اشتغال در کشور اسلواکی

کشور اسلواکی ، کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی می باشد که عضو اتحادیه شینگن است . همان طور که می دانید یکی از راه های مهاجرت به اسلواکی ، کار در اسلواکی می باشد که همانند سایر کشورهای اروپایی دارای شرایط و مقدمات خاص و اختصاصی است . اگر فردی قصد کار و اشتغال در کشور اسلواکی دارد باید از این شرایط اطلاعات کامل داشته باشد . تمام افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور اسلواکی دارند باید اجازه اقامت موقت را از مقامات این کشور دریافت کنند . از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار جهت مهاجرت و اشتغال در کشور اسلواکی می توان به سن ، اوضاع جسمی و سلامت فردی ، تحصیلات فرد و همچنین سابقه کار و سطح زبان مناسب اشاره کرد .

در مقاله ” تحصیل در اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلواکی اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که افراد کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ورود به کشور اسلواکی جهت کار نیازی به دریافت ویزای کار اسلواکی ندارند اما تمام شهروندانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آمده اند باید برای اقامت موقت درخواست دهند که به این افراد به مدت 6 ماه ویزای کار داده می شود و این ویزا حداکثر تا 2 سال تمدید می شود . به طور کلی یک فرد خارجی باید ابتدا برای اجازه کار درخواست دهد و سپس برای اجازه اقامت اقدام کند .

بازار کار کشور اسلواکی نسبتا کوچک می باشد و نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا بسیار بالا است ولی این کشور نرخ بیکاری کمی دارد و بسیاری از فرصت های شغلی مانند ثبت شرکت اسلواکی برای خارجی ها را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که اجازه کار قابل انتقال نیست، یعنی این اجازه فقط برای یک کار با یک کارفرمای خاص و یک نوع کار و محل کار اعطا می شود . اگر فرد بخواهد محل کار و نوع کار وکارفرمایان را تغییر دهد، باید یک مجوز جدید بگیرد.

اشتغال در کشور اسلواکیوظایف کارفرما در کشور اسلواکی

توجه فرمایید که پناهجویان حق داشتن کار در این کشور را ندارند زیرا این کشور دیگر پناهنده قبول نمی کند اگر فرد خارجی قوانین قانونی را نقض کند،کارفرمایی که مجوز کار را برای فرد خارجی می گیرد می تواند مجوز را لغو کند. وظایف کارفرما در کشور اسلواکی به شرح زیر می باشد:

  • کارمند خود را طی 7 روز به اداره کار، امور اجتماعی و بیمه معرفی کند
  • کارفرما باید کارکنان را به سیستم بیمه درمانی در مدت 8 روز معرفی کند
  • پس از اتمام روند کار، نام کارمند را در تمام دفاتر ثبت کند

اشتغال در کشور اسلواکی مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور اسلواکی

از جمله مدارک مورد نیاز جهت کار در کشور اسلواکی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تکمیل و امضا فرم درخواست رسمی به زبان اسلواک
  • ارائه کپی پاسپورت
  • ارائه کپی مدارک اقامتی (درصورت اقامت در اسلواکی)
  • ارائه وکالت نامه رسمی (در صورت عدم حضور شخص اصلی)
  • ارائه قرارداد و یا تعهد نامه کاری از طرف کارفرما
  • ترجمه مدارک تحصیلی همراه با تاییدیه رسمی سوابق تحصیلی

این مدارک از موارد رسمی و اصلی ثبت درخواست ویزای کار در سفارت هستند اما مدارک دیگری از قبیل اثبات تمکن مالی، ارائه بیمه سلامت جسمی و فردی، ارائه نامه عدم سو سابقه کیفری از کشور مبداء و همچنین عکس شخص اصلی با رعایت شرایط شکلی می تواند مورد نیاز باشد.

شما می توانید برای مهاجرت به اسلواکی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

اشتغال در کشور اسلواکی

اشتغال در کشور اسلواکی

اشتغال در کشور اسلواکی میزان حقوق در کشور اسلواکی

میانگین میزان حقوق دریافتی کارکنان کشور اسلواکی در ماه های آخر سال 2018 میلادی افزایش بی سابقه ای داشته است به طوری که به بیشترین مقدار رشد خود رسیده است و میانگین میزان حقوق و درآمد ماهیانه در کشور اسلواکی در ماه نوامبر 2018 به 1319 یورو رسید. در طول سال های 2000 تا 2018 میلادی کمترین نرخ درآمد ماهیانه در این کشور، در فوریه سال 2000  می باشد که 349 یورو تخمین زده شده است . در جدول زیر می توان حقوق دریافتی مشاغل پرنیاز در کشور اسلواکی را مشاهده کرد :

ردیفعنوانمیزان حقوق دریافتی (دلار)
1توسعه دهنده وب21.009
2تحلیل گر مالی21.798
3مهندسی نرم افزار18.892
4مدیر پروژه52.223
5مدیر فناوری اطلاعات48.043
6مهندسی شبکه29.064
7مدیر مالی21.168

میزان پرداخت مالیات برای هر فرد که در کشور اسلواکی زندگی می کند شامل دو حالت زیر می باشد :

  • 18  درصد: برای افرادی که زیر 3500 یورو درآمد دارند
  • 25  درصد: برای افرادی که بالای 3500 یورو درآمد دارند

به عنوان اگر فردی در کشور اسلواکی 1000 یورو درآمد داشته باشد 190 یورو بابت مالیات پرداخت خواهد کرد و الباقی را خالص دریافت خواهد کرد.

اشتغال در کشور اسلواکی نحوه یافتن کار در کشور اسلواکی

برای سهولت و تسریع در انجام امور کاری و شغلی هر کشور، موسسات و کارگاه های خدماتی راه اندازی شده اند تا هم به کارفرمایان کمک به سزایی کنند تا نیروی کار مورد نظر خود را پیدا کنند و هم برای کارگران کارایی به سزایی داشته باشند. کار در کشور اسلواکی می تواند از راه ها و صورت های مختلفی انجام شود که یکی از آن ها کاریابی می باشد که فرد با مراجعه به این موسسات می تواند از امتیازات و خدمات این مجموعه ها که در جهت استخدام راه اندازی شده اند، استفاده کند. کاریابی در کشور اسلواکی می تواند از راه های مختلف صورت گیرد. کاریابی به صورت فیزیکی که فرد با مراجعه حضوری به این موسسات، درخواست خود را جهت یافتن شغل مورد نظر با توجه به سوابق و رزومه کاری خود، ثبت می کند که موسسات نیز در صورت یافتن کارفرما و یا شرکت های همسو و هم جهت با شرایط شخص، با ایشان تماس گرفته و امور بعدی را ترتیب اثر می دهند.

اما نوع دیگری از کاریابی به نام کاریابی مجازی و یا غیر حضوری وجود دارد که شرایط را برای مهاجران کاری به کشور ها آسان کرده است زیرا فرد با ارسال رزومه و شرایط خود به آن موسسات، به صورت غیر حضوری در خواست کار می دهد و در صورت نیاز و قبولی در ملزومات اولیه، برای ادامه روند استخدام فرد از وی دعوت به همکاری و حضور در آن کشور برای مصاحبه های کاری انجام می پذیرد. در کشور اسلواکی نیز امکانات وجود دارد و می توان به سایت های زیر مراجعه کرد :

  • Eures.sk
  • Topjobs.sk
  • profesia.sk
  • Careerjet.sk

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسلواکی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسلواکی ” است .

اشتغال در کشور اسلواکی – لیست مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی

اشتغال در کشور اسلواکی و پیدا کردن کار در اسلواکی نیازمند آگاهی از مشاغل مورد نیاز در این کشور می باشد که در زیر لیست مشاغل مورد نیاز در کشور اسلواکی آورده شده است :

  • مهندسیIT  و برنامه نویسی
  • مشاغل مهندسی به خصوص رشته های برق، الکترونیک و ساختمانی
  • مجلات و روزنامه نگاری
  • حسابداری
  • رانندگی
  • آرایشگری، خیاطی و مد
  • طراحی صنعتی
  • چاپ و صنایع وابسته

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button