقصد مناسبی برای اقامت کاری محسوب می شود . افرادی که دارای تخصص و پس زمینه تحصیلی و شغلی مناسب می باشند موقعیت کاری مناسبی در این کشور خواهند داشت. مشاغل مورد نیاز در کشور فنلاند در سال 2020 میلادی براساس آمار ارائه شده از سوی اداره کار فنلاند براساس نیاز بازار کار در این کشور شامل موارد زیر می باشند :

  • پرستار

خدمات مراقبتی و  بهداشتی در کشور فنلاند دارای استاندارد بالایی می باشد به این ترتیب این کشور مقصد مناسبی برای تحصیل پرستاران و رشته های بهداشت درمان است و در بخش درمان تقاضا بیشتری برای رشته های پرستاری وجود دارد. پرستاران در کشور فنلاند به طور میانگین در حدود مبلغ 3000 یورو در ماه حقوق دریافت می کنند.

  • مربی مهد کودک

با توجه به سیستم آموزشی قوی کشور فنلاند که در سطح جهانی شناخته شده است و همچنین افزایش ساعت کاری در این کشور نیاز به مربی مهدکودک به تبع در این کشور افزایش یافته است. با توسعه کشور فنلاند در حوزه بین المللی، تقاضا برای معلم مهد کودک و به خصوص معلمان انگلیسی زبان افزایش یافته است.

  • معلم

با توجه به افزایش روز افزون مدارس در کشور فنلاند از لحاظ سیستم آموزشی قوی این کشور تقاضا برای معلم در این کشور بسیار بالا رفته است و درآمد معلمان در کشور فنلاند بسیار خوب و در حدود 3250 یورو در ماه می باشد.

  •  برنامه نویس

با بهبود وضعیت و ارتقای سیستم کاری در کشور فنلاند و وجود شرکت هایی مانند نوکیا نیاز به برنامه نویس نیز در این کشور افزایش یافته است. هم اکنون 7000 برنامه نویس در این کشور مشغول به کار هستند.

  • حسابدار

با توجه افزایش زیاد شرکت های داخلی و بین المللی و رشد اقتصاد این کشور، تقاضا برای جذب حسابداران حرفه ای بر این اساس افزایش یافته است و حقوق حسابداران در کشور  فنلاند بیش از 4000 یورو در ماه می باشد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور فنلاند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور فنلاند ” را مطالعه نمایید.

اشتغال در کشور فنلاند

اشتغال در کشور فنلاند

اشتغال در کشور فنلاند شغل های پردرآمد در کشور فنلاند

شغل های پردرآمد در کشور فنلاند عبارتند از :

  • حسابداران : متوسط حقوق حسابداران در کشور فنلاند بیش از ۴۶۶۰ یورو در هر ماه می باشد در حالی که همکاران زن حدود ۶۴۰ یورو کمتر دریافت می کنند.
  • منشی دفتر : حقوق کارمندان مرد در دفتر به طور متوسط ماهانه ۲۶۸۷ یورو است و همکاران زن ۴۰۰ یورو کمتر دریافت می کنند.
  • دندانپزشکان : دندانپزشکان مرد به طور متوسط ماهیانه ۴۹۶۰ یورو درآمد دارند و همتایان زن تقریبا ماهانه ۳۰۰ یورو کمتر دریافت می کنند.
  • پرستاران : پرستاران زن به طور متوسط تقریبا ۲۹۰۰ یورو در ماه است در حالی که پرستاران مرد حدود ۱۰۰ یورو کمتر دریافت می کنند.
  • مهندسان: متوسط حقوق مهندسان مرد حدود ۴۱۰۰ یورو در ماه می باشد ولی متوسط حقوق مهندسان زن ۳۹۴۰ یورو در ماه است.
  • اساتید : حقوق و دستمزد ماهانه به طور متوسط برای اساتید مرد ۳۴۵۵ یورو می باشد اما در حالی که زنان که همین حقوق برای زنان به طور متوسط ۲۹۶۰یورو در ماه است.
  • معلمان : معلم: معلمان از موقعیت اجتماعی بالایی در فنلاند برخوردار می باشد و متوسط حقوق ماهانه کمی بیش از 3250  یورو در هر ماه است در حالی که معلمان زن ماهانه حدود 600  یورو کمتر دریافت می کنند.

اشتغال در کشور فنلاند نحوه کاریابی در کشور فنلاند

نحوه کاریابی در کشور فنلاند و شرایط یافتن شغل مناسب بستگی به عموامل و شرایط خاصی دارد . شرایط و ضوابط دعوت نامه معتبر و رسمی از دید سفارت کشور فنلاند به شرح زیر است :

  • مدت زمان اقامت کاری در فنلاند باید ذکر شده و یا حتی اگر نیاز به سفر مجدد باشد، بیان شود.
  • دعوت نامه از سوی کارفرما و شرکت در کشور فنلاند باید کامل باشد: آدرس سازمان، تلفن، ایمیل و نام کامل سازمان درج شده باشد .
  • افراد باید اطلاعات فردی و هویتی خود را در غالب فرم های خاص تکمیل کرده و به سفارت ارائه دهند. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی به صورت کامل ، تلفن و ایمیل می باشند.
  • اطلاعات فرد دعوت شده باید در دعوت نامه به صورت دقیق ذکر شده باشد، از جمله : نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و مدرک تحصیلی.
  • دعوت نامه ارائه شده از سوی کارفرما باید امضا شده و به همراه تاریخ و تایید رسمی از سوی اداره کار را نیز داشته باشد.
کار درفنلاندسال 2018سال 2017بالاترین نرخ بیکاریکمترین نرخ بیکاری
نرخ بیکاری5.40 %6.20 %19.90 %0.70 %
افراد شاغل2553 نفر2534 نفر2688 نفر1942 نفر
افراد بیکار146 هزار نفر168 هزار نفر512 هزار نفر15 هزار نفر
نرخ مشارکت نیروی کار65.40%65.50%73.80 %62.00 %
نرخ بیکاری در بلند مدت1.40 درصد1.60 درصد5.50 %1.10 %
نرخ بیکاری جوانان17.20%17.70%35.70 %8.30 %
 سن بازنشستگی زنان63 سال63 سال63 سال63 سال
 سن بازنشستگی مردان63 سال63 سال63 سال63 سال
هزینه زندگی خانواده در ماه1700 یورو1780 یورو1780 یورو1650 یورو
هزینه زندگی فرد در ماه1160 یورو1190 یورو1190 یورو1100 یورو

با توجه به اینکه در کشور فنلاند مانند دیگر کشورهای اروپایی برای ورود به بازار کار نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی است ، جستجوی کار در این کشور برای افرادی که به واسطه روش های دیگر وارد این کشور شده اند دشوار می باشد .

برای اقامت و تابعیت در فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه  دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button