کشور اوکراین از نظر وسعت دومین کشور قاره اروپا می باشد که در اروپا از نظر مصرف کننده و تامین کننده جز کشورهای مهم به شمار می رود. از این رو روز به روز اقتصاد اوکراین در حال پیشرفت و رشد چشم گیری می باشد. به دلیل نیاز مبرم به نیروی کار ماهر و مختصص و همچنین به دلیل هزینه های پایین زندگی در کشور اوکراین در مقایسه با کشورهای اروپایی، می تواند مقصد خوبی برای افرادی باشد که به دنبال کسب درآمد مناسب و پس انداز هستند.

همچنین پس از چند سال اشتغال در کشور اوکراین و پرداخت مالیات های مربوطه می توان به اخذ اقامت دائم کشور اوکراین دست یافت. دولت کشور اوکراین توسط قوانین خاصی که تعیین کرده حمایت گسترده ای از قشر کارگر دارد و این حمایت ها را به وضوح نشان داده است حتی در قوانین این کشور حمایت از کارگر بیشتر از اتحادیه اروپا می باشد.

اشتغال در کشور اوکراین
اشتغال در کشور اوکراین


همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین و اعزام نیروی کار به کشور اوکراین دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

اشتغال در کشور اوکراین – ساعات کاری در کشور اوکراین

فرد متقاضی کار در کشور اوکراین به طور میانگین در هفته می تواند حدودا 40 ساعت کار کند و این ساعت کاملا بستگی به نوع کاری که انجام می دهد ، متغیر است. طبق قوانین اضافه کاری در اوکراین می توان حدود 4 ساعت اضافه کاری در هفته کرد که این مورد هم می تواند در بعضی مواقع متغیر باشد . مزیت اضافه کاری برای کار در اوکراین این می باشد که کارفرما موظف است برای ساعات اضافه کاری دوبرابر نسبت به ساعات عادی به شما حقوق پرداخت کند.

اشتغال در کشور اوکراین – شرایط مرخصی کار در کشور اوکراین 

در کشور اوکراین کلا 24 روز در سال تعطیلی وجود دارد که فرد می تواند در 10 روز از این تعطیلات به کار خود مشغول شود ولی در باقی روزها اجازه کار به وی داده نخواهد شد. افرادی که فرزندان زیر 3 سال دارند می توانند درخواست مرخصی دهند و با توجه به نوع کار کارفرما موظف است که در بیشتر مواقع با کارمندان مدارا کند و اجازه مرخصی بدهد.

شرایط مرخصی کار در کشور اوکراین
شرایط مرخصی کار در کشور اوکراین

اشتغال در کشور اوکراین نکات مهم در مورد اشتغال در کشور اوکراین

در این قسمت قصد داریم نکات مهم در مورد اشتغال در کشور اوکراین را ذکر کنیم:

  • حقوق کارکنان برای کار در اوکراین  معمولا به صورت ماهیانه صورت می گیرد مگر اینکه تحت شرایطی خاص دوبار در ماه پرداخت شود.
  • در مورد کارمندان خارجی زمانی به اتباع خارجی کار می دهند که کارفرما بتواند مجوز رسمی از اداره کار در اوکراین و مرکز اشتغال بگیرد و مشخص شود هیچ فردی در اوکراین توانایی و تخصص کافی در انجام این کار را ندارد که در غیر این صورت دولت اوکراین اولویت را برای مردم کشور خودش قرار خواهد داد .اتباع خارجی معمولا تحت قراردادی 1 ساله استخدام خواهند شد و ادامه کار ملزم به بستن قراردادی جدید بین طرفین می باشد .
  • کارفرما ابتدا باید درخواست کار در کشور اوکراین برای کارمند خارجی خود را بدهد که صدور مجوز معمولا بین 3 تا 6 هفته زمان خواهد برد.
  • در بین افرادی که قصد مهاجرت کاری در کشور اوکراین دارند اولویت با افرادی می باشد که تخصص خاصی در کار دارند که برای اقتصاد اوکراین مفید واقع شوند.پیدا کردن کار در کشور اوکراین برای چنین افرادی خیلی راحت تر از افرادی است که معمولا تخصصی نداشته و فقط قصد دارند در اوکراین کار کنند.همچنین افرادی که از نظر علمی دارای مدارک دانشگاهی معتبر بوده و به کشور اوکراین ثابت شود که حضور آن ها برای کشور اوکراین می تواند مفید باشد نیز می توانند راحت تر کار پیدا کنند .
  • راحت ترین راه برای ورود و کار در اوکراین ، سرمایه گذاری در اوکراین است که دولت اوکراین از مهاجران سرمایه گذار استقبال ویژه ای می کند.
  • افرادی که به دنبال کار در اوکراین هستند اولویت اول و مهم آن‌ها داشتن مجوز کار است و با داشتن مجوز کار فعالیت کاری آن ها قانونی شده و می توانند اجازه کار برای تمام طول سال را داشته باشند.

اشتغال در کشور اوکراین توافق کاری در کشور اوکراین

کشور اوکراین دارای 3 نوع توافق کاری می باشد که عبارتند از :

  1. توافق کاری بلند مدت و نامحدود
  2. توافق کاری بلند و ثابت
  3. توافقی کاری خاص پروژه

توافق کاری در کشور اوکراین
توافق کاری در کشور اوکراین

اشتغال در کشور اوکراین اشتغال اتباع خارجی در کشور اوکراین

قبل از عقد قرارداد با یک کارمند خارجی ابتدا کارفرما بایستی یک مجوز از اداره کار که از طریق مرکز اشتغال صادر می شود نشان دهد و ثابت کند هیچ کارمند اوکراینی تخصص آن کار را ندارد و اعلام جذب نیروی خارجی نماید . معمولا اجازه کار در ابتدا به صورت دوره یک ساله است که بنا به درخواست کارمند قابل افزایش می باشد که معمولا مجوز پس از 30 روز از درخواست کارفرما یا کارمند صادر می شود.اجازه مهاجرت به اوکراین در چندین چارچوب قرار می گیرد که عبارتند از :

  1. کارمندان و کارگران که دارای تخصص و فوق تخصصص در کار هستند که برای اقتصاد اوکراین بسیار ضروری باشد
  2. افرادی که حقوق آنها معادل 100 هزار دلار آمریکا باشد که در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری و این سرمایه گزاری از سوی وزیران اوکراین به ثبت رسیده باشد.
  3. کارمندان و افرادی که از نظر علمی و فرهنگی که مهاجرت آنها به نفع کشور اوکراین باشد می توانند مهاجرت کنند.
  4. افرادی که پدر بزرگ ،مادر بزرگ،برادر و خواهر اقامت کشور اوکراین را داشته باشند.
  5. افرادی که سابقه تابعیت کشور اوکراین را داشته باشند.
  6. والدین افراد متقاضی یا والدین همسر و یا فرزندان متقاضی که والدین آنها در اوکراین اقامت دارند می توانند مهاجرت کنند و اقامت بگیرند.
  7. افراد آسیب دیده از تجارت انسان (از طریق قاچاق انسان وارد شده باشند) و به صورت پیوسته 3 سال در اوکراین باشند اقامت دریافت می کنند.
  8. افرادی که به طور پیوسته از لحظه دریافت به عنوان پناهنده در اوکراین که 3 سال در خاک آنجا قرار گرفته باشد می تواند فرزندان و همسر خود را وارد خاک اوکراین کند.
  9. افرادی که خارج از چارچوب می توانند وارد کشور اوکراین شوند و مشغول به کار شوند که عبارتند از :
  • یکی از زوجینی که از ازدواج آنها 2 سال گذشته باشد می تواند به همراه فرزندان و والدین فرد که دارای تابعیت اوکراین می باشند وارد خاک این کشور شود.
  • افرادی که بر اساس تعلقات ارزی توانسته اند تابعیت کشور اوکراین را اخذ کنند .
  •  
  • افرادی که مهاجرت آنها برای دولت اوکراین حائز منافع مالی باشد.
  • افراد اوکراینی که خارج از اوکراین زندگی می کنند می توانند به همراه فرزندان آنها اقامت آنجا را اخذ کنند.
  • فردی که قیم یا کفیل یک شهروند اوکراینی باشد یا تحت تکفل یک شهروند اوکراینی قرار گرفته باشند.

اشتغال در کشور اوکراین – موسسات کاریابی در کشور اوکراین

یکی از راه های پیدا کردن کار در کشور اوکراین ، مراجعه به موسسات کاریابی در کشور اوکراین می باشد که در این قسمت قصد داریم موسسات و مشاغل مورد نیاز هر یک از موسسات را عنوان کنیم .

موسسات کاریابی در کشور اوکراین
موسسات کاریابی در کشور اوکراین

  • موسسه کاریابی Hudson در کشور اوکراین

مشاغل مورد نیاز در این موسسه عبارتند از:

  1. مدیر فروش در شهر کیو با 3 سال سابقه کار مرتبط و مدرک تحصیلی مرتبط با بازرگانی
  2. مدیر توسعه بازرگانی در شهر کیو با 5 سال سابقه کار و توانایی بالای بازرگانی
  3. مدیر ارشد فروش در شهر کیو با 2 سال سابقه کار
  4. مدیر اجرایی در شرق اوکراین با 3 سال سابقه کار و توانایی روابط عمومی بالا
  • موسسه کاریابی CNA International Ukraine در کشور اوکراین

این موسسه برای افرادی که در رشتهIT   تحصیل کرده اند مشاغل مرتبط با تخصص آنها را یافته و حتی برای راه اندازی کسب و کار انفرادی نیز به این افراد یاری می رساند، همچنین برای مدیران فروش بازاریابی کرده و مشتری های شرکت ها و موسسات را افزایش می دهد. به طور کلی این موسسه به صورت تخصصی فعالیت کرده و به نوعی با کارآفرینان همکاری می کند.

  • موسسه کاریابی Clarus در کشور اوکراین

مشاغل مورد نیاز در این موسسه عبارتند از :

  1. مدیر فروش برای گوگل در نزدیکی اوکراین با 5 سال سابقه کار
  2. مهندس معمار در منطقه لویو با 10 الی 15 سال سابقه کار
  3. مدیر فروش در زمینه وب در کرکاسی با سه سال سابقه کار

موسسات کاریابی در کشور اوکراین
موسسات کاریابی در کشور اوکراین

  • موسسه کاریابی Capital Recruiters در کشور اوکراین

این موسسه به طور تخصصی در تمامی رشته های شغلی از قبیل بانکداری، مدیریت فروش، کشاورزی، حسابداری و غیره فعالیت کرده و با دریافت رزومه متقاضی کار و کمک به متقاضی برای نگارش رزومه مناسب برای او شغلی مناسب پیدا می کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button