اشتغال در کشور ترکمنستان

کشور ترکمنستان در آسیای میانه قرار دارد و شهر عشق آباد پایتخت بعد از آن است . ترکمنستان به عنوان چهارمین کشور دنیا از نظر ذخایر گاز و داشتن ذخایر عظیم نفتی ، به عنوان کشوری ایده آل برای افرادی می باشد که فعالیت تجاری آنها در زمینه نفت و گاز است و قصد کار و اقامت در کشور ترکمنستان دارند که این فعالیت ها می تواند شامل حمل و نقل ، تجهیزات ، مواد اولیه شیمیایی و واسطه گری برای بازارهای فروش بین المللی باشد . لازم به ذکر است که ترکمنستان از نرخ بالای بیکاری رنج می برده اما امروزه پیشرفت های اقتصادی در زمینه های نفت و گاز و نساجی به کاهش نرخ بیکاری این کشور ، کمک شایانی داشته است . کار و اشتغال در کشور ترکمنستان دارای شرایط و جنبه های مختلفی می باشد که بررسی آنها جهت ایجاد یک موقعیت مناسب از لحاظ کار و زندگی در این کشور قبل از اقدام به مهاجرت کاری به کشور ترکمنستان لازم و ضروری است . اگر تخصص فرد یکی از تخصص ها و مشاغل مورد نیاز در کشور ترکمنستان باشد می تواند جهت ویزای کار اقدام کند که در غیر این صورت با دریافت مجوز کار از طرف یک شرکت ترکمنستانی می تواند جهت مهاجرت اقدام کند .

در مقاله ” اقامت در ترکمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در ترکمنستان اطلاعات کسب کنید .

با توجه به قوانین تصویب شده در چند سال اخیر در کشور ترکمنستان جهت اعطای تسهیلات و وامهای اعتباری برای شرکتهای بین المللی ، کار و اخذ اقامت کاری در ترکمنستان از طریق ثبت شرکت و تجارت به خصوص در زمینه نفت و گاز و کشاورزی ، از شرایط نسبتا خوبی برخوردار می باشد و تصمیم اخیر این کشور برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی  WTO از دیگر نکات امیدوار کننده برای افرادی است که قصد کار و اخذ اقامت کاری در ترکمنستان از طریق ایجاد تجارت و ثبت شرکت در این کشور را دارند . با ثبت شرکت خود به عنوان کارفرما در این کشور و با اعلام میزان سرمایه ارائه مدارک مربوط به تاسیس شرکت در این کشور ، می توان نسبت به کار و اخذ اقامت کاری در ترکمنستان ، اقدام کرد .

متقاضیان کار در کشور ترکمنستان ، با توجه به تخصص و تجربه خود ، می توانند نسبت به کار و اخذ اقامت کاری در ترکمنستان اقدام نمایند و برای این کار ، داشتن دعوتنامه از طرف کارفرمای یک شرکت ثبت شده در ترکمنستان که مشغول به فعالیت می باشد ، مورد نیاز است و با در دست داشتن این دعوتنامه از طرف کارفرمای ترکمنستانی می توان جهت کار و اخذ اقامت کاری در ترکمنستان اقدام کرد .

اشتغال در کشور ترکمنستان

اشتغال در کشور ترکمنستان

با توجه به موارد ذکر شده در خصوص اشتغال در کشور ترکمنستان ، می توان به فرصتهای شغلی در زمینه های نفت و گاز و نساجی و کشاورزی به عنوان اصلی ترین مشاغل مورد نیاز در ترکمنستان اشاره کرد . علیرغم دستمزد نسبتا پایین در این کشور که طبق قانون وزارت کار ، تقریبا 200 دلار است ، کار در ترکمنستان و زندگی در این کشور ، شامل مزایایی نیز است . هزینه های نسبتا پایین زندگی مانند هزینه مسکن که 12 درصد نسبت به هزینه مسکن در ایران ، پایین تر می باشد یکی از مزایای کار و اقامت در ترکمنستان به شمار می رود . امنیت بالای این کشور و جمعیت کم آن را نیز می توان به عنوان نکته مثبتی جهت کار و زندگی در ترکمنستان در نظر گرفت بنابراین شرایط کار در ترکمنستان برای انتخاب گزینه ای مناسب جهت مهاجرت ، قابل بررسی و تحقیق از لحاظ جوانب و شرایط مختلف می باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ترکمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ترکمنستان توضیح دادیم .

اشتغال در کشور ترکمنستان  – مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور ترکمنستان

مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور ترکمنستان به شرح زیر می باشد :

  • مشخصات کارجوی خارجی و کارفرمای ترکمنستانی
  • ارائه 3 رونوشت از شهروندان خارجی جهت کار در کشور ترکمنستان
  • ارائه 3 رونوشت از فرم تقاضا جهت کار در کشور ترکمنستان
  • ارائه نامه تقاضای کارفرمای مربوطه جهت قراردادکاری جهت اشتغال در کشور ترکمنستان
  • ارائه رونوشت از اطلاعات درباره وظایف اصلی شرکت و تناسب آن با شخص خارجی دعوت شده
  • ارائه رونوشت توافقی کارجوی خارجی و کارفرمای ترکمن که مشخص کننده نیاز شرکت ترکمن به فرد خارجی می باشد.
  • ارائه رونوشت از ترجمه مدارک واجد شرایط بودن شخص برای جذب در شرکت ترکمن
  • ارائه  رونوشت دریافت حقوق طبق قانون کار کشور ترکمنستان
  • ارائه یک رونوشت پاسپورت
  • ارائه گواهی سلامت

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکمنستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ترکمنستان ” بیاندازید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button