استان های کشور چک

کشور جمهوری چک یکی از کشور های اروپای مرکزی است. همچنین این کشور یکی از کشور های اعضای اتحادیه اروپا نیز می باشد . پایتخت جمهوری چک بزرگ ترین شهر این کشور یعنی پراگ می باشد و این کشور با اینکه یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد از واحد پولی کرونا برای مبادلات مالی خود استفاده می کند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با استان های کشور چک آشنا کنیم.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در چک ” را مطالعه فرمایید .

جمهوری چک پس از سال 2000 به 13 استان تقسیم شده است که هر کدام از این منطقه ها دارای یک شورای منطقه ای است و این به این معنی است که هر منطقه یک رئیس منطقه ای برای خود انتخاب می کند . استان های کشور چک به صورت زیر می باشند :

  1. استان پراگ در کشور چک

پراگ یکی از استان های بزرگ کشور جمهوری چک می باشد که شهر پراگ در آن واقع است. این استان با دارا بودن جمعیتی در حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر یکی از استان های پر جمعیت چک نیز محسوب می شود.

  1. استان بوهم مرکزی در کشور چک

استان بوهم مرکزی استانی است که در مرکز جمهوری چک واقع شده است و با مساحتی در حدود 11 هزار کیلومتری خود و همچنین جمعیتی در حدود یک میلیون و سیصد هزار نفری جزء یکی از استان های پر جمعیت و وسیع چک نیز محسوب می شود.

  1. استان بوهم جنوبی در کشور چک

استان بوهمی جنوبی منطقه ای در جمهوری چک است که در جنوب غرب (Jihozápad) جمهوری چک واقع شده است. این استان دارای جمعیتی در حدود 640 هزار نفر و همچنین مساحتی در حدود 10 هزار کیلومتر می باشد

  1. استان پلزن در کشور چک

استان پلزن در جمهوری چک یکی از استان هایی است که واقع در جنوب غرب جمهوری چک می باشد این استان با مساحتی در حدود 7 هزار و 500 متری خود یکی از استان های کوچک چک می باشد که جمعیتی در حدود 600 هزار نفر دارد.

  1. استان کارلووی واری در کشور چک

استان کارلووی واری در جمهوری چک یکی از استان هایی است که در غرب چک واقع شده است و دارای مساحتی در حدود هزار و پانصد متر و جمعیتی در حدود 118 هزار نفر می باشد.

  1. استان اوستی ناد لابم در کشور چک

استان اوستی ناد لابم در کشور چک واقع در شمال غرب این کشور می باشد که از جمله خصوصیات آن مساحت 5 هزار و 334 متری و همچنین جمعیت 852 هزار نفری می باشد

  1. استان لیبرتس در کشور چک

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به چک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به چک ” بیاندازید.

استان لیبرتس در جمهوری چک یکی از استان های شمالی جمهوری چک می باشد که دارای مساحتی در حدود 3 هزار و 162 متر و جمعیتی در حدود 438 هزار متر می باشد.

استان های کشور چک

استان های کشور چک

  1. استان هرادتس در کشور چک

استان هرادتس کرالووه یکی از استان های شمالی چک می باشد که شهر هرادتس در آن واقع می باشد جمعیت این استان در حدود 516 هزار نفر می باشد و دارای وسعتی در حدود 4 هزار و 758 متر مربع است. از جمله ویژگی های این استان و شهر هرادتس می توان به صنایعی مانند تولیدات ابزار موسیقی مانند پیانو های معرف پتروف اشاره کرد.

  1. استان پاردوبیتسه در کشور چک

استان پاردوبیتسه در چک یکی از استان هایی است که در مرکز چک واقع است از جمله خصوصیات این منطقه می توان به مساحت 4 هزار و 500 متری و همچنین جمعیت 520 هزار نفری اشاره کرد.

  1. استان اولوموتس در کشور چک

استان اولوموتس در چک یکی از استان هایی است که در شرق چک واقع شده است و دارای وسعتی در حدود 5 هزار و 266 متری و همچنین جمعیت 647 هزار نفری است.

  1. استان موراوی سیلزی در کشور چک

استان موراوی سیلزی در چک یکی از استان هایی است که در شرق جمهوری چک واقع شده است و دارای جمعتی در حدود 1 میلیون و 244 هزار نفری و همچنین مساحتی در حدود 5 هزار و 426 متر مربعی می باشد.

  1. استان موراوی جنوبی در کشور چک

استان موراوی جنوبی در کشور چک یکی از استان هایی است که در جنوب جمهوری چک واقع شده است و دارای وسعتی به اندازه 7 هزار و 194 متر و همچنین جمعیتی در حدود 1 میلیون و 196 هزار نفری می باشد

  1. استان زلین در کشور چک

استان زلین در جمهوری چک یکی از استان هایی است که در جنوب شرق این کشور واقع شده است و شهر زلین در آن واقع شده است این منطقه دارای وسعتی در حدود 3 هزار و 963 متر و همچنین جمعیتی در حدود 597 هزار نفر است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در چک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در چک ” است .

  1. استان ویسوچینا در کشور چک

استان ویسوچینا در جمهوری چک جنوبی ترین استان این کشور می باشد ویسوچینا به معنی منطقه مرتفع می باشد که بر گرفته از خصوصیات این منطقه و این استان است. این استان دارای 5 منطقه و همچنین 16 شهر و شهرک که این استان را به یک استان خاص تبدیل کرده است. این استان دارای وسعتی در حدود 6 هزار و 795 متری و همچنین جمعیتی در حدود 515 هزار نفری می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button