یکی از راه های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت به آمریکا از طریق کار می باشد که پس از اخذ اقامت از طریق کار می توان نسبت به اخذ تابعیت آمریکا اقدام کرد. قانون کار آمریکا مختص به این کشور است و قبل از شروع به کار بایستی در مورد آن و همچنین شرایط کار در آمریکا تحقیق کرد.

همچنین کار دانشجویی کشور آمریکا امکان پذیر است ولی قبل از شروع اجازه کار آمریکا را دریافت کرد که بسته به مقطع تحصیلی به فرد اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت داده می شود. این مقاله به موضوع اشتغال در کشور آمریکا اختتصاص داده شده است.

اشتغال در کشور آمریکا

شرایط داشتن کار در کشور آمریکا

برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار باید ویزای کار کشور آمریکا را دریافت کرد که شرایط داشتن کار در آمریکا عبارتند از:

  • اخذ مشاغل با در اختیار داشتن مدرک کارشناسی (یا مدرک معادل خارجی اما لزوما مرتبط با تجربه)
  • کارگران ماهر با حداقل 2 سال تجربه (بدون نیاز به مدرک)
  • کارگران غیر ماهر که کمتر از 2 سال آموزش دیده اند یا تجربه کسب کرده اند
  • صدور گواهینامه کار (PERM) مورد نیاز، به جز برای پرستاران و درمانگران فیزیکی

دلیل صدور گواهینامه کار این است که یک شرکت مجاز به استخدام یک کارگر خارجی و یا کارگر آمریکایی واجد شرایط برای انجام کاری خواهد بود که کارفرما بایستی این گواهی را بررسی کند و افراد را در بازار مورد ارزیابی قرار دهد.
لازم به ذکر است که شهروندان واجد شرایط و توانا در آمریکا، دارندگان کارت سبز و پناهجویان در دسترس برای ورود به بازار کار به صدور گواهینامه کار نیازی نخواهند داشت.

این افراد بایستی در منطقه اشتغال و برای پر کردن فرم دادخواست و استخدام نیز حاضر شوند. با پذیرفتن درخواست گواهینامه کار، افراد قادر به اخذ شغل مورد نظر خواهند بود.
سپس کارفرما ممکن است در ادامه به پرونده دادخواست مهاجران و کارگران خارجی مراجعه کند و نسبت به استخدام کارگران خارجی اقدام کند. توصیه می شود که افراد اطلاعاتی راجع به مشاغل پرستاری و یا درمانگران فیزیکی به دست آورند.

شرایط داشتن کار در کشور آمریکا

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

پیدا کردن کار در کشور آمریکا

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن کار در آمریکا پس از ورود به این کشور، داشتن پیشنهاد شغلی یا  job offer از کارفرما در کشور مربوطه می باشد.
در صورت داشتن این پیشنهاد شغلی ابتدای کار برای گرفتن ویزای کار فرد باید یک قرارداد به مدت یک سال با کارفرما تنظیم کند که این پیشنهاد کاری باید در کشور مربوطه به مدت 3 ماه آگهی رسمی شود و در صورت نبودن متقاضی در داخل این کشور آن شغل در اتحادیه اروپا نیز باید به مدت 3 ماه آگهی شود و در صورت عدم وجود متقاضی، فرد می تواند برای این شغل درخواست دهد که در مجموع شانس وی از این طریق کار زیر 20 در صد است.

در این صورت باید به دنبال راهی بود که شانس خود را برای پیدا کردن کار در این کشور افزایش داد و به نوعی وارد آن کشور شد. از جمله شرایطی که این احتمال را افزایش می دهد اقدام برای ویزای تحصیلی است زیرا که زمانی که فرد مدرک تحصیلی آن کشور را داشته باشد, شانس بالایی برای پیدا کردن کار در آن کشور خواهد داشت.
یکی از مهم ترین مسائلی که در پیدا کردن کار باید در نظر داشت مصاحبه کاری است و زمانی که فرد در کشوری حضور دارد و یا در آن کشور تحصیل می کند شانس بالاتری برای با موفقیت گذراندن آن مصاحبه کاری به صورت حضوری خواهد داشت.

پیدا کردن کار در کشور آمریکا

یکی از بهترین راه ها جهت پیدا کردن کار در کشور آمریکا گذراندن دوره های کارآموزی می باشد که پس از کسب مدرک مربوطه می توان مشاغلی با دستمزد ۲۰ دلار در ساعت به بالا پیدا کرد.
در نتیجه می توان گفت زمانی که فرد فارغ التحصیل از دانشگاه های اروپا و آمریکا باشد و یا دوره های کارآموزی و تخصصی در این کشور ها را گذرانده باشد، شانس بالایی در مقایسه سایر افراد برای پیدا کردن کار خواهد داشت.

به طور کلی روش های پیدا کردن کار در آمریکا به شرح زیر می باشد:

  • پیدا کردن از طریق دوستان و آشنایان
  • حضور در گردهمایی های ایرانیان
  • وبسایت های کاریابی انگلیسی زبان
  • استفاده از شرکت های کاریابی
  • از طریق بازار کار در آمریکا

انواع ویزای کار در کشور آمریکا

اگر فردی با ویزای غیر مهاجرتی ای وارد آمریکا شود، باید قبل از تاریخ پایان این ویزا این کشور را ترک کند مگر اینکه ویزای خود را تمدید کرده باشد.
در زیر برخی از انواع ویزای کار در کشور آمریکا که به فرد اجازه کار برای یک کارفرمای مشخص را صادر می کند، آورده شده است:

  • ویزای کار H-1B در کشور آمریکا

ویزای کار H-1B ، یکی از محبوب ترین ویزاها در کشور آمریکا می باشد که برای این ویزا فرد باید توسط یک کارفرما در آمریکا استخدام شود و شغلی که در آن به کار مشغول می شود باید در لیست شغل های خاص آمریکا باشد.

حداقل مدرک مورد نیاز برای بیشتر این کارها، لیسانس و یا فوق لیسانس است. کارفرما باید فرد را حمایت کند. از آنجایی که تعداد متقاضیان این ویزا زیاد است دریافت آن کار آسانی نیست و بهتر است از وکیل مهاجرتی کمک گرفت.

انواع ویزای کار در کشور آمریکا
  • ویزای کار L-1 در کشور آمریکا

ویزای کار L-1 مخصوص آن دسته از افرادی می باشد که برای یک کمپانی خارجی همکار با یک کمپانی آمریکایی کار می کنند و یا از شعبه خارجی کمپانی به شعبه آمریکا اعزام شده اند. فرد متقاضی ویزا باید در 3 سال گذشته حداقل به مدت 1 سال برای آن کمپانی کار کرده باشد.

  • ویزای کار O-1 در کشور آمریکا

ویزای کار O-1 آن دسته از افراد غیر آمریکایی می باشد که یا نخبه اند و یا توانایی ها و دانش های خاص و متفاوت دارند و می خواهند در زمینه توانایی هایشان در آمریکا کار کنند.
برای این ویزا فرد باید دعوتنامه یا موافقتنامه استخدام از یک کارفرما را داشته باشد و ثابت کند که توانایی های خاص و متفاوتی دارد.

برای اثبات این موضوع باید حداقل از 3 تا از این 6 شرایط برخوردار باشدکه این شرایط عبارتند از: حقوق بالا، نوآوری ها و آثار خاص و جدید در زمینه مهارت، در یافت جایزه ها و رتبه های متفاوت در همان زمینه و یا کار در موقعیت های مدیریتی، سر گروهی و یا هر موقعیت مهم و بحرانی دیگر در آن زمینه.

ویزاهای کاری مهاجرتی کشور آمریکا

اگر فرد توسط نوعی ویزای مهاجرتی وارد خاک کشور آمریکا شود خیلی زود پس از آن می تواند گرین کارت خود را دریافت کند. یکی از ویزاهای کاری مهاجرتی کشور آمریکا، استعداد ها و توانایی های خارق العاده می باشد که تعداد بسیار کمی از خارجی ها موفق به دریافت این گونه ویزا می شوند.

زیرا فرد ثابت کند که در صدر این زمینه قرار دارد و جز بهترین های انگشت شمار جهان است و به دستاوردها و رتبه های ملی و جهانی در آن زمینه دست یافته است و برای این کار باید از حداقل 3 تا از 10 شرایط مشخص شده برخوردار باشد. که این شرایط عبارتند از: مقاله ها و تحقیقات منتشر شده به صورت معتبر، انتشار معتبر مطالبی در مورد، دریافت جایزه ها و رتبه های ملی یا بین المللی، کار در موقعیت های اصلی و مدیریتی، عضویت در انجمن های حرفه ای، نوآوری و هم بخشی های خاص، پاداش های برجسته، سابقه نمایشگاه و همایش از دستاوردها و کارهای خود، توانایی ارزیابی کارهای دیگران در همان زمینه و… دیگر ویزای کاری مهاجرتی کشور آمریکا، مدیران چند ملیتی می باشد که در واقع نوع مهاجرتی اقامتی ویزای L1 است.

ویزاهای کاری مهاجرتی کشور آمریکا

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور آمریکا

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور آمریکا جهت اشتغال در آمریکا عبارتند از:

  • IT / Computer professionals
  • Engineers
  • Healthcare workers
  • University professors and teachers
  • Accountants
  • Financial analysts
  • Management consultants
  • Lawyers
  • Architects
  • Nurses
  • Physicians (workpermit.com offers a special guide for foreign doctors and physicians interested in obtaining an H-1B visa)
  • Surgeons
  • Dentists
  • Scientists
  • Systems analysts

به یاد داشته باشید که اینها همه شغل های خاص نیستند، بلکه هر موقعیت شغلی که در شرایط خاص از نظر سازمان های مربوطه از شرایط لازم برخوردار شود می تواند خاص باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور آمریکا

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آمریکا، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آمریکا ” است.

ساعات کاری در کشور آمریکا

معمولا ساعات کاری تمام وقت حداقل 40 ساعت در هفته و پاره وقت 30 ساعت در هفته است. زمان کاری استاندارد نیز معمولا دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد که این مدت زمان شامل 1 ساعت وقت ناهار و دو وقت استراحت 15 دقیقه ای است.
با این وجود بیش از یک سوم آمریکایی ها بیش از 40 ساعت در هفته کار میکنند و هرچه موقعیت شغلی فرد مهمتر و بالاتر باشد، طبیعتا باید بیشتر نیز کار کند.

اکثر کارکنان تازه کار و یا تازه استخدام شده بین 1 تا 2 هفته تعطیلات با حقوق سالیانه دریافت می کنند و این مقدار کمتر از هر کشور صنعتی دیگری به جز ژاپن است.
هر چه سابقه کار فرد بیشتر شود، مقدار این تعطیلات هم یک یا دو روزه شکل سالیانه افزایش می یابد، یعنی باید حدود 10 سال کار کند تا بتواند 4 هفته مرخصی با حقوق سالیانه داشته باشد.

ساعات کاری در کشور آمریکا

میزان حقوق در کشور آمریکا

میانگین حقوق ساعتی برای کارکنان تازه کار بین 8 تا 12 دلار در ساعت می باشد و حداقل حقوق قانونی اداره کار نیز 7 دلار بر ساعت است.
علاوه بر حقوق، بیشتر کمپانی ها خدمات جانبی دیگری مانند بیمه عمر، بیمه پزشکی و دندانپزشکی، برنامه بازنشستگی و غیره نیز برای کارمندان خود فراهم می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button