اشتغال در کشور بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل است . هزینه زندگی در بلژیک نسبت به برخی از کشورهای اروپایی مقداری بالاتر است  البته بسته به نوع زندگی و شهری که در آن اقامت دارید متفاوت است . البته دولت کشور بلژیک خدمات خوبی در جهت ارائه خدمات درمانی و یا در هنگام بیکاری به شهروندان خود ارائه می دهد . با توجه به این کشور از نظر اقتصادی و همچنین از نظر سیاسی ، کشوری با ثبات به شمار می آید و نسبت به سایر کشورهای اروپایی مالیات کمتری را دریافت می کند که اکثر افراد جهت اقامت در بلژیک و مهاجرت را مناسب برمی شمرند . اگر فردی قصد اشتغال در کشور بلژیک را دارد و از آنجایی این کشور معافیت مالیاتی زیادی در این زمینه دارد که این می تواند یک مزیت برای این کشور محسوب شود . کشور بلژیک با جمعیت متراکم در مرکز یکی از مهمترین مناطق صنعتی جهان واقع شده است . اقتصاد کشور بلژیک معمولا بر پایه ارائه خدمات متمرکز است و شهر بروکسل به عنوان مرکز چند نژادی و چند زبانه آن ، یکی از بلند مرتبه ترین اعضای اتحادیه اروپا است . بنابراین شانس اخذ ویزای کار کشور بلژیک در بخش صنعتی بالاتر می باشد . به طور خاص کشور بلژیک دارای اقتصاد باز است .

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

اخذ ویزای کار کشور بلژیک مانند کشورهای دیگر اتحادیه اروپا و عضو شنگن بدین صورت است که حداقل ۶ ماه زمان لازم می باشد که فرد متقاضی کار در بلژیک کارفرما را پیدا کند . اگر این درخواست از جانب کارفرما پذیرفته شود ، فرد متقاضی موظف است دعوت نامه کاری را به سفارت بلژیک ارائه کند و منتظر پذیرش از طرف سفارت باشد .لازم به ذکر است که در مواردی این مدت زمان بسیار طولانی است زیرا رسیدگی نماینده سفارت بلژیک به افرادی که تمایل دارند از طریق کار وارد این کشور شوند سخت گیرانه تر می باشد و دلیل این امر بدین علت است که معمولاً تمایل آنها بر این امر است که ساکنین کشور خود را به کار گیرند و یا از اتباع کشور خود به عنوان نیروی کار شاغل استفاده کنند .

اشتغال در کشور بلژیک نرخ بیکاری در کشور بلژیک

از مهم ترین عواملی که باید جهت کار در کشورهای خارجی مدنظر قرار داد نرخ بیکاری آن کشور می باشد. نرخ بیکاری در بلژیک در سال 2019 میلادی 3.3 درصد بوده است که در مقایسه با سال های گذشته در این کشور، با کاهش خوبی روبرو بوده است همچنان نرخ بیکاری در کشور بلژیک در مقایسه با کشورهای آلمان و اتریش که امکان دریافت ویزای جستجوی کار را هم دارید، بالاتر می باشد .

اشتغال در کشور بلژیک میزان حقوق در کشور بلژیک

هنگامی که فردی مشغول به کار در بلژیک می شود باید بتواند شغلی پیدا کند که حداقل میزان حقوق در کشور بلژیک را داشته باشد تا بتواند اقامت در بلژیک را به دست آورد. حداقل میزان حقوق در بلژیک ماهیانه ۱۵۹۳ یورو می باشد. البته لازم به ذکر است که مبلغ گفته شده حداقل حقوق در این کشور است و میزان حقوق به عوامل مختلفی از جمله سابقه کاری شخص، تعداد ساعات کاری و میزان تخصص شخص در شغل انتخابی بستگی دارد. به عنوان مثال شغل های زیر بیشترین میزان حقوق دریافتی را در یک ماه دارند :

  • مدیران کسب و کار و مدیران اداری بین 5 تا 7 هزار یورو
  • مدیران بازاریابی و فروش بین 5 تا 6 هزار یورو
  • مدیران شرکت ها بین 5 تا 6 هزار یورو ماهیانه
  • مدیران ساختمان، لجستیک بین 4 تا 5 هزار یورو

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در بلژیک دارید می توانید مقاله ” تحصیل در بلژیک  ” را مطالعه نمایید.

اشتغال در کشور بلژیک

اشتغال در کشور بلژیک

اشتغال در کشور بلژیک مشاغل مورد نیاز در کشور بلژیک در سال 2019 میلادی

جهت جستجوی کار در بلژیک بهتر است در ابتدا مشاغل موردنیاز این کشور را مورد بررسی قرار داد و با شناخت و اطلاعات کافی جهت یافتن کار در بلژیک اقدام کرد زیرا کارفرماها مشاغلی که موردنیاز آنها باشد ، در اولویت استخدام قرار می دهند و اگر فرد نیز جزو آن دسته از افرادی باشد که مهارت کافی در زمینه موردنیاز داشته باشد، جذب و استخدام تان سریعتر خواهد بود و کشورها راحت تر ویزا می دهند. البته لازم به ذکر است که جهت کار در بلژیک، حتی اگر حرفه فرد جزو مشاغل موردنیاز باشد، باز هم نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرما دارد. در حال حاضر مشاغل موردنیاز جهت کار در بلژیک به شرح زیر می باشد :

  • متخصص در زمینه IT
  • حسابدار
  • کارکنان اداری
  • معمار
  • پرستار و ماما
  • مدیر پروژه
  • نماینده فروش
  • برق کار، لوله کش، پیمانکار

شما می توانید برای مهاجرت به بلژیک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور بلژیک قانون کار در کشور بلژیک

طبق قانون کار در کشور بلژیک ، ساعات کاری در این کشور ۸ ساعت در روز و ۴۰ ساعت در هفته می باشد . لازم به ذکر است مالیات در کشور بلژیک بسیار بالا می باشد و البته دولت تلاش می کند در هنگام بیماری با ارائه خدمات درمانی مناسب و در هنگام بیکاری با ارائه حقوق به مردم تا حدی شرایط را متعادل کند ولی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند نکته بسیار قابل توجهی به شمار می آید . سن بازنشستگی در کشور بلژیک تا ۶۷ سال می باشد، مگر در مورد مشاغل سنگین که سن بازنشستگی آن ها ۶۰ سال است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
شهریار تورانی

متقاضی کار در بلژیک 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ،برای بررسی شرایط شما جهت ویزای کاری بلژیک به اطلاعات بیشتری از رزومه شما مانند سن و تحصیلات نیاز مندیم.پیشنهاد میکنم فرم ارزیابی آتیه آفرینان را پرکنید.

یگانه

با سلام آیا بنده با  شغل معلمی و یا مدیرت اداری میتوانم به بلژیک مهاجرت کنم

سارا جوادی

با سلام بلژیک در حال حاضر نیروی کار از ایران جذب نمیکند. پیشنهاد میکنیم از سایر روش ها اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button