اشتغال در کشور دومینیکا

کشور دومینیکا در آمریکای مرکزی قرار دارد که به دلیل نزدیک بودن به کشورهای آمریکا و کانادا مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل و کار در این کشور می باشد . از این رو امروزه بسیاری از متخصصین به دنبال اخذ اقامت کاری در کشور دومینیکا هستند . کشورهای واقع در منطقه جزایر کارائیب از مدت ها قبل مرکز فعالیت های اقتصادی به خصوص در زمینه شکر ، تنباکو و قهوه بوده اند . همچنین صنعت توریست در کشور دومینیکا از دیگر جاذبه های کاری و دومینیکا بوده است و در حال حاضر کشاورزی نیز از جمله پردرآمدترین جاذبه های کاری جهت اشتغال در کشور دومینیکا می باشد .در همین راستا بسیاری از کشورهای همسایه اقدام به واردات محصولات این کشور نه تنها به دلیل کیفیت بالا بلکه به خاطر اورگانیک بودن آنها می کنند . در ارتباط با صنعت توریست مناطق تجاری بزرگی در این کشور ایجاد شده است که سبب رشد اقتصادی این کشور و ایجاد بازار کار مناسب برای افرادی می باشد که اقامت کشور دومینیکا را دارند .بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کشور دومینیکا در بازارهای مختلف هستند . از این رو در زمینه هایی مانند پارچه، الکترونیک ، داروسازی و تنباکو بازارهای کاری فراوانی ایجاد شده است . لازم به ذکر است که هزینه زندگی در کشور دومینیکا کم نیست و تنها در صورت داشتن کار و درآمد می توان از پس از هزینه های زندگی در کشور دومینیکا برآمد و زندگی مناسبی داشت .

شما می توانید برای مهاجرت به دومینیکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به دومینیکا ” را مطالعه فرمایید .

یکی دیگر از بازار های هدف کشور دومینیکا به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از نیروی کار در صنعت و تکنولوژی است . منطقه Santo Domingo Cyberpark یک منطقه صنعتی تجاری در کشور دومینیکا می باشد که توسط سرمایه گذاری بین المللی در این کشور ایجاد شده است و از این رو نیروی کار فراوانی در زمینه کامپیوتر و رشته های مورد ارتباط مورد نیاز است و با کسب اجازه کار در این کشور امکان اخذ اقامت دومینیکا از طریق کار فراهم خواهد شد. ۶۴ درصد از نیرو های کاری به کار های دولتی ،  ۱۵ درصد از نیرو های کاری در بخش کشاورزی و ۲۲ درصد از نیرو های کار در قسمت های خصوصی مشغول به کار می باشند و نرخ بیکاری در این کشور نیز ۱۴ درصد است .

جهت کار در کشور دومینیکا ، کارفرما مربوطه باید یک دعوت نامه کاری برای فردی که در خارج از کشور در جستجوی کار می باشد، تهیه کند که مشخص است برای پیدا کردن و استخدام شدن در  یک موقعیت شغلی در هر کشور اولویت با متقاضیان و افرادی که داخل آن کشور سکونت دارند و همچنین واجد شرایط آن شغل هستند و زمانی این شغل به فرد خارجی خواهد رسید که فردی در داخل آن کشور واجد شرایط آن شغل یافت نشود .

اشتغال در کشور دومینیکا

اشتغال در کشور دومینیکا

اما اگر فرد یک کارآفرین می باشد و مایل دارد از طریق مالکیت و اشتغال در کشور دومینیکا راه خود را طی کند ، در این صورت فرد می تواند درخواست مجوز کار را برای دریافت پروسه را آغاز کند. که برای این امر فرد باید قبلا در دومینیکا ساکن باشد و برای اداره کار مناسب می تواند از طریق وزارت کار درخواست دهد که این روند می تواند چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید اطمنیان حاصل کند که در مدت زمان طولانی در کشور حضور دارد و این می تواند از 2 هفته تا 7 ماه طول بکشد، پس بهتر است فرد خود را آماده کند.

در مقاله ” تحصیل در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دومینیکا اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور دومینیکا فرصت های شغلی در کشور دومینیکا

کشور دومینیکا برای افرادی که به دنبال سواحل دریا و آب و هوای جزیره هستند مناسب می باشد زیرا دومینیکا کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است و معمولا دارای محیطی بسیار مناسب برای گردشگر و همچنین افرادی که  به دنبال  ماجراجویی، و یا حتی برای افرادی که به دنبال یک زندگی آرام، بدون استرس هستند، می باشد .

اشتغال در کشور دومینیکا – مجوز کار در کشور دومینیکا

بر خلاف بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، کشور دومینیکا یک ویزای کار منحصر به فرد را به تنهایی ارائه نمی دهد. آنچه که واقعا فرد نیاز دارد مجوز کار است که اگر برای شغل که 6 ماه یا بیشتر طول می کشد اعطا می شود، این مجوز می تواند اجازه اقامت دائم را نیز به فرد بدهد. مجوز کار برای یک سال کامل اعتبار دارد و می تواند سالانه تمدید شود.

اشتغال در کشور دومینیکا مشاغل مورد نیاز در کشور دومینیکا

مشاغل مورد نیاز در کشور دومینیکا به شرح زیر می باشد :

  • Animator
  •  مدیر روابط عمومی
  • تدریس
  •  تستر اپلیکیشن و سایت ها
  • مدیر خدمات

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دومینیکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در دومینیکا ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button