اشتغال در کشور استونی

کشور استونی یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است . مهاجرت کاری به استونی و یا هر کشوری، یکی از بهترین راه های مهاجرت قانونی به استونی می باشد . داشتن ویزای کار در استونی به تنهایی منجر به اخذ اقامت و تابعیت استونی نخواهد شد بلکه به این منظور می بایست چندین سال ویزای کار در استونی را تمدید کرده و سپس در صورت داشتن شرایط و مدارکی اقدام به درخواست اقامت و در مرحله بعدی تابعیت استونی را کند . اگر فرد شهروند اتحادیه و یا ایسلند ، لیختن اشتاین و نروژ و یا سوئیس باشد می تواند بدون ویزا وارد این کشور شود ولی اگر بخواهد بیش از 30 ماه در استونی کار کند تنها به عنوان یکی از ساکنان استونی در ثبت جمعیت استونی در 3 ماه اول اقامت خود ثبت نام کند . اما اگر فرد شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد و بخواهد برای مدت کوتاهی (تا 6 ماه در سال) در استونی کار کند ، باید درخواست ویزای D دهد و قبل از درخواست ویزای D ، کارفرمای باید درخواست کار کوتاه مدت فرد را در اداره پلیس استونی و هیئت گارد مرکزی ثبت کند . اگر این فرد بخواهد برای مدت طولانی تر (یعنی بیش از 6 ماه) در کشور استونی کار کند باید برای مجوز اقامت درخواست دهد . در ابتدا فرد باید برای مجوز اقامت موقت درخواست دهد ( برای کار تا 2 سال با مجوز کار اولیه) و پس از اقامت 5 سال در استونی با مجوز اقامت موقت می تواند درخواست اقامت دائم استونی را ارائه کند . در این مقاله قصد داریم با موضوع اشتغال در کشور استونی آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استونی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به استونی ” بیاندازید.

جهت کار و اشتغال در کشور استونی نیازمند داشتن پیشنهاد کاری (job offer) می باشد و اگر کارفرمایان استونیایی برای کار مورد نظر خود در کشور استونی متقاضی پیدا نکنند، ابتدا آگهی جذب نیرو در اتحادیه اروپا و در صورت عدم موفقیت، آگهی جذب نیروی کار بین المللی منتشر خواهند کرد. البته قبل از کار در استونی می بایست از شرایط کار در استونی، وضعیت جوی استونی و همچنین وضعیت اقتصادی و صنعتی این کشور اطلاعات کسب کرد .

از جمله موارد مهم در زمینه کار در استونی، نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال در کشور استونی می باشد که به همراه میزان حقوق و سایر عوامل تاثیرگذار، نیازمند توجه متقاضیان مهاجرت به استونی از طریق کار است . نرخ بیکاری در کشور استونی در 3 ‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی از ۵.۳ درصد در دوره مشابه سال گذشته به ۴.۴ درصد کاهش ‌یافته است که کمترین نرخ بیکاری از 3 ‌ماهه دوم سال ۲۰۰۸ تا این زمان بوده است زیرا طی این مدت، تعداد بیکاران از۶۳۰۰ نفر به ۳۰۹۰ نفر کاهش ‌یافته بود. در حالی که تعداد بیکاران به ۷۹۰۰ نفر به ۶۷۵۳ نفر رسید و طی این مدت، نرخ مشارکت از ۷۲.۲ درصد در دوره مشابه سال ۲۰۱۷ به ۷۲.۳ درصد رسید . نرخ بیکاری در کشور استونی از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۸ به طور متوسط ۸.۲۶ درصد بوده‌ است و در 3‌ ماهه اول سال ۲۰۱۰ به بالاترین میزان خود یعنی ۱۹٫۵ درصد رسیده و در 3 ماهه دوم سال ۱۹۸۹ به پایین ترین حد خود یعنی ۰٫۵ درصد کاهش یافته است .

اشتغال در کشور استونی مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور استونی

مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور استونی به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت معتبر که طی ۱۰ سال گذشته صادر شده ‌است و شامل حداقل دو صفحه خالی برای ویزا و دارای حداقل سه ماه تاریخ انقضا
  • فرم درخواست تکمیل ‌شده و امضا شده جهت کار در کشور استونی
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • بیمه معتبر برای کشور استونی یا منطقه شینگن با پوشش حداقل ۳۰.۰۰۰ یورو برای کل مدت اقامت
  • ارائه مدارک لازم جهت نشان دادن هدف سفر
  • رسید بلیط رفت و برگشت به کشور استونی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۸۰ یورو
  • ارائه دعوتنامه کاری

طبق مقررات دولت استونی ، شهروندان کشورهای بلاروس و اوکراین از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند .همچنین، ویزای کوتاه مدت کاری برای شهروندان کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا صادر خواهد شد .

اشتغال در کشور استونی میزان حقوق در کشور استونی

میزان حقوق در کشور استونی ، از جمله موارد مهم جهت اشتغال در کشور استونی می باشد . طبق آمار استونی ، متوسط حقوق ناخالص ماهیانه و حقوق رسمی در استونی در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲۲۱ یورو بود و در 3 ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی متوسط حقوق ماهیانه و بالاترین میزان حقوق در مشاغل اقتصادی و امور بیمه ، انرژی و علوم اطلاعات و ارتباطات ( IT ) بوده ‌است .

اشتغال در کشور استونی

اشتغال در کشور استونی

اشتغال در کشور استونی شرایط کار در کشور استونی

شرایط کار در کشور استونی معمولا ً انعطاف‌ پذیر می باشند یعنی میانگین ساعات کاری معمولا ً ۸ ساعت در روز و ۵ روز در هفته می باشد . تعطیلات سالانه ۲۸ روز می باشد و طبق قانون فرد باید حداقل ۱۴ روز تعطیلات را در به صورت یکجا برای استراحت بهتر استفاده کند . لازم به ذکر است که کشور استونی ۱۰ روز تعطیلات عمومی دارد .

در مقاله ” تحصیل در استونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استونی اطلاعات کسب کنید .

اشتغال در کشور استونی مشاغل مورد نیاز در کشور استونی 

به منظور اشتغال در استونی، مورد نیاز بودن رشته و شغل متقاضی در این کشور به جستجوی سریع کار در استونی و همچنین اخذ سریعتر ویزای کار استونی، در کنار دانستن میزان حقوق و نرخ بیکاری در این کشور الزامی است. مشاغل پر تقاضا و پر درآمد در کشور استونی در جدول زیر آمده است :

برنامه نویس۲۷,۸۰۰ EEK
وکیل حقوقی۲۷,۳۸۰ EEK
مهندس۲۶,۵۰۰ EEK
آی تی۲۶,۲۰۰ EEK
کارشناس الکترونیک۲۵,۰۰۰ EEK
تحلیلگر مالی۲۴,۰۰۰ EEK
مدیر CRM۲۱,۰۰۰ EEK
مکانیک هواپیما۲۰,۰۰۰ EEK
معمار۱۷,۱۰۰ EEK

اشتغال در کشور استونی نحوه یافتن کار در کشور استونی

کار در کشور استونی مستلزم داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در استونی می باشد بنابراین کاریابی در این کشور، دانستن راه های کاریابی در استونی ضروری است . فرد باید باید رزومه خود را به همراه انگیزه نامه و دستمزد مورد انتظار برای کارفرمای استونیایی ارسال کند و سپس برای یک مصاحبه آماده شود . از جمله راه های یافتن کار در کشور استونی می توان به موارد زیر اشاره کرد  :

  • وبسایت های کاریابی
  • موسسات کاریابی فیزیکی
  • دوستان ، همکلاسی‌ها و دانشجویان محلی
  • تماس مستقیم با شرکت

موسسات کاریابی در کشور استونی به شرح زیر می باشند :

  • موسسه کاریابی CV
  • موسسه کاریابی Career Jet
  • موسسه کاریابی Learn 4 Good
  • موسسه کاریابی Overseas Jobs
  • موسسه کاریابی CVKeskus
  • موسسه کاریابی Baltic Times
  • موسسه کاریابی Go Abroad
  • سایت Linkedin

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استونی ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button