مهندسانی که کار در آلمان را برای خود انتخاب می کنند بایستی از برخی از واقعیت های مهم در کشور آلمان آگاه شوند. مهندسانی که از کشورهای خارجی برای کار در آلمان به این کشور مهاجرت کرده اند وارد مسیر خوبی شده اند زیرا از لحاظ کسب درآمد دغدغه ای نخواهند داشت و آنها به عنوان مهاجرین مورد استقبال قرار می گیرند و می توانند بسیاری از فرصت های شغلی مهندسی را که در کشور آلمان در دسترس قرار گرفته، کسب کنند. با وجود تقاضای بالا، فرایند استخدام مهندسین در کشور آلمان آسان نیست و سخت گیری های خاصی در خصوص جذب مهندس در آلمان دنبال می شود.

استخدام مهندسین در کشور آلمان
استخدام مهندسین در کشور آلمان

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان توضیح دادیم.

کشور آلمان دارای فرآیند بسیار رسمی و تعریف شده است که کاملا متفاوت از بسیاری از سایر کشورها عمل می کند. تمامی مجامع ملی در خصوص جذب نیروی مهندس در کشور آلمان به تجربه و حرفه مهندسی آنها اهمیت زیادی می دهد.

استخدام مهندسین در کشور آلمان وضعیت کار مهندسی در آلمان

با توجه به اینکه از سال های پیش تاکنون آلمان کشور پیشرفته ای در زمینه صنعت بوده است باید در نظر گرفت که صنعت آلمان به طور سنتی تاکید زیادی بر علم و تکنولوژی دارد. آلمان دارای بالاترین تعداد کارگران مهندسی شاغل و دومین کارمند مهندسی در میان تمام کارکنان شهروندی اتحادیه اروپا است.

روند جمعیت کشور آلمان از نظر سنی باعث نگرانی زیادی می شود به گونه ای که در حال حاضر 21 درصد از مهندسین و کارگران آلمان بیش از 55 سال سن دارند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات جایگزینی شدید نیرو مواجه هستند. لازم است بدانید که بزرگترین تعداد فرصت های شغلی در مهندسی در مناطق هامبورگ و اشتوتگارت و همچنین در شهرهای برلین و مونیخ می باشد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان ” است.

وضعیت کار مهندسی در آلمان
وضعیت کار مهندسی در آلمان

استخدام مهندسین در کشور آلمان – مهارت های مهندسی در آلمان

اعضای اتاق مهندسان در کشور آلمان شامل، مهندسان مشاور به اصطلاح به عنوان اعضای اجباری و همچنین کارگران، مهندسان رسمی و کارفرمایان به عنوان اعضای داوطلبانه می باشند که مهندسان که دیگر حرفه ای نیستند، ممکن است به عنوان اعضای ارشد و همچنین دانشجویان علوم طبیعی یا موضوعات فنی که ممکن است به عنوان “نیروی کار جوان” پیوست شوند، به این اتاق ملحق می شوند و بهترین مهارت های مهندسی در آلمان به ترتیب زیر الویت بندی شده اند:

  •  مهندسی عمران در آلمان
  • مهندسی حمل و نقل در آلمان
  • برنامه ریزی محاسباتی/ استاتیک در آلمان
  • مهندسی محیط زیست بهداشتی در آلمان
  • فیزیک ساختمان در آلمان
  • ساخت کارخانه در آلمان
  • مدیریت ساخت و ساز/ تجارت ساختمان در آلمان
  • مهندسی زیستی در آلمان
  • مهندسی شیمی در آلمان
  •  مهندسی برق در آلمان
  • مدیریت انرژی در آلمان
  • تکنولوژی محیطی در آلمان
  • نقشه برداری در آلمان
  • محیط زیست و برنامه ریزی چشم انداز در آلمان
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک / مکانیک خودرو
  • مهندسی کامپیوتر

استخدام مهندسین در کشور آلمان – اتاق مهندسین بادن وورتمبرگ در آلمان

منطقه بادن-وورتمبرگ آلمان یکی از مناطق نوآورانه پیشرو در اروپا می باشد و مزایای آن در ترکیب ویژه سنت، نوآوری، فناوری و همچنین تنوع منطقه ای و فرهنگی آن است. اتاق مهندسین بادن – وورتمبرگ (INGBW)، نماینده رسمی مهندسین تمامی زمینه های تخصصی در بادن – وورتمبرگ می باشد که منافع آنها را در سطح عمومی و سیاسی نشان می دهد. این محل در سال 1990 میلادی به علت قانون (قانون مجلس مهندسان در بادن – وورتمبرگ) به عنوان یک سازمان دولتی تاسیس شد و تحت نظارت وزارت دارایی و اقتصاد بادن-وورتمبرگ قرار گرفت. در کشور آلمان 16 اتاق مهندسان وجود دارد و در هر ایالت فدرال یک اتاق مجزا تشکیل می شود. اتاق مهندسین بادن – وورتمبرگ کشور آلمان صرفا از طریق کمک و هزینه های عضوهای فعال و مهندسین تامین می شود.

استخدام مهندسین در کشور آلمان
استخدام مهندسین در کشور آلمان

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید.

استخدام مهندسین در کشور آلمان حقوق مهندسین در کشور آلمان

در کشور آلمان یک مهندس مکانیک با تجربه کاری 2 ساله احتمالا حقوق و دستمزدی بین 44000 تا 52000 یورو در سال خواهد داشت. سقف حقوق مهندس در آلمان حتی در یک شرکت کوچک و ناشناخته می تواند به 38000 یورو برسد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button